• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > avantime.blog.auto.cz  > Odvaha být jiný – (1) Zvětšení Coca-Colové lahve

  • Odvaha být jiný – (1) Zvětšení Coca-Colové lahve

    Odvaha být jiný Publikováno: 18. 9. 2008

    Jako příznivec odvážného designu zahajuji touto prací sérii článků o automobilech, které se tučným písmem nesmazatelně zapsaly do automobilové historie. Nemohl jsem jí pojmenovat jinek než Odvaha být jiný. Pochopitelně bych sem započítal i vozy Avantime a Vel Satis, o těch ale byla řeč v samostatných článcích.

    První článek věnuji modelu, který veřejnost přijala zprvu poněkud neklidně, poté si ale získal srdce mnoha milovníků designu. Pro svou zajímavou a i přes nástrahy chřadnoucí automobilky i dlouhou životní kariéru (společně s druhou generací, první vydržela ve výrobě pouhý rok) se mu také přezdívá „nesmrtelný Američan“. Bylo by dobré si tento avandgardní model připomenout. Bude řeč o modelu Studebaker Avanti.

    Byl představen na dubnovém autosalonu v New Yorku roku 1962 a ihned byl prohlášen za nejmoderším americký automobil. Od běžné produkce se lišil takřka v každém ohledu. Nabízel například kotoučové brzdy na přední nápravě, což byla věc, která se u masově vyráběných amerických vozů nikdy neobjevila.(nepočítáme-li v omezených sériích vyráběné vozy Crosley Hotshot z roku 1950 a Chrysler Imperial z roku 1951). Revoluční design laminátové karoserie navrnul designér Raymond Loewi, který se podepsal i pod klasický design láhve na Coca-Colu. Výroba plastových dílů byla svěřena společnosti Molden Fiber Glass v Ohiu. Ve zdejší továrně vznikaly také karoserie Chevroletu Corvette, které často způsobily zpoždění dodávky modelů Avanti zákazníkům. Tyto modely byly vyráběny na zbývajících linkách továrny v malých sériích.Avanti

    Mohutná a precizně vedená reklamní kampaň na nový Studebaker Avanti obsahovala také jmenování Oficiálním zaváděcím vozem závodu 500 mil Indianapolisu 1962. Tlak na veřejnost se vyplatil a závazné objednávky se hrnuly ve velkém. Došlo ale ke komplikacím v rozběhu sériové výroby. Největší potíže působily sklolaminátové díly karosérie a vyklápěcí záď, která se ukázala jako příliš těžká pro použití skleněné výplně

    AvantiVýhodou sklolaminátu je ale předevšim jeho lehkost. V případě Avanti činila hmotnost celé karoserie 321 kg, z čehož právě plastové díly činily 161 kg. Zbylou hmotnost způsobovaly zbylé výztuhy a úchyty z oceli. Vůz se měl stát konkurentem Chevroletu Corvette. Při finančních problémech značky bylo ale obtížné například zkonstruovat zbrusunovou platformu, proto se využívala starší. Nakonec se jí stal podvozkový rám z Larku Convertible, vystužený křížovým příčným nosníkem.

    Pod kapotou modelu Avanti sídlil robustní vidlicový osmiválec konstruovaný roku 1951. Ten byl pro Avanti k dispozici ve verzích R-1, R-2, R-3 a R-4. Objem byl však zvýšen z 3,8 l na 4,7 l. Motor Studebakeru Avanti dosahoval v provedení R-1 výkonu 240 koní a ve verzi R-2 dokonce 289 koní, a to díky použití dmychadla Paxton. Motory R-3 a R-4 nesly rukopis americké závodnické legendy Andy Granatelliho. Jednotka R-3 dostala mimo jiné nové hlavy válců s většími sacími kanály a ventily, masivnější vačkovou hřídel a dmychadlo Paxton, jež spalovací prostory plnilo skrze čtyřnásobný karburátor. Oficiální výkon činil 355 koní, ale svědkové uvádějí, že z něj na brzdě dostaly až 411 koní. Motor R-4 byl téměř shodný, ale díky použití dvou čtyřnásobných karburátorů Carter AFB dával až 380 koníMotor modelu Avanti

    V prosinci 1963 byla oznámena likvidace továrny v South Bandu a výroba automobilů byla přesunuta do Hamiltonu v kanadském Ontariu. Celkově bylo vyrobeno 4 643 kusů tohoto pokladu. Poslední Studebaker Avanti se zrodil 20. prosince 1963. Jednalo se o bílý vůz R-3 v plné výbavě a zaměstnanci pod podlahu jeho kufru uložili dopis se svými podpisy a připomenutím jedinečnosti tohoto posledního vozu. Výroba v Hamiltonu pokračovala modely Commander, Daytona, Wagonair a Cruiser, vybavovanými šesti a osmiválci z produkce GM Canada LTD. Studebaker jako automobilka zaniknul dne 17. března 1966. Avšak ikona Avanti ještě definitivně nezanikla. 1. října 1982 zakoupil veškerá práva na vozy Avanti realitní makléř Stephen H. Blake. Z jeho iniciativy byl vůz poprvé od roku 1965 výrazněji modernizován. Dostal plastové integrované nárazníky, přepracovaný interiér a verzi kabriolet. Po bankrotu Blakeova impéria celý projekt převzal jistý Michael Kelly. Pod jeho vedením se model Avanti vyráběl až do doby jeho obvinění pro podvod, ovšem s označením Avanti II. (2006). Továrny v Mexiku zůstaly nečinně stát…

    Některé informace byly čerpány z denny78.ceskyblog.cz

Odvaha být jiný (2.) Spolupráce srdcařů Quo vadis, Renault?

28 Responses to Odvaha být jiný – (1) Zvětšení Coca-Colové lahve

  • [1]

    18. 9. 2008 v 20:13jurajos

    Nič nové som sa sice nedozvedel, ale je to skôr moja chyba. Toto je naozaj krásne auto a nevedieť o ňom povinne minimum by bola chyba. Až teraz mi vlastne dopína že sa neobjavil v ankete. Škoda. Čo však v tvojom článku absentuje, je viac obrázkov. Interiéru, krásnej zadnej časti a možno aj novšich verzii. Ale som zvedavý na pokračovanie.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    18. 9. 2008 v 20:28Avantime

    Zdravím
    Je to jen stručný výpis faktů. Chtěl bych se ale omluvit za absenci technických údajů a některých fotek. Dělal jsem to narychlo, tížil mě čas…
    Jsi zvědavý na pokračování Avanti, nebo sérié článků „Odvaha být jiný“;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    18. 9. 2008 v 20:37jurajos

    Som zvedavý na pokračovanie série.8-) Tiež mám rád odvážny a provokatívny dizajn a tak som zvedavy čo ešte predstavíš.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    18. 9. 2008 v 20:49Avantime

    Na seznamu mám sérii slavných avandgardních Citroenů, Multiplu, Toledo, modely značky Panhard, Mercedes 300SL…Bude toho víc. Na zbytku ještě přemýšlím

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    18. 9. 2008 v 21:15Lonestarstate

    Určitě jedno z nejkrásnějších aut všech dob. Navíc s pohnutou historií a účinkováním v nezapomenutlném filmu Gattaca.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    18. 9. 2008 v 21:24Avantime

    Film jsem neviděl, ale s hodnocením vozu se ztotožňuji 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    18. 9. 2008 v 21:37Lonestarstate

    Avantime: Spolu s Citroenama DS tam Studebakery hrály auta budoucnosti 🙂 A jedno z nejlepších sci-fi všech dob…..nedoceněný stejně jako Avanti. ps: a o Multiple radši nepiš 🙂 tohle má ke Studebakerům daleko: http://katalog-automobilu.cz/img/fiat-multipla-1-6-16v-100-6.jpg

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    19. 9. 2008 v 7:15Avantime

    K těm Citroenům, chtěl bych napsat každopádně o modelech DS, SM, AMI 6 a podobně. S tou Multiplou uvidíme. Sice je pravda, že vyznává jiný styl než jiný přítomní na seznamu, ale je „jiná“

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    19. 9. 2008 v 8:21Beaumont

    Jo, Gattaca je skvělá, ale zná ji málokdo.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    19. 9. 2008 v 8:34prekladys

    třeba poděkovat za připomenutí, škoda však, že jsi nezmínil více o spolupráci studia Loewi a automobilky Studebaker. trvala mnohem déle(především úchvatné kupátko autorů Loewy/Bourke z roku 53), toto je její hmotné vyvrcholení. a když už avanti, stálo za to také uvést, že automobilka tento design rozvinula i do podoby čtyřdveřových prototypů s výhledem na možné nahrazení stávající modelové řady těmito liniemi.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    19. 9. 2008 v 8:54prekladys

    teď to čtu po sobě – samozřejmě Loewy!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    19. 9. 2008 v 9:01jurajos

    Gattaca…film to bol výborný, ale predsa…Jude Lawa by som si z Ethanom Hawkom nikdy nezmílil. 8-)))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    19. 9. 2008 v 9:03prekladys

    http://cll.hemmings.com/uimage/772768-1000-1312.jpg
    http://cll.hemmings.com/uimage/772767-1000-1376.jpg

    a do třetice odkazy, tak se kochejte!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    19. 9. 2008 v 9:51Lonestarstate

    jurajos: Já asi taky ne, ale na druhou stranu ta černobílá fotka v „digitální občance“ byla dost podobná oběma. 😉 A kolik lidí na fotu v občance si není úplně podobných 😀 Taky jeden link na pěkný Studebaker: http://i.pbase.com/u30/xl1ken/upload/18507703.061lo.jpg

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    19. 9. 2008 v 10:07prekladys

    /14/
    taky Loewy. ono to Avanti je spíš dílem mladíků v jeho týmu. Loewyho skicy ke kupé jsou mnohem boubelatější, představoval avantgardu 30. a 40. let (lokomotiva, autobus, obytný příves, užitný design, nábytek…, to byla jeho vlastní díla)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    19. 9. 2008 v 10:16prekladys

    trošku jsem si osvěžil paměť – co se týče Avanti II, to se původně montovalo s různými motory od ukončení výroby původního Avanti do roku 69.
    tady je odkaz na video s testem jednoho takového kousku z roku 1969:

    http://www.youtube.com/watch?v=iPRYRTNWN9w

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    19. 9. 2008 v 10:18Lonestarstate

    Taky sem kdysi četl, že velké ploutve nenavrhl přímo Harley Earl ale nějací dva mladíci v jeho týmu. Holt šéfdesignér vždycky slízne smetanu. 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    19. 9. 2008 v 14:12507

    Viete o tom, že dizajn nenavrhol priamo Raymond Loewy? Za krátky čas, aby bol model navrhnutý čo najrýchlejšie, bol zoskupený tým dizajnérov. Repsktíve-Loewyho kacelária. Takže dizajn nemusí byť z pera Raymond Loewyho, ale aj niekoho z dovch iných dizajnérov, ktorý preňho pracovali.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    19. 9. 2008 v 20:06Avantime

    (10)-Díky za hodnocení. Omlouvám se všem za případnou absenci některých údajů, které byste zde rádi viděli.Taky bych chtěl poděkovat za odkazy;-)
    (17+18)-Pánové, v podstatě máte pravdu. Holt je to na světě zařízaný tak, že smetánku slízne šéfdesignér…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [20]

    20. 9. 2008 v 10:10507

    19: Presne tak.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [21]

    20. 9. 2008 v 10:10507

    Ale je veľká škoda, že sa nikdy nedozvieme kto je ten pán dizanér. Škoda.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [22]

    20. 9. 2008 v 12:47507

    Avantime: 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [23]

    20. 9. 2008 v 19:23507

    Avantime: 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [24]

    21. 9. 2008 v 16:56507

    Avantime 😉 😉 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [25]

    22. 9. 2008 v 21:14Avantime

    Zdravím, 507;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [26]

    23. 9. 2008 v 19:35507

    25: Myslel som SZ.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [27]

    23. 9. 2008 v 21:44Avantime

    Tu, kterou jsem napsal? Můžeme v debatě o designu pokračovat;-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [28]

    1. 4. 2009 v 13:35advedopomyday

    Is it honourable carbon copy ? Already saw the unvarying info on this area

    Watch

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

avantime.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Leden 20121 Příspěvek
  • Prosinec 20116 Posts
  • Prosinec 20101 Příspěvek
  • Květen 20101 Příspěvek
  • Únor 20104 Posts
  • Leden 20101 Příspěvek
  • Prosinec 20093 Posts
  • Listopad 20093 Posts
  • Říjen 20092 Posts
  • Září 20092 Posts
  • Srpen 20094 Posts
  • Červenec 20093 Posts
  • Červen 20091 Příspěvek
  • Duben 20094 Posts
  • Březen 20096 Posts
  • Únor 20094 Posts
  • Leden 20092 Posts
  • Prosinec 20083 Posts
  • Listopad 20083 Posts
  • Říjen 20081 Příspěvek
  • Září 20085 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura