• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > avantime.blog.auto.cz  > MEGANE vs. GOLF – jak to vidím já

  • MEGANE vs. GOLF – jak to vidím já

    Články pro Car Design Café Club Publikováno: 8. 3. 2009

    Tento článek jsem již publikoval na stránkách Ing. Vlastimila Habarty a designéra Pavla Huška (Car Design Cafe Club) – www.cardesignclub.7x.cz 

    …

    V současné době je velmi zajímavě sledovat dění v nižší střední třídě. Její, momentálně hlavní představitelé, Volkswagen Golf a Renault Megane (ano, nově již s krátkým E) přijeli v nových generacích, s elegantními designy, kvalitním zpracováním špičkových materiálů a moderní aurou. Poslední slovo se nechystá přednést ani sportovní krasavec Fiat Bravo, kvalitativně velmi vyrovnaný a řidičsky příznivý Ford Focus, dynamický a stále svěží Seat Leon (svého času jistě nejstylovější a vizuálně nejdynamičtější kompakt maistreamové světové třídy) nebo futuristická Honda Civic. Kdežto Opel Astra nebo Mazda 3 se k nám v nových generací teprvě chystají…

    …

     Teď se chvíli věnujme prvně zmíněné dvojici, která se jistě bude prát o stupně vítězů v prodejních statistikách. Ovšem, kdybychom si měly jednoznačně říci, který z nich je lepší, bylo by to na dlouhé rozhodování. A jelikož jsme na stránkách automobilového designu, podrobněji si rozebereme zejména designovou stránku věci. 

    … 
     Volkswagen Golf, jehož třída, ve které dlouhá léta úspěšně figuruje, je občas přezdívána jako „Golf – classe“ je bezesporu reprezentativní automobil, jehož design si vzal do parády mistr Walter de Silva. Ten se pokusil navázat na sic elegantní a vyváženou, ale velmi strohou a nevýraznou pátou generaci, kterou navrhoval (pro zakázku, ve které byl po stránce estetické nápaditosti velmi „spoutaný“) král designu, Giorgetto Giugiaro. De Silva se očividně snažil konzervativnímu Golfu vtisknout kapku temperamentu a dynamiky, kterou Golf už řadu let potřeboval jako sůl. A musím říci, že i přes to, že je pan designer Silva schopen navrhnout automobil božského designu a chladné německé prostředí jeho talentu rozhodně neprospívá (nakonec si ale tým inženýrů přeci jen chválí), dá se jeho práce označit za velmi zdařilou. VW Golf nové generace je i přes klasické (a velmi příznivé) proporce pohledný, vizuálně dynamický automobil, kterému nelze upřít určitou porci prémiového odéru. Tyto aspekty jsou patrné zejména ve vybraných metalických barvách. I přes pochvalná slova se ale stále jedná o konzervativní, ničím nevybočující automobil, jehož hlavním úkolem je neurazit a současná, šestá generace spíše působí jako cizelování páté řady modelu (avšak tenkým, horizontálním stylem masky chladiče odkazuje na čtvrtou generaci…) 
    Volkswagen GolfInteriér by se dal ve vyšších verzích dal s klidem označit za prémiový. Jsou zde perfektní materiály, velmi schopná ergonomie a koneckonců i vyvážený a elegantní design. Líbí se mi doplňky z Passatu CC, jako například stylový volant a úpravy stžředové konzole. Celkový dojem je tedy příznivý. Nezapomeňte, že jsem popisoval vyšší verze automobilu. U základu by byla má slova pozitivní o něco méně, přesto jsem zde ale zaznamenal ve srovnání s minulou generací, na které se i po technické stránce šetřilo, velký pokrok.

    …

    První generace si pro svůj přivětivý a milý design získala přezdívku „vajíčko“, druhé se říkali „MiniAvantime“ (někteří motorističtí novináří mu pošklebně říkali „ten s hrbem“). A jak je vidět v poslední generaci „francouzského Golfu“, se výrobce vrátil ke klasickým tvarům a veřejnost se pravděpodobně bude vracet k „vajíčku“. Nemuže to být nikdo jiný, než Renault Megane.

     …

    Renault je v kompaktní třídě velmi významným hráčem na evropském trhu. Jeho modely R11, R19, či Mégane si lidé oblíbili téměř ve všech končinách starého kontinentu. Avšak ve druhé generaci se designérský tým Renaultu, jmenovitě Patrick le Quément, rozhodli zbořit veškeré designové mantinely a navrhly model, v nižších třídách dosud nevýdaného designu.

    A to se bezesporu podařilo. Tak originální záď dosud žádná kompaktní automobil neměl. Design neměl s klasickým dvouprostorovým modelem moc společného, neboť jeho zavazadlový prostor zdánlivě evokoval třetí, oddělený prostor. Architektura celku byla velmi futuristická, avšak daní za odvahu byl o něco menší zavazadlový prostor, než nabízela dobová konkurence. Nicméně i přes vyzívavý styl se vůz stal jedním z nejprodávanějších modelů, bez ohledu na segment a dodnes je velmi úspěšný i na trhu s ojetými vozy.

     Ale ani v nové generaci si Renault nějaký ten originální prvek neodpustil. Jmenujme například sdruženou kapličku ukazatelů, která kombinuje analogové a digitální ukazatele či nově nastolený styl přídě, jehož zakadatelem je model Laguna a který se vyznačuje rozměrnou maskou pro přívod vzduchu, kterou doplňuje úzká lišta, umístěna nad poznávací značkou.

    Renault Megane

     Interiér nového Meganu je zhmotněním elegance, jednoduchých, byť stylových linek a všudypřítomné harmonie a pohodlí. Líbí se mi decentní inspirace palubní atmosférou o třídu vyšší Laguny, jejímž interiérovým designem s dokonalou stylizací, která je jasně zřetelná svým vlnobitím elegance, se dodnes nemohu nabažit. Našel jsem zde daleko přívětivější atmosféru, než v Golfu, který je přeci jen o něco chladnější…. 
    … 
    Takže takové malé srovnání na poli estetického působení bysme měli za sebou. Teď nám ještě zbývá verdikt. Přiznám se, že jsem se z počátku nemohl rozhodnout, jestli mám dát přednost jasně definovaným linkám Golfu nebo moderní eleganci v podání Meganu. Jelikož jsem zastáncem designové inovace a styl nynějšího Golfu tu již mnohokrát byl (což je ovšem pro hromadu lidí v pořádku) a má méně prvků, kterými by nějak výrazněji zaujal, se dnes přikláním k Meganu, který mě na první, i osobní pohled, dokázal oslovit o kapku více. A co teprve karosářská varianta Coupé, která zastává post třídveřového Meganu. Ta vypadá naprosto skvěle. Její dokonalá záď, která je věrna tradici Renaultu, jakožto značky, která ráda koketuje s inovativním stylem zádí, je neodolatelná…

ŽENEVA 2009 (1.díl) – Krize nekrize. FIAT MULTIPLA – polarizátor č.1

62 Responses to MEGANE vs. GOLF – jak to vidím já

  • [1]

    9. 3. 2009 v 8:52Emel

    Navtech: ještě k té převodovce… automat můžeš chtít po luxusním autě nebo SUV, ale pravověrný sporťák je nejlepší na manuálu. I u technologicky pokročilých aut (Ferrari F430 apod.) dávají odborníci velmi často přednost klasické manuální převodovce před sekvencí. Plný automat ve sporťáku by samozřejmě nikoho ani nenapadl…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    9. 3. 2009 v 9:16Navtech

    [51] Emel …v dnešní době těch všelijakých dvouspojek, co už jsou prokazatelně rychlejší, než kvedlačka, si nejsem tak jistej, co lidi volí, nebo by volili v takových autech. Rozhodně jsem nemyslel klasickej automat.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    9. 3. 2009 v 9:46Emel

    Navtech: no ano, ale třeba i u VW jsem velmi často slyšel názor že GTI raději na manuálu než na DSG, totéž u Ferrari F430, totéž u Porsche 911. Pokud chceš, klidně ti takové recenze dohledám. Neříkám že je manuál prokazatelně lepší volba, ale není ani prokazatelně horší…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    9. 3. 2009 v 10:37re:

    ..neoznacuje se nahodou megane jako antigolf ?!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    9. 3. 2009 v 11:43Capajevko

    tak po vcerajsku… RENAULT NIKDY V ZIVOTE! ked som pocuval reci ze sa na nich kazi elektronika myslel som ze ide len o hlupe podpichovanie… ale! ked na 4 rocnom cliu pri prepnuti dialkovych svetiel padol vzdy cele elektronicky systen auta + sa vypol motor ZA JAZDY!!!!! tak som skoro onemel.
    mozu byt krasne ako chcu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    9. 3. 2009 v 12:38Culdaraztriptaco

    (49) Za chyby se velice omlouvám. Sypu si popel na hlavu…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    9. 3. 2009 v 13:16507--

    Ten GOLF je z tej fotky oveľa zauiímavejší a vzrušujúcejší. To si tam tak takú fotku dal na svoj posmech, že.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    9. 3. 2009 v 14:51kolmar

    foto kolmar

    Nemam vysnivanu znacku VW a ani Renault, tak objektivne:
    Designovo 5d je Golf lepsi, no Coupe a Combi zase patri palec hore Renaultu.

    (55) toho nazoru som aj ja … totiz tiez poznam ludi co maju neskutocne problemy s zhasinanim motora za jazdy, pochodili autorizovane servisi a aj tam su bezmocny… chce to auto predat, ma 2 tak na renaulte nejazdi. No ale clio mala byt vynimka a vraj bolo spolahlivostou inde nez zvysok…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    9. 3. 2009 v 20:06Klaudius

    Mégane je kus pekného auta. Najviac sa mi páči Grandtour. Mojim predstavám a potrebám ovšem najviac vyhovuje nový Grand Scénic, takže Mégane je až na druhom mieste. Spomínaný Golf (a spol.) mi nevyhovuje, pretože:
    -nie som ešte taký starý, aby som konzervatívnym autom vzbudzoval nejaké falošné dojmy
    -nemám rád neistotu, či po poldni na verejnom parkovisku ešte nájdem svoje auto alebo nie
    -mám rád pohodlie, vytriasačky a tvrdé sedadlá rád prenechám ešte mladším ako som ja
    -mám rád priestor a veľké okná, tu sa ani Touran na Scénica nechytá
    -rád si nejaké peniaze v peňaženke ponechám, platiť za „image“ značky považujem za blbosť

    Avantime, pekné porovnanie, vidíme to podobne. Golf rozhodne nie je zlé ani škaredé auto, ovšem moje myšlienky smerujú niekam inam. 🙂

    (55) Capajevko, ty si inak zdravý? Keby sa podobná náhodná porucha stala na Mercedese, tiež budeš tak pľuť? Odporúčam ukľudniť sa, nadýchať čerstvého vzduchu a zistiť, čo sa stalo s riadiacou jednotkou. Ona tá technika sa totiž občas pokazí, s tým nič nenarobíš.

    (57) Počuj, ty exot, keď už niečo chceš povedať, tak si aspoň utri ústa, aby to nesmrdelo. Keď už tvoj úbohý mozog nevie vyplodiť nič k veci, tak sa radšej zdrž. Nie je nutné nám všetkým neustále dokazovať podpriemernú úroveň tvojho IQ…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    9. 3. 2009 v 20:14Culdaraztriptaco

    (59) Souhlasím a dík. Proti Golfu nic osobního nemám, nicméně nejsem v důchodu, abych si ho pořídil. Stejně si myslím, že jednou, jako důchodce, sáhnu po něčem jiném…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    9. 3. 2009 v 20:26T613

    foto T613

    (60) jak říká moje babička : Myslet znamená hovno vědět .-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    9. 3. 2009 v 20:32Culdaraztriptaco

    (61) Tak tohoto pořekadla jsme si bohatě užili na základce 😀

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

avantime.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Leden 20121 Příspěvek
  • Prosinec 20116 Posts
  • Prosinec 20101 Příspěvek
  • Květen 20101 Příspěvek
  • Únor 20104 Posts
  • Leden 20101 Příspěvek
  • Prosinec 20093 Posts
  • Listopad 20093 Posts
  • Říjen 20092 Posts
  • Září 20092 Posts
  • Srpen 20094 Posts
  • Červenec 20093 Posts
  • Červen 20091 Příspěvek
  • Duben 20094 Posts
  • Březen 20096 Posts
  • Únor 20094 Posts
  • Leden 20092 Posts
  • Prosinec 20083 Posts
  • Listopad 20083 Posts
  • Říjen 20081 Příspěvek
  • Září 20085 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura