-
THE BEST CARS DESIGN 2008 (1. díl)
Opět se vracím s designovým tématem, ovšem dnes s poněkud jinou filosofií článku. Budu se věnovat nejpovedenějším sériovým designům, které v letošním roce spatřili světlo světa. Nebudu Vás zatěžovat rozsáhlými proslovy na úvod, takže jen prohlásím větu, které se lidstvo nikdy nezbaví. Jak je známo, design je záležitost čistě subjektivního charakteru, tudíž se mezi vámi možná najdou tací, kterým nepadnou mé poznatky do noty. Začínáme!Segment A
Zde není o čem diskutovat. Nejmenší automobilový segment letos sice zaznamenal určitý počet novinek, ovšem jeho bez diskusí nejkrásnější reprezentant, který vzniká reinkarnací nesmrtelné automobilové legendy, zkrátka nemá konkurenci. Pravnuk modelu, který motorizoval poválečnou Itálii si tudíž bezpochyby zasloužil titul COTY 2008. Tento vůz se sice představoval už v roce 2007, ale díky verzi Abart, představené až letos mu ještě dejme šanci. Nemůže to být nikdo jiný nežFIAT 500
K tomuto vozu není třeba slov. Stačí se podívat na jeho skvělou retro karoserii a máme před sebou jedno z nejkrásnějších aut současnosti, bez ohledu na segment. Myslím si, že se jedná o momentálně nejzdařilejší retro. Fiat 500 tím pádem poráží podobně orientované modely, jako jsou Volkswagen New Beatle či Mini Cooper. Velmi se těším na další karosářské varianty, kterými budou kombi Giardinetta a kabriolet.Segment B
Troufám si tvrdit, že zde je to celkem bez diskuse. Tento malý automobil si již na začátku své (určitě dlouhé) životní kariéry získal srdce mnoha milovníků motorismu. Je to zkrátka pravý malý Ital. Živý, temperamentní, přátelský. Zde je ovšem přátelství modelu skloubeno s temperamentním designem světové bohyně designu, Alfy Romeo 8C Competicione. Jedná se o:ALFA ROMEO MI. TO
Mi. To je pro Alfu Romeo velmi perspektivní model. Jedná se o velkolepý návrat do B – segmentu, který Alfa Romeo delší dobu ignorovala. Dalo by se říci, že Mi. To odkazuje na legendární model Alfasud, dobovou ikonu ovladatelnosti. O tu se nebojím ani u modelu Mi. To. Její systém D. N. A, který poskytuje tři režimy nastavení řízení (Normal, All Weather, Dynamic), se v testech osvědčil a je považován za opravdovou technickou lahůdku. Ale nyní se vraťme k aspektu v tomto článku nejdůležitějším, k designu:Vůz se po vzhledové stránce opravdu zdařil. Jeho exteriér je řešen originálně, s opravdovou dávkou temperamentu a dynamiky, se zdravou soutěživostí a grácií. Pozitivní první dojmy dokreslují velmi vyvážené proporce a ladná silueta modelu. Chválím také platonickou návaznost na fenomenální Alfu Romeo 8C Competicione, o které se velmi často mluví. I přesto, že se jedná o dobrý marketingový tah, Mi. To na 8C některými detaily skutečně odkazuje. Mám tím na mysli zejména kruhové, diodové zadní svítilny nebo příď, která vykazuje podobnou filosofii designu jako již zmíněný supersport.Segment C
Zde jsem až do poslední chvíle váhal mezi dvěma žhavými kandidáty na post nejkrásnějšího kompaktu tohoto roku. S jedním budete souhlasit asi většina z Vás. Jedná se o slavný návrat slavného jména neméně slavného výrobce. Preferuje ale přesně opačný charakter jako jeho dávný předchůdce, který se stal jednou z ikon světové rallye. Nový model spíše zaujme na stylových projížďkách po světových metropolích. Finalista, byť těsně druhý, nese jméno Lancia Delta.Opravdového vítěze tak trochu předurčuje můj nick. Ve skutečnosti se ale jedná o model, který by po stránce působitosti designu mohl Deltě s klidem konkurovat, i přesto, že preferuje jiný designový jazyk. Dynamický, dravý a přitom elegantní. Koncentrát těchto aspektů má názevRENAULT MÉGANE COUPÉ
Renault Mégane Coupé, který přichází po mezigenerační přestávce, vypadá skutečně k světu. Druhá generace tuto citelnou mezeru zaplňovala třídveřovým Méganem, který při pohledu z profilu karoserii kupé skutečně z části evokoval, o jednoznačné kupé ale nešlo. Dále jsme tu měli Mégane Coupé – Cabrio, který s nataženou střechou kupé sice představoval, ale někteří stále doufali v návrat karoserie, která v první generaci modelové řady Mégane oslovila široké masy zákazníků a dodnes patří na poli ojetin k velmi vyhledávaným vozům, které jsou často terčem různých ůprav.Nová podoba Méganu Coupé již není pouhým Méganem s třídveřovou karosérií. Zadní část automobilu je zcela svébytná a od pětidveřového vozu zcela odlyšná. Jsem rád, že některé prvky, jako například konstrukce zadních sdružených svítlen ve formě dvou čtverců či ozdobné rámy nasávačů na předním nárazníku (které jsou jasně patrné na studii), byly zachovány i v sériové podobě. Jeho úhlavní konkurenti, v podobě Volkswagenu Scirocco nebo Volva C 30, dostaly krutou ránu…Segment D
Střední třída se pomalu, ale jistě vzpamatovala z loňského boomu novinek. Jakmile ale probíhala její zozavovací procedura, přišel další významný hráč segmentu. Tento stylový fešák nahradil poměrně nadčasový facelift svého předchůdce, který pozornost upoutal zejména svými netradičně orientovanými zadními svítilnamy ve tvaru bumerangu. Nový reprezentant slavné značky pro střední třídu hraje na notu, která kombinuje avandgardu, citlivě propojenou s univerzální líbivostí a tradiční francouzskou nonšalancí.CITROËN C5
První poznatek, který člověka při pohledu na C5 napadne, je ve srovnání s poklidným a elegantním předchůdcem rapidní nárůst dynamiky. Členitá příď, dynamický výzor, šípovitě řešené zadní svítilny dělají z komfortního francouzského korábu o něco dravější model. Tyto dojmy umocňuje dramatický boční prolis, který trochu připomíná jeden z prvků designového kombinátora, který se nebál experimentů, Chrise Bangela.Segment E
Tento nepříliš početný segment mnoho letošních novinek neobsahuje. O to více zaujme nový model Jaguaru, který přetrhal firemní konzervatismus a vrhnul se do nového designového směru, který poměrně polarizoval společnost. Mnozí jeho design dokonce přirovnali k Lexusu GS. Já si ale něco takového nemyslím.JAGUAR XF
Vyšší stední třída dostala silného konkurenta, jehož aristokratické kořeny jsou vkusně skloubeny s ryzí modernou. Model čerpá z úchvatné studie C-XF concept. Příď tvoří klasická oblouková maska chladiče, která je doplněna originálními světlomety s dravým výzorem, který poskytují výrazné xenony. Kapota, to je harmonie muskulaturních linií. Dravý dojem podtrhují stylové lišty, situované na nárazníku vozu.S vozem jsem se již několikrát setkal osobně. Ono setkání „In natura“ pomůže k designovému hodnocení, popřípadě k doplnění sympatií k modelu.Velmi ladnou záď ale poněkud přerušuje chromovaná lišta, umístěna těsně nad registrační značkou. Zadní svítilny jsou navrženy zajímavě a netradičně. Rozhodně zaujmou a jen tak se neokoukají.Právě dočítáte poslední slova prvního dílu přehledu autombilových novinek, které se podle mého názoru povedly nejvíce. Ve druhém díle se zaměříme na kategorii luxusních vozů, MPV a SUV. Nezapomenu také na nejvíce šokující studii a designový omyl roku…
Dieppe – Továrna na sny (2. díl) Dieppe – Továrna na sny
38 Responses to THE BEST CARS DESIGN 2008 (1. díl)
[1]
8. 12. 2008 v 20:35Avantime
Omlouvám se, text se mi trochu smrsknul…
[2]
8. 12. 2008 v 21:10GTI
Dobrej článek. Vybral jsi pěkné snímky. Naživo bys to musel trochu upravit. Reál by s tím dokonale zamotal (CC, XC60 atd), i když to se asi objeví v tvých dalších článcích. Totiž – kdyby Míťa vypadal ve skutečnosti jako na tom snímku, to jest bylo to auto kolem 4 a půl metru, mělo by to své kouzlo. Zrovna tak C5 – velmi fotogenický, naživo se efekt dokonale rozplyne. Rovněž tak F500, setkaání naživo je smutné, přesmutné. A konečně i ten jag naživo ztratí v okamžiku tu snímkovou potentní eleganci, je totiž dokonale přehlédnutelný…
[3]
8. 12. 2008 v 21:21Navtech
Pěkný fotky. O tom to je. Takhle Mito vypadá pěkně. Ty válce, ta černá… v reálu mě v tý červený připadalo, jako z toho animovanýho filmu. Šilhavý a upindaný. C5 má pro mě design, kterej nemůže nas.rat. V černý, jak tu vyfotil Perun je to pěkný a elegantní auto. Ve štříbrný s „obyčejnejma“ kolama je nevšimnutelný. Stejně tak Jag. Megana jsem neviděl a F5OO si spletu s nejakým Nissanem, ale nevim, jak se jmenuje.
Prémiových značek se asi nedočkáme, ty jsi spíš ten zastánce „slabších“ kategorií, že?! 🙂 🙂
[4]
8. 12. 2008 v 21:22Navtech
Aha 🙂
[5]
8. 12. 2008 v 22:05SkyDriver
No jo GTImu se nezavděčíš pokud neobsadíš minimalně Golfa ( neboj GTI passat cc se mi moc líbí) ale s tou 500 nemohu souhlasit. Vždy když ji vidím tak mi vykouzlí úsměv na tváři.
500 je prostě sluníčko nezi tou všdní šedi.
[6]
8. 12. 2008 v 22:13Avantime
(2) Díky. Osobně jsem se sekal se všemi zmiňovanými modely (s výjimkou Méganu Coupé). Mi- To jsem několikrát viděl, pokaždé v červené barvě. myslím, že je povedené. Ale jak jsem napsal na začátku: design je subjektivní věc, tudíž jsem psal o modelech, které se líbí mě, nikoliv o výsledku nějaké veřejné ankety. K tomu Volvu XC 60 – Modelům SUV se budu věnovat v příštím dílu a Volvo zde rozhodně bude figurovat.
(3) Nemyslíš náhodou Micru? I když podle mě má F500 nezaměnitelný design, hlavně v bílé…
K těm prémiovým značkám: v prvním dílu je reprezentují Alfa Romeo a Lancia. A Jaguar, přirozeně 🙂
[7]
8. 12. 2008 v 23:08babo
MiTo vyzera celkovo z profilu paradne, aj v tej cervenej. Ale tie svetla su aj na mna moc, ako usmieva sa to pekne, ale robi to z toho auto pre babu. A celkovo aj samotna 8C je krasna, ale tie svetla… no ja neviem. Urcite ale vyzeraju lepsie, ako na MiTo
Uznavam, ze megane coupe na fotkach vyzera super, az na to podivne lemovanie pod svetlami na nanarzniku… To je to, co podla mna zabija aj XC70, nejake kvazi chormove lemovanie hmloviek
C5 sa mi pozdava skor v kombi a z toho XF proste smrdi trochu mondeo, co je pruser
[8]
8. 12. 2008 v 23:11babo
a taktiez ale nezeriem megane ze je to coupe. To je cisto 3D hatchback. Volvo C30 taktiez a Scirocco to tiez tazko uhada. Coupe podla mna proste nema najlepsie tretie dvere vobec, alebo inak tvarovane, ako Cayman, TT, Z4…
[9]
8. 12. 2008 v 23:22Culdaraztriptaco
(5) Passat CC se mi takyl líbí, ale v dané třídě (CC jsem si dovolil „zaškatulkovat“ do vyšší střední) se mi více líbí Jag, se kterým jsem se několikrát osobně setkal a nelituji toho 🙂
[10]
8. 12. 2008 v 23:26Culdaraztriptaco
(7) Ta kulatá světla se po pravdě hodí více na 8C…na Mi.Tu by mohly připadat až přílíš mohutně, ale Mi. To, jako takové, je asi nejpovedenější subkompakt roku. Ale i on má své mouchy. Mě se například moc nelíbí černé lemy kolem světel. Chromované jsou o poznání lepší.
Z XF často slýchávám podobnost s Lexusem GS. Trochu se jím inspirovala i Insignia (profil, linka kolem oken, doladěna chromem).
Jinak Mégane 3d., ani Volvo C 30, ani Scirocco nejsou čistokrevná kupé. Tím je například Laguna Coupé, nebo jak píšeš, TT, Cayman nebo Z4.
[11]
8. 12. 2008 v 23:32babo
(10) No na tom MiTo sa nezhodneme, podobne ako na tych lemoch nasavacov, na mna je to moc.
A stale v dizajne pred Megane by som asi dal prednost Scirocco, co je spolu s PASSATOM CC konecne VW, ktory sa mi paci (inak este ako tak TOUAREG). Passat CC ale totalne zabijaju zadne svetla, podobne ako GOLF VI. Kto to tak spackal, to by ma zaujimalo, lebo precok CC je skoro az uchvatny.
Insignia sa az neskutocne inspirovala podla mna ACUROU TL, ale ta tu nie je znama (zadok, mierne aj profil)
[12]
8. 12. 2008 v 23:43Culdaraztriptaco
(11) Design je od toho, aby se o něm vedly diskuse. Kdyby se všem lidem líbily jedny a ty samé věci, byla by na světe nuda 😉
Souhlasím s tím, že Scirocco je společně s Passatem CC po nějaké té době zase pěkný VW. Touareg se mi taky líbí. Je vyvážený a některými prvky impozantní. Má zajímavá zadní světla a poměrně subtilní interiér. Golf VI. považuji za vyvážený a v některých barvách i pohledný automobil, který svou přídí odkatuje na Golf IV. Líbí se mi jeho celek povedený interiér (ve vrcholné verzi).
Porovnával jsem si fotky Insignie a Acury a moc podoby jsem nenašel…možná jsem měl špatné fotky.
[13]
9. 12. 2008 v 10:04Perun
Jsi tu možná jediný, kdo se zabývá takhle důkladně blogově designem – bravo! 😉 Je to trochu taneček na tenkém individuálním ledu, ale tleskám ti, Avantime!
Měl bych sice jiné pořadí, ale jak už jsem uvedl… tenký led individuality snese někdy i trochu těžší boty.
Jak GTI napsal k C5… Je neskutečně fotogenická. V některých barvách (!) ale kouzlo mizí, v jiných se objevuje zpět. Pětce sluší méně obvyklé barvy (světle zelená perleť, kobaltově modrá… tmavě červený kombík je prostě k sežrání… Na C5 je třeba se dlouho dívat, má tak složitou architerkturu, že může některým připadat prvoplánová. Je ale nicméně tak dotažená a do puntíku vypiplaná, že ne druhý, ale až ten třetí a další pohledy znamenají víc a víc a… 😉
[14]
9. 12. 2008 v 14:23babo
(12) jasne, nech sa diskutuje 😀 A som rad, ze si tam dal mimopremiove auta. AUDI mi moc dizajnom nereze kvoli uniformite, BMW v poslednom case vyslovene, maoj favorit je len 3er E92, mozeno 1er COUPE a nova 7ma by sa ako tak dala az na tie svetla perdne a zadne. Vedie z nich asi MB u mna, aj ked tiez ako v ktorych modelov. Rozhodne ale neplati (u mna urcite nie), ze AUDI, BMW MB su automaticky zarucene tvorcovia podareneho dizajnu
[15]
9. 12. 2008 v 18:42Culdaraztriptaco
(13) Díky 😉 Design je můj velký koníček a tak trochu i studijní obor 🙂
S tou C5 máš (i GTI) stoprocentní pravdu. Stejně tak jako drtivá většina aut, tak i C5 sluší určitá škála barev. V některých má auto tendenci vypadat nevýrazně a zapadat v davu…
Architektura je skutečně propracovaná a dotažená. Zároveň působí tajemně a dynamicky… 🙂
[16]
9. 12. 2008 v 18:49Culdaraztriptaco
(14) Chtěl jsem dát šanci i neprémiovkám. I když, zde byla jejich přednost zcela oprávněna.
U Audi se vymyká maximálně R8 (i když je také součástí designového jazyka značky). Jinak kdybych měl jmenovat model, který se mi (kromě R8) nejvíce líbí, volil bych A5, které je elegantní a poměrně nadčasové. Ještě tak Q7.
U BMW bych ještě volil kupátko trojkové řady. U nové verze mě tak trochu neladí světlomety. Sedmička vyžaduje silný zvyk. Světlomety (přední i zadní) jsou hodně netradiční. Líbí se mi ale dynamický profil a interiér, konkrétně jeho návrat k přístrojovce, natočené směrem k řidiči. Inspirace studií CS je více než zřetelná, v dobrém i ve zlém…
Co se týká Mercedesu, mým favoritem je CLS (až na jeho roztelký zadek… 😀 ). Impozantní je i třída R, takový vikingský koráb…
[17]
9. 12. 2008 v 19:38babo
(16) no mne sa prave zas paci Q5 a to hodne, priam najviac v premiovych strednych SUV. Q7 mi pride obluda. A5 nie je zla, ovsem proti E92 je to slaby odvar. R8 a maly brat TT su fajn 🙂
3er E92 az na zadne svetla je proste fakt mnamka. CS uz aj zrusili, ale ano, inspiracia je jasna a nie je to prave nic ine ako CLS, ktora je uzasna, podone ako CL, ani CLK nie je zle, proste COUPE, to MB tiez vie, najlepsie velke.
Za posledny rok tu ale od BMW, MB ani AUDI nie je nic prevratne, mozno az na tu novu 7mu. Ja si na nu zvykam fajn, ale tie svietidla… ale no, mozno za rok to uz stravim lepsie 🙂
[18]
10. 12. 2008 v 0:29kolmar
zdravim, zaujimavy bolog, no mne sedi vsetko okrem toho meganu….to je nic moc, ale kazdy to vidi inak. Proti C5 sa tu najviac sklonoval Passat CC, kde ostala zabudnuta Mazda 6, ktora je ozajsny skvost, ktory vyzera perfektne z vsetkych uhlov.
Som zvedavi nabuduce, SUV proste mozem, co tu uvidime? XC60, Q5, FX 50, X6 ??? oj bude to mat niekto tazke…
[19]
10. 12. 2008 v 13:13Culdaraztriptaco
(18) Ahoj, díky za hodnocení blogu. Za absenci Mazdy se omlouvám, ta se sice dostala do úzkého finále, ale na poslední chvíli jí tam vlítla C5. Ale i tak Mazdu 6 považuji za jeden z nejelegantějších modelů segmentu. Passata CC bych zařadil spíše na spodní okraj vyšší střední, tam zase domnoval Jaguar XF. Ale CC možná zaperlí v příštím dílu, v určité nominaci.
Příští díl bude zaplněný SUV, protože segment MPV byl letos poněkud zanedbáván. Určitě bude zmíněné Volvo XC 60, Audi X5…a zbytek bude překvapení 😉
[20]
10. 12. 2008 v 13:15Culdaraztriptaco
(17) TT, klasika. V červené a v metaldách 🙂 Dal bych si říct.
Mercedes velká kupé opravdu umí. CL, CLS – nádhera, nonšalance, harmonie. S těmi světly na BMW 7 trpělivost. Třeba opětovné setkání naživo pozitivní dojmy jen umocní 🙂
[21]
10. 12. 2008 v 13:51babo
(20) pri praci cely tyzden parkovala nova 7ma, zial v obyc striebornej… neviem, tie svetla ma neoslnuju. tie zadne ala 3er po F/L hm… no nic moc a predne maju cudesnost ako 6er. Inak ale moc pekne, tank E65 je mrtvy a to je fajn 😀
[22]
10. 12. 2008 v 13:52babo
(18) mazda6 ma prilis prvoplanovy dizajn, z coho by sa dala obvinit aj C5, ale menej
[23]
10. 12. 2008 v 15:13Avantime
(21) Bangelovi pomalu odzvonilo. Ale nová sedma mě zatím příliš neoslovila. Uvidíme, jakmile se s ní setkám v reálu. Interiér se opět naklonil k řidiči, což je dobře.
Mazda 6 je sice konzervativní a opravdu prvoplánová, ale vyvážená. I když, moje krevní skupina to není. Mám rád auta, která rozpoltí společnost a vyvolají diskuzi. Donutí člověka se k němu vrátit a přemýšlet o něm (jako je třeba nová Laguna)…
[24]
10. 12. 2008 v 19:30kolmar
Hmm…tak Laguna? tak na diskusiu je to urcite super auto, no ale na kupu??? kto si dnes kupuje novu lagunu? kolko ich jazdi? Combik zo zadu vyzera super, no ten predok proste nemozem prehltnut, poznam hromadu ludi co sa zaujimaju o auta, niekto sa nemoze vynadivat na Accorda, iny na C5 alebo 6-ku ci nove Mondeo, 159-ku…no nepocul som jeden pozitivny ohlas na „tvar“ novej laguny…ten preplechovany „gril“ ala Clio z r. 1991?!?! a vidno to aj v predajnych statistikach…
Inak, pravda, MPV tohto roku nic moc (no ja neplacem) ale jedno retro MPV/kombi by sa naslo…nezabudli ste na HHR ???
[25]
10. 12. 2008 v 19:42kolmar
Do pozornosti davam este SUV…CX-7 ci Outlander…no na premiovky stacit asi nebudu:-(ale toja za to nie? a inac hodnoti sa auto ktore uzrelo svetlo sveta v r. 2008 alebo prislo priamo na trh? inac by mohola Meganu ktory mi proste nereze konkurovat nova 3-ka o ktorej tu nepadlo ani slovo.
Nezom ziadny fanatik Mazdy ako by sa mohlo zdat, no proste tie novinky v poslednej dobe su ozaj super, a napr. na 6-ku som nepocul este ani jeden negativny ohlas.
[26]
10. 12. 2008 v 19:57kolmar
Co sa tyka predchadzajucich prispevkov, tak suhlasim. The best od MB – CLS, BMW – 3-cupatko a Audi – A5…
[27]
11. 12. 2008 v 12:48Culdaraztriptaco
(24) Laguna je hodně diskutabilní auto. Příď bych klidně vyměnil a nahradil ji za příď ve stylu studie Fluence http://auto-renault.com/renault1/fluence/renault_fluence_14a.jpg
Příď se lidem asi líbit nebude, i když já na ní pozoruji tajemno a dynamiku. I když, zpočátku mi na ni vadil trochu divný výzor…
Na Laguně obdivuji božsky ztvárněný interiér. Takovou vlnu elegance a stylu jsem v mainstreamu ještě neviděl. Ani Renault není spokojen s prodeji, dokonce uvažoval o faceliftu…
Díky za tip. HHR je jasný vítěz z nemalé nabídky „skoroMPV“ za letošní rok. Úplně jsem na něj zapoměl…
CX – 7 vypadá stylově a svěže. Mazda na nás po delší době opět chrlí pohledné a elegantní automobily. Šestka není výjimkou. Jinak co se týká nové Mazdy 3: přehled vozů do článku jsem připravoval o něco dříve, než jsem se s ní stačil pořádně seznámit. To ovšem neznamená, že by se mi nelíbila. Její styl perfektně rozvíjí jazyk zoom – zoom. Zajímavě působí interiér. Uvidíme, jak se osvědčí v reálu…
Zmíněné tří vozy (CLS, 3 Coupé a A5) se třem německým prémiovkám skutečně povedly. CLS s jemným dotykem Jaguaru je velmi stylové, BMW 3 Coupé zase atleticky vyvážené a dynamické. U Audi A5/S5 se zase jedná o krásnou a nadčasovou eleganci. Těším se na kabriolet 🙂
[28]
12. 12. 2008 v 22:08kolmar
Zdravim, no tak ta studia vyzera zaujimavo, ma lepsi „look“ ako Laguna, no stale ostal ten „plechovy“ predok. Co sa tyka interietu Laguny, tak mam viacero „the best“ interierov no samozrejme etalonmi su skor premiove auta, no na interier Laguny nepoviem tiez ani jedno krive slovo…milovy krok oproti predchadzajucej generacii!!!
Rozmyslal som nad inymi MPV….no bieda, HHR asi ostane sam….a co sa tyka 3-ky, tak ok, aj tak by sa pred nou umiestnil Scirocco vsakze?
No a k tym premiovkam, tak pacia sa mi aj ine…je ich dost, no napr. MB ML – neni uhol pohladu, kde by vyzeralo auto zle, a je aj velkostou vyvazene (co sa kritizuje najme u Q7 – dlzka), BMW X5 by som si dal povedat, no a audin je vela peknych, no takych konzervativnejsich a elegantnych….no ved filozovia autid, ziadna revolucia, len evolucia.
No uz sa tesim na druhu cast tohto „blogu“
[29]
13. 12. 2008 v 16:14Culdaraztriptaco
(28) Studii bych preferoval. Trochu se jí inspirovala Laguna Coupé. Co se týka interiérů střední třídy (i mimo mainstream), Laguna hraje po stránce designu interiéru na jednu z nejlepších not v segmentu. Líbí se mi i technicistní Audi A4, zajímavá (i když krapet nepřehledná) C5. Sympatická je i Alfa Romeo 159…
HHR tu bude určitě, teď ještě popřemšlím nad malým MPV. Co bys říkal Kangoo Be Bop?
Jinak Mazdě 3 dám šanci v příštím ročníku. Přeci jen se ukázala až tehdy, když jsem to dopisoval.
M-B ML je impozantní, ale jeho původní design nevznikl letos. Totéž BMW X5. Jedná se o designově povedené vozy, které ale nepřišly na svět letos.
Díky za přízeň, pracuje se na dalším dílu.
[30]
13. 12. 2008 v 20:39babo
(30) v nasej ulici byva novinar (musim sa mu niekedy dostat na kobylku, nech ma obcas povozi) ma tento tyzden zjavne novu Deltu… Po dlhsom case som ju videl live. Neviem, ci je to prave farebnou kombinaciou bielej a ciernej (biela dominuje, cierna strecha, dole spoilerya prahy), ale vyzera naramne. Pomoct to moze, aj cervena fabia s bielou strechou nevyzera az tak katastrofalne. Delta ma tak jedinu chybu v podobe masky ( za ktoru v podstate nemoze), zdedila to od ostatnych Deltach a pride mi vyslovene odporna. Teda na Delte to nevyzera az tak zle, ale idelane to nie je.
Megane 3D som live este nevidel, ale taku krasuv nizsej strednej nema ziadna premia, nikto z velkej trojky. A3 predsa len posobi dost nudne, A-cko je mensia tragedia a 1er nie je svetaborny.
Samozrejme uz vo vsetko ostatnom by mala Delta problem, interier jasny nadych fiatu (no ano, A3 ma zas Golfu), a hlavne podvozok nema prilis dobre nastaveny, ani agilny a vobec nie pohodlny (ostatne Bravo tlmi skoro najhorsie v triede).
Ale ak sa bavime o dizajne, tak Delta palec hore, proste luxus
[31]
13. 12. 2008 v 20:46Culdaraztriptaco
(30) Deltu po stránce designu skutečně obdivuji. Mám rád jak její design, tak i dvoubarevné kombinace, evokující Tiramisu. Sice jsem s ní ještě nejel (takže nemohu soudit), ale předpokládám pohodlí, odpovídající vzledu. Když se Ti podaří se Deltou svézt, přeji příjemné zážitky. Potom můžeš napsat první dojmy 😉
Přiznám se, že jsem zpočátku váhal, jestli mám jako vítěze mezi kompakty uvézt Mégana Coupé, nabo Deltu. Nakonec získal prvenství Megoš, díky skvělému skloubení dynamiky, ladnosti a elegance. A co teprve v úpravě od chlápků z RenaultSportu… 🙂
Německá prémie není (po stránce designu) zrovna přebornice. M – B A je přesně to, co píšeš, BMW 1 je sice zajímavé, ale nevidím v něm přehnaný skvost a Audi je sice elegantní, ale nevýrazné…
[32]
13. 12. 2008 v 21:51babo
(31) jo tu tiramisu pouzil aj autor aj na teste na webe 🙂 mna by to sice v zivote nenapadlo, ale je nieco do Teba. Zrovna tam pise o pomerne tvrdom podvozku, ale uvidime. Akurat ze nemyslim, ze by sa mi podarilo v tom skoro ist 🙁 (zial uz nemam taku moznost jazdit s novymi autami ako pred casom)
[33]
13. 12. 2008 v 22:08Culdaraztriptaco
(32) Delta bude podle mě spíše komfortní. Mimochodem, jaký to byl novinář?
[34]
13. 12. 2008 v 23:56kolmar
Zdravim, mini MPV??? tak mna napadlo z „bleska jasna“ len jedno a to novy C3 Picasso, inak ani velmi nic…
PS: viem, ze ML a X5 vznikli uz davnejsie….to bolo len moje zhodnotenie….
[35]
14. 12. 2008 v 19:36Culdaraztriptaco
(34) Ahoj, dobrý nápad. Pokračování modelu z pera Picassa…beru ho.
Druhý díl přehledu uveřejním pravděpodobně v pátek.
[36]
16. 12. 2008 v 0:18babo
(33) ten test je tu:
http://magazin.auto.cz/testy/lancia-delta-1-6-jtd-nefalsovane-tiramisu.html
uz len nazov clanku, to tiramisu, co si tiez spomnul. Ten Fokt zatial fakt nenapisal blbost, u mna je na auto.cz jednicka, aj ked viac je na autofun.cz (tam je tusim sefredaktor? snad nekecam)
[37]
16. 12. 2008 v 15:28Culdaraztriptaco
(36) Jj, ten test si pamatuji. Označení Tiramisu už bylo používání na Lanciu Ypsilon. Jediné modely, kam pojem Tiramisu opravdu nesedí, jsou Thesis a Phedra. Jinak co se týká motoristických kvalit pana Fokta, jsem s ním plně spokojen. Často zabrousím na autofun.cz. Tam píše taky dobře.
[38]
2. 3. 2009 v 9:17tmigls
pDwH7j ykzczfydpwil, [url=http://zdqmhvkwpjxy.com/]zdqmhvkwpjxy[/url], [link=http://qnjqijqcahup.com/]qnjqijqcahup[/link], http://abmvlfqxwzht.com/
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.