-
PEUGEOT OXIA – Střed Vesmíru
Peugeot Oxia (1988) Tento vůz navazuje na dvě předchozí experimentální studie představené na autosalonu v Paříži. Prvním je Quasar (1984), druhým Proxima (1986). Kontinuum vývoje zdůrazňuje i jménem, které je opět převzato z říše hvězd. Nejedná se ale o jméno planety či jiného kosmického tělesa. Oxia Palus je označení místa na Marsu. Je definováno souřadnicemi 0° šířky i délky a je východiskem pro měření času na této čtvrté planetě sluneční soustavy. Název je tedy symbolem počátku vzniku vysokovýkonného kupé a zároveň zdůrazňuje, že Peugeot je schopný se zařadit po bok supervozů z exklusivní společnosti jako je Porsche 959, Ferrari F40 …
24 komentářů -
PEUGEOT 605 SV24 – Francouzský mercedes
PEUGEOT 605 SV24 (1990-1995) Poměrně dlouhou dobu se mohly sedany Peugeot honosit přezdívkou francouzský mercedes. Tento přívlastek si získaly nejen za svůj typický komfort, ale hlavním důvodem byla i jejich mechanická spolehlivost hraničící až s nezničitelností. Poslední model, který si toto ohodnocení opravdu zaslouží je model 605. Sedan vyšší střední třídy byl představen na Frankfurtském autosalonu v roce 1989. Stal se nástupcem modelu 604, jehož výroba byla ukončena už v roce 1985, ale poprvé se objevil o deset let dříve. Velká „pětka“ završila generační obměnu, která trvala sedm let a započala uvedením modelu 205 na trh v lednu 1983. O …
62 komentářů
-
PEUGEOT 608 – velký návrat?
Život zástupkyně vyšší střední třídy Peugeot 607 se pomalu blíží ke svému konci. Nový model s označením 608 by se mohl veřejnosti představit už v roce 2009. Sice se stávající model neměl stát kasovním trhákem, ale prodeje se očekávali minimálně na úrovni předchozího úspěšného modelu 605. Toho bylo v letech 1989-99 prodáno přibližně 255 tis. kusů, 607-ky do dnešních dnů jen 155 tis., což lze považovat za zklamání. Špatné prodeje lze přičítat hlavně malé nabídce silných vznětových motorů. Až do roku 2004 byl nabízen pouze čtyřválec 2.2HDI (98kW/314Nm), který byl od roku 2000 standardně nabízen s filtrem pevných částic FAP. …
16 komentářů -
PEUGEOT 607 Pescarolo – Elegantních 400 koní
Při hledání podkladů pro další článek jsem nalezl koncept, na který jsem už málem zapomněl. Možná jste ho ani vy nestihli zaregistrovat. A tak se ho pokusím trochu připomenout. Jedná se o koncept představený v Paříži už v roce 2002. Jeho základem se stal sedan 607 vyráběný od roku 1999. Vůz v sobě odráží sportovní image s luxusem limuzíny. Změny jsou patrny už v přední partii. Rozměrný nasávací otvor pro přívod vzduchu k motoru, kterého je v tomto případě opravdu za potřebí. Pod kapotou se ukrývá doslova závodní srdce. Jedná se o vidlicový šestiválec s úhlem sevření válců 60° o …
9 komentářů -
PEUGEOT 405 T16 – s příchutí Dakaru
PEUGEOT 405 T16 (1993-95) – s příchutí Dakaru Mám rád auta z přelomu 80. a 90. let. Nesou v sobě odkaz na legendární vozy skupiny B. Byly to jedny z nejvýkonnějších vozů, které kdy okusily šotolinu. Jejich technická řešení zastínila i tehdejší monoposty F1. Skupina sice existovala jen pár let, než byla po tragických nehodách zakázána, ale ovlivnila mnoho sériových vozů. Takovou automobilkou byl Peugeot. V roce 1984 vstoupil do skupiny B s vozem 205 T16 ( 450koní /910kg ). Tehdy se zúčastnil jen pěti rallye, z toho tři dokázal vyhrát. V období 1985-86 se stal dvakrát šampiónem. V poslední …
73 komentářů