• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > marianek.blog.auto.cz  > VLIV DOMACI AUTOMOBILKY, PRODEJE 2007 (2)

  • VLIV DOMACI AUTOMOBILKY, PRODEJE 2007 (2)

    Publikováno: 19. 1. 2008

    Neni zadnym tajemstvim, ze se aktivne zajimam o automobilove trhy Evropy. Automobilovy marketing neni jednoduchou zalezitosti a na urcity trh ma vliv mnoho faktoru. Konecnym vysledkem jsou pote prodeje jednotlivych znacek. Vyska prodeju zalezi prave na vlivu te ci one automobilky, demografickemu postaveni trhu, castecne i na historii, apod. Zde se nechci rozepisovat, aby clanek byl co nejjednodussi a nejsrozumitelnejsi.

    Jednim, snad nejsilnejsim vlivem prodeju automobilu je „symptom“ domaci automobilky. Je prakticky pravidlem, ze domaci automobilka proda v dane zemi nejvetsi pocet automobilu. Tento obrovsky vliv vsak nezustava uvnitr hranic dane zeme a v mensi mire ovlivnuje prodeje v okolnich zemich. Slovo „symptom“ uzivam zamerne. I kdyz domaci automobilka proda nejvic, nevypovida to nic o kvalitach domaciho vyrobku. Jde pouze o historicke spojeni zakaznika s vyrobkem. V dnesni dobe globalizace se „symptom“ domaci automobilky pomalu meni.

    Takze velmi zjednodusene receno, domaci automobilka vzdy proda na domacim trhu nejvice vozu. Samozrejme, ze nejlepsim prikladem jsou prodeje u nas, kdy Skoda proda nejvic vozu. Jenze cesky/slovensky trh by byl prilis lehkym argumentem uz proto, ze tyto trhy jsou velice nezrale.

    Silne postaveni domaci automobilky dokazuje nejvetsi automobilovy trh Evropy, trh nemecky. Poptavka po autech se na trhu naseho zapadniho souseda propadla nejvice za poslednich 17 let. Castecne je to dano zmenou danoveho zakona a zvysenim VAT (DPH).

    Pet nejprodavanejsich v Nemecku:

    1. VW 19,3% (pokles prodeju o 12%)
    2. Mercedes Benz 10,4% (-4,4%)
    3. Opel 9% (-15%)
    4. BMW 8,1% (-6,4%)
    5. Audi 7,9% (-5%)

    Obrovskym uspechem je automobilka Dacia, ktera si mezirocne polepsila o 175% (!!!), prodeje Suzuki poskocily o 13% a Chevrolet o 9%.

    Dukaz vlivu domacich automobilek je zde nezvratny, pomuze samozrejme zapadni soused naseho zapadniho souseda. Zde je videt jaky vliv ma domaci automobilka a castecny vliv automobilka okolnich zemi. Zde je tez videt, ze vliv okolnich automobilek roste diky globalizaci. Toto se casto stava na ukor domaciho prodejce.

    Pet nejprodavanejsich ve Francii:

    1. Renault 21,5% (-6%)
    2. Peugeot 17% (-2%)
    3. Citroen 13,5% (+7,5)
    4. VW 7% (+1%)
    5. Ford 5% (+7%)

    Na Francouzskem trhu je patrne, ze ze i pres spatne vysledky kvalitativnich mereni se domaci vyrobek v podobe Renaultu prodava stale dobre. BMW si mezirocne polepsilo o 22%, Dacia o 75%, Mini o 70%, Honda o 33% a Mitsubishi o 75%.

    Zajimavym trhem je trh italsky. Zde se prolina dominace prodeju domaci automobilky, vliv automobilky okolnich statu a prodeje automobilky bez primeho vlivu (demografickeho primeho kontaktu)

    Pet nejprodavanejsich v Italii:

    1. Fiat 24% (+11%)
    2. Ford 8% (+11,5%)
    3. Opel 7% (+9%)
    4. VW 6% (+7%)
    5. Toyota 5,7% (+5,5%)

    Ano italsky trh se probouzi. Domaci automobilka si udrzuje velky naskok, automobilka z okolnich zemi si udrzuje vliv a automobilka bez primeho kontaktu je v zavesu. italsky trh muzeme brat jako sablonu automobilovych trhu. Vsechny zakladni aspekty vlivu jsou zde nazorne obsazeny. I na italskem trhu jsou zaznamenany nektere uspechy. Chevrolet si polepsil o 22%, Skoda o 26%, Dacia o tezko uveritelnych 370% (!!!). Sam Fiat prodal o 60 000 vic vozu nez v roce 2006.

    Zde byly tri automobilove trhy s domimamci domaci automobilky. Jde o opakovany jev, vede domaci automobilka, nasledaovana automobilkou okolnich zemi. Po nich vzdy nasleduje automobilka bez fyzickeho kontaktu. V pristim clanku se rozepisi o zemich bez „symptomu“ domaci automobilky.

BEZPECNOST A NCAP 2007 PRODEJE PRODEJE 2007

24 Responses to VLIV DOMACI AUTOMOBILKY, PRODEJE 2007 (2)

  • [1]

    19. 1. 2008 v 12:03jumpingjoker

    Sice nic nepředvídatelného, ale je zajímavé hlavně to shrnutí na konci = že je to pořadí vždy stejné. Jinak moc se těším na trh Spojených království Anglie a severního Irska.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    19. 1. 2008 v 19:19Forester

    Opět se mi něco nelíbí. A to tvoje vyjadřování v číselných hodnotách. Itálie Ford si polepšil o 8% ale celkově má + 11% což znamená, loni auta odkupoval? Předpokládám, že ne. Tedy meziroční rozdíl (možná by bylo záhodno to tam dopsat). Navíc mi připadá, že procenta jsou na nic pokud nevidím aspoň jediné číslo kolik se tech prodalo pak to musím začít vyhledávat na netu a je to k ničemu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    19. 1. 2008 v 19:42marianek

    [2] Forester: mas to napsane u VW. Prvni cislo je cast trhu a druhe rozdil prodeju oproti minulemu roku. Pokud chces vedet presne cisla prodeju, najdi si to na internetu. Podil trhu je jednodussi a prave jednoduchost cteni byla cilem meho clanku.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    19. 1. 2008 v 19:44marianek

    [1] jumpingjoker: Je velky rozdil mezi prodeji v Anglii a v Irsku. Znovu ale je pravidlo stejne.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    21. 1. 2008 v 19:31RS

    Hra čísel je složitá, a nejlepším příkladem jsou „neuvěřitelná“ čísla Dacie. Nic proti ní nemám, ale když prodá v jednom roce 100ks a v následujícím 500ks je to určitě menší úspěch, než když kdokoliv jiný prodá 200.000ks, byť i že předtim prodal o 10.000ks více tzn. meziročně má 5% pokles.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    22. 1. 2008 v 7:11marianek

    [5] RS: ano, pokud by slo o kratkodobe prodeje. 5% pokles v prodejich zajete automobilky je v mnohych pripadech duvod ke snizovani nakladu a naslednemu propousteni. Nesledujici rok je po propadu 5% rozhodujici. Samozrejme, ze duvody propadu se musi vysvetlit nejdriv.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    22. 1. 2008 v 9:57prekladys

    Dacia skutečne není v Evropě takový fenomén, jak to snad z procent může vypadat. Především nástup nové generace Hyundai/Kia začíná její čísla na nefrancouzských trzích tlačit dolů. V CZ, SK a DE to dokonce vypadá, že sedan již zcela zaplnil někdejší mezeru na trhu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    22. 1. 2008 v 10:11marianek

    [7] prekladys: Fenomen neni, prodeje ale rostou. Zajima me jak si povede v 2008.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    22. 1. 2008 v 16:49PREMDA

    Zas jednou zajímavej článek. Bez zbytečných blábolů jak u sousedů a fakta, který se nadají kritizovat. BRAVO

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    22. 1. 2008 v 22:10marianek

    [9] PREMDA: o faktech to prece je. Ty se nedaji prekrucovat, tak jak se to dela (spravne rikas) u sousedu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    23. 1. 2008 v 7:15T613

    Uvést procenta bez uvedení (alespoň) velikosti trhu je sice líbivé a jednoduché, ale vcelku o ničem vypovídající. To by ti řekl, kterýkoliv šéf pro kterého by si dělal analýzu. Nárůst o tisíc procent mě může u jednoho trhu úžasem srazit na kolena, ale u druhého trhu by mi to nestálo ani za zívnutí. Navíc pokud se někdo pustí do zpracování analýzy měl by být připraven na doplňující otázky, a pokud-li autor odkáže čtenáře, aby si vyhledal podrobnější údaje někde jinde, posouvá to analýzu do kategorie jedna paní povídala (rozhodně netvrdím, že to tak je!).
    Snaha o zjednodušení je sice hezká věc, ale nesmí jít na úkor informační hodnoty. Neuvedení, alespoň údaje o velikosti trhu tomuto jinak zajímavému (i když ne překvapujícímu) článku dle mého záměru dosti uškodilo.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    23. 1. 2008 v 16:16marianek

    [11] T613: V tomto clanku slo vice o nazorne priklady vlivu domaci automobilky a poukazani na to jak si zakaznik vybira automobil. Jde o opakujici se jev na kazdem trhu.
    Pocty prodeju jsou v tomto clanku druhorade.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    23. 1. 2008 v 16:40t613

    No já ti nevím. Napsat článek o vlivu domácí automobilky na trh je tak trochu mlácení prázdné slámy. Myslet si, že s globalizací se v Evropě tento trend mění nemáš nijak podloženo, je to tedy jen tvá domněnka. S tvých uvedených čísel je jasné, že se Evropské, respektive domácí (viz Francie) požírají navzájem. Pokud se chceš odvolat na vývoj v USA musím ti připomenout, že Evropané jsou mnohem větší šovinisté.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    23. 1. 2008 v 16:55marianek

    Vliv globalizace na automobilovy trh byl castecne uvahou. Na druhou stranu, ryze japonska automobilka dnes vyrabi i v USA, VB i v Turecku. Uspech v USA je take nepopiratelny. Samozrejme cilem je snizit naklady a v tom je Toyota prukopnikem.
    Automobilky Kia a Hyundai pronikly na evropsky trh uspesne. Verim, ze behem 5 let se prodeje zvysi o 30% take diky tovarnam v CR a SK. Takoveto rozsirovani vyrob kolem sveta je typickym jevem globalizace. Samozrejme, ze jde o domnenky nicim nepodlozene.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    23. 1. 2008 v 17:29t613

    Jak již jsem říkal. Evropa je mnohem více šovinistická než USA a k automobilům přistupuje rozdílným způsobem. To že teď Ceed boduje de facto nic neznamená. Bylo zde období, ve kterém jsem potkal na každém kroku Mazdy, ale toto období prostě s další generací razantně polevilo. Předpokládám, že se Ceedem to bude to samé.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    24. 1. 2008 v 18:24tv

    Vcelku zaujimava informacia, ale este by sa zislo ju doplnit o GB a Spanielsko. Najma v tej druhej krajine to bude uplne naopak, kedze Seaty sa tam maloco predavaju, no zase mozme francuzske automobilky povazovat za takmer domace, vsetky tri tam maju tovarne a produkuju tam vacsinu masovych modelov.

    Inak je to skor netradicne zhrnutie a komentar statistiky, akurat ze mi tam v tomto kontexte nepasuje veta:

    a Francouzskem trhu je patrne, ze ze i pres spatne vysledky kvalitativnich mereni se domaci vyrobek v podobe Renaultu prodava stale dobre.

    Ak sa tvaris, ze si expert na statistiku, potom uved, kde, ako, kto, preco,… atd. prisiel k tym „spatnym vysledkom“. Inak je to akurat tak subjektivny pocit prilis horliveho citatela auto.cz…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    25. 1. 2008 v 1:27marianek

    [16] tv: Staci si precist statistiky TÜV. Francouzske automobily okupuji dolni pricky. Forbes uvadi podobne vysledky.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    25. 1. 2008 v 16:25marianek

    [16] tv: Ve Spanelsku maji asi siestu, ale jeste se mrknu.
    GB: 1. Ford 14,5% (+1%)
    2. GM Vauxhall 13,8% (+10%)
    3. VW 8,2% (+3,7%)
    4. Peugeot 6% (+1%)
    5. Renault 5,3% (-8%)

    Ford byl ve GB vzdy jednickou a zatim si svou pozici drzi. Zajimavy bude rok 2008. Vauxhall roste a polepsuje si. Verim, ze po nastupu nove Insignie (pokud se povede) se Opel/Vauxhall bude nadale v prodejich zlepsovat. Renault ztraci i na britskem trhu. Zde jde o alarmujici vysledku v 2007.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    25. 1. 2008 v 16:34marianek

    [16] tv: Stacilo se jen poradne divat.
    Spanelsko:
    1. Citroen 9,6% (-2%)
    2. Renault 9,1% (-4,4%)
    3. Seat 8,7% (-3,7%)
    4. Ford 8,7% (-2,3%)
    5. Peugeot 8,1% (-5,4%)

    Spenelsky trh je velice zajimavym. Neni na nem zadny favorit. Domaci automobilka Seat zde dokazuje sve obrovske problemy. Zdali se spatne prodeje daji pricist odlisnemu designu, nevim. Povsimneme si ale, ze koncern VW uplne chybi v top 5. Odmitavy pristup spanelu ke vsemu od VW se primo zrcadli v prodejich.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [20]

    4. 2. 2008 v 20:16Jirka

    Líbí se mi nová Toyota Corolla sedan, na silnicích jich však zatím není moc vidět. Zajímal by mě váš názor na tento vůz. Dosahuje ještě stále oné pověstné kvality?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [21]

    5. 2. 2008 v 16:40Marianek

    [20] Jirka: Na Toyote a pri jeji koupi je vyborne to bezpeci plynujici z toho faktu, ze jde o vysoce kvalitni automobil. Toyota nema zadny model s nizsi mirou kvality. At uz koupis Yaris, Corollu, Avensis, nebo kteroukoliv jinou Toyotu, vis, ze jsi koupil automobil s pravdivym puncem kvality. Maloktera automobilka se muze pysnit takovou image jako prave Toyota. I kdyz se podivas o segment vys, kvalita jde vzdy v porovnani s Toyotou dolu.
    Nova Toyota Corolla je designove velice zdarilym vozem. Castecne prebira nektere prvky od Lexuse. Motoristicky ma pred „evropou“ navrch. Porovnej si napr. 1.6 od Toyoty a 1.6 od VW. Mezi diesely ma Corolla vynikajici D4D. Jeho kultivovanost je ho radi mezi svetove leadery. V interieru prekvapi zajimave podsviceni a vynikajici zpracovani. Zde jde o automobil, ktery evropska konkurence opomiji. Jedinym konkurentem pro Corollu je Tiida, ktera ji v mnohem predci. Jetta je nejlepsi volbou z nabidky VW, ale zdaleka nedosahuje image a kvality Corolly.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [22]

    6. 2. 2008 v 20:21Jirka

    Díky za odpověď, jen ještě prosím o upřesnění který z dieselových motorů dosahuje té špičkové úrovně. Je to ten dvoulitr? Dále bych chtěl vědět, kde se nová Corolla vyrábí a zda někde na netu existuje nějaký blog nebo diskuse majitelů tohoto vozu. Mám stále pocit, že o něm veřejnost moc neví. Ani jeho uvedení neprovázala žádná promo akce, např. jako u Aurisu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [23]

    7. 2. 2008 v 0:22marianek

    [22] Jirka: D4D jsou vynikajici diesely. V Yarisu je 1,4 D4D a je rozhodne lepsi volbou nez 1,4 TDI ve Fabii. 2,0 D4D je vynikajici volbou pro Corollu. Nova Corolla sedan ma vyhodu, ze se vyrabi v Japonsku. Hatch a Verso se vyrabeji v Turecku/UK.
    Diskuzi je na netu urcite mnoho. Asi bude stacit vygooglovat „Corolla 2007 sedan forum“

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [24]

    28. 3. 2008 v 12:07Ludva

    Postrádám zdroje uvedených hodnot…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

marianek.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Duben 20161 Příspěvek
  • Listopad 20131 Příspěvek
  • Říjen 20131 Příspěvek
  • Leden 20131 Příspěvek
  • Prosinec 20111 Příspěvek
  • Říjen 20101 Příspěvek
  • Duben 20091 Příspěvek
  • Únor 20091 Příspěvek
  • Květen 20081 Příspěvek
  • Březen 20081 Příspěvek
  • Leden 20083 Posts
  • Prosinec 20073 Posts
  • Listopad 20071 Příspěvek
  • Říjen 20071 Příspěvek
  • Září 20071 Příspěvek
  • Srpen 20071 Příspěvek
  • Červenec 20073 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura