-
Otevřený dopis MDČR
Rozhodl jsem se uveřejnit svůj dopis zaslaný MDČR na základě výzvy pana Ťoka, zaslaný na adresu pripominky@mdcr.cz … Znění bylo následující:
Dobrý denbodový systém určitě zasluhuje úpravy, ale především co se týká nelogických vazeb a děr.Co ale ZCELA rozporuji, je:1 Zvýšení pokut1-1 Udělejte si analýzu výše pokut s poměrem k průměrnému platu a mediánu platu. Opravdu jsou u nás pokuty nízké??1-2 Bodový systém je principem založený na skutečnosti, že pokuta v určité výši nemá rovný dopad. Kolik je plat státního zaměstnance?? Podívejte se do tabulek, kolik odpovídá třeba 8. platové třídě pro absolventa vysokoškolského vzdělávání. TOHLE vidí lidé na výplatnicích. Skutečně vám přijdou pokuty nízké?? A naopak, podnikatelé s řádově jinými příjmy v luxusních vozech… Skutečně máte pocit, že pro někoho, kdo jezdí vozem v ceně řádu miliony a jehož roční provozní náklady jdou do statisíců, bude postižen pokutou v řádu pro něj směšných pár desítek tisíc??PRÁVĚ PROTO BYL ZAVEDEN BODOVÝ SYSTÉM. Protože bodů má chudý i bohatý právě 12!!!1-3 Výrazný navrhovaný rozsah pokut – tohle jednoznačně povede ke zvýšení míry korupce. Protože úředník bude ten, kdo bude rozhodovat…1-4 Udělejte si analýzu vztahu výše pokuty a četnosti tendence ujet z místa přestupku/nehody. Zjistíte, že vyšší pokuty vedou k vyšší snaze se postihu za každou cenu vyhnout!!1-5 Vysoké postihy za způsobené nehody či zranění?? Vždyť pokud někdo spáchá takovouto nehodu (a může se to stát KAŽDÉMU Z NÁS), tak už jen tím je člověk výrazně postižen. Hrozí mu náhrady škody za újmu na zdraví, ušlý zisk, majetkové újmy atp. A stát na takovéhoto člověka pošle ještě další serekru? Aby se z toho chudák viník do smrti nevyhrabal??2 Úprava bodů za jednotlivé přestupky2-1 Skutečně máte pocit, že úprava jednoho budou sem či tam řeší skutečný problém bodového systému?? Na základě ČEHO se takto domníváte? Ne, tady zásadní problém skutečně není… Drobné úpravy určitě proč ne, ale neřeší to nic zásadního.Nezastavení vozidla při dopravní nehodě (= jsem účastník nehody, od které ujedu) – zásadní snížení??? Vždyť právě tohle je jeden z nejohavnějších přestupků!! Nedovolené opuštění místa dopravní nehody (tj. nesetrvání na místě, nevyčkal příjezdu policie) – taktéž.3 Zásadní problém bodového systému3-1 Reálná vymahatelnost – tohle je zásadní problém. Dostat pachatele ke správnímu řízení a dotáhnout do konce. Zavčasu.3-2 Reálný dohled – k čemu jsou body za vjetí na vlakový přejezd, když to nikdo reálně nedozoruje? Chápete skutečný problém bodového systému? Skutečný problém bodového systému je to, že v provozu SCHÁZÍ REÁLNÝ DOHLED nad přestupky, které jsou nejčastějšími příčinami nehod!! A není to ani rychlost – ale nepřizpůsobení rychlosti stavu a podmínkám (což klidně znamená v zimě 80 km/h mimo obce, za což nikdo žádný bod nedostane).4 Totální absence motivačního a preventivního faktoruProč nestanovuje bodový systém povinnost např. při určitém přestupku (či výši získaných bodů) naopak místo postihu povinnost absolvovat certifikovaný kurz zaměřený na daný přestupek?? Příklad? Řízení pod vlivem alkoholu – místo finančního postihu naopak nařídit absolvovat certifikovaný kurz zaměřený na alkohol za volantem v předem stanoveném rozsahu – kde účastníkovi bude vysvětleno, co alkohol za volantem způsobuje. kde si vyzkouší rozdíl atp.? Místo hloupého postihu 25 000,- by pachatel musel absolvovat kurz, který ho bude stát třeba 10 000,-, ale zároveň bude nucen strávit svůj ČAS na předepsaném kurzu a zároveň bude nucen o přestupku UVAŽOVAT!!! A víte, co má na bohaté lidi největší dopad? Právě to, když jim seberete jejich ČAS, protože čas jsou pro ně peníze.Místo hloupého zvyšování postihů navrhněte systém povinných certifikovaných kurzů. Naměří Vám vysoké překročení rychlosti? Automaticky kurz s předepsaným obsahem v rozsahu 16 hodin na téma rychlost za volantem. Naměří Vám alkohol v krvi? Automaticky kurz s předepsaným rozsahem na téma alkohol za volantem. Vjedete na přejezd? Automaticky certifikovaný kurz v rozsahu 8 h na téma přejezdů a vlakových nehod. TOhle je řešení.Zajistěte reálný dohled v provozu, navrhněte motivační a preventivní povinné certifikované kurzy se stanoveným rozsahem a obsahem (a kontrolou tak, aby je pachatelé neabsolvovali je na papíře), které si pachatel bude muset zaplatit místo totálně neúčinného vybírání a kasírování pokut. Finanční postih nikdy nebude spravedlivý a nikdy nebude mít přímý preventivní dopad. Naopak povinný kurz bude účinným postihem i prevencí i pro ty bohaté!S pozdravem——————Tak se nechám překvapit, jestli se někdo na úřadu aspoň zamyslí. Když čtu jejich záměry, tak myslím že ne…Nicméně odpověď z MDČR byla následující:Dobrý den,
děkujeme za Váš názor a podnět. Připomínky shromažďujeme do 13. 5. 2016, poté všechny vyhodnotíme a zvážíme jejich zapracování do návrhu zákona. Zároveň s těmi nejzajímavějšími seznámíme pana ministra.
S přáním pěkného dne,
——————
Odbor komunikace
Ministerstvo dopravy
nábř. Ludvíka Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1
Tipo vs. Rapid bez servítek Trpká pravda o 1.8 TSI
8 Responses to Otevřený dopis MDČR
[1]
3. 5. 2016 v 19:04MariAchi
Svuj stin jsi neprekrocil, ale to se ani nedalo cekat…
Zeptam se te namatkou treba na bod 3-2:
Jak se ta rychlost, prizpusobena stavu a podminkam, bude urcovat? Bude ji urcovat policajt mozkovym myslenim a kontrolovat ji naslinenym prstem..?
[2]
3. 5. 2016 v 21:34rohYpnol
[1] Svůj stín jsi nepřekročil ani ty, obsah sdělení opět nechápeš. Nikde jsem v bodu 3-2 nenapsal ani řádku o tom, že mají policisté hlídat přizpůsobení rychlosti jízdy stavu vozovky. Psal jsem, že schází reálný dohled nad přestupky, které jsou nejčastějšími příčinami nehod – např. nesprávné předjíždění, nezastavení, nedání přednosti v jízdě atp. A v poslední větě jsem jen podotkl, že rychlost sama o sobě nefiguruje v žádné statistice dopravních nehod ve smyslu překročení maximální povolené rychlosti (a ta se naopak hlídá).
Stále nechápeš? Nevadí, s tím počítám.
[3]
4. 5. 2016 v 04:44webpaja
Nechápu, že se člověk jako ty dokáže na záchodě vyprázdnit, když tam neplatí tvrdá pravidla, represe a šmírování.
Na druhou stranu, tvou ubohost vyjadřující soupis nesmyslů vyznívá natolik sebeparodicky, že nelze brát ani vážně 🙂
[4]
4. 5. 2016 v 09:41Joab
Mně se nejvíc líbí ten kurz skrzevá řízení v opilosti, že když někoho chytnu ožralýho, je důležitý mu ukázat, jaký to teda je, jezdit ožralej.
[5]
4. 5. 2016 v 13:43Dinar
:)))) Vůbec bych se nedivil, kdyby tě na základě tohoto dopisu na MD angažovali, v plození absurdit, nesmyslů a schopnostech vytváření odéru tragikomična, hraješ s úředníky ministerstva stejnou ligu. 😉
[6]
4. 5. 2016 v 21:22rohYpnol
[3], [5] jistě, zrovna od vás dvou jsem opravdu nečekal, že opřete svoji reakci o jediný argument. Prostě jste opět předvedli jen bezbřehé tlachání, kde věcnost diskuse je NULA. Gratuluji, poplácejte se jací jste chlapáci…
[7]
4. 5. 2016 v 21:26rohYpnol
[4] a co se ti nezdá? Když jsi opilej, tak si určitě uvědomuješ co děláš a jaké mohou být následky, že… Bravo, to jsi asi jediný na celým světě. Předpokládám, že podle tvého uvažování se při užití marihuany z každého stává vědec na úrovni Einsteina…
[8]
4. 5. 2016 v 21:53Joab
Z kazdeho ne, ze me treba se po uziti marihuany stava vedec na motoricke a versotepne urovni Hawkinga.
Komentáře nejsou povoleny.