-
Svoboda za volantem
Diskuse na téma neoznačených policejních vozů ve mně vždy vyvolá smutný pocit, že mezi námi je stále nezanedbatelné množství těch, kteří zneužívají pojmu SVOBODA ve jménu vlastního ega. Není přitom náhodou, že tihle jedinci téměř vždy vytáhnou na obranu svých názorů silná slova z dob totalitních režimů. A tak se policie mění na gestapo, zastánci neoznačených policejních vozů na udavače, práskače, fízláky apod. Nebudu se snižovat na jejich úroveň, abych odpůrce neoznačených policejních vozů jakkoliv dehonestoval. Koneckonců není vlastně ani důvod – obvykle se totiž excelentně shodí sami svými příspěvky…
Napíšu zde ale pár argumentů, proč neoznačeným policejním vozům říkám jasné ANO. A to s plným vědomím toho, že jako každé řešení má i nástroj státního dohledu zvaný jako „neoznačený policejní vůz“ (dále jen „NPV“) svá úskalí. Začnu lehce s nadsázkou, končit však budu vážně:
1) Alarm für Cobra 11 – Die Autobahnpolizei…
…aneb Kobra 11. Semir Gerkhan se stal pojmem a hrdinou televize RTL. Semir se svými kolegy bojuje za spravedlnost, právo a pořádek na německých silnicích. Vedle veškerého popření fyzikálních zákonů se seriálem nese jedno pravidlo. A tím je, že němečtí (nebo turečtí?) hrdinové střídají mnichovské a stuttgartské vozy.
„Vnímá snad někdo spojitost mezi Kobrou 11 a Stasi?“
Ááá pardon, zapomněl jsem to podstatné – střídají NEOZNAČENÉ mnichovské a stuttgartské vozy. A přijde to někomu divné? Vnímá snad někdo spojitost mezi Kobrou 11 a Stasi? Má snad někdo ze seriálu pocit fízláctví, špehování obyvatel a nesvobody? Proč mnohem vyspělejší německá společnost nezavrhla tento seriál pro utlačování svobody??? Spojuje si snad někdo Kobru 11 s estébáckými praktikami?
2) Big-brother
Tento aspekt tu nebudu obhajovat tím, kde všude jsme sledováni, kde všude máme kamery, aniž by se nad tím někdo pozastavoval. Ani tím, co všechno o vás ví strýček Google díky vašemu chytrému telefonu… Ne.
Kouzlo skrytého dohledu je totiž v tom, že i když bychom připustili myšlenku neustálého sledování, pak pokud neporušujete zákony, pak nikoho nezajímáte. Zkrátka a jednoduše – vidět jsou rázem jen ti, kteří porušují pravidla. A přesně toto je důvod, proč se potrefné husičky vždy ozvou. Rázem totiž jejich dosavadní bezstarostné porušování dostává červenou kartu. Budeš porušovat předpisy? Budeš vidět! Je na tom něco špatně?
„Budeš porušovat předpisy? Budeš vidět!“
Samozřejmě, odpůrci ihned odkáží na to, aby každé auto bylo sledováno přes GPS a domů budou jen chodit pokuty… Jenže institut NPV není automatizovanou výrobní linkou na pokuty. Stále je zde lidský činitel – policista, který má určité vzdělání, určitý výcvik, splňuje určité požadavky na osobní fyzické a mentální schopnosti. A je na něm (a jeho nadřízených), aby tohoto institutu využívali s rozumem a uvážeností hodnou Policie ČR.
Máte snad pocit, že vtipy o policistech, jako je např. tenhle, jsou pravdivé?
Chlap se topí v řece, ale poblíž stojící policajti si ho nevšímají.
Proto zařve: „Prezident je ko*ot!“
Policajti se vrhnou do vody a vytáhnou ho.
„Jste zatčen za urážku hlavy státu.“
„Ale já jsem myslel amerického prezidenta“, říká chlap.
„Nás neoblafnete“, říkají policajti. „My dobře víme, který prezident je ko*ot!“Pokud ano, pokud jste opravdu přesvědčeni, že přístup policie se řídí jen heslem „úkol zněl jasně“, pak rozumím Vašemu odporu k NPV. Ale ten negativní postoj pak nesměřuje proti NPV samotným, ale proti samotné kvalitě jednotlivců policejního sboru a proti metodám vedení a jejich řízení. A tohle už je jiná písnička…
3) Řidič a ručička tachometru
Objevuje se i argument, že řidič bude neustále sledovat rychloměr, jen aby náhodou nepřekročil rychlost. Tohle vezmu zkrátka – jako absolventi autoškoly jsme my řidiči získali řidičské oprávnění. Což znamená, že máme určité schopnosti (i když u některých opravdu pochybuji, ale tohle je opět na jinou debatu) řídit motorové vozidlo.
„Pokud nezvládáte udržovat předepsané maximální povolené rychlosti, pak běžte vrátit řidičské oprávnění.“
Takže pokud někdo nezvládá udržovat předepsané maximální povolené rychlosti bez toho, aby jeho zrak neustále koukal mezi… budíky, pak existuje jen jediné řešení – běžte vrátit řidičské oprávnění.
4) Dopravní značení – začátky a konce obcí…
Mnozí z Vás se obávají, že se stanou obětí policejní šikany na zapomenutých 30 km/h, začátcích a koncích obcí. Ano, tato obava je nesporně oprávněná. Ale tím se vracím k bodu 2) a kvalitě policejního sboru. Zde bych si ale dovolil otázku kvality policejního sboru rozšířit především na kvalitu Městské policie, která je podle mých zkušeností diametrálně odlišná, spjatá s trafikami na městských úřadech, s politickými vlivy a kulturou na konkrétních radnicích. Městské policie se však NPV netýkají. Díky bohu za to.
Především ale neexistuje přímá souvislost mezi nesmyslným dopravním značením a NPV, neboť i bez NPV můžete být změřeni LTI 20-20 UltraLite, Micro Digi-Cam, TruSpeed/TruCam, nebo ProLaser III. Počet kusů by měl být cca 240, takže možná že nějakých 15 kousků ve Vašem kraji je…
„Pokud Vám přijde dopravní značení místy nesmyslné – obraťte se s žádostí o změnu dopravního značení na příslušný silniční správní úřad.“
Pokud Vám přijde dopravní značení místy nesmyslné, pak doporučuji jediné – obraťte se s žádostí o změnu dopravního značení na příslušný silniční správní úřad. To je způsob, jak zlepšit stav na našich silnicích. Kašlat na nesmyslnou 30 km/h a pak jen nadávat, když Vás tam městská změří, je ryze „čecháčské“. Nadávat, ale pro změnu k lepšímu ani nehnout brkem…
5) In flagranti
Každý ví, že nejúčinnější je, pokud jste přistiženi přímo při činu. Žádné výmluvy, žádné zapírání, žádné mlžení, nic z toho nefunguje. Neřídila ani osoba blízká, ani osoba vzdálená, ani Vaše tchýně či zesnulá babča… Věc je jasně daná, Vy víte, za co jste sankcionováni. Je to férové a přímé.
„Nejúčinnější je, pokud jste přistiženi přímo při činu. Žádné výmluvy, žádné zapírání, žádné mlžení.“
Přesně tohle je ale okamžik pro ty, kteří svoji obhajobu odporu k NPV staví na prevenci. Takže přeci kdyby byl vůz označený, dotyčný ten přestupek nespáchá! Takže pryč s NPV a polepit „pomáhat a chránit“?
Dovolím si malé přirovnání – je to stejné jako u dětí, když jim něco zakážete. Každý ví, že zakázané ovoce nejvíc chutná. A každý ví, že je třeba jej ochutnat, když rodiče nejsou doma. Při průšvihu pak následuje klasické – „to ne já, to ON!“ …
Nikdo ale nebude zakázanou činnost dělat před zraky těch druhých, snad vyjma bezpáteřních politiků… Vědí to děti, ví to nevěrní dospělí, vědí to i pejsci… Když je dohled, je klid, když není, nastává ta pravá chvíle… A to je ta potíž. Myšlenka, že v provozu je na každém rohu za každým bukem policista, který na Vás mává s úsměvem a říká, my Vás tu preventivně hlídáme, je sice hezká, ale funguje možná tak ve školce nebo jeslích…
O to víc absurdní mi přijde, že falešní bojovníci za svobodu vehementně odmítají nepatrné množství NPV, zatímco by na nás nasadili invazi policistů snad v poměru 1:1 tak, aby každý řidič měl i svého dozorce. Označeného. Preventivně přece… Nezavedeme rovnou povinnou spolujízdu pro příslušníky policie??
6) Odpovědnost jednotlivce
Hlavně příznivci modrého ptáka, dnes pro jistotu převlečeného do jiných stájových barev, staví svobodu na odpovědnosti jednotlivce. A já s nimi značným dílem souhlasím. Každý BY SI MĚL být vědom důsledků svých činů a nést za ně svůj díl odpovědnosti. Jet 50/90/130 neznamená jet bezpečně. Ano, zcela souhlasím. Je na každém jednotlivci, aby se přizpůsobil konkrétním podmínkám na silnici a neřídil se tupě formálně strojově předpisy.
„Svoboda vlastního jednání a chování na silnicích by se měla nést v duchu pravidel stanovených pro provoz na pozemních komunikacích.“
Jenže ta svoboda vlastního jednání a chování na silnicích by se vždy měla nést v duchu pravidel stanovených pro provoz na pozemních komunikacích. A nejen těch. Ideálně by měla směřovat k toleranci, slušnosti a ohleduplnosti k chybám těch druhých. Pro všechny falešné ochránce svobody mám právě zde na tomto místě jeden vzkaz – SVOBODA JEDNOTLIVCE KONČÍ TAM, KDE ZAČÍNÁ SVOBODA DRUHÉHO.
„SVOBODA JEDNOTLIVCE KONČÍ TAM, KDE ZAČÍNÁ SVOBODA DRUHÉHO.“
Svoboda, to neznamená „dělat si co chci a co se mi líbí“. Svoboda má rub i líc. Svoboda s sebou přináší i povinnost. Povinnost umožnit i druhým jejich svobodu. Aby bylo jasno, kde začíná svoboda druhého, tu máme právní řád. Právní řád nám dává svobodu pohybu na silnicích, ale stanovuje také nějaké povinnosti a pravidla.
Zodpovědný ohleduplný řidič, který chápe pravý význam slova svoboda, se snaží v prvé řadě o bezpečnou jízdu. Své chování za volantem ale usměrňuje v rámci dovolených mezí tak, aby nezasahoval do svobody ostatních. Zároveň ale nepovyšuje své schopnosti nad úroveň zákona a nad úroveň těch druhých v duchu hesla „a teď tu vládnu já“…
Co říci závěrem?
Je nad slunce jasné, že téma neoznačených policejních vozů bude i nadále názorově rozdělovat, jinak to snad ani nejde. Stejně tak platí, že jakýkoliv nástroj státní správy může vymáhat pouze právo, nikoliv morální hodnoty, slušnost či ohleduplnost. Nicméně jak praví klasik – právo je minimum morálních hodnot. A když už nic víc, tak alespoň za tuhle kapku v moři se vyplatí bojovat.
Nemusíte se mnou souhlasit, je to jen můj názor. Ale je to názor, který je vedený jediným – přáním, aby i rok 2016 pro nás všechny končil vždy v cíli naší cesty, nikoliv v cíli našeho života. Přáním, abychom se tu za rok mohli pobavit třeba na téma, že neoznačené policejní vozy jsou přežitkem doby, neboť slušnost a ohleduplnost na českých silnicích jsou běžnými účastníky silničního provozu.
Tak v roce 2016 přeji všem mnoho šťastných kilometrů strávených za volantem!
Trpká pravda o 1.8 TSI Royal Tucson
85 Responses to Svoboda za volantem
[1]
3. 1. 2016 v 17:55k.ik
Srovnávat neoznačený policajtský auto se Simírem, když v Germanii je neomezená rychlost, celkem divné.
[2]
3. 1. 2016 v 18:40rohYpnol
[1] Copak neoznačené policejní vozy jsou jen pojízdný radar? Navíc – neomezená rychlost je jen na dálnicích… Pravda, jejich revírem je dálnice… ale nepohybují se jen po dálnicích.
[3]
3. 1. 2016 v 21:18Horst Fuchs
Rohypnole, opravdu si myslíš, že jezdit přesně podle předpisů == jezdit bezpečně? Když tedy pojedu 70 km/h u značky konec obce (IS12b) někde v polích půl kilometru od nejbližšího baráku (což je běžné), vyfasuju od NPV značný flastr.
Když ale pojedu 50 (nebo 55) km/h těsně kolem autobusové zastávky plné školáků, bude to sice přesně podle fóršriftu a zůstanu NPV nepovšimnut, ale podle mě naprosto špatně.
Asi tak.
Jen doufám, že se policajti vyvarují různých provokací typu najíždění do aut v obci (aby přinutili auto zrychlit) nebo zrychlování při předjíždění jiným autem (totéž). On pocit silného auta pod zadkem a všeobecné převahy nad prostým ovčanem může být mnohdy ošidný.
[4]
3. 1. 2016 v 21:32Emel
Která je ta svoboda druhého, u které končí ta moje, pokud jedu po prázdné dálnici třicet přes limit? Kolik času bys asi tak strávil se snahou o změnu nesmyslného značení jen na svých oblíbených trasách a v kolika procentech bys uspěl? Jak bezpečně bys dokázal na okreskách předjíždět, pokud by ti čip hlídal, že ani na vteřinu nepřekročíš 90km/h?
Jako slohovka proč ne, ale v reálu to tak jednoduché není…
[5]
3. 1. 2016 v 22:06rohYpnol
[3] připadáš mi jako bys neuměl číst. Na všechny tvoje názory je reakce již napsaná. Tak čti. Znovu a lépe.
[6]
3. 1. 2016 v 22:14rohYpnol
[4] Ano, nic není tak jednoduché. Ona i ta prázdná silnice nemusí být prázdná. Nikdy to dopředu nevíš a nemůžeš vyloučit. Víš co je paradoxní? Že pokud se pohybuješ v rámci předepsaných pravidel, tak se nejen omezuješ, ale zároveň chráníš sám sebe. Nikdy totiž nevíš, kdy se co semele. Stačí, že správce cesty zanedbal údržbu větrolamu a trefíš třeba haluz, nebo ti vběhne pod kola srna… Nebo chytrák blbě upevnil náklad a něco upadlo. Osobní zkušenost – někdo blbě uvázal náklad a uprostřed dálnice ležela vypadlá zahradní konvice, kterou přejel kamion, vymrštil a vlétla přímo pod kola mému rodinnému příbuznému, který na ni najel, čímž se zvedla kola a auto se stalo neřiditelné… Pokud pojedeš 30 nad limit, garantuji ti, že i kdybys měl sebelepší havarijko, tak neuvidíš ani halíř…
K předjíždění – ano, tohle opravdu beru. A proto si myslím, že by mělo být uzákoněno při předjíždění např. +30 nad povolenou rychlost tak, jak to v některých zemích je. Zároveň to ale nic nemění na tom, co je uvedeno. Nemění to ani čárku.
[7]
3. 1. 2016 v 22:25rohYpnol
[4] „Kolik času bys asi tak strávil se snahou o změnu nesmyslného značení jen na svých oblíbených trasách a v kolika procentech bys uspěl?“
Promiň, ale tohle jsou jen výmluvy. Zkusil jsi aspoň jedno jediné nejnesmyslnější místo? Udělal jsi něco pro to, aby se stav zlepšil?
[8]
4. 1. 2016 v 08:42webpaja
Opět jsi nás oblažil sebemrskačskou fízláckou tezí o tom, jak důsledně potírat kriminální činy na silnicích, jen tam nemůžu najít ani čárku o prevenci, pomáhání a chránění, aby k přestupkům nedocházelo. Ano, fízláctví v neoznačených autech je jen a pouze represe a snaha naplnit státní pokladnu. Nic víc v tom nehledej…
Komu není rady, tomu není pomoci. 🙂
[9]
4. 1. 2016 v 09:53Dinar
Problém je v tom, že tvá obhajoba zcela míjí podstatu kritiky. Kritiky, která vidí rozdíl mezi prezentovanými a pravými důvody pořízení těchto aut vzhledem k obvyklému způsobu jejich používání policií. Pokud někdo z toho, jak dopravní policie reálně vykonává svou činnost na silnicích, vyvozuje, že je jejím primárním zájmem zvýšení bezpečnosti provozu, pak nezbývá než se smutně pousmát nad jeho, v lepším případě, naivitou. Hlavním úkolem dopravní policie je plnění státní kasy vybíráním silničního desátku, a prostředky k tomuto použité a pořizované jsou, samotnou policií, ve své zvrhlosti také tak i prezentovány, což zjevně znamená, že věci jsou už tak daleko, že se nikdo už ani nenamáhá něco předstírat. Tím myslím fakt, že hodnocení výsledků činnosti např. dálničních passatů, které policie předkládá, má vždy jediným ukazatel, kolik pokut za urč. období passaty vybraly a jak se už několikrát samotné z pokut zaplatily…
Pořízení dalších „loveckých“ aut jen znamená větší pravděpodobnost každého z nás na zaplacení silničního desátku častěji, a utracení další nemalé sumy z našich daní na věc, která z hlediska bezpečnosti provozu ničemu nepomůže, opravdu nechápu, jak nad tím může kdokoliv jásat. A to říkám jako řidič s třicetiletou praxí projetou bez způsobení jediné nehody a s nulovým bodovým kontem.
[10]
4. 1. 2016 v 13:02Emel
rohypnol: můj osobní názor je, že 160 je na dálnici bezpečná rychlost i v provozu, natož bez něj. Ostatně, v Německu se tak jezdí běžně a ty dálnice nejsou všechny v lepším stavu než třeba D8. Nemyslím, že by rychlá jízda mohla být důvod pro odmítnutí pojistného plnění z havarijka.
Pokud schvaluješ až 120 při předjíždění na běžné silnici, tak to je podle mě potenciálně mnohem nebezpečnější situace než 160 na prázdné dálnici, kde vidíš běžně třeba na kilometr před sebe. Buď si jistý, že jestli někdy dojde na sledování rychlosti auta pomocí GPS a automatické pokuty, žádných +30 na předjetí tam nebude, jen se ti hezky za každé předjíždění strhne litr z účtu.
Ne, pro změnu nesmyslného značení jsem nic neudělal, prostě tam jezdím rychleji a nic se neděje… můj čas pro mě má větší cenu, klidně čas od času zaplatím pár korun na pokutách.
[11]
4. 1. 2016 v 13:07MariAchi
Nektere problemy se resi proste samy, v tomto pripade staci pockat, az vyrostes, dospejes, prestanou te zivit rodice a zacnes se zivit sam a sam taky budes ridit auto, pak si to tu po sobe prectes a bude ti stydno. Ale nic si z toho nedelej, neni dulezite ze sebe nikdy neudelat moulu, dulezite je ho ze sebe nedelat naveky.
[12]
4. 1. 2016 v 13:29webpaja
(10) Řešit tu rychlost v u nás nelegálních hodnotách tu nemíním. Týrá mě krátkozrakost lidí schvalujících represi a daně ve formě pokut místo řádný prevence. Nejezdit pravidelně tolik kilometrů a nemít srovnání se zahraničím, pak bych možná dutal míň, v tomto případě je to ale nezbytný. To, co předvádí současný faktický vládce ČR je u nás bezprecedentní špízlování, práskačství, fízlismus a okrádání občanů.
(11) Poslední souvětí si zapamatuju, nikdy nevíš, kdy se bude hodit! 🙂
[13]
4. 1. 2016 v 13:49MariAchi
[12]
Bylo by fajn, kdyby bylo spravne pochopeno, no obavam se, ze v pripade adresata se tak asi nestane 🙂
[14]
4. 1. 2016 v 15:24XTad
A jake reseni vy, tedy odpurci neoznacenych aut, navrhujete?
[15]
4. 1. 2016 v 15:51webpaja
(14) Nakoupenou flotilu označit jak se na policejní vozy sluší a patří. Následně hlídkovat na rizikových místech a tím klidnit dopravu a dopravní situaci. Tak se pomáhá a chrání. Ne čekat, až někdo překročí rychlost a následně ho honit. Tedy prevence místo represe.
[16]
4. 1. 2016 v 16:16Stephen
Tak to tu tak čtu a musím se upřímně smát! V neoznačených vozech PČR nevidím žádný problém, já totiž vždycky jezdím v rámci limitů stanovených zákonem! Zákony jsou totiž od toho, aby se dodržovali a je jedno, jestli jde o maximální povolenou rychlost nebo „vraždu“.
Problém naší Policie je v tom, že si plete příčinu a důsledek, ale pokud by čeští řidiči dodržovali pravidla, tak by PČR vybrala prd….
Obecná pravda totiž zní, že zákon se musí dodržovat, i když se mi nelíbí. A pokud se mi nelíbí, pak mám jasně dané možnosti jak jeho znění změnit nebo se pokusit změnit. Porušováním zákona pouze dokazuji svoji nedisciplinovanost a faktickou neúctu ke svobodě. Svoboda je totiž volný pohyb v rámci právem stanovených mantinelů.
[17]
4. 1. 2016 v 16:25MariAchi
[16]
Koukam, ze dnes se nam tu schazi fanklub Ctyrlistku. Nebudu uz ale rejpat s tim, ze nektere blogy jsou k tomu predurceny. Jo ja uz jsem si rejpnul. Tak sorry 😀
[18]
4. 1. 2016 v 16:49Stephen
Klidně rejpej, já se netajím tím, že můj idol býval Bobík a zbožňoval jsem Fifinku (hlavně proto, že uměla dobře vařit 😀 ).
Možná, že má na můj postoj k právu určitý vliv moje vzdělání, které způsobilo určitou deformaci. Ale i já mám samozřejmě určitou hranici za níž už nelze věc tolerovat ani když je to platný právní předpis. Nicméně to už bychom opustili rámec webu o autech a přešli do roviny teorie práva, etiky, možná i sociologie, a je zbytečné si tím kazit začátek roku 😉 .
[19]
4. 1. 2016 v 19:14webpaja
(18) jak jezdíš ty sám je irelevantní. Ten pitomec, vidící policejní vozy, začne fungovat zcela jinak a nebude primárn tolik ohrožovat. Jak je tomu v případě fízlování za bukem? Řeší se až problém, nepředchází se mu.
Pleteš sem spoustu oborů, ale nevypadá to, že chápeš samotný základ…
[20]
4. 1. 2016 v 19:16XTad
[15] A v cem presne jsou oznacena auta lepsi, nez neoznacena? Ze muzes dupnout na brzdu, kdyz je uvidis? To bych mohl argumentovat, ze diky neoznacenym autum je ted kazda octavka/passat/superb potencionalne policejni auto, takze preventivne funguji daleko lepe. Navic policie ma samozrejme daleko vic aut oznacenych, nez neoznacenych.
[21]
4. 1. 2016 v 21:32Emel
XTad: řešení čeho? Bezpečí na silnicích, výběru pokut nebo abstraktně dodržování pravidel?
[22]
4. 1. 2016 v 22:26XTad
[21] V idealnim pripade vseho najednou 😉
[23]
4. 1. 2016 v 23:17rohYpnol
Díky za reakce, nebudu reagovat konkrétně na všechny. Ale jedna obecná věc se v příspěvcích spojuje a rád bych na ni reagoval, byť v textu to je. Vesměs se tu opakuje jen a pouze rychlost, rychlost, rychlost a rychlost.
Jenže NPV snad nejsou jen pojízdné radary, ne? Tohle si prostě mnozí z vás pletou. A zde než se mi vysmějete, tak znovu zadržte a zamyslete se. Reálně je klidně možné, že policie přistoupí k využití NPV jen jako radary, protože to hezky vypadá ve statistikách, a hezky to vynáší, je to jednoduché na prokázání atp.
Ale tohle není důvod, proč odsuzovat NPV. Tohle je důvod, proč odsuzovat přístup policie a jejich metodiku a vedení. Ale tohle je obecný jev státní správy, ze které je člověku do breku, protože je v totálním rozkladu i díky tomu, že se vše jen přepočítává na peníze a ukazatelem funkčnosti je neztrátovost, což je úplná pitomost. Je jasné, že služba veřejnosti asi něco stojí, takže jedině pablb může rušit pobočky pošty výhradně podle jejich ztrátovosti atp. ale toto je jiná debata.
Stručně napsáno, je v zásadě úplně jedno, jestli policejní blb bude sedět v označeném nebo neoznačeném voze. Snad jen s tím rozdílem, že v označeném jej ostatní budou vidět.
[24]
4. 1. 2016 v 23:18rohYpnol
[20] Přesně tak, velmi trefné.
[25]
4. 1. 2016 v 23:20rohYpnol
[16] souhlas. Je to sice ryzí snílkovství, ale principem by to přesně takto mělo být.
[26]
4. 1. 2016 v 23:23rohYpnol
[19] Úplně stejně ti můžu napsat, že na policejní vůz intuitivně každý zareaguje zbytečným přibržděním, což může vyvolávat nebezpečné situace. Stejně tak vyvolávají pojízdné kolony, protože se je každý bojí předjet. Takže žádný faktický přínos nemají, naopak dobytek se před nima jako dobytek chovat nebude a projeví se o 3 km dál.
[27]
4. 1. 2016 v 23:28rohYpnol
[9] Ne, já se bavil o neoznačených policejních vozech. To, že s nima policie možná naloží nesmyslně, je jinou otázkou a na úplně jinou debatu.
S tvojí logikou můžeme rovnou napsat, že policii nepatří do ruky ani radary, protože s nimi měří na nesmyslných místech a s odpovídající logikou rovnou můžeš napsat, že ca 40 000 uniforem můžeme rovnou propustit, protože to jsou jen další výběrčí daní…
[28]
4. 1. 2016 v 23:38rohYpnol
[15] Nejlepší prevencí je změna v myšlení řidičů. Přesně proto má jeden neoznačený policejní vůz mnohem vyšší preventivní účinky než 100 označených vozů.
Víš co je nejlepší antikoncepcí? Péče o cizí dítě. Ty bys ale všude rozvěsil automaty na pepina…
[29]
5. 1. 2016 v 08:55Dinar
[27] Právě že není, to jak s nimi policie naloží/nakládá, v tom je podstata. A jak s nimi naloží/nakládá, je zjevné, jsou to jen a pouze pojízdné kasičky, spojovat reálné fungování těch aut s nějakou prevencí, vůbec s bezpečností provozu, je velmi legrační. Znova opakuju, pokud někomu nevadí, že si při extra výdajích stát vylepšuje výběr daní na jedné skupině obyvatel, pak ok, ale ať se pak nezlobí, že jeho elaborát o tom, jak se sušnej řidič nemá čeho bát může vzbuzovat jen úsměv.
S těmi 40 tis. uniformami je to podobné, během příštích pár let jich má přibýt dalších 5 tis., věřím, že ty a tobě podobní se už teď cítíte bezpečněji.
[30]
5. 1. 2016 v 09:12Dinar
[18] Mně je zas smutno z toho, když tu nějaký chytrolín začne mávat mnohoznačnými odkazy na společenské vědy a své vzdělání, a přitom nezvládá ani shodu podmětu s přísudkem.
A pokud naznačuje, že má snad právní povědomí (právní vzdělání bych raději ani nezmiňoval) a napíše větu, ve které vedle sebe postaví přestupek a trestný čin do jedné lajny, „zákony jsou totiž od toho, aby se dodržovali a je jedno, jestli jde o maximální povolenou rychlost nebo „vraždu“,“ pak nemá smysl dodat nic než to, že podobnou větou by právník při vědomí rozdílu ve společenské závažnosti jednoho a druhého nikdy neargumentoval.
A pokud snad obsahem tvého sdělení měl být objev v tom smyslu, že svoboda nerovná se anarchie, tak to je tak převratná myšlenka, že jí jistě ohromíš hajzlbábu někde na nádraží.
[31]
5. 1. 2016 v 11:45webpaja
Možná si vůbec pleteme funkci Policie. Vyžaduji a z daní ji platím právě za ochranu a pomoc. Používání civilních aut na skrytý dohled mi ani jednu z funkcí nepřipomíná, naopak je spíš vzdálenou paralelou pohazování zlatých mincí po zemi a sledování z úkrytu, kdo se pro ni sehne, s následným zatčením za krádež.
Jestli si takto představujete fungování orgánu chránícího občany, pak je mi vás líto.
[32]
5. 1. 2016 v 12:42T613
„Víš co je nejlepší antikoncepcí? Péče o cizí dítě. Ty bys ale všude rozvěsil automaty na pepina…“
akorát problém je, že péče o to cizí dítě je právě OZNAČENÝ vůz PČR. NEOZNAČENÝ vůz PČR je právě onen automat na kondomy.
„Stejně tak vyvolávají pojízdné kolony, protože se je každý bojí předjet. Takže žádný faktický přínos nemají, naopak dobytek se před nima jako dobytek chovat nebude a projeví se o 3 km dál.“
Proč bys předjížděl vůz PČR, když pojede dle předpisů ? Přeci nejsi porušovač předpisů
Pokud na úseku „X“ budu vědět, že tam jezdí policejní hlídky, tak tam každý bude jezdit dle předpisů. I ten největší yntelygent. Neoznačený vůz toto nikdy nedosáhne, jelikož co oči nevidí srdce nebolí.
[33]
5. 1. 2016 v 18:53rohYpnol
[29] Nic proti, ale tenhle článek nebyl o debatě nad tím jak policie přistupuje k výkonu svého povolání. To sis spletl diskusi.
Já jen obhajuji neoznačené policejní vozy jako správnou věc. Je to úplně stejné, jako kdybys odsoudil třeba zbraně, protože slouží k zabíjení lidí. Zbraň je taky správná věc, ale jde použít jak správně, tak špatně. A úplně stejné je to s NPV. A dokud tohle někteří nepochopí, tak se nikdy dál z místa neposunou, protože svým rozumem nedokážou rozlišit dvě různé otázky. Zřejmě je to pod jejich rozlišovací schopnost. Ano, otázky spolu souvisejí, protože když mám pochybený výkon policie, tak jim nepatří do ruky ani šňůrka od kačera, zatímco kvalitní policejní výkon si neoznačené policejní vozy zaslouží.
Ale vycházet primárně z toho, že policie ČR nestojí za nic? Opravdu? Pak je mi velmi smutno, kam se tvoje vnímání naší společnosti dostalo.
[34]
5. 1. 2016 v 21:14webpaja
(33) Evidentně se tě to dotklo osobně, kromě naučených pouček ani stopa po vlastním úsudku. Tvůj boj…a jestli patříš nebo fandíš k fízlovacím patrolám za bukem, tak nám ostatním přeju, aby se tyto postupy co nejdříve dostaly do postraní a PČR začala efektivně nebezpečným situacím na silnicích předcházet, pomáhat a chránit.
[35]
5. 1. 2016 v 21:58rohYpnol
[34] Proč osobně? Nic osobního v tom nevidím. Jen pokud přistoupím na tvoji výchozí myšlenku, že policie je jen přihlouplým výběrčím daní, tak rovnou můžeme tu policii fakt rozpustit. Jenže úplně stejně to platí i o zdravotnictví, školství atd. … Ok, stát se nechová jak má. Koneckonců když se podíváš na platy ve státní sféře, tak se ani není čemu divit.
Jen pokud máš takovéto mínění o státních institucích jako výchozí bod, tak se pozastavuji na tom, kam se Česká republika podle tebe za těch 25 let dostala.
[36]
6. 1. 2016 v 08:52webpaja
(35) Ne! Myslím, že pochlebováním a souhlasným chrochtáním nad nesmyslnými represemi se chování státní správy a zaměstnanců, stejně jako chování námi volených a po vstupu do vrcholné politiky náhle se změnivšího myšlení politiků nezmění.
[37]
6. 1. 2016 v 09:48Dinar
[33] Promiň, ale tohle už je blábolení na kvadrát. Buď nemáš absolutně ponětí o tom, jak funguje výkon státní moci nebo jsi opravdu (jak tě pár zdejších diskutérů podezřívá) nějaké frustrované policajtské ucho, co šíří osvětu o svatém poslání policie.
[38]
6. 1. 2016 v 10:36webpaja
(37) Pár? 😀
[39]
6. 1. 2016 v 19:23rohYpnol
[37] Já nevím, jestli fakt nedokážete uvažovat nad věcmi? Ano, výkon státní správy obecně u nás je zoufalý. Z tohoto pohledu klidně připustím, že Policií ČR neoznačené vozy nemusí být často používány nejlépe.
Ale tohle není chybou neoznačených policejních vozů. Je to velmi dobrá nástroj, jak zkulturnit chování řidičů. Nazývejme věci pravými jmény. Nesmyslné využití neoznačených policejních vozů není chybou toho nástroje, ale chybou vedení a řízení policie.
[40]
6. 1. 2016 v 20:30rohYpnol
[36] Represemi?
Jaký je rozdíl mezi označeným a neoznačeným policejním vozem? Obojí mají vliv represivní i preventivní. Jen neoznačený policejní vůz má mnohem vyšší preventivní dopad, protože nepůsobí jen v daném konkrétním místě a čase.
[41]
7. 1. 2016 v 08:43MariAchi
Podle me zbytecny clanek a zbytecna debata.
Ze vseho, co tady na ACZ v diskusich uz delsi dobu ctu, mi vyplyva, ze nikdo neni nijak negativne naladen proti tomu CO policie pouziva, ale JAK to pouziva, respektive zneuziva. A to se tyka nejen neoznacenych aut, ale vybaveni celkove.
To, o cem tu pises, rohypnole, je nejaky tvuj umele vykonstruaovany problem, ktery v podstate neexistuje, to same jako stealthovi „fanaticti priznivci BMW“, nebo gilgitovi „vaginisti“.
[42]
7. 1. 2016 v 17:06rohYpnol
[41] Zbytečná? Články na tohle téma a hlavně diskuse pod ní vždy dokáže, že není ani zbytečná, ani uměle vykonstruovaná.
[43]
8. 1. 2016 v 07:14webpaja
(40) Ae pane policisto, i neoznačený vůz nepůsobí jen v daném konkrétním místě a čase, víme? Nebo v pomalovaných se chrápe a v civilech jezdí? S tím, že oba vozy působí preventivně stejně, nebo dokonce civil líp si tak strašně lžeš do vlastní kapsy, že jakákoliv diksuze s tebou na daný téma postrádá smyslu.
[44]
8. 1. 2016 v 14:55rohYpnol
[43] 1. několikrát jsem tu byl osočen z toho, že jsem snad policista nebo podobně – ne, s policí opravdu nemám žádnou spojitost.
2. ano, i neoznačený působí v daném místě a čase, jenže nikdo neví ve kterém a právě proto je jeho přínos mnohem vyšší.
3. V čem si lžu do vlastní kapsy? Neoznačený má preventivní dopad na smýšlení řidičů, označený má preventivní dopad jen tam, odkud je vidět.
[45]
8. 1. 2016 v 19:48MariAchi
[43]
Ty se musis fest nudit 😀
[46]
8. 1. 2016 v 20:04rohYpnol
[45] starosti o mě přenech jiným
[47]
9. 1. 2016 v 03:05MariAchi
[46]
Ty jsi mi ukradeny, to jsem psal webpajovi.
[48]
9. 1. 2016 v 11:08stealth01
Uz jsem si myslel, ze na ten diskuzni odpad nebudu nikdy reagovat, ale když se v každém příspěvku o me opírá a naváží se do me, tak musím změnit sve stanovisko.
Takže neexistující fanatici BMW?
http://youtu.be/b3h1LgDwi8A
Stačí si přečíst prvních 50 komentářů pod videem.
[49]
10. 1. 2016 v 07:39MariAchi
[48]
Jasne, dosly argumenty, tak zacnem s nadavkami, vid, ty odpade.
Pisem o ACZ, ty mi tady davas priklad nejake skupinky mameluku z USA, s komentari kdo vi odkud…
[50]
10. 1. 2016 v 09:06stealth01
Abys porozuměl psanému textu musel jsem klesnout na tvou úroveň, i když nerad. Já jsem nikde nepsal, že fanatici jsou jen na ACZ. Naopak většinu fanatiků jsem poznal právě na Youtube. A tady na ACZ všechno co bylo mimo BMW, ponižovali HitmanPB, Kylie, BigSoul a další. Když jsem napsal kritiku na své auto, tak jsem byl sám označen těmito lidmi za strůjce toho problému ve smyslu „za to přece nemůže skvělé BMW, to sis zničil určitě ty sám“. Toto byla největší podpásovka těchto „příznivců“. Já se o auta starám tak, jak se nestará 99.9% českých řidičů/majitelů. Já jsem dokonce i služební auta nikdy nemyl v automyčce, i když mi to mohlo být ukradené.
A teď k tobě. Ty jsi naprostý psychopat. Psal jsem svůj blog o pořízení nového auta a ty hned vyrukuješ s něčím o „blití v álejích“. Kdyby M3 vrzala a bylo na ni něco špatně, tak to prostě napíšu. Označil jsi mě ňoumou a odpadem, zatímco ostatní mi třeba popřejou hodně štěstí s novým vozem, tak ty píšeš o blití apod. A to jen proto, že oprávněně kritizuju značku BMW za svůj neprémiový přístup a úroveň zpracování alá Čína. Podívej se do té tvé X1, jak to auto uvnitř vypadá. Argumentuješ, že interiér tě nezajímá. Já taky neolizuju plasty a fetišisticky se nedotýkám přístrojovky. Ale zpracování na jedničku s hvězdičkou kdekoliv se podíváš (a ne aby na tebe koukala montážní pěna zpoza výškového repráku v sedanu vyšší střední), je právě jen vizitka výrobce, jak moc si váží svých zákazníků.
Zakázat reagovat na mé blogy a příspěvky nemůžu, jen ti vzkazuju, že tvůj názor je mi naprosto ukradený. Naopak budu vždy respektovat a velmi silně uvažovat nad názory ostatních zde v diskuzích. Abych někoho nazval ňoumou jen proto, že 100% nesdílí můj pohled na BMW, to je úroveň, kterou sis mohl odpustit, ale tenkrát jsi mě přesvědčil o tom, že musíš mít těžký psychický problém a jestli mám být ňoumou a katalyzátorem tvých potíží, tak si posluž, ale nečekej z mé strany jakoukoliv reakci.
[51]
10. 1. 2016 v 09:53Děda7
Svoboda za volantem. K blogu a komentářům by chtěl jen dodat, že je mi nesmírně smutno z toho, jak lehce jsou někteří pisatelé připravení naši těžce získanou svobodu zase prodat.
[52]
10. 1. 2016 v 11:44rohYpnol
[51] Typické – silná hesla bojovníka za svobodu, argumenty nula. Přesně pro tebe byl bod 6.
[53]
10. 1. 2016 v 13:34skelet
Rohypnole buď máš chybu v uvažování nebo nechápeš jak funguje lidský mozek.
„Neoznačený má preventivní dopad na smýšlení řidičů, označený má preventivní dopad jen tam, odkud je vidět.“
Označená hlídka odrazuje problematické jedince od překračování zákonů a vyhlášek. Umravňuje je, a tím je i podvědomě učí se minimálně na daném místě chovat jak se patří.
Pokud by byla tvá myšlenka pravdivá, tak prakticky nikde nepotkáš uniformované policisty. Všechny máš tajné, a to včetně pěších hlídek. Což nikde ve světě neplatí. Označená hlídka totiž ODSTRAŠUJE.
„ano, i neoznačený působí v daném místě a čase, jenže nikdo neví ve kterém a právě proto je jeho přínos mnohem vyšší.“
Nikoliv. Neoznačený vůz/policista v civilu působí pouze v daném místě a čase. „Hříšník“ sice tuší/ví, že v dané lokalitě se může skrývat „lovec“, ale to nemá za následek umravnění, ale pouze větší pozornost, zda-li nevysleduje něco „podezřelého“. Sumasumárum bude žehrat i na štěstí. Aby se „hříšník“ tvé neoznačené stíhačky bál, tak by ji musel vidět v akci při každé jízdě daným úsekem.
Tedy neoznačené stíhačky určitě ano, ale pouze jako poslední doplněk dopravní policie. Ten základ mají být označené jízdní hlídky, které budou pendlovat po svém úseku, a o kterých budou řidiči vždy vědět, že je na daném úseku potkají, pouze nebudou vědět, na kterém místě je potkají.
A abys to lépe pochopil, tak si zavzpomínej na dobu, kdy jsi chodil na školu a jaký byl rozdíl v opisování, když byl učitel na chodbě a mohl se každou chvíli vrátit (případně za svým stolem a četl si), s tím když byl učitel ve třídě a pendloval mezi lavicemi.
[54]
10. 1. 2016 v 13:58MariAchi
[50]
Na to, ze te nezajimam, se tu ke mne vyjadrujes docela dost. Zadny problem nemam, to ty mas problem – a sice schizofrenii. Na jedne strane „milujes“ BMW, na druhe strane pises, ze uz tvoje prachy nikdy neuvidi, tocis videa a pises komenty pod kazde testovane BMW jaka je to bida brak a srot a nakonec zase pises, ze si jdes poridit uplne novy model BMW a to jeste jeden z tech drazsich. Jak sam se sebou muzes vydrzet 24 hodin denne..? Ty fanatiky bys u jinych znacek nenasel? Je to vazne vysada BMW? Divis se po tom, ze te oznacuju za noumu? Zkus si to tu po sobe precist tak dva,, tri roky nazpet, i kdyz je mi jasne, zes svuj profil smazal prave proto, abyses nemuse divat sam sobe do oci…
K moji X1 – ano interierove je to – hodne slusne receno – zcela nepremiove, psal jsem to tu vicekrat, staci hledat. No ja jsem schopny pochopit, ze pokud mi nekdo proda auto s klasickou koncepsi, perfektnim vyvazenim, spickovym motorem (ano, take velmi hlucnym), nejlepsi prevodovkou na trhu a se spickovym pohonem vsech kol, nadstandartni zarukou a servisem, a to vse pod mega, tak se ta nizka cena nekde musi projevit. Ano, interier pro me nei tak dulezity, jako prave jizda a jizdni vlastnosti, proto jsem rad, ze je moje X1 jaka je. Ja bych osobne interier nemazlil, je to moje specifikum. Pokud chces super vydetailovany interier, sam vis, ze na to jsou machri u Audi, tak proc sis nevzal radeji treba S/RS 4/5..? Jaky mas duvod jit sebemrskacsky znovu tam, kde te tak dlouho stvali? Neni tohle schizofrenie? Jestli ne, tak co? Zkus zapomenout na to, ze me mas za uhlavniho nepritele, a odpovez bez emoci, ta diskusni latka je tu pro nas pro oba…
[55]
10. 1. 2016 v 14:01rohYpnol
[53] Pokud by byla tvá myšlenka pravdivá, tak prakticky nikde nepotkáš uniformované policisty.
Nic proti, ale porovnáváš jablka s hruškama. Pěší policisté v terénu jsou ve stejnokroji z mnoha důvodů, ne jen a pouze proto, aby byli vidět.. I ten policista v NPV bude ve stejnokroji.
A porovnávat kapesní krádeže či přestupky proti občanskému soužití s dopravními přestupky nelze.
[56]
10. 1. 2016 v 14:11MariAchi
A k tematu:
Nedavno jsem se koukal z okna v byte, kde jsem vyrustal. Pode mnou cesta se dvema pruhy v kazdem smeru a take se sirokym odstavnym pruhem. Ten je tak siroky, ze v nem parkuji autobusy. A je tam, samozrejme, padesatka. Vynecham polemiku o tom, proc je v osmset metru dlouhem useku uprostred prechod, misto nad/podchodu, aby mohli lide v klidu prekonavat cestu a auta tam mohla v klidu jezdit devadesatkou, a budu se venovat jen tomu nedodrzovani rychlosti. Kazdy den, kdyz tak koukam z toho okna tam vidim hromadu aut jet padesat, plusminus pak km/h. Pred prechodem jedou opatrne, aby mohli zabrzdit. Potud vse OK. Ale najde se par „piratu“ (ano, je to zprofanovane slovo, ale lepsi se mi ted nechce hledat), kteri VZDY jedou podstatne rychleji – muj odhat osmdesat a vice. Nejaky tuner v Civicu s rourou od kamen misto vyfuku, manik s dodavkou PPL, taxikar s kombikovym Passatem B5 a par dalsich. Pokud stoji v odstavnem policajti a meri (nebo co to tam delaji), tak jedou vsichni klidne, ale pokud tam nejsou, tak tihle experti proste prasi. Neumim si predstavit, ze by tam policajti stali preventivne kazdy den, ale umim si predstavit, ze by si na uvedene mistry volantu pockali v tom neoznacenem aute a chytli je pri cinu. Stane se to? To pochybuju, ja udavace delat nebudu, sam vim, jak to u policajtu chodi. A kam to dojde? Jednou se patrne stane nehoda, kterou jeden z tech zavodniku zavini, mozna se nikdo ani moc nezrani, mozna ale nekdo i zemre a pak si najednou vsichni vzpomenou, ze ten hovez tam jezdil podobnym zpusobem kazdy den… Proste klasika. A co tim chci rict? Od policajtu lze jen tezko cekat, ze oznacene, ci neoznacene vozy budou pouzivat efektivne a metodicky k „likvidaci“ podobnych piratu, da se ocekavat jen to, ze je budou pouzivat tam, kde jim to hodne vynese, k tomu je vede jejich metodika a to je to, co je uplne spatne.
[57]
10. 1. 2016 v 14:58rohYpnol
[56] Ano, a přesně tyhle zmetky odstraníš z provozu jedině neoznačenými vozy. Protože když tam budou v označených, tak se ti zmetci vždy usměrní. Jenže nelze dohlížet na všech místech preventivně.
To, že budou využívat neoznačené vozy nesmyslně, už je jen tvoje doměnka, nic víc. Uznávám ale, že oprávněná. Sám ale vidíš, že NPV není tím, co by ti vadilo primárně.
A o tohle mi šlo tímto článkem. Aby se oddělila zcela nesmyslná kritika NPV od oprávněné kritiky způsobu výkonu služby policejních složek. A je úplně jedno, jestli ten výkon služby bude v NPV nebo ve vozech pomáhat a chránit.
Mimochodem – viděl jsem fotku, kde místo „pomáhat a chránit“ bylo „za tyhle peníze se na to můžem vys*at“. Což taky o mnohém vypovídá.
[58]
10. 1. 2016 v 15:39čert
Ehm, poněkud mi to připomíná sledování záletného manžela žárlivou manželkou pomocí najatého očka. Manželkou tu je nejspíš nějaká ,,společenská objednávka“, záletní jsme občas asi skoro všichni (a kdo ne, ať hodí kamenem) a očko tu supluje policie v civilu. Moc hezká hra. Ta se dá hrát do nekonečna. A předpokládaný výsledek? Asi jako s tou nevěrou. Byla, je a bude. Za mně, ať si každý jezdí podle toho, na co stačí. Hlavně ať jede čitelně a dává včas blinkr. To ostatní už je jen mezi ním a jeho svědomím.
[59]
10. 1. 2016 v 16:23webpaja
Pánové, pamatujte že tvůrce tohoto blogu má vždy pravdu…určuje, která auta jsou levná a která drahá, jak se má kdo chovat a jak ho co nejúčinněji špízlovat a perzekuovat. Z toho by mohl klidně dělat diplomku.
Je mi z něj zle, kam jsme to s myšlením dopracovali…
[60]
10. 1. 2016 v 16:23stealth01
Zaprvé se omlouvám Rohypnolovi za svou osobní obranu. Jako vždy jen reaguji na daný příspěvek a nikdy – nikdy nevyvolávám hádky a neprovokuji. Mariachi se do mě tak moc naváží, že jsem musel zareagovat. Pakliže je to věc nepřekonatelná, klidně mé příspěvky smaž.
Mariachi: nevyjadřuju se k tobě pokud možno vůbec. Nevyjádřil jsem se na téma blití v álejích a měl jsem skutečně zato, že cokoliv napíšeš budu naprosto ignorovat. Ale opět přeháníš. Pokud jsi napsal, že jsi můj úhlavní nepřítel, pak máš naprostou pravdu. Neznám na diskuzích nikoho, kdo by mě v mnoha příspěvcích tak moc osočoval. Proto jsem napsal, že tě budu ignorovat. Ne proto, že bych nesnesl kritiku, ale proto, že to co píšeš jsou jen tvé domněnky. Tváříš se, jako bys znal do detailu můj život, mou osobnost, opět píšeš něco o schizofrenii. Tak tedy naposledy. Já automobilku BMW beru jako jednu z mnoha. Není to o tom, že bych ji nějak miloval nebo nějak zatracoval. Mezi mé super oblíbené výrobce (kromě úplných exkluzivit) patří Audi a Porsche. Ale právě proto, že se snažím být fanouškem do aut a ne fanatikem (jak dokazuješ ty tím svým nadlimitním používáním slova „nejlepší“ a „špičkový“), tak prostě do Porsche a Audi nejdu, protože mi nemají v současnosti co nabídnout. RS4 se ještě neprodává a Porsche nedělá Caymana pro čtyři dospělé osoby. Nejlepší volbou po vyzkoušení všech alternativ je proto M3. To je prostě fakt, není to nic schizofrenního, ani sebemrskačského – je to jen logické vyústění hledání nejlepšího sportovního auta se čtyřmi dveřmi, u kterého se nemusím učit ovládání, protože ho už dobře znám z 5er.
K profilu. Já jsem si žádný profil nesmazal, jak vidíš pořád používám v diskuzích stejný nickname a pod ním píšu také nové blogy. Když mi ale na adresu M days napíše webpaja, že neumím rozpoznat chování M5, když hlavní smysl byl popsat atmosféru dne, pak jsem si řekl, že už prostě psát nechci.
A mé komenty? Vždycky, opakuji vždycky (to znamená ve 100% případů) byly reakcí na adoraci a lezení do mnichovského zadku. Všechny ty urážky Audi a vychvalování BMW mě nutily psát více či méně šokující příspěvky. Pokud trpím schizofrenií, tak je to právě kvůli BMW. Třeba 520D mě připadá jako dokonalá modelka, krásná dáma, která má vybrané chování a vystupování a zničehonic si odplivne a řekne něco hóódně sprostého. Dokonalost konstrukce, která se vytrácí s viditelnou montážní pěnou u přístrojové desky a silně vrzajícím interiérem.
A co se týče vymazlenosti interiéru? M3 je fakt po dlouhé době vymazlená i uvnitř. Není to Audi, ale je to téměř dokonalé. Proto jsem ustoupil od Alpiny, která se mi v porovnání s M3 zdá v interiéru hodně zastaralá.
[61]
10. 1. 2016 v 16:26skelet
Mariachi: o tom to je používat označené vozy pro zklidnění. Neoznačené jako doplněk pro „likvidaci“. Jenže každý kdo aspoň trošku jezdí ví, že ty neoznačené vozy lítají a vybírají na místech, kde nejsnáze vyberou, tj. rovný, přehledný úsek.
[62]
10. 1. 2016 v 17:39XTad
[56] Sam sis odpovedel. Nejsou tam – rychlost se prekracuje, jsou tam – rychlost se dodrzuje. Vsad se, ze kdyby se najednou jedne ze zaparkovanych nevinne vyhlizejicich octavek rozblikaly za oknem majaky, tak to bude mit na toho konkretniho „pirata“ daleko vetsi preventivni dopad.
[63]
10. 1. 2016 v 19:09rohYpnol
[59] Zle ti může být maximálně z vlastních příspěvků a názorů. Jistě, já diktuji jediný správný názor. A proto píši:
Je nad slunce jasné, že téma neoznačených policejních vozů bude i nadále názorově rozdělovat, jinak to snad ani nejde.“
„Nemusíte se mnou souhlasit, je to jen můj názor.“
Myslel jsem, že se tu objeví věcné argumenty těch obhájců svobody, co vehementně odsuzují nasazení neznačených policejních vozů. Místo toho opět jen prázdná gesta a osobní útoky. Není bez náhody, že mi tu nikdo nevyvrátil ani řádku z toho, co jsem napsal. Děkuji ale i za těch pár věcných příspěvků a zajímavých postřehů, které se tu objevily.
[64]
10. 1. 2016 v 19:40MariAchi
[60]
Kecas od zacatku do konce. Na tema bliti v alejich ses vyjadril, ted uz nevim, jestli nekde na blogu, nebo jen v komentu, ale vyjadril. Ke mne se vyjadrujes imrvere a jezto ti dosly argumenty, tahas to pres nadavky, no se mnou to nehne, pokracuju v tom, nebot me zajima, kam to dojde. Ja te neosocuju vubec, jen se ti snazim celou dobu vysvetlit, ze ta tvoje armada fanatickych priznivcu BMW neni nic realneho (minimalne tady na ACZ, ale je to tvuj vymysl, ktery sis vykonstruoval, abyses mel proti cemu vymezit. Ja jsem te tady nikde neosocil, napsal jsem to same, co driv – tedy ze tvi fanaticti priznivci jsou jen vymysl, nic realneho. Ze ty mi pak zacnes nadavat do odpadu je jen dukaz tve malosti, klidne si posluz. To nejsou zadne domnenky. Stejne tak ty tvoje nenavistne komenty nebyly zadnou reakci na lezeni do mnichovskaho zadku, hazels je tu pod kazde testovane BMW bez ohledu na to, co v testu, nebo v komentech, bylo.
[65]
10. 1. 2016 v 19:46MariAchi
Rychle jsem to odeslal…
Chtel jsem jeste napsat, ze pokud se ti chce pokracovat, tak si to hod k sobe na blog, nebo do SZ, at to tu neplevelime Rohypnolovi, mam pocit, ze nase debata nikoho nezajima…
[66]
12. 1. 2016 v 10:45random.jitter
Neoznačené policejní vozy jsou úplně v pohodě – dokonce bych řekl, že jsem tento fakt docela uvítal.
Za 25 let mé řidičské praxe jsem platil pokutu za rychlost pouze 4-krát: jednou 60 na 40 v obci (stacionární radar), jednou 100 na 80 před nedokončeným obchvatem D5 Plzně směrem z Německa (stac. radar), jednou 72 na Nuselském mostě směrem na Pankrác (stac. radar) a jednou v pátek před půlnocí na úplně prázdné D1 od Mirošovic do Prahy za 152 na 130 (Passat v civilních barvách).
Ten poslední případ a případ z D5 bylo čisté kasírování, ten Nuselák a obec kdesi v p.deli mělo snad něco společného i s (ne)bezpečností. Dalších milion případů, co jsem jel rychleji, nebylo nikde zaznamenáno a pokutováno. Za posledních 5-7 let jsem však zklidnil a frekvence překročení rychlosti nebo jiných prasáren se u mě snížila limitně na nulu.
O to víc teď vnímám to množství řidičů (tipoval bych tak 70%-80%), co jezdí jako kreténi. A hlavně většina z nich si to ani neuvědomuje.
Když je hezké počasí, suchá vozovka a já mám dobrou náladu, občas se pověsím za piloty oktávií a proháním je po okreskách. Někdy se dostaneme i na 170. V těch chvílích se VĚDOMĚ chovám taky jako kretén. Zajímavé je zjištění, že místo aby ten přede mnou toho „kreténa“ pustil, začne zrychlovat, řezat zatáčky v protisměru, pod horizontem atd. – no vzhledem k dost chabým jízdním vlastnostem oktávií to pak nakonec vzdá, když už vidí, že nemá celou situaci úplně pod kontrolou.
Jestliže nové policejí oktávky měří pouze zepředu, můžu se dál oddávat této mé zálibě – si myslím.
[67]
12. 1. 2016 v 12:34webpaja
(63) Myslím, že protiargumentů se tu sešlo poměrně dost, nevím zda ve svým věku máš zálibu v hraní na slepou bábu, ale pak nechápu smysl blogu.
(66) Myslím, že nám jde všem o prevenci a tu primárně nedocílíš špízlováním, ale viditelnou prací na silnicích. Ta se v za bukem schovaných Octaviích jaksi dělat nedá.
[68]
12. 1. 2016 v 18:37rohYpnol
[67] Protiargumentů opravdu pár zaznělo, ale jak sis všiml, celá debata se opět zúžila na rychlost. A vnímat NPV jako pojízdný radar je prostě krutě zúžený pohled na věc.
A nikdo mi nedokázal vyvrátit to, co bylo v článku uvedeno. Naopak se tu objevili mnozí, kterým NPV nevadí nebo je vítají dokonce stejně jako já.
A jen tak okrajově – cedule „tento objekt je střežen kamerovým systémem“ je prevencí proti krádežím či poškozování. Jestli ti vadí neoznačené policejní vozy, nalep si na čelní sklo nápis „tahle silnice je hlídána neoznačenými policejními vozy“. Je to úplně to samé.
[69]
12. 1. 2016 v 19:55webpaja
(68) Už jen velmi mimozní přirovnání naprosto mimo terč vše vysvětluje rohYpnole 🙂
[70]
12. 1. 2016 v 23:48random.jitter
Nevím, co tady řešíte – nebezpečné chování není pouze přestřelená rychlost, ale spousta dalších řidičských chyb: lepení se, nebezpečné předjíždění, nevěnování se řízení atd. To stacionárem nezjistíš. Čím dříve tě cajti vymáknou, zkasírujou a poučí („pane, tam pod tím horizontem jste jel jako kretén v protisměru, navíc s telefonem na uchu, do zatáčky brzdíte příliš pozdě, jo a jel jste to 50 kmh nad povolený limit – že Vy chcete letos získat tu Darwinovu cenu?!….atd.“, tím líp pro tebe.
A vůbec nejnebezpečnější na silnici jsou ti „zkušení“ Schumacheři, co „to mají pod kontrolou“, kteří přesně vědí, co mají dělat a nebude je poučovat nějaká nezkušená policejní guma.
[71]
13. 1. 2016 v 00:27rohYpnol
[70] Myslím, že mě diskuse zde docela obohatila. A tak vím, že otázka, proč tohle někteří nechápou, je špatná. Správně totiž je – dokážou tohle vůbec pochopit?
A jak vidím, tak mnozí zřejmě ne. Pro ně je pak zbytečné psát jakékoliv argumenty, protože to stejně skončí na měření rychlosti a označených vozech.
[72]
13. 1. 2016 v 05:51webpaja
(70) A jak ke zvýšení bezpečnosti na komunikacích přispějí špízlovací auta s radarem? Naprosto bych pochopil nákup aut ve válečných barvách, ale tohle je a opakuji znovu jen a pouze prodloužená ruka MF na výběr daní.
(71) Tebe bohužel neobohatila, ty jsi ten kdo nedokáže rozlišit mezi výběrem do státní kasy a bezpečností, ty jsi ten, který si bude medit v honičkách pouštěných na komerčních TV, kdy neoznačený auto PČR bude nahánět nebezpečně jezdící individua. Ty jsi ten, kdo nemá na to, aby porozumněl tomu, že bezpečnost se dělá viditelně a nebezpečným situacím se předchází. A zarputilost s jakou svůj omyl obhajuješ ukazuje na to, že buďto špízlování sám toleruješ/provozuješ a nepovažuješ to za špatný, nebo je to vědomě pěstovaná úchylka anebo ti jde pouze o trollení. Bohužel se nedomnívám, že třetí možnost je správně…
Smysl další diskuze na toto téma je jak jsi sám naznačil bezpředmětná.
Šmíráci, špehové, udavači a fízlové celého světa, spojte se! 😉
[73]
13. 1. 2016 v 15:29random.jitter
Přispějí tak, že přes vědomost o existenci civilních policejních oktávií bude každý jezdit tak, jak to obvykle dělá (tzn. v ČR u 80% řidičské populace špatně a nebezpečně).
To je narozdíl od stacionárních radarů (třeba úsekové kamery po Praze – tam ještě 100-200 m před kamerou letí frajer jak smyslů zbaven, aby pak prudce brzdil a pokorně zpomalil na 50 kmh až do konce úseku a pak tomu dal zase plný kotel, protože pořád někam strašně spěchá. Bez ohledu na to, že ho na nejbližších semaforech všichni dojedem. Jenomže to ten mouhla nikdy nepochopí.
Po několikeré buzeraci za nebezpečnou jízdu od posádek civilních policejních oktávií to snad začne chápat a snad jezdit bezpečněji pro sebe i pro druhé.
Ještě nějaký dotaz?
[74]
13. 1. 2016 v 16:43webpaja
(73) Ano, trefil jsi hřebíček na hlavičku…postávání těchto aut nemá valnýho smyslu, aby opravdu působila preventivně, musí jezdit v provozu a zaměřovat se na zásadní nešvar a tím je „nesprávný způsob jízdy“, ať už je v jakýkoliv podobě. Rychlost je jen špičkou ledovce, nejsnázeji vybíratelnou z hlediska pokut. Špatný, či bezohledný řízení je mnohem nebezpečnější a dopouštějí se ho i ti, kteří jinak tvrdí jak jezdí dle předpisů. Předpisy totiž pro většinu znamenají právě jen dodržování rychlosti.
Tohle je problém a ten žádná civilní šmírovací auta nevyřeší…
[75]
13. 1. 2016 v 19:41rohYpnol
[72], [74] Bohužel každým svým dalším příspěvkem potvrzuješ, že o věcné argumenty tobě vůbec nejde. Zase jen rychlost, rychlost, rychlost… A jádro obhajoby – špehování, fízláctví… Ano, nic jiného nedokážeš najít, jen prázdná slova a gesta.
Jak asi chceš předcházet špatnému způsobu jízdy a bezohledné jízdě? Jak jinak, než dohledem z neoznačených vozů??
A říká ti něco tohle?
Preventivní a výchovná funkce sankcí
Tato funkce sankce je zcela zásadní a svým způsobem jedinečná. Preventivní funkci plní totiž
v podstatě každá sankce. Většina právních vztahů se uskutečňuje bez státního zásahu. Jak uvádí
Jaromír Harvánek, státní donucení je v těchto případech přítomno pouze v latentní podobě jako
všeobecná péče a zájem státu o dodržování právních norem. Pouze pokud již není jiná možnost,
je manifestováno navenek.46 V naprosté většině právních vztahů tedy k porušování práva a
k protiprávnímu jednání vůbec nedochází. Pro většinu subjektů práva jsou tedy sankce pouze
jakýmisi vodítky, vymezují, kudy se dát, jaké jednání je nežádoucí a zakázané, regulují chování
subjektů pouze nepřímo.
Existují různé možnosti, jak na subjekty působit preventivně, jednou z nich je také
zastrašení. Sankce mohou od protiprávního jednání odrazovat tím, že potencionálního pachatele
hrozba sankce zastraší. Tento efekt však sankce mají pouze na relativně malý okruh subjektů,
většinou by totiž měl postačit efekt regulující, tj. že subjekt ví, že jednání je protiprávní, a nechce
jej proto spáchat.
[76]
13. 1. 2016 v 21:57webpaja
(75) Je mi líto, ale čti si to pořád dokola, pak i sám ten text snad pochopíš. Hlavně se modlím, aby něco podobnýho jako ty nemělo tendence hnát se do politiky a začít špízlování, práskání a utajování šmíráctví prosazovat ještě ve větší míře.
Nedal jsi žádnej věcnej argument, jen plky přebíjející plky předchozí.
[77]
13. 1. 2016 v 22:07rohYpnol
[76] S ohledem na skutečnost, že tvé reakce zcela pozbyly jakoukoliv věcnost a argumentaci a sklouzly pouze do roviny osobního napadání, nemá smysl s tebou vést další debatu. Opravdu ses tu hezky vybarvil.
[78]
14. 1. 2016 v 18:52webpaja
(77) Znovu opakuji, jsem za bezpečnost na silnicích viditelně a zištně zajištěnou PČR, ne pro samoúčelný špízlování a represi bez prevence.
To, že naprosto nechápu tvý souhlasný povykování nad podobnou taktikou, činící z dopravní policie pouze prodlouženou ruku MF, není nic než jen vyjádření mého názoru. Mít ho stejný jako ty, styděl bych se.
Toť vše 😉
[79]
14. 1. 2016 v 19:35rohYpnol
[78] I s označeným vozem se dá stát skrytě v řadě zaparkovaných vozů nebo za keřem na nesmyslné 30kmh… Zkrátka nechápeš, že to není o neoznačeném nebo označeném voze, ale o tom, jestli policie používá věci správně nebo špatně. Toť vše :-!
[80]
15. 1. 2016 v 08:45webpaja
(80) Mám obavu, že nechápeš ty…vyštípl jsi jednu věc o kterou tu sakra vůbec nejde! Je mi putna tvoje obhajoba tajnýho šmírování. Jen ti tvrdím, že tak se bezpečnost na silnicích nezlepší a o prevenci už nejde vůbec. Je potřeba mít a vidět pomalovaný auta v provozu, kde budou aktivně působit. To je o prevenci…ne sledování za bukem. Tím vylepšíš pouze státní rozpočet, nic víc.
[81]
15. 1. 2016 v 11:06webpaja
Č.80 bylo reakcí na č.79 😉
[82]
15. 1. 2016 v 13:08MariAchi
[81]
Kašli na to a sežeň novou X1 – tu konečně rodinnou, postavime ji proti te stare, titěrné, ať je zase trochu rozruch 😉
[83]
15. 1. 2016 v 14:34webpaja
Dobrá, ale 50/90/130…ať se děje co se děje…pamatuješ na test na TG s upraveným tachometrem? :-)))
[84]
15. 1. 2016 v 15:19MariAchi
To jsou jako rychlosti na prvni / druhy / treti kvalt? To nejak zvladnem poretusovat 😀
[85]
29. 1. 2016 v 11:18Aoyagi
Je srandovní, kolik lidí se tu nechápe spojitost mezi represí a prevencí a dělají jako kdyby to byly protiklady.
Komentáře nejsou povoleny.