-
,,Motorsportovní víkend 24.-25.května“
Jak jste si asi i všimli,nadpis je v uvozovkách.O tomto opatření jsem přemýšlel již týden minulý,kdy do mého portfolia spadaly jen závody WTCC.Nakonec rozhodnutí na uvozovky padlo až týden tento.Závod se pro mne prakticky jel jediný,takže hovořit o motorsportovním víkendu bez,alespoň trochy nadsázky,tentokrát na tudydudy autoblogu bohužel opravdu nemůžeme.Jak však záhy zjistíte,snaha o co možná největší miniaturizaci vašeho ochuzeného dojmu z článku je minimálně dostatečně velká a za pomoci dvou článků vsazených(jeden patřičný,druhý spíše naopak)se vás od výše uvedeného dojmu snažím oprostit úplně.
Porsche Supercup
Věřím tomu,že mnozí z vás o tomto poháru naprosto identických vozů Porsche 911 GT3 Cup 2008,s minimální povolenou hmotností cca.1150kg,s výkonem 3,6litru objemného motoru,uloženého za zadní nápravou,kolem 420 koní při 8600ot./min.(stejnou hodnotou disponuje i nejvyšší točivý moment,jen je k dispozici,,již“při asi 6500ot./min.)a s maximální rychlostí za magickou metou 300km/h(ale,kde toho na okruhu dosáhnout,že?),přeci jenom něco víte:-)a těm,co ještě před chviličkou nevěděli už jen dodám – pohár je součástí,,doprovodných akcí“samotné Formule 1…!
Tnzn.(to neznamená)nic jiného,než stejné tratě,stejné boxy aaaa…..občas shodné počasí.A to se do puntíku tento víkend vyplnilo!!
Závod Porsche Supercup – Monaco
Je to tak.Pro někoho výplod hlouposti,pro jiné výkvět dokonalosti.I tohle charakterizuje Monackou trať.Horlivé debaty,zda-li vůbec pokračovat v seriálu dost často nudných,ani ne moc vyjímečně extra nudných,no a na druhou stranu někdy(takových je skutečně jako šafránu)celkem až dost záživných závodů,neutuchají a snad nikdy nepřestanou….Je to zkrátka styl.Pronajmout od místních byt s balkonem nad samotnou tratí a se sodovkou v ruce za,v přepočtu,tisíc korun sledovat dění závodu.Na to musíte být správně naladěni a o to se stará Supercup.
Na startu se sejde kolem dvacítky vozů a zatímco vy řešíte skutečnost,že sodovka v kelímku i přes vaši schopnost občas si,,usrknout“nějak neubývá a na hlavu vám pravidelně dopadá cosi mokrého – auta startují.Jejich tempo ale nějak neodpovídá a ten s majáky na střeše také nějak nezapadá…..
No,ať je to jak chce,další kolo je všechno v pořádku a gejzíry vody odstřikující od vozů celou hádanku(viz.výše)rozlouskávají – prší!Závod je odstartován a první kolo usměrňoval bezpečnostní vůz.V druhém kole však závodnci vyrazili.Na čele se usídlil poleman J.Bleekemolen,vedoucí další trojici jezdců ve složení:2.Faulkner(v prvních kolech útočí,většinou vnější stopou – neúspěšně),3.Alzen(zatím vyrovnaná,bezkonfliktní jízda)a 4.Edwards(stejně jako Alzen,ovšem bez důležitého,,zatím“…)
Tato čtveřice byla jasně nejviditelnější,takže ze zbytku můžeme vypíchnout asi jen:Náš jezdec Janák startující z 15.místa se prokousává dopředu(zatím 14.),slovenský pilot Rosina o kousek výš ale propracovává se míň(start z 11.pozice).Téměř na chvostu se odehrává,,rodinovražedný“souboj-S.Bleekemolen(bratr J.Bleekemolena a syn M.Bleekemolena)úspěšně útočí na M.Bleekemolena(jeho otec),Janak již na místě 13.,pilot Watts v první zatáčce dlouhý na brzdy,auto neovladatelné,úmysl vyzkoušet bezpečnost ochranné bariéry málem splněn….,závodník Seifart útočí na Huismana(úspěšně),Alzen stejné problémy jako Watts…..!!To jsme zpět na čele!Alzen se vrací na trať,ale Edwards toho využívá!A nyní titulek oznamující Rosinu a jeho nejrychlejší kolo ze všech jezdců(až do konce tomu nebylo…)!Alzen se snaží získat ztracenou příčku zpět ale vnější stopa kterou mu Edwards nechává k tomu nestačí…..!
Závod se přestává počítat na kola a začíná být odpočítáváno…..10min.(nejsem si jistý),další předjížděci manévr,jehož méně šťastný zůčastněný je Armindo!,jeden z vozů odstupuje z důvodů značné demolici přední části!,Alzena to nepřestává s útoky na Edwardse bavit a zkouší to prakticky nonstop,Edwards evidentně odolává,,zuby nehty“,což dokazují vozy dříve vzdálené,nyní v,,těsně vzdáleném“kontaktu,to je ale už cíl!!
Výsledky:1.J.Bleekemolen,2.Faulkner,3.Edwards,4.Alzen,5.Seelens,6.Huisman,7.Rast,….10.Rosina,….13.Janák
Autodomino
Na závěr slibované,spíše nesouvisející téma:autodomino
Motorsportovní víkend 31.května – 1.června 2008(1.závody) Motorsportovní víkend 17.-18.května
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.