-
Motorsportovní víkend 17.-18.května
Je to tu!Téma,o kterém nejvíce,,básním“,téma,které hraje na tomto blogu první housle a také téma,které paradoxně zde ještě nemá článek ze samotných závodů.To se ale teď mění.První evropský závod(dvojzávod)máme za sebou,debut vozů Lada je již také minulostí,tak – jak že to vypadalo??
WTCC(1.závod)
Jedním slovem – suše.Ano,skutečně bylo sucho……Teplota vzduchu okolo třiceti stupňů,k tomu jasná obloha – to nevypadalo nejrůžověji pro Seaty jimž právě suché počasí(respektive jejim pneumatikám),,nemalovalo“tak bezproblémový závod,jako tomu bylo v Mexiku(prvních šest pozic-Seat).Avšak – mokra si vlastně užili,,habaděj“.Za mokra se totiž jela kvalifikace(proto přání,,Seatářů“vyzývala počasí k nějaké té přeháňce…),z které vzešli jako jasní favorité(warm up už tak slavný nebyl…)kteří si mohou dovolit i jemné,,zabrnkání“na nervy rivalů v podobě zaváděcího vozu – nového Seatu Ibiza….
Po brnknání přišel,jako u WTCC klasicky,letmý start,aneb likvidace posledních šancí pro BMW(viz.2.závod).Světla se zazelenala a vypálilo se.Tento pojem vynikajícím způsobem potvrdil jezdec Huff v modrém Chevroletu(dále spíše jen Chevy)a na chvíli nechal Seatům pěkně zatrnout…Bohužel,příliš brzy,,vystřízlivěl“a zařadil se právě mezi Seaty(asi aby vláček oranžových kol(Seat)nebyl tolik monotónní(Chevy -klasicky bílá kola)).Později se ale ukázalo,že tato výhružka rozhodně nebyla planá a že to Huff skutečně myslí vážně.Jedeme dál……
Zabrousíme-li hlouběji do pole jezdců a necháme odjet pár kol,dovíme se o 7.místě suveréna loňských závodů(oba vítězně)J.Thompsona na Hondě,nejlepším bavoráku – o J.Mullerovi na místě pátém a mezi nimi,Chevrolet itala Lariniho(6.).Zpátky na čelo!
Huff stále v zajetí tří Seatů jež vede Gene.V hloubi pole kontakt dvou privátních vozů(BMW v hodinách)a náhle!Huff útočí,jde Genemu na vnitřní část zatáčky – brzdný manévr a bez sebemenších problémů Huff přejímá vedení!Je skutečně rychlý a snaží se o únik,což nemůžeme konstatovat o Thompsonově Hondě projevující se jako dobrý,,špunt“.Jezdci za ním ztrácí trpělivost,Farfus(BMW)raději na rovném úseku nepatrně vyjíždí z trati,dost patrně se roztáčí a Rydell na Seatu ho sestřeluje…..Dostáváme se do poslední části závodu….
Thompsonův,,špunt“ přestává fungovat,je předjížděn Priaulxem(BMW)a Menum(Chevy)a zákonitě se propadá.Za to Huff s Tarquinim(Seat)si budují od zbytku pole odstup a zbytek pole bojuje stylem,,kolega,nekolega“-což znamená:Y.Muller na Geneho(oba na Seatech),na Y.Mullera Larini s Chevroletem a aby to konstruktérsky bylo úplné,tak na Lariniho J.Muller s BMW(jediný úspěšný,na víc 13 kol nestačilo…..).
Výsledky:1.Huff(Chevy),2.Tarquini(Seat),3.Gene(Seat),4.Y.Muller(Seat),5.J.Muller(BMW),6.Larini(Chevy),7.Priaulx(BMW),8.Menu(Chevy)……12.Thompson(Honda)
.
Startovní rošt první osmice závodníků vypadal tak,jako výsledková listina od osmého místa vzhůru(1.Menu,2.Priaulx,3.Larini,…..)
WTCC(2.závod)
Jestli se fanoušci Seatu během prvního závodu víc snažili vyzývat,nebo příroda to sama tak chtěla,to těžko říct,jedno je ale jisté – mraků bylo víc a víc a………
Do,tentokrát startu z klidu,se ale ještě nerozpršelo.BMW nyní více zastoupené na předních příčkách proto mohlo využít svojí výhody(viz.WTCC)a pokusit se po dlouhé době znovu zazářit…Povedlo se?
No -mohlo by.Nesmíme ale zapomínat,že ostatní jezdci rozhodně nic nedají zadarmo a nejlépe nás v to utvrdil Menu.Na vedle startujícího Priaulxe to nešlo,ale za ním J.Muller – to bylo ono.Těsně před ním,,hodil“myšku a:,,Priaulxi,ty si jeď,stejně tě doženu ale tebe Mullere,tebe nepustím“(alespoň to tak možná bylo🙂.
Znovu se samozřejmě budeme věnovat i jezdcům více,,utopeným“a hned tím začneme…4.Larini opět dokazoval spíše pasivní než-li aktivní jízdu a Y.Muller zatím na místě pátém si toho brzy všiml.Nebyl však jediný a už vůbec ne nejrychlejší,takže když se pokusil o útok,stejně tak začal konat i Huff a zatímco Mullera Larini odrazil,Huffa si Muller ani nevšiml a Larini měl jiné starosti…(Huff 4.).
A – je tu – ,,špuntař“ – ale ne,raději zůstaneme u jména Thompson.Ten se držel zatím mladé tradice a Rydell(Seat),se stále čerstvou zkušeností ze závodu číslo jedna s tím nesouhlasil.Proto -,,buch“do Thompsonova zadního nárazníku – poprvé.
Na čele Priaulxe střídá Menu!a snaží se o trhák!,Y.Muller konečně nachází učinný recept na Lariniho a dostává se před něho! a Rydell to zkouší na Thompsona s,,buch“ číslo dva(opět bez úspěchu).Po kole přichází čas na,,buch“číslo tři a – Rydell s psychickou podporou neustále se rozšiřující skupinky aut za ním konečně,,odzátkovává“a hrne se vpřed – pro nás zpět(na čelo).
J.Muller,nejspíš stále vykolejen manévrem Menuho ze začátku – neudržel třetí pozici a přebírá ji Huff!,Larini(pamatujete? – byl čtvrtý)podléhá Rydellovi!!(pokles na 9.místo)a Rydella si na druhou stranu podmaňuje Farfus(BMW).Farfus si skutečně chce spravit chuť a náladu z incidentu v prvním závodě a proto,,zakrojuje“i Geneho(Seat).No,ale to jsem zase trochu vzadu,zpět na čelo!
V desátém kole Huff jen potvrzuje formu a dostává se před Priaulxe.Vypadá to jako double pro Chevrolet!Y.Muller pod tlakem Farfuse a ten se s ním,,nepáře“(Muller lehce vytlačen z trati),stejně tak Rydell útočí!.Ale – co to?!Farfus je out!!
Výsledky:1.Menu(Chevy),2.Huff(Chevy),3.Priaulx(BMW),4.J.Muller(BMW),5.Targuini(Seat),6.Gene(Seat),7.Rydell(Seat),8.Y.Muller(Seat)……11.Thompson(Honda)….
,,Motorsportovní víkend 24.-25.května“ Motorsportovní víkend 10.-11.května
7 Responses to Motorsportovní víkend 17.-18.května
[1]
19. 5. 2008 v 19:11Beaumont..
Jo, WTCC patří mezi nejatraktivnější závody dneška. Tyhle dva byly pěkné podívání a přitom na poměry WTCC tak průměrně dramatické. Postřehy:
– Škoda, že už nejezdí Alfa, tak pěkné auto jako 156 už v poli není
– Bravo Thompson, ten chlap fakt umí
– Zamrzí, že si televizní režie alespoň občas nevšimla Lady
– Stejně mi pořád přijde nefér porovnávat přeplňovaný diesel a atmosférický benzín o stejném objemu, přestože Seaty tentokrát nevyhrály…
[2]
19. 5. 2008 v 20:14gld
hej ozaj ako si viedli lady, to snáď šli nesúťažne či ako?
[3]
20. 5. 2008 v 13:21tudydudy
No,ve vysledcich jsem je hledal protože jinak na zaberech kamer snad vubec nebyly…….
Okolo dvacate pricky,nejlepsi kolem pricky patnacte…..(myslim)jinak celkem zamrzelo umisteni dalsich Hond(uroven Lady…)
[4]
20. 5. 2008 v 18:59Beaumont..
V oficiálních výsledcích (viz http://www.fiawtcc.com/fiawtcc/valencia/2008/calendar.shtml) Lady normálně jsou, přestože jely „mimo soutěž“ a případné body by se jim nezapočítávaly. V prvním závodě byl Šapovalov 20. z 24 aut v cíli, van Lagen nedojel. Ve druhém závodě se Lady odporoučely po dvou resp. třech kolech.
Od prvního závodu se nedalo moc čekat, řekl bych, že to ani nejde označit za zklamání… Uvidíme za půl roku – tipne si někdo, jestli Lada letos získá alespoň jeden bod? Já myslím, že ne, i když bych jim ho skoro i přál…
[5]
20. 5. 2008 v 19:11tudydudy
Když si představíme závod ve kterém,,úmrtnost“jezdců…teda spíš jejich strojů bude kombinována s pořádnou dávkou toho známého štěstíčka…….možná že i ten bodík by se mohl přivalit…..
[6]
20. 5. 2008 v 20:56Navtech
Kdyby mě před 15 lety někdo řekl, že Larini bude lítat v korejskym autě, tak bych se smál jako malý dítě. Larini možná taky… To ještě bylo krásy, když Lari a Nani lítali se 155 v DTM! Ludwig na 190, pak v Opelu!! to nemohlo spousty jeho fandů rozdejchat. Schneider na C klasse kraloval dlouho…. mezi nima babochlap Elen Lohr…
[7]
20. 5. 2008 v 21:00Navtech
A Tarquini jezdí Seat? No to mě pos…:)))
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.