• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > perun.blog.auto.cz  > Hyundai i20 Comfort 1,4 CRDi (55 kW)

  • Hyundai i20 Comfort 1,4 CRDi (55 kW)

    Publikováno: 6. 4. 2010

    Mini předmluva: Jako prevence případných negativních reakcí ze strany některého z importérů uvádím, že níže uvedený test vyjadřuje jen můj soukromý názor a také nejsem žádným profesionálním (ani amatérským) moto-novinářem.

    Do některých aut se vyloženě těším, do jiných méně. A Hyundai i20 s motorem 1,4 CRDi s pětapadesáti kilowatty patří jaksi přeci jen mezi ty druhé. Ještě než malou i-dvacítku otevřu a nastartuji, chvíli si ji prohlížím… a zjišťuji, že se v Koreji opravdu velice snažili, aby tohle malé auto splňovalo náročná estetická měřítka evropského zákazníka.

    Usedám za volant a otáčím klíčkem, motor (strašlivě hlučný) naskočí s burácením ne nepodobným hvězdicovému motoru BMW 801… pro méně znalé je ale třeba napovědět, že se jedná o motor z Focke-Wulfu FW 190 z druhé světové války. Volant téměř očividně vibruje, tak ho beru pevně do rukou, nastavím klapky na 15° do vzletové konfigurace, otevírám chladič a páku plynové přípusti posunuji na doraz. Odlétám pár metrů na oblíbenou stojánku, otevírám kapotu a jde se fotit.

     

    Střet civilizací, aneb Kim na exkurzi v Evropě

    Na dunící dieselový motor pod otevřenou kapotou není pěkný pohled, všechno kolem se doslova topí v prachu a marastu z cest, které i20 za těch necelých dvaadvacet a půl tisíce kilometrů urazila. Po nějaké přehnaně pečlivé izolaci kapoty není ani vidu, ani slechu, olejová měrka a plnící hrdlo nádržky ostřikovačů jsou ale velmi dobře přístupné a logicky nasměrované k případné obsluze. První bod. Při pohledu na přístupnost k žárovkám mám ale chuť body ubrat.. kdo jednou zažil výměnu v dešti, zamáčkne slzu 😎

     

    Chcete být středem pozornosti vašich sousedů? Nastartujte CRDi v neděli ráno.. slunce pak nejspíš celý den nevyjde.

    Pohled seshora a zepředu odhalí až nečekaně dobře ztvárněnou příď i20.. tady jde doslova o ten příslovečný střet civilizací (Samuel Huntington se asi obrátí v hrobě, ale mě to napadlo na první pohled..), kdy si Hyundai zachovává typické základní rysy svého původu, přidává ale na serióznosti a vyvážených proporcích masivní stavby trochu ve stylu Mazdy a Peugeotu.. 

    Vkusná kombinace korejských a evropských genů. Pěkné.

     

    Boční profil i dvacítky je jednoduchý a účelný, řekl bych dokonce i pěkný.. i20 je také jedno z mála aut v testu s vyváženým poměrem mezi předními a zadními dveřmi, takže jediné, co bych opravdu vytkl, to byla malinká a celkem nevzhledná kola s rozměry 175/70/R14, která kazila jinak vydařený dojem a dodávala vozu šmrnc… nákupního vozíku z Tesca. Oceňuji plnící hrdlo palivové nádrže na levé straně = tam, kde je téměř vždy volný stojan 😀

    Nebýt těch legračních koleček... na druhý pokus od píky to není špatné.

    To nejlepší z pohledu na i20 se ale, tedy podle mého názoru, odehrává v zadoboční perspektivě. Tam není co vytýkat, tady Hyundai válí a třeba svou starší sestru i30 poráží rozdílem estetického světelného roku. Pěkná protažená světla, šikovně ztvárněné madlo víka zakomponované do prolisu pod logem. Pěkné.

    Čisté a uhlazené linie by mohl závidět leckerý konkurent.. o modrém oválu ani nemluvě.

    Otevírám zavazadlový prostor s praktickým a dobře přístupným vstupem a odkrývá se mi pohled na slušně prostorné, leč nepříliš dobře zpracované místo k odkládání nákupu i menšího dětského kočárku. Čalounění doznalo značného opotřebení a poškrábané materiály na bocích nesvědčí o nějak nadstandardně bytelné stavbě i20. Mám zkrátka tušení, že malý Hyundai bude po třech letech provozu zralý na repasi. Ale kdo ví? 😉  

    Skladné, leč určitě ne ladné.. a sklápění sedaček prý nic moc..

    Kufr trochu bouchne, obcházím auto a sedám si za volant.

     

    Tvrďák Kim

    S výjimkou starší laminátových ušáků v tramvaji, lavičky v parku pod kaštany a betonové zídky před domem jsem asi nikdy neseděl na ničem tvrdším.. Sedadla svou tvrdostí opravdu atakují rekordy, ale světe div se, zdaleka nejsou nepohodlná. O nějakých skořepinách nemůže být řeč, ale čím déle v nich sedím, tím je mi jasnější, že na delších cestách nebude jejich tvrdost limitujícím faktorem. Částečně i díky chytře řešené opěrce hlavy..

    Tvrdé jako ratan.. ale sedí se v nich překvapivě dobře.

    Druhým zajímavým zjištěním je fakt, že za dobu od nastartování a focení už výdechy dodávají do interiéru proud teplého vzduchu – Hyundai evidentně osadil CRDi přídavným topným elementem pro ohřev chladiče. V interiéru už tedy není zima, přičemž se při vzpomínce na polo neubráním jízlivému šklebu 🙂  

    Pohled kolem sebe je ale skličující. Dívám se na interiér ze začátku devadesátých let. Dominuje černá a prapodivné mnohoúhelníkové tvary centrálního panelu z ultra tvrdých plastů. Vlastně tak nějak podvědomě hledám autorádio s kazetou, takže nápis „MP3“ působí přímo jako zjevení.. něco jako nápis „Turbo“ na zádi Škody 105.

    Píše se rok 1992 a Hyundai konečně přichází s pěkným a moderním interiérem.

    Interiér je z mého pohledu prostě k uzoufání nepěkný a nevkusný a grafika centrálního displeje odpovídá jeho optickému věku.. Pamatujete na PMD 85 2a? Já ano 😀

    Kde ale i20 překvapivě sbírá body (na značku KIA jaksi nečekaně), to je volant. Disponuje sice rozměry průměrného volantu v rukách chlupatého řidiče náklaďáku, zato velmi dobře vypadá a dobře se drží.

    Dojem napravuje pěkný volant. Jenže co naplat, realita je... tvrdá.

    Přístrojový štít už ani nemůže být jednodušší, zato je velice přehledný a dobře čitelný včetně ukazatele teploty vody v chladiči..

    Inu.. jsou alespoň dobře čitelné a přehledné.

    Před řadící pákou se vedle zapalovače vyzývavě nastavuje malá hranatá dírka.. sen většiny hudbymilovných a technikou poznamenaných majitelů flash-disců: USB. Toliko jednoduchý datový port, avšak většinou konkurence v základních i středně vybavených provedeních zásadně nepodporovaný.. evropská konkurence s výjimkou Fiatu a sem tam Citroënu spí jako Šípková Růženka, což je škoda.. Na mé „flešce“ se ukrývá 16 Giga místa, což reprezentuje opravdu slušnou řádku několika desítek hudebních CD v plné kvalitě..

    Abych byl ale upřímný, autorádio v testové i20 mnoho smyslu nedává. Nejen že nehraje zrovna excelentně, to málokteré, ale díky všudypřítomné dunivé kulise motoru jej vlastně ani není pořádně slyšet.

    I20 to nijak nepřehání s odkládacími prostorami a dveřní kapsy jsou vysloveně legrační. Zato schránka před spolujezdcem vypadá jako Macocha a pokud si v ní zapomenete třeba plechovku s Colou, budou vás budit v garáži v noci podivné zvuky… není se ale třeba něčeho obávat, to je jen ozvěna z dopolední jízdy, jak s sebou plechovka mlátila o dno někde daleko a hluboko.

    Jak jsem (doslova) znechucený vzezřením interiéru, tak jsem (doslova) nadšení z vnitřní prostornosti. I20 je skutečným králem ve využití místa a tolik prostoru co tenhle malý Hyundai, to neumí nabídnout žádný jiný zástupce třídy subkompaktů. I20 nabízí – zejména vzadu – tolik místa, jako nižší střední třída. C3 je proti němu (vzadu) něco jako Smart. Spíše ale „stupid“, chtělo by se říci..

    Zapínám pás, seřizuji veliká zpětná zrcátka ze kterých je velmi dobře vidět dozadu a vyjíždím na obvyklou trasu.

     

    I 20 městských kilometrů denně

    Hm, celkem přesné řazení, říkám si.. Rozhodně lepší, než v Peugeotu či Citroënu, cca na roveň Renaultu a o něco horší, než to od VW.

    A zatímco si tak dumám, dunící motor statečně žene Kima vpřed, vstříc oblíbenému místu pod viaduktem… Tak se i20 několikrát zhoupne na malých kolech s obrovským profilovým číslem, která auto propůjčují zdánlivou plavnost a docela účinně tlumí většinu menších nerovností. Větší zlomy už ale podvozek utlumit neumí. Hyundai trochu bouchne, nic dramatického se ale nekoná.

    Za viaduktem je náhlé strmé klesání s malým zhoupnutím ke křižovatce ve tvaru „T“.. jedu zbytečně rychle a zprava vidím přijíždět jiné auto.. dupnu na brzdy, ale decelerace mě nijak neohromuje.. abych byl přesnější, ohromen jsem celkem dost, ale je to spíše díky vysoké rychlosti, které se kousek od křižovatky potřebuji zbavit a se kterou si brzdy v kombinaci s nevhodně malými koly a příliš hysterickému ABS nedokáží poradit.. nakonec jsem to ustál, ale jsem rád, že jsem to ráno snídal jen nalehko.. příště beru do i20 hnědé bezpečnostní prádlo, protože jeho brzdná dráha nebezpečně připomíná vzletovou plochu z Ruzyně.

    Už po prvních pár stovkách metrů je mi jasné, že rychlá jízdy okreskami není doménou i20.. Malá a vysoká kola statečně odolávají mým počátečním snahám o zjištění limitů ve vyšších rychlostech.. ty nízké je ale ukáží celkem rychle. Je to ale škoda, protože když už se Kim žene ven ze zatáčky, žene se velmi předvídatelně, neutrálně a bezpečně. Co by s ním udělaly větší „patnáctky“ na dejme tomu sto pět a osmdesátkách, lze jen předpokládat.

    Řízení je takový lepší průměr, relativně tuhé a přesné.. a odtažité.

    V jízdě není více co zkoumat, i20 navíc ani nijak nevyniká v odhlučnění a tak jsem se soustředil jen na tak motoru, který je na svůj objem velmi slušný.. přesto si myslím, že klasická jedna dvojka dává v i20 mnohem větší smysl.

    Závěrečný slalom beru jako zábavnou disciplínu se střídavým pohvizdováním pneumatik, kdy i20 poslušně poklekne na přední kolo, to se zkroutí a poté, co se sníží adhezní plocha, zvesela si zapíská.. Jako městské auto je ale i20 velice vhodné.. dámě by snad ale přeci jen vyhovoval měkčí posilovač řízení, třeba jako v C3.

     

    Soused Kim, aneb zvykejme si na vůni česneku

    I20 je výjimečně prostorný vůz s dobrým zpracováním a z mého osobního pohledu esteticky nepřijatelným ztvárněním interiéru.. ten je exkurzí do minulosti, vpravdě Zemanovskou (Karel) Cestou do pravěku a jinak povedený automobil sráží zpět k zemi.

    Dobré řízení a řazení, extrémně tvrdá a přesto pohodlná sedadla, autobusová poloha za volantem, dobrý výhled.. i20 sice nezapře svůj původ, ale mám pocit, že to ani nebylo úmyslem designérů, je i tak velmi konformním zástupcem své třídy.

    Když už ale nebudete chtít nic jiného, dejte tam alespoň větší kola.. zase tolik to nestojí a nebudete mít takovou spotřebu pracího prášku díky nedobrému sladění brzdného účinku a frenetického ABS.

    Korejská kuchyně je extrémně pikantní a Japonci říkají Korejcům „česnekožrouti“. Kdo nemá rád pálivá jídla a vůni česneku, měl by pomýšlet na změnu bydliště, protože Korejským značkám se v Evropě docela dobře daří a bude se jim dařit ještě víc.. i20 je toho dobrým příkladem. Už v druhé generaci malého vozu se Korejcům téměř podařilo dotáhnout se na mnohem zvučnější Evropské značky. Třetí generace snaživého Kima bude pravděpodobně srovnatelná úplně – s těmi nejlepšími.. ovšem už bude stát podobný balík peněz 😉

     

     

Citroën C3 1,6 VTi Exclusive (88 kW) Volkswagen Polo Comfortline 1,2 51 kW

5 577 Responses to Hyundai i20 Comfort 1,4 CRDi (55 kW)

  • [1]

    8. 4. 2010 v 7:45webpaja

    (34) S těmi novináři máš pravdu, někteří by se mohli učit 🙂

  • [2]

    9. 4. 2010 v 12:29Klaudius

    Pekný článok, kámo. Aj s výmenou žiaroviek a dolievaním kvapaliny do ostrekovačov. :yes:

  • [3]

    9. 4. 2010 v 12:39Perun

    foto Perun

    [51] webpaja: Nó… 😉

  • [4]

    9. 4. 2010 v 12:39Perun

    foto Perun

    [52] Klaudius: Děkuji, to byla úlitba Klaudiovi 😉

Komentáře nejsou povoleny.

Založit nový blog

perun.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Duben 20121 Příspěvek
  • Září 20111 Příspěvek
  • Květen 20111 Příspěvek
  • Leden 20111 Příspěvek
  • Listopad 20103 Posts
  • Srpen 20101 Příspěvek
  • Červenec 20101 Příspěvek
  • Duben 20102 Posts
  • Březen 20101 Příspěvek
  • Únor 20103 Posts
  • Prosinec 20091 Příspěvek
  • Listopad 20093 Posts
  • Srpen 20091 Příspěvek
  • Červen 20091 Příspěvek
  • Leden 20091 Příspěvek
  • Prosinec 20082 Posts
  • Listopad 20083 Posts
  • Říjen 20084 Posts
  • Srpen 20081 Příspěvek
  • Červen 20081 Příspěvek
  • Květen 20087 Posts
  • Únor 20081 Příspěvek
  • Leden 20081 Příspěvek
  • Červenec 20072 Posts
  • Květen 20074 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura