• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > avantime.blog.auto.cz  > Odvaha být jiný (2.) Spolupráce srdcařů

  • Odvaha být jiný (2.) Spolupráce srdcařů

    Odvaha být jiný Publikováno: 25. 9. 2008

    Přicházím s druhým dílem seriálu, zabývajícím se nevšedními vozy. Vůz, o kterém budu hovořit, je doslova ztělesněním tohoto tématu. Jedná se o významný plod spolupráce dvou slavných značek Citroën-Maserati, který kombinoval sportovní techniku italského dravce se strhujícím designem elegána ze země galského kohouta. Výsledek byl ale spíše stylový a komfortní…

    Byl představen roku 1973. Automobil byl pojet ryze futuristicky. Jeho design tvoří plynulé, elegantní, čisté a nesmírně zajímavé linie, které i dnes vypadají pokrokově. Z čehož vyplívá, že se ve své době jednalo o jasný blesk z čistého nebe. Profil, tak trochu evokující stíhací letoun, je doplněn dnes již pro Citroën typickými kryty zadních kol, které dodají na eleganci, čistotě a exklusivitě. Zajímavě byla provedená boční okna, navržená v přísném kubismu. Přední svítilny byly schované pod sklem, což snižovalo jejich náchylnost na poškození a umožňovalo menší odpor vzduchu. O jedinečnosti se snad ani nemusím rozepisovat…
    Kapitolu samotnou pro sebe přestavuje zád‘. Ta je pojata nekonvenčně, stejně tak jako celý vůz. Registrační značka umístěna nad světlomety dojem výjmečnosti jen potvrzuje. Elegantní a stylové chromové doplňky tvoří pověstnou „třešinku na dortu“…

    Citroën SMInteriér preferoval typicky francouszké hodnoty, jako jsou komfort, elegance a i jistá dávka avandgardy. Je nesmírně útulný a ladný. Co však stojí za povšimnutí, je plynulá, elegantní linie, plynoucí od místa řidiče, až po schránku spolujezdce. Kromě designové funkce však plní i funkci praktickou, nebot‘ slouží i jako sluneční kryt pro ukazatele. Podobný systém se objevil i u další jedinečné francouszké limusíny, Renaultu Vel Satis. Zajímavé, často (i když ne na tomto snímku) pruhované prošívání sedadel v horizontálním směru prozazovalo sportovní duch Maserati.

    Interiér modelu SM

    Model měl hydropneumatické pérování, pohon předních kol, pětistupňovou převodovku a vidlicový šestiválec Maserati. Podobně jako model DS byl i SM vybaven natáčením předních světlometů ve směru jízdy a samozřejmě hydropneumatickým odpružením, jehož jízdní pohodlí se považuje za optimální.V porovnání s automobily té doby byl model SM velmi luxusní, k jeho sériovému vybavení patřily elektrické spouštěče oken, vyhřívané zadní sklo a sloupek řízení s deformačním členem. Pro francouzský trh byla zavedena verze s motorem o objemu 3l a automatickou převodovkou. Většina Citroenů SM byla konstruována s dvoudvéřovou čtyřmístnou karosérií kupé, z tehdejšího čtyřdvéřového provedení existují pouze jeden či dva exempláře.

    Motor vidlicový šestiválec
    Zdvihový objem (cm3) 2670
    Vrtání (mm) 87
    zdvih (mm) 75
    Zavěšení kol vpředu nezávislá příčná ramena
    Zavěšení kol vzadu nezávislá vlečná ramena
    Max. výkon (kW/k) 132,2/188
    Max. rychlost (km/h) 225
    Počet převodových stupňů 5/3
    Pohotovostní hmotnost (kg) 1490
    Brzdy kotoučové
    Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace) (l/100 km) -/-/15-18
    Rozměry: délka/šířka/výška/rozvor (mm) 4910/1830/-/2956

    Futuristické pojetí vozu nejvíce vynikne zezadu:Designové ikony

    Že by nástupce?…:-)

    -)

    Mít ho tak na zdi…

    Mit ho tak na zdi...

NOVÝ RENAULT MÉGANE – Nově nastolená pravidla Odvaha být jiný – (1) Zvětšení Coca-Colové lahve

20 Responses to Odvaha být jiný (2.) Spolupráce srdcařů

  • [1]

    25. 9. 2008 v 23:14Perun

    Hezké! Vždycky jsem u SM s bázní v očích obdivoval to zasklení předních světel… Oni to u Citroënů udělají vždycky tak nějak jinak.. I běžná konfekce od Ë je prostě úplně jiná a s nikým si jí nespleteš. Tak držím palce a…
    P.S. Mimo jiné, píše se francouzské :-))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    25. 9. 2008 v 23:17Avantime

    Aj, já blb…:-))
    Díky za hodnocení

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    25. 9. 2008 v 23:32T613

    Víte co mě na dnešních Citronech mrzí? Zmizení kapotáže zadních kol..

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    25. 9. 2008 v 23:46GTI

    Pěknej článek o pěkné káře. Palec vzhůru Avantime.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    26. 9. 2008 v 1:34Ricardo

    Jojo tohle je mega-šílenost. Jedno z nejnespolehlivějších, nejsváráznějších a nejzajímavějších aut na světě 😛

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    26. 9. 2008 v 5:21Capajevko

    pekny clanok.. inak ta palubna doska a skoro cely interier je prevzaty z Maserati Merak 😉 takze nie len inspiracia, ale aj setrenie (tak trochu) zo strany citroenu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    26. 9. 2008 v 8:16Avantime

    (4) Díky, GTI 😉
    Tvůj SUPER(b)TEST se mi taky líbí

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    26. 9. 2008 v 8:17Avantime

    (3) Kryty zadních kol jsou bezpochyby zajímavým designovým prvkem. I když nevím, jak by působily na dnešních modelech. Ale za pokus by to stálo…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    26. 9. 2008 v 8:20Avantime

    (6) Capajevko, máš v podstatě pravdu. Revoluční technické novinky si vzali jako daň za exklusivitu i nižší spolehlivost. Ale i přesto bych si ho jako youngtimer v garáži dokázal představit…:-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    26. 9. 2008 v 8:23Avantime

    Ta devítka měla být pro Richarda, ne pro Capajevka…

    Jinak Capajevko, pokud se jedná o interiér kvalitní a atraktivní, je dobré ho využít. Díky za hodnocení

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    26. 9. 2008 v 11:05Emel

    Mno, šetření, jak se to vezme – kdyby mi dnes někdo řekl, že Citroen v rámci úspor použije palubku z Maserati…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    26. 9. 2008 v 11:57yetti

    Pěkný článek, jen by nebylo naškodu upřesnit některá fakta:
    Začátek výroby byl už v roce 1970 a to s motorem o objemu 2,7 s výkonem buď 112 nebo 125kw. Potom někdy v roce 1972 přišel třílitr s vstřikováním. Ten měl asi těch 132kw, které máš dole v tabulce. To jen tak, co jsem si všiml, možná by toho bylo víc…
    Jinak esemku jsem měl možnost řídit, když nám asi rok stála v garáži a je to nezapomenutelný zážitek…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    26. 9. 2008 v 12:00yetti

    Ještě jsem si vzpomněl, že ve výčtu karosářských variant jsi zapomněl uvést kabriolet od Chaprona jednak dvoudvéřový a taky čtyřdvéřový prezidentský, který byl letos k vidění na ICCCR v Římě…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    26. 9. 2008 v 14:09Avantime

    Díky, Yetti
    Jak za hodnocení, tak za doplnění údajů. Někde jsem dokonce viděl, že se oficiální představení konalo v roce 1973…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    26. 9. 2008 v 14:41yetti

    [14] Sice ne moc, ale nějaké informace včetně počtu vyrobených kusů v jednotlivých letech se dají najít na:
    http://www.semantics.uk.com/history/index.htm
    http://www.citroen-sm-club.ch/default.aspx?navid=3
    a třeba ještě na německé wikipedii

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    26. 9. 2008 v 14:44Avantime

    jj, díky:-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    26. 9. 2008 v 19:44Navtech

    Jo to byla vozidla opravdu s jakous takous nonšalantností, jestli jsem se dobře vyjádřil. Tady nemůžu než souhlasit, ale ty dnešní „výtvory“ za který se biješ si už podle mě nemůžou ty automobilky dovolit. Tak to cítím i u novýho Megana, ten si bude muset na další Vel satise našetřit.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    26. 9. 2008 v 21:31Avantime

    Díky za hodnocení. Je fakt, že v době globálu se už nestavějí taková auta, jaká byla. Ale Francouzi si podle mě dokáží pořád udržet status designově nejoriginálnějších vozů.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    29. 11. 2008 v 21:32Martin

    Citroen SM jsem viděl na vlastní oči a je to úžasné auto 🙂
    Ta 4 dveřová verze je např. zde
    http://www.motortrend.com/auto_shows/112_0506_2005_goodwood_festival_of_speed/photo_27.html
    nebo tady http://www.allsportauto.com/english/citroen_sm_opera.php a ještě jedna lahůdka SM Presidentielle (cabrio) http://citroensmpassion.free.fr/ch7/g00sse03.jpg

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [20]

    1. 12. 2008 v 20:45Culdaraztriptaco

    (19) Dík za odkazy. Ta čtyřdveřová limuzína je skvělá. Avandgarda s majestátní důstojností.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

avantime.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Leden 20121 Příspěvek
  • Prosinec 20116 Posts
  • Prosinec 20101 Příspěvek
  • Květen 20101 Příspěvek
  • Únor 20104 Posts
  • Leden 20101 Příspěvek
  • Prosinec 20093 Posts
  • Listopad 20093 Posts
  • Říjen 20092 Posts
  • Září 20092 Posts
  • Srpen 20094 Posts
  • Červenec 20093 Posts
  • Červen 20091 Příspěvek
  • Duben 20094 Posts
  • Březen 20096 Posts
  • Únor 20094 Posts
  • Leden 20092 Posts
  • Prosinec 20083 Posts
  • Listopad 20083 Posts
  • Říjen 20081 Příspěvek
  • Září 20085 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura