-
Downsizing v praxi
Jedna z projížděk s koncernovým 1.2 TSI 77 kW generace s rozvodovým řetězem mě vedla k malému zamyšlení, co vlastně downsizing přináší řidiči. Jestli jde opravdu jen o kladné body, nebo s sebou přináší i jisté negativa. Nejde mi přitom o spolehlivost, tam už TSI své stinné stránky myslím „provařilo“ dostatečně. Budu hovořit pouze o jízdním projevu, nic víc, nic míň. Zkrátka jaké divadlo umí downsizingový motůrek zahrát, jestli je to komedie, tragédie, nebo opravdový novodobý muzikál. Kultivovanost Tady není co řešit, v porovnání s 1.6 MPI, který nahrazuje, je kultivovanost snad o dva řády lepší. Ne že by byl …
27 komentářů -
Francouzský Rapid?
Využil jsem možnosti svézt se už mírně ochladlou novinkou z francouzské stáje – Peugeotem 301. Na rovinu říkám, žádný Peugeot Emotion Day. Pohled do rezervačního formuláře na tyto dny a zjištění, že vůz je k dispozici jen 20 minut mi řekl jasné NE, tohle vážně nemá smysl. Raději jsem zvolil předváděcí jízdu. Bohužel, má snaha byla oceněna snad ještě skromnějším časovým přídělem. Tím si mě Peugeot opravdu „získal“… Ale pojďme k vozu samotnému, ten za (ne)ochotu prodejce nemůže. S vozem jsem měl možnost seznámit se již dříve. Ve zkratce – z vozu je cítit bytelnost. Nemáte pocit, že nevydrží hrubší zacházení nebo …
9 komentářů
-
Hlas lidu „za 400“
Na jednoduchou otázku jednoduchá odpověď. Alespoň říkává se to. Jak se ukázalo, někteří přesto nemají intelektuální kapacity, aby dokázali odpovědět (nebo nemají dostatek odvahy na odpověď?). Otázka zní jednoduše: „Kia Ceed SW Comfort 1.6 CRDI 81 kW nebo Seat Toledo Reference 1.6 TDI CR 77 kW?“ Aby bylo rozhodování jednodušší, níže je malá nápověda: Kia Ceed SW Comfort 1.6 CRDI 81 kW 404 980,- Vybrané prvky výbavy a konfigurace: – 6st. převodovka – Víceprvková zadní náprava – Manuální klima – Audio CD+MP3+USB, 6x repro – Ovládání na volantu – Centrál+DO – Tónovaná skla – Středová loketní opěrka – Přední+boční+hlavové airbagy …
76 komentářů -
SUPER-Božský
Zatímco srdce jedné New Yorské novinářky tvrdě narazilo při střetnutí s Panem Božským, čeští Pepíci (expert Pepa bude vyjímka…) v hospodě mají jasný předmět svých snů – Octavii. Ano, Octavii, nikoliv Superb – vrchol současné mladoboleslavské produkce. Zaslouží si Superb zůstat ve stínu Octavie? V první (koncernové) generaci mohl Superb v mnohých očích vzbuzovat coby prodloužená varianta Passatu B5 posměšné úšklebky a upřímně – Škoda si o to částečně sama řekla svým marketingovým zacílením na „prémii“. Druhá generace mi připadala jako racionální řešení, které dokázalo opravdu smysluplně naplnit frázi simply clever. Mnohem smysluplněji, než provařená škrabka. Tedy Škrabka s lupou, abych Škodě nekřivdil. …
29 komentářů -
Octavia III Combi v základu
V souvislosti s právě uveřejňovanými prvními dojmy a testy nové Octavie Combi III, kdy příplatková výbava téměř zdvojnásobuje cenu testovaného modelu, jsem chtěl zjistit, co nabízí Octavia III Combi v základu. Tedy jinak řečeno, jak se reálná výbava promítne do celkového dojmu z vozu. Jsme v nižší střední třídě, která svými rozměry téměř sahá po plnohodnotné střední třídě – a tomu by měly odpovídat i nároky zákazníka. Začínáme: 1) základ: 364 900,- za 1.2 TSI 63 kW v kombíku… 63 kW na auto s délkou přes 4,6 m a šířky přes 1,8 m? To věru není mnoho… 2) výběr barvy …
29 komentářů -
Renault Fluence – na vlastní oči
Po přečtení velmi hodnotného testu „docenta“ Vaverky jsem nabyl dojmu, že Fluence je volbou pro zoufalce a tragédy, že proti Rapidu nemá co nabídnout. Protože jsem ale měl možnost setkat se s Flencem před FL, nějak mi obsah testu neseděl… A není přeci nic jednoduššího, než se přesvědčit na vlastní oči. Předně je třeba poznamenat, že testovací jízda zatím zůstala v záloze. Nicméně i statické prohlídka prozradí mnohé, pokud se nejedná o podvodně přikrášlenou výstavní Škodu… Je třeba zmínit, že jsem prohlížel ten nejlevnější Fluence, naprostý základ, prostě dno. Tak pojďme rovnou ke kritice: 1) kratší sedáky – možná dílem …
3 komentáře -
Novinařina žádná věda aneb Fluence vs. Rapid v SM
Díky reklamní kampani na Svět motorů, se kterou se zde na auto.cz roztrhl pytel, jsem usoudil, že opět po delší době koupím SM, myšleno Svět motorů, číslo 16/2013. Vrátil jsem se do starých dob, kdy se za informace platilo, vyskládal 24 jednokourunových mincí a těšil se na informační příděl… Nejvíce mě zajímalo, jak naložili se srovnáním Rapid vs. Fluence. Proč? Jednoduše proto, že tyto vozy by podle mě měly být středem pozornosti nákupu toho správného cenově dostupného rodinného vozu. Tak kdo nakonec zabodoval? Není asi žádné překvapení, že v objektivním hodnocení, zcela nezaujatém a transparentním vyhrál… Rapid. I když je to …
11 komentářů -
Městská Policejní buzerace
Tak nám zima konečně předala žezlo rovnou létu. Krásné počasí, azuro… Co víc si přát. Města se konečně uklidila od nánosu všeho možného, co sníh dokázal skrývat. A hle – jak přišlo jasno a vysvitlo slunce, rázem nastalo městské policejí množení. Tak nějak mám skoro pocit, že se nám ti civilní eMPíci, měšťáci, nějak přemnožili. Potud ale nelze nic namítat. Jenže… Je až neuvěřitelné, jakou činností se MP zabývá. Byl jsem svědkem několika zákroků, kdy nám MP má coby spřízněná složka státní policie velmi svědomitě „pomáhala a chránila“. A jaké situace že to byly? 1) V místech, kde není možné …
5 komentářů -
Autosalon Brrr NO!
Nemohl jsem si upřít návštěvu nejvýzmamnějšího autosalonu u nás. Nebudu předbíhat s hodnocením, vezmu to pěkně postupně. Po vstupu jsem zjistil, že prvním úkolem návštěvníka je bojová hra „najdi pavilon, který není prázdný“. Jako zkušený matador jsem věděl, kam se mohl autosalon schovat – ano, do jedné z největších výstavních hal. Stále žiju v očekávání, ale první vstup do pavilonu mi nasadil těžkou tupou ránu. Poloprázdná hala, ve které nejlukrativnější výstavní fleky hned u hlavního vstupu zabraly, jak jinak – Hyundai a Škoda. Pochybností o autosalonu zkrátka byly sečteny a podtrženy – absoludní debakl. Pouhé dvě výstavní haly, z nichž …
25 komentářů -
Italské barvy života
Dnes jsem zavítak do šourůmu zn. Fiat. Nebudu chodit kolem horké kaše. Zmasírovaný neustálým vymýváním mozků o kvalitě Hyundai střídané s téměř nadpozemsky dokonalou Škodou se svatozáří Volkswagenu jsem byl překvapen. Překvapen pozitivně. VÍC NEŽ POZITIVNĚ. Opět marně pokládám otázku – co na té Škodě češi vidí? Mířím tím především na Fabii. Na tu současnou Fabii. Punto za 230 má spoustu výbavy a spolehlivý poctivý 4-válcový atmosferický základ 1.2, nesrovnatelně vzdušnější interiér na předních sedadlech, více prostoru napříč (a to znatelně), nádherný interiér a opravdu skvěle do ruky padnoucí volant. Skvělou ergonomii sezení, o jaké si Fabia ani nenechá zdát. …
37 komentářů