-
Prémie
Když chce někdo vyvolat hádku na auto.cz, pokusí se redefinovat pojem “prémie”. Nebývají to obvykle majitelé plně vybavených tříd S, kteří se pokoušejí tvrdit, že jezdí v mainstreamovém autě, ale spíše lidé, kteří buď z finančních nebo “koulových” důvodů neměli na nic lepšího než na plně vybaveného Superba. Na poměry Česka jsou stále velmi bonitní, ale v prémii nejezdí. A to je může iritovat. Ta otázka je totiž celkem na místě. Máte řekněme Passata. Má LED světla, adaptivní podvozek, kůži v interiéru, benzínový dvoulitr v automatu s manuálním režimem, asistent světel, dešťový senzor, dokáže se sám držet v pruhu a …
39 komentářů -
Svezení s BMW 120i E82
Před nějakou dobou jsem měl možnost se krátce svézt v prvním a posledním kupé řady 1 od mnichovské automobilky. Pokusím se zde podělit o své dojmy z vozu, jehož sériová výroba před nedávnem skončila a jehož nástupce již nese pro BMW doposud netradiční označení 2. Tento článek lze také považovat také za určité rozloučení s bangleovou érou u BMW. Úvod BMW 1 bylo odvážným vstupem mnichovské značky do třídy kompaktních a malých vozů. Fanouškovská základna ho samozřejmě přijala tvrzeními, že „jednička není BMW“ a podobnými zlými výkřiky do tmy. Jednalo se však spíše o psychologický efekt číslovky 1 a potenciálně také majitelskou základnu. Vůz jako …
3 komentáře
-
Droga jménem Real Racing
Když jsem si poprvé zahrál demo Real Racing na svém iPhonu někdy koncem roku 2009, byl jsem hodně překvapený. Nečekal jsem, že je vůbec možné na iOS naprogramovat takhle detailní a responzivní hry. Byla to jasná koupě. Hra byla přesně dělaná na krátké přestávky mezi různými denními aktivitami hráče – rozhodně žádná Forza nebo Gran Turismo. Měla však pohled zevnitř s animovanýma rukama řidiče, model poškození a velmi solidní grafiku. S druhým dílem, který se mi podařilo pořídit v akci asi za 4 eura, přišly licencované vozy a trochu upravená fyzika. Také se jednalo o celkem zábavnou hru, ale tratě byly poněkud …
24 komentářů -
„Za stejné peníze se dá koupit…“
Několikrát jsem se zde dostal do křížku s různými diskutéry za to, že jsem tvrdil, že je cena pouze na posouzení kupujícího a že v porovnání je cílem pouze posouzení, který vůz je lepší. Vozy zcela odlišných cenových kategorií by se ostatně v porovnání ani neměly objevit. Celá řada lidí na tomto serveru však stále operuje s ukazatelem „hodnoty za peníze“ neboli „auto A je o XYZ levnější než auto B a pouze o málo horší a proto je lepší“. To je však logický nesmysl. Cena je pouze ukazatel toho, kolik za daný kus materiálu požaduje ten, který ho vyrobil. Roli v určení ceny bude …
18 komentářů -
Hyundai se „“srovnání““ nebojí
Když jsem ještě chodil na gymnázium, měli jsme v posledním ročníku jakousi diskusní soutěž. Před každou hodinou tohoto předmětu bylo všem studentům rozesláno téma, na které jsme se museli připravit. Jednalo se většinou o nějaký návrh, přičemž byly dvě možnosti a to sice pro tento návrh nebo proti. Příští týden se pak losovalo, kdo bude zastávat jakou pozici. Docela klidně se tak mohlo stát, že člověk zastával v této přísnými pravidly opatřené diskuzi názor, který nebyl jeho vlastní, nebo s ním byl dokonce v přímém rozporu. Při mém štěstí jsem tak bojoval proti zvýšení rychlostního limitu na dálnicích na 160 km/h, dostavbě Temelína nebo …
21 komentářů -
Lživé kilometry
((pozn.: tento článek vyjadřuje názory autora a informace v něm nejsou určeny pro právní použití)) Téma najetých kilometrů je v obci kupujících ojetých vozů velmi ožehavé. Sice nesouhlasím s tím, že by se měl stav vozu posuzovat podle počtu najetých kilometrů, ale vzhledem k tomu, že většina lidí nemá asi moc chuť s vozem jezdit do autorizovaného servisu nebo nemají kamaráda automechanika, tak to často končí tak, že jsou kilometry jediným indikátorem, který je pro laickou veřejnost srozumitelný a stávají se tak slovem svatým. Proto se dlouze a dlouho vede debata, jak postupovat v případech, kdy jsou kilometry stočené. Je stáčení kilometrů na automobilu trestným …
14 komentářů -
Sociální implikace ojetého vozu
Dnes jsem si přečetl zajímavý článek o stáří vozů v ČR. Průměrný věk vozů registrovaných v ČR je více než 14 let, přičemž 35% z nich je starších než 15 let. To je ohromné stáří, vezmeme-li v potaz, že se jedná o věk průměrný. Ani superlevné rumunské či francouzské vozy či levné korejské rány do očí nebo už o něco dražší „domácí“ Škoda nejsou schopny s tím nic dělat. Přitom je však počet registrací každý rok enormní a proto je zjevné, že dochází k neustálému přeprodávání starých ojetých vozů mezi různými lidmi (a dovozu ojetin). Chuť Čechů navíc přirozeně stále roste a menší vozy již nejsou …
22 komentářů -
Top 5 nejlepších faceliftů všech dob
Jak již bylo řečeno, smyslem faceliftu je prodloužit životní cyklus vozu a udělat ho zajímavějším pro ty, kteří si ho ještě nekoupili. Následující facelifty ale především donutily současné vlastníky vozu si trhat vlasy za to, že pár měsíců se svým nákupem nepočkali. Pomohly totiž významně celkovému vzhledu vozu a zcela oprávněně zabrali se stejnou technologií podruhé titulní stránky automobilových serverů. Opět upozorňuji, že se jedná o můj soukromý názor a nikoliv konstatování faktu. Rád si v komentářích přečtu vaše tipy. ((foto opět wiki commons)) Páté místo: Alfa Romeo 166 (2003) První Alfa 166… no nevím. Někdo ji má za vítězství …
14 komentářů -
Top 5 nejhorších faceliftů všech dob
Tento měsíc byl odhalen omlazený Superb a facelift se myslím docela povedl. Vedlo mě to k zamyšlení o faceliftech a rozhodl jsem zahájit na svém blogu jakousi minisérii na toto téma. Začneme těmi nejhoršími (protože to špatné je vždy zábavnější než to dobré). Myslím si, že můžeme být opravdu rádi, jak nakonec vlajková loď Škody dopadla (za předpokladu, že nás vůbec osud této Volkswagenem vlastněné automobilky zajímá). Jedná se čistě jen o můj názor a samozřejmě podporuji diskuzi v komentářích, protože jak říkají Britové – beauty is in the eye of the beholder. Úkol faceliftu je asi jasný – prodat to …
19 komentářů