• Blesk.cz
  • AutoRevue.cz
  • Živě.cz
  • MobilMania.cz
  • AVmania.cz
  • DIGIarena.cz
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Reflex.cz
  • Doupě.cz
  • Info.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AHA!
    • Blesk pro ženy
    • Dáma.cz
    • FinExpert.cz
    • FITweb.cz
    • Horoskopy
    • Maminka.cz
    • Mojezdravi.cz
    • Orgion.cz
    • SportRevue.cz
    • Recepty.cz
    • Ženy.cz
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Diskusní fórum
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Profi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2021
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • Formule 1
  • Motorky
  • Elektro
  • Autofun
    • Autofun archiv
  • Veterán
    • Veterán archív

Blog.auto.cz  > tudydudy.blog.auto.cz  > Konec roku!!! BUGATTI VEYRON!!!

  • Konec roku!!! BUGATTI VEYRON!!!

    v šlépějích Insignie Publikováno: 30. 12. 2008

     

    Je to tak.Ať už si to člověk připustí či ne,znovu naší matičce Zemi trval oběh Slunce nějak moc krátkou dobu a je tu tedy opět závěr roku,tentokrát toho s číslem 2008.

    Nic nového,jistě si říkáte a nejinak tomu bude,když se vytasím s rčením,chcete-li – příslovím:”To nejlepší na konec”…Nevím jestli se o to někdo z Vás nějak nadměrněji zajímá,ale – když už jsme u toho”nadměrněji”…:V následujících řádcích čekejte skutečně nadměrné popuštění uzdy mé fantazie,na články”v šlépějích Insignie”nadměrnou délku článku a v neposlední řadě nadměrné množství koňských sil na jeden jediný článek…

    Dámy a pánové,historicky první tudydudy”vysokovýkonný”test,test Bugatti Veyron!!!

    Jistě to sami moc dobře znáte.Jakmile se v redakci v podstatě jakéhokoli motoristického,ať již serveru či časopisu,objeví nějaké vysokovýkonn锞ihadlo”,chladná hlava a zdravý úsudek šťastného redaktora jdou lehce stranou a vedení jeho mysli přebírají emoce…Na papíře či monitoru to potom vypadá tak,že se čtenář dozví mnohé o tom,jak auto působí na kolemjdoucí,jak automobil působí na spolujezdce,ale nedozví se někdy vůbec,v tom lepším případě jen částečně,jak se auto chová v zatáčkách,zda-li jeho vysoký výkon není leckdy na škodu atd,atd…Tomu jsem udělal přítrž!

    Po dlouhý desítkách hodin strávených u počítače a zhruba stejnou dobu strávenou na cestách nutných k obíhání snad všech Bugatti center v Evropě,jsem po téměř roce vzešel jako vítěz.Jednoho krásného deštivého dne jsem totiž najednou měl vše,co jsem potřeboval.To znamená:1(slovy jeden) kus vozidla Bugatti Veyron s 1001 oři pod zadní kapotou,1 kus speciálního papíru(v podstatě taková vstupenka) mne prokazující,jako budoucího váženého návštěvníka okruhu Nurburgring Nordsleife,a nakonec další”papírek”,v tomto případě se jednalo o pozvánku na slavnostní otevření nové části jedné z německých dálnic s(mimo jiné)jednou z nejdelších dálničních rovinek v celé Evropě(!!!)…Prostě paráda hned na úvod….

     

     

     

     

    Bugatti Veyron…Do doby než jsem do něj usedl – přemotorovaný připlacatělý bobek s neskutečně vysokou pohotovostní hmotností a ještě neskutečněji vyšší cenou.Dobrá,co tam máme dál…Vzhled!Jak jsem uvedl.Člověk by to po přečtení rozměrových údajů vozidla nečekal,ale již na fotkách může vozidlo na leckteré působit mírně či více”bobkovitým”pontonem,což se ve skutečnosti jen a jen potvrdí a navíc se přidá fakt,že tam někam dopředu se člověk nemůže snad ani vejít!….

    Vešel jsem se.Pravda,má,stále se ještě zvětšující postava,mající nyní nějakých 182 cm,ne že by neměla s prostorem problémy,ale po zapojení se hlavy do této prostorové úlohy nakonec vše dobře dopadlo….

     

     Sedím,sedím a vyloženě”čumím”.Údiv střídá údiv.Na druhou stranu,člověk se po spatření toho všeho natolik pro sportovní zážitky nepotřebného přestává divit nad hmotností…Tak například ten středový panel…Co je to za divně se lesknoucí kamínky nebo co to je?Vždyť už jen to musí společně s nepotřebně nepotřebnou klimatizací a rádiem mít víc jak 100 kilo nadváhu…Další-sedačky.V tak výkonném autě by snad měl být člověk vůbec rád,že na něco má možnost si sednout a tady taková křesla!!V době kdy na sobě začínám poprvé v životě cítit příznaky klaustrofobního syndromu si ale vzpomínám na dokument o Veyronu…:”Naším cílem je postavit auto,co bude velmi,velmi rychlé,ale zároveň tak uživatelsky vstřícné,že s ním nebude problém zajet do supermarketu nakoupit”…..Možná,že se tím i leccos vysvětluje..!No,každopádně ten skutečně - jen kufřík,kterému uživatel má říkat zavazadlový prostor toho moc neslibuje a jestli si někdo od řešení známého z dob stodvacítek – co se nevejde do kufru,vejde se na střechu,něco slibuje i u Veyronu…Nechme však všeho,jde se jezdit!!!

     Severní smyčka je již netrpělivá,já také,ale – vlastně,proč vůbec?Zde již to zkoušeli dávno přede mnou a nijak úchvatný čas z toho zrovna nevyšel(mám dojem něco kolem 7:40).A,už jsem si vzpomněl.Jasně,už to zkoušeli,ale napsali někam jak že to přesně,zatáčku po zatáčce bylo???

    Co já vím tak ne,ale protože toho zase tolik nevím,tak se pustím pouze do tvrzení,že to nikde nenapsali v češtině,takže:1.kolo z celkem pěti možných se samozřejmě neslo v duchu poznávání auta a dopoznávání tratě,kteroužto mám naučenou z počítače.Po zjištění,že se virtuální a ta opravdová realita až velmi dobře podobají,v druhém kole jsem už i zahřátému Veyronu dal poprvé trochu více do těla.Čekáte oslavné ódy na brutální zrychlení?Že když jsem zvyklý z těch klasických vozů na klasické zrychlení,že tomu ani nejde jinak?Hmmm….ale jde!

     Samozřejmě,je to nářez,zvlášť když vezmeme v potaz leckdy i vlivem zrychlení rozmazanou ručičku rychloměru(!!!) v řidičových očích.Chvíli má skutečně člověk takovou touhu pořádně si zakřičet…jen do toho,ale…..To ale už tam být prostě musí,zvlášť když si ten,kdo má možnost,vzpomene na zrychlení supersportovního motocyklu…Velmi podobné,ne-li na motorce adrenalinovější(samozřejmě kromě zhruba té první sekundy zrychlení,kdy můžete dát klidně 100% plynu a na vozovku se přenese téměř 100% výkonu,to u motorky nelze).

     

     No,Bugatti upaluje dál,rychlost je již za metou 200km/h a první zatáčka která stojí za popsání.Zatáčka(levá)horizontová s následným klesáním(hned po dlouhatánské rovině)do které se často vůbec nebrzdí,ba ani neubírá plyn.Tak v běžném sportovním autě,u Veyronu:První dvě ostrá kola projeta bez plynu,bez brzdy(již na rovině plyn puštěn),zbylá dvě ostrá kola projeta s plnou celou rovinou(rychloměr u 360!!)a zatáčka projeta po brzdění na nějakých 290(na horizontu lehké odlehčení přídě-nic nebezpečného).

    Další úsek trati co si probereme,bude hned následující,doslova”mírňoučká”pravá a brutální zpomalení do šikany.Veyron:V kole posledním jsem ho řádně potrápil,brzdy až v samotné pravé zatáčce(z 280)-znejištění-rozhození celého vozu,nutná značná korekce volantem a samozřejmě i stabilizací,stejně nakonec výlet mimo trať(šikana vzata přímo…)!

     

     Následují další zatáčky,do nichž Veyron na plný plyn enormně zrychluje,což ústí v enormní brzdění,protože zde promlouvá vysoká hmotnost naplno:Auto se snaží držet stopu,v tečně však většinou znejistí,téměř současně se”trhají”všechna kola(lehce dříve zadní)a ve smyku mají tendenci zadní předhonit ty přední(smyk přetáčivý ve smyku celého vozu…).Z této skutečnosti nám tedy jasně vyplývá jistá neohrabanost vozu na limitu a zákonitá ztráta marně doháněná rychlostí na rovinkách.Snad jediným místem kde Veyron dohání je kromě rovinek možná paradoxně zatáčka klopená,kde právě hmotnost dává pneumatikám až neuvěřitelnou adhezi a možnost projet zatáčku,kde se běžně jezdí méně jak 100,teoreticky projet(dle mého)až 150!!!

    Resume z Nurburgringu?Po pro závodní jezdce doslova trápení v zatáčkách je čas pod 8 minut celkem příjemné zjištění.Pro běžné uživatele bude i to v podstatě”málo”co Veyron poskytuje,zřejmě bohatě stačit…

     Nyní chvilka praxe z běžného provozu,z provozu ve městě.Kdybych se snažil o co možná největší zestručnění,tak asi:Největší devíza Veyronu.Samozřejmě,i zde se najdou mouchy v podobě hodně špatně zjistitelných semaforů,vlastně i špatně zjistitelných okolních vozů,ale pro ty,co si vůz skutečně pořídí,paráda.Všichni na Vás koukají,ukazují si na Vás prstem a pakliže se najde někdo kdo by chtěl za Vámi ukryté kobylky”proklepnout”-žádný problém.Brzdy jsou na nouzové brzdění připraveny(to kdyby nějak brzo po startu padla na dalším semaforu červená…),okolí co nemá možnost se účastnit závodu,alespoň ohromíte zvukem motoru,Vy pak jasným vítězem…Snad jen s těmi nákupy bych to tak růžově neviděl.Copak o ten prostor,těch pár tašek by se jistě někam smrsklo,ale jestli by Veyron zůstal sám na parkovišti nepoškozen….Nevím,nevím….(nezkoušel jsem to).

     

     

     A – závěr.13 km nového úseku dálnice!13 kilometrů široké,jen lehce sem tam zakroucené,lidu i auto prázdné silnice.Teď jen v rychlosti přestřihnout pásku,přípitek rychlými špunty(samozřejmě)a jedeme!!Znovu zrychlení,znovu meta 200,300,350-zde se to hodně často a dlouho povaluje(přeci jen nějaké ty zatáčky tu jsou)a slibovaná rovina-7 kilometrů!380-ručičku definitivně opouští čilost a následuje už jen rychlost šneka.To pro řidiče a vůbec vozidlo neplatí,po překonání bázně se pouštím i do takových kaskadérských kousků,jako je držení volantu v nesprávné pozici(tak asi 16:00),následuje zcela opuštění,jednak mojí ruky volantu,jednak rychlosti mety začínající trojkou(ano,je tam víc jak 400!!!)a zhruba ve 410 jsem se(když nad tím zpětně uvažuji),zcela pomátl a pouštím volant úplně!!

     

    Ačkoli otáčkoměr nevykazuje nějaké extrémní hodnoty,na konci rovinky s blaženým úsměvem na tváři a s konečnou hodnotou na rychloměru(cca.417)znovu beru volant a zpomaluji….

    Závěr:Bylo to dlouhé a snad i krásné.Veyron je pro mnohé,jako uplynulý rok.Má své neodmyslitelné silné,ale i slabší stránky.Tím,čím se od roku,a to od jakéhokoli,zásadně liší je to,že je něčím vyjímečným.Něčím,na co se nikdy nezapomíná a to v tom kladném slova smyslu……………ať je takový i celý příští rok….

    Šťastný nový rok ………………..tudydudy    

    Pokud jste stránku navštívili,prosím klikněte17
    Zobrazit výsledky

Nový Mercedes-Benz E Vyhlášení ankety „AUTOblog“ roku 2008 !!!

9 reakcí na Konec roku!!! BUGATTI VEYRON!!!

  • [1]

    30. 12. 2008 v 16:39507--

    Vy ste fakt nedostali nijaké úlohy?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    30. 12. 2008 v 16:44T613

    Bude zajímavé porovnat tvé dojmy s Navtechovými! :-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    30. 12. 2008 v 16:55jurajos

    No nadelil si si riadne…ale keď je ten koniec roka. ;-)
    Len by ma zaujímalo čo bude na konci toho budúceho. Vyššie ako Veyron sa (zatiaľ)ísť nedá.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    30. 12. 2008 v 18:21507

    3
    DI MORA NATALIA :d

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    30. 12. 2008 v 18:21507

    Umizuby, úbohé.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    30. 12. 2008 v 19:41T613

    Tady někdo zase trapasí :-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    30. 12. 2008 v 21:15Culdaraztriptaco

    Popis vzkutku vášnivý :-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    5. 1. 2009 v 8:29Pierro

    Tudytudy: Bravo – povodit Veyrona jak na severní smyčce, tak i v provozu a nakonec na té nové dálnici se jen tak někomu nepoštěstí… :D Pěkně napsáno brachu.. :) Plánuješ nějaké to žihadlo i z kraje nového roku??

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    6. 1. 2009 v 20:02tudydudy

    (8)-Hmmmm,nevim……mozna,ale spise ne.To vis,prazdniny skoncili,skola vola a bude volat…uvidime…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidání komentáře musíte být přihlášeni.

Založit nový blog

tudydudy.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Červen 20091 Post
  • Březen 20095 Posts
  • Leden 20091 Post
  • Prosinec 20084 Posts
  • Listopad 20086 Posts
  • Říjen 20086 Posts
  • Září 20087 Posts
  • Srpen 20085 Posts
  • Červenec 20088 Posts
  • Červen 20088 Posts
  • Květen 200810 Posts
  • Duben 20089 Posts

Výběr

Zprávy

Koronavirus
Důchody v ČR
Koronavirus - ekonomika
Rakev a svíčky pro Blatného: U ministrova domu demonstrovaly desítky l... "Černý baron" Božetěch Kostelka: Komunisté ho nezlomili, slaví 90 let Babiš viní z problémů s registrací na očkování nemocnice. Pro Dzurillu...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
SESTŘIH: Opava - Zlín 0:0. Slezané zůstávají poslední, nastoupilo šest... SESTŘIHY: Jablonec rozdrtil Teplice 5:0, Boleslav remizovala s Brnem NHL ONLINE: Boston hraje s New Jersey, Hertl jde do akce večer
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2019
Grilování
Volby USA 2020
Takhle hasiči vystříhali na D1 řidiče z auta! Zezadu narazil do kamion... Další smutek v rodině Hryce bojujícího s leukemií: Zvláštní vzpomínka ... Neštěstí programátora, který si kdysi vydělal 7 tisíc bitcoinů: Ztrati...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Trendy: Novoroční rady pro krásnou pleť... Pohodlné oblečení pro domácí lenošení... Pořád se rvou jako koně. Už si se syny nevíme rady, svěřila se zoufalá...
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Dakar 2021
Rallye Dakar 2021: Podmol a Enge, zkušení borci a stejně nováčci Rozhovor s Janem Kopeckým: Co bude teď? Láká ho i Dakar Verstappen nemá obavy z nákazy koronavirem
Věda a technika

Katalog mobilů
Klimatizace do bytu
Počítačová poradna
Google dokončil akvizici Fitbitu. Co bude dál? Bitcoin vyroste na pětinásobek, akcie Tesly na trojnásobek, tvrdí amer... Xiaomi má nejlevnější GPS hodinky. Neuvěříte, co všechno umí [TEST]
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Naočkováno proti koronaviru je zatím přes 105 tisíc lidí, prohlásil pr... Vladan Gallistl: Zkapalněný plyn poráží dokonce i bitcoin Polští Slezané bojují za uznání vlastního jazyka
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Sekane znojemske biftecky Kuřecí prsa plněná bylinkovým sýrem Kuřecí špízy
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Polenská synagoga: V historickém objektu ze 17. století dnes najdeme R... Tip na výlet: Zimní krása vodopádů v krkonošském údolí Bílého Labe Rarita v centru Brna: Místo steaků teď nabízí restaurace bruslení! Hod...
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
DAMS spol. s r.o. - 48173746 Na Česko udeří mráz, teploty spadnou k -18 °C. A přijde i sněžení, sle... Podcast: Máme chladnější počasí díky utlumené letecké dopravě? Odhalil...
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Fit mozek v každém věku: Co pro to můžete udělat? Odteď budete ovesné vločky jíst! Tahle fakta vás přesvědčí Předsevzetí, která mají smysl. Využijte kouzlo mindfulness
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Jak udělat hru 4: Bez makra to nejde Hráči fotí zážitky z Anglie: AC Valhalla je opět grafickým skvostem Virtuální výlet do vědeckých a technických muzeí světa
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
Slovácko - Karviná: Papadopulos při penaltě selhal! Slovácko - Karviná: Po ruce Havlíka penalta pro hosty Liberec - Bohemians: Pulkrab dorazil Puškáčovu ránu do sítě, 1:1!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti Dětské autosedačky
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky Apple iPhone 11 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky České podcasty Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí