-
G37 AWD: oblina, kam se podíváš – zábava, kam se rozjedeš
G37 AWD: oblina, kam se podíváš – zábava, kam se rozjedeš
Horší dobu než současnou ekonomickou krizi si pro vstup do ČR už v Infiniti asi vybrat nemohli. Exotická značka, kterou většina zná pouze díky velmi povedenému SUV FX má v portfoliu přichystáno i něco pro milovníky tradičnějších tvarů karoserie, sedan G37.
První dojem je stejně neuchopitelný jako oblé křivky mohutně působící karoserie. Oko se nemá pořádně kde zachytit a „amerika“ z toho kouká všemi směry. Pohled do tabulky s rozměry však prozrazuje, že „géčko“ je typickým zástupcem prémiovek střední třídy a jen mate tělem. Není však důvod postávat a hledat v oblinách něco ostřejšího, to totiž japonští inženýři schovali pod kapotu.
Pohled „under the hood“ nemá chybu a doporučuji jej před svezením jako příjemné naladění na budoucí zážitky, zvlášť v případě, kdy se vám „géčko“ nelíbí zvenku. Mohutný šestiválec trůní přesně v ose motorového prostoru co nejvíce nad předními koly a symetricky umístěné sací potrubí navozuje pocit harmonie a síly.
Je čas usednout za volant. Pokud by někdo pochyboval o zařazení „géčka“, po usednutí do velmi slušného sportovního sedadla bude mít jasno – místa není nijak moc a jakkoliv auto zvenku působí mohutně, uvnitř je to sportovně laděná střední třída každým coulem. Černá kůže je příjemná na pohled i na „posed“ a vše je tam, kde má být. Zvlášť bych zmínil analogové hodiny, které působí jako velmi moderní retro a ne jako pěst na oko, designéři minulého Mondea by se měli podívat, jak se to dělá.
Po nastartování člověka nutně zaujmou dvě věci: možná až zbytečně výrazný baryton motoru a úsměv vzbuzující grafické ztvárnění palubního počítače. Jsou mezi vámi nějací pamětníci „jemné grafiky“ ZX Spectrum, Atari nebo Commodore 64? V tom případě při pohledu na palubku zamáčknete slzu, stejně jako já. Nechme však vzpomínání a pojďme se projet.
Verze AWD je k dispozici pouze v kombinaci s automatickým sedmikvaltem, který řadí svižně a hladce. Za doprovodu sytého zvuku obou výfuků se „infi“ dává ladně do pohybu. Řízení je správně strmé a přesné, stejně tak volant má optimální velikost i průmer. Přijíždíme k jednomu z nedalekých tankodromů, kterým se u nás říká „ulice“. Infi trošku neprémiově vrzne a slušně nás vyklepe. Současně však tlumiče překvapí svou rychlostí, s jakou dokáží pohltit většinu rázů, což je obdivuhodné zejména na panelové dálnici o pár minut později. Kola sice hučí, nicméne podvozek odvádí výbornou práci a aerodynamický hluk je neznatelný (kdo by čekal, že o dvě třídy menší Infiniti strčí s přehledem do kapsy sedmičkové BMW?). Dálniční kilometry budou s „géčkem“ ubíhat rychle, pravou sílu však japonskoamerická prémie předvede až na okresce.
Normálně bych z oslizlé, vlhké silnice nadšený nebyl, ovšem AWD a mokro, to je jiná pohádka. Na pilu tlačím jen zvolna a jak se po chvíli ukazuje, zdaleka ne dostatečně. Infi sedí jako přibité a navzdory poměrně vysoké váze (přes 1700 kg) se v zatáčkách chová suverénně a pípnutí kontroly trakce pořád ne a ne zaznít. Kroužím jemně volantem, užívám si na výjezdech 320 koní a nechávám se zlákat „kočkopsem“ v podobě automatu, který sice „nahoru“ řadí už při 7200 otáčkách (v manuálním režimu dovolí o 300 otáček víc), ale umožňuje manuální podřazování. Z něj jsem nadšen, automat je velmi rychlý a místy se zdá, že vůbec nepřemýšlí a prostě tam háže, cokoliv se vám zamane. Tolik otravná prodleva, známá z mnoha jiných automatů se nekoná a manuální podřazování v automatickém módu je lahůdka. Je čas vyzkoušet, co auto skutečně dovede.
Řítím se k ostré zatáčce, brzdím pozdě a než pořádně zatočím volantem, o slovo se hlásí vrozená nedotáčivost a „géčko“ se beznadějně hrne po tečně ven. Další zatáčku tedy zkouším jinak – místo ostrého brzdění volím ostré zatočení. Přední kola zůstávají přikovaná k asfaltu, zadek jde do jemného přetáčivého smyku, lehké kontra, plný plyn a infi s hlasitým rykem vyráží vstříc další zatáčce. Opět rychlý nájezd, opět „utažení“, opět zadní kola ve smyku. NÁDHERA. Na tváři široký úsměv, plyn na podlaze, řidičské orgie v plném proudu. Když už to opravdu přeženete, srovná za vás zadní kola skvěle naladěná stabilizace, která do řízení nekecá a zasáhne, až když je skutečně potřeba. Podvozku a motoru sekundují výborné brzdy a na dětskou grafiku palubáku si vzpomenete až když zastavíte a budete se chtít podívat, jestli není potřeba nakrmit rozdováděné stádo. Vzhledem k váze a výkonu asi nepřekvapí, že průměr šel z „oťukávacích“ patnácti na sto téměř na dvojnásobek. Udávaná průměrná spotřeba pod 11 litrů na sto bude reálná pro důchodce z vesnice, který nikdy nevytočí motor přes 3000 otáček, běžný dlouhodobý průměr bude spíš na úrovni 14-15 litrů. Zdá se to hodně? Ono to taky hodně je a už aby někdo něco udělal s procedurou na měření spotřeby. Nicméně pokud bych se vás zeptal po jízdě, do jednoho nesouhlasně zavrtíte hlavou;-)
Stejně, jako jsem doporučoval pohled pod kapotu, vřele nedoporučuji pohled do kufru. Umístění a zpracování krytu CD měniče (když už tedy pomineme fakt, že je v kufru a ne v palubce) není jen tristní, ale doslova ostudné a u auta s cenovkou přes milion nepřijatelné. Ti praktičtější z vás pak budou jen nevěřícně zírat na vstupní otvor. Pokud ovšem tak jako já nahlédnete do kufru až po zastavení, bude vám to jedno, úsměv od ucha k uchu se vám jen tak nevytratí.
Co říci závěrem? Infiniti dokázalo vyrobit neskutečně zábavné auto, které si současně drží velmi slušný komfort a běžné cestování včetně našich dálnic nebude utrpením. Kéž by se našlo dost slušně vydělávajících lidí, kteří odhodí (alespoň část) svého snobství a s „géčkem“ se přijdou svézt. Rozhodně neudělají chybu a možná zjistí, že v životě je stále možné být něčím překvapen i v pozitivním slova smyslu.
Clio RenaultSport – RazneSvezeni 750i – pád modly
9 Responses to G37 AWD: oblina, kam se podíváš – zábava, kam se rozjedeš
[1]
12. 3. 2009 v 21.02Perun
Ty to tu za tu sedmu zase schytáš 😀
Text je moc dobrej a lehká ironie tu funguje jako koření.. a ne jako chilli v oku kdesi pod tímhle blogem.
Viděl jsem minulý týden jedno v Modré ve Stodůlkách nedaleko LeasePlanu, nebyl jsi to náhodou ty, skylinere? 😉
P.S. Protože na jízdu ve čtyřkolkách moc nejsem, raději se zeptám.. ehm.. vrozená nedotáčivost? 😉
[2]
12. 3. 2009 v 23.14babo
(1) Nazdar perune – ja len k tej nedotacavosti… Sice som G37 nesiel, ale je to velky motor, silne podstvorcovy a navyse objen 3.7, je to blok teda poriadny…
A v zasade kazde auto, FWD, RWD, AWD s motorom v predu je nedotacave. Ide len o to do akej miery a treba s kazdym zaobchadzat ako to ma rado… Potom sa moze prejavit aj pretacavost, alebo neutralita…. Ak to ale prezenies do najazdu, kazde za zasprava nedotacavo kvoli tazkemu predku
[3]
12. 3. 2009 v 23.22Perun
(2) Ahoj Babo. Hm, tak jo 😉 Kdysi jsem jel v Brně hrubě načipované Evo VIII… a to bylo přímo protáčivé. Letělo tak rychle, až se mi protáčely panenky a hošan vedle na sedačce ty oči radši zavřel. Pak jen špitl: „Právě jsme projeli kolem sídla dálniční policie, vole“ 😀
[4]
13. 3. 2009 v 8.57Skyline
Perun: je to tak, jak pise babo. Jo a ne, nebyl jsem to ja 😉
[5]
13. 3. 2009 v 9.17element5
Recenze jak vystřižená z Autocaru. A nemyslím to špatně. 🙂
[6]
13. 3. 2009 v 9.18babo
(4) Jo, EVO VI, VII, VIII boli fakt hardcore, este aj IX je dost. Smerova zbiehavost naprav nastavena fakt dost do pretacavosti. Samozrejme stale by sa dala najst cesta ako v najazde byt nedotacavy (rozdelenie vahy 50:50 nie je ani tam)
[7]
13. 3. 2009 v 16.32kolmar
Pekny „testik“ pekne citanie… Konecne na blogu poriadne auto!!, lebo v poslednej dobe sa tu zacinaju prilis casto striedat len francuzi a nemci…
(2) Super hlaska Perun!!! 🙂 , ja „poznam“ cloveka co ma STI s „vitaminmi“ cez 300 k a to dal vykon znizit (vedelo to aj viac…cca 30k), nesnazili sa ta VW fanatici dohonit? mne kamos hovoril, ze kazdy jeden zadrbany passatista sa snazi tej STI-cke nandat a ono chudak velmy skoro „sklopi Xenony“ k asfaltu ked uz na nu nemoze ani dovidiet… ta mentalita soferov Passatov je vraj az zarazajuca…
PS: ten kamos na to chodi vybavovat emisnu 🙂 kedze to ma aj katalizator fuc 🙂
[8]
13. 3. 2009 v 17.25jurajos
(1) Sranda je, že dojmy zo sedmy na auto.cz sa skôr prikláňali k tomu čo napísal Skyline než že by dávali za pravdu Dinarovi. A ešťe srandovnejšie je že sa na blogu urobí veľké haló z kdejakého Passata a toto sa radšj ticho obišlo.
[9]
16. 3. 2009 v 9.16Pierro
babo a sme zase u toho – je vidieť že ste s Perunom ešte príliš mladý a nezkúsený. Chlapci, chlapci, mali byste sa nad sebou zamyslieť a začať na sebe poriadne makať, študovať a drtiť jazyky. Takto z Vás eurokovbojovia nebudú…
Nejaké EVO – čo to vlastne je?? Dajaká myčka na riad alebo nová značka chladničky?? Ak sa chceš riadne povoziť a poznať čo je to šoférska nirvána – máš jasnú volbu. Klasická koncepcia, pre slabšie nátury aj pemprs-antikoncepcia, poctivý stodvaciášok s chlpatým volantom a žalúziami na zadnom okne – ten ti vytiahne aj sopel z nosa…:)
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.