-
RENAULT AVANTIME – nepochopená krása.
Tento článek jsem již publikoval na stránkách Ing. Vlastimila Habarty a designéra Pavla Huška – www.cardesignclub.7x.cz
Jako milovník avantgardního, odvážného designu, hledání nových nápadů a opouštění vyjetých kolejí se ke zpracování tohoto článku chystám již delší dobu. Historie a hlavní filosofie automobilu zpočátku spočívala jen v jednoduchém přemístění z bodu A do bodu B, avšak design, styl a celkové vzezření automobilu je čím dál, tím žádanější. A jelikož se nacházíme v době, která nám kvalitu většiny světové automobilové produkce pomalu vyrovnává (s čestnou výjimkou ruské, čínské a z malé části i americké produkce), o případné koupi automobilu rozhoduje jeho design. Ale to jsem odbočil. V následujících řádcích si připomeneme automobily, na které mnozí z Vás hleděli skrze prsty a styl modelu nedokázaly skousnout ani několik let po ukončení výroby. Pro mnohé se staly miláčky, symboly pro založení fanklubu či založení nebo úpravu životního stylu. Jedno je jisté – při posuzování následujících modelů patříte jen do jedné skupiny. Buď si za okamžik zmíněná auta zamilujete, nebo je zavrhnete. Nicméně zastánci druhé skupiny musí uznat, že se jedná o automobily nesmírně nevšední, jedinečně a osobité…
RENAULT AVANTIME
Myslím, že i Ti nejzarytější konzervatisté smeknou před designem tohoto pokladu, který prolomil veškeré dosavadní mantinely designu a stal se nejoriginálnějším sériově vyráběným automobilem v dějinách lidstva. Úmyslně budu popisovat sériový model, neboť se budeme věnovat produkčním automobilům. Koncepční verze modelu Avantime je ještě o něco krásnější…Chcete – li pohledět na absolutní stylistickou dokonalost, je pro Vaše oko ideální právě Avantime. Stylisté Renaultu, konkrétně mistr Patrick le Quément pod vedením šéfa projektu, Thierry Metroze, se při navrhování tohoto velkoprostorového kupé chtěli vyhnout všemu, co bylo doposud k vidění. Zkrátka, nechtěli dělat totéž, co ostatní. A to se jim bezesporu povedlo na výbornou! Stačí se podívat na karoserii vozu a jsem přesvědčen, že bude mít většina z Vás problém s identifikací karoserie. Avantime je totiž jeden z těch, kteří se vymykají jakémukoliv jasně definovanému standartu. Pokud jde o mne, označil bych ho za „velkoprostorové třídveřové kupé“. Koneckonců, původní určení Avantimu bylo pro ty, kteří mají kolem sebe rádi prostor a styl, přitom se nechtějí tísnit v automobilu kategorie kupé.Každý prvek karoserie je jedinečný. Začneme zajímavou architekturou přídě, jejíž dominantou je originální celek, složený ze štíhlých, horizontálních světlometů, v souladu s nasávačem vzduchu. V konečném verdiktu působí příď elegantně a moderně.Avšak nejvýraznějším karosářským prvkem vozu je jeho záď, která nabízí tvar naprosto nevídaného charakteru. Ta je v úzkém kontaktu s osobitým C – sloupkem, který je společně s celou linií střechy a A – sloupkem vyveden v barvě ryzího hliníku, což podtrhuje exklusivitu provedení. Ale zpět k zádi, která je tvořena, při pohledu z profilu kolmým zadním sklem, které je navíc horizontálně oblé. Futuristický dojem dotváří originální, dvoudílné světlomety. Celkový styl zádě n
aštěstí stále žije v Méganu II., který po své úspěšné štaci právě odchází na zasloužený odpočinek.Jízda s Avantimem je neskutečný zážitek. I pouhé zabouchnutí velkých dveří s originálním mechanismem, který umožňuje směr otvírání jak klasicky do boku, tak i dopředu, a následné povyjetí bočního okna o cca centimetr a půl, naznačuje, s kým máme tu čest. Interiér nás obklopí velkou dávkou komfortu a originality. Je zde patrné vkusné sladění horní části přístrojové desky Renaultu Espace s futuristickým a stylisticky nesmírně čistým zbytkem. V tomto prostředí je dlouhé cestování (i díky komfortnímu naladění podvozku) velká radost, navíc kdekoliv se s Avantimem objevíte, jste ihned středem pozornosti, terčem klasických otázek typu „a cože je to za auto?“…
…
Myslím si, že kdyby Renault s Avantimem nepočítal jako s „masově“ vyráběným automobilem, mohl tu být dodnes. Dle mého se měl vyrábět stylem Alfy Romeo 8C Competicione – omezený počet kusů, který by měl zajišťovat prvotřídní kvalitu produktu a zároveň jeho delší život, protože by se na něj psaly pořadníky (koneckonců ty se vlastně psaly před ukončením výroby) a byl by problém odhánět potenciální zákazníky. Naštěstí je řada prvků z tohoto historického milníku stále k vidění. Je to například styl (ale nikoli konstrukce) světlometů, který nyní používá model Espace či již zmíněná záď, jejíž styl nosí Mégane II.…
Tímto končím první díl seriálu „Nepochopená krása“. Příště tu budeme mít MPV, které se podle některých ani nemělo narodit. Avšak jeho nevšední styl byl odměněn fanklubem věrných příznivců, kteří na jeho neobyčejný „kukuč“ nedají dopustit – řeč bude o Fiatu Multipla
FIAT MULTIPLA – polarizátor č.1 GLOBALIZACE – v souladu s designem.
144 Responses to RENAULT AVANTIME – nepochopená krása.
[1]
26. 2. 2009 v 22:19Navtech
Avantaime… jak je řečená je jedna věc, ale jak si jí ty sám přebereš je věc druhá. Trochu nadhledu by bylo fajn, neb nejsem ten, co by tě chtěl za každou cenu sepsnout na zem, ale to je bez urážky generační rozdíl. Nejsem ani „fijaťák“ a ani „rollsrojsák“. Třeba na to jen koukám jinak, tak mě ber, jak ber, ale občas si vyber ty správný slova a myšlenky. Třeba se ti hodí a třeba ne, to je to tříbení charakteru a myšlení.
Piš dál, i kdybych ti říkal, že se na to máš vykašlat, chápeš, co tím myslím?! To doufám… 🙂
[2]
26. 2. 2009 v 22:23Nek
Avantime, tleskám. Za tvou výdrž a odvahu jít s kůží (názorem) na trh, kde se ve velkém prodávají baťovy cvičky.
Nejprve k autu. V Avantimu jsem seděl. Nejel, ale seděl. Dokonce jsem si mohl sám otevřít a zavřít dveře. Bylo to někdy v roce 2002, potkal jsem ho na autosalonu, naleštěného a připraveného uhranout kolemjdoucí. Byl to zjev. Doslova. Pamatuju si, jak někteří návštěvníci kroutili hlavami, co „…že to zas ten Renold splácal, mámo…“. Pamatuju si, jak jsem nevěřícně koukal na systém otevírání dveří a stále čekal, kdy to upadne. Pamatuju si i palubní desku, která byla určitě převzatá z kosmické lodě. Jo, jednou to určitě někdo potvrdí – UFO nebylo v Roswellu, ale v Bologne. Co je ale nejdůležitější – z toho autosalonu si nic jiného nepamatuju…
Žádný Mercedes, žádné Volvo ani Bmw se mi nevrylo do paměti tak silným dojmem, jako Avantime.
Celá tahle diskuze je úžasnou paralelou života Avantima jako takového. Hanit pokus někoho být jiným, nejít vždy s mainstreamem, je strašně jednoduché. A na tomto serveru se jiný názor trestá více než kde jinde.
Takže ještě jednou – tleskám a držím palce, ať ti tvůj názor vydrží všechny ty urážky a zesměšňování samozvaných „vůdců“ místních debat.
P.S.: Těším se na Vel Satis. To je teprv nechutná, rozumnou úvahou absolutně nezdůvodnitelná a po všech čertech neúspěšná záležitost. Ale moje srdce ta potvora hranatá uzamkla do svých útrob a už ho asi nikdy nevydá… 🙂
[3]
26. 2. 2009 v 23:47Culdaraztriptaco
(102) Nek: Děkuji za příspěvek. Naprosto s Tebou souhlasím s hodnocením Avantimu. Na mé první osobní setkání a modelem nezapomenu. Působil (a doposud působí) naprosto jedinečně, nezaměnitelně, stylově, futuristicky…
Bohužel jsem s ním nejel, ale důkladně jsem ho „obsedal“. I pouhé otevření a zavření jakýhkoli dveří na Avantimu byla pro mě velká čest a silný zážitek. Tento automobil jsem si zkrátka zamiloval. Zastávám názor, že aby se člověk do nějakého plechového miláčka zakoukal, nemusí mít nutně prémiový znáček a už vůbec nemusí být úspěšný na trhu.
Děkuji za přízeň. Článek o Vel Satisu vypracuji, to je moje druhá srdeční záležitost. Zkrátka mám tento automobil rád, jeho aura (stejně tak jako v případě Avantime) je jedinečná, avšak pro mnohé zcela nepochopitelná…bohužel.
Ještě jednou děkuji.
[4]
26. 2. 2009 v 23:50Culdaraztriptaco
(101) Navtechu, klídek. Vím, jak to myslíš. Koneckonců, máme demokracii. Navíc, ctím jiný názor (to je nakonec moje povinost, protože jsem si vybral avandgardu a originalitu, úplně jiné vyznání, než máš například ty).
Máme odlyšná designová vyznání, což je jen dobře. V tom tkví krása subjektivity…
[5]
27. 2. 2009 v 0:10Navtech
Nahoru i dolu budem navždy spolu
v dobrym ani ve zlým nikdy tě neopustím
nikdo neopustí co opustit se nedá
nikdo nezahodí co se tak těžko hledá
nikdo neschová co k nebi zvedám
Refrén:
Jsi moje láska, jsi moje panenka
jsi moje láska, tajemná milenka
jsi moje máma, jsi moje dcera, jsi moje
zítra jsi moje, včera jsi moje druhý já, to se hned pozná, jsi moje
jsi moje druhý já, na to se nezapomíná.
[6]
27. 2. 2009 v 0:24Culdaraztriptaco
(105) Tak teď fakt nevím, co odpovědět 😀 😀
[7]
27. 2. 2009 v 0:39Navtech
Ty už nevíš, co napsat…jsi na lopatkách 🙂
[8]
27. 2. 2009 v 0:48Culdaraztriptaco
(107) Ano, karta se obrátila 😀 , ale ne nadlouho 😀
[9]
27. 2. 2009 v 0:57Navtech
[108] Dokud sem nestrčíš tu Multiplu, tak lidi vedou 1:0… 🙂
[10]
27. 2. 2009 v 1:04kolmar
Serus Avantime, tak az tearaz som sa dostal k blogu a ??? dopadlo to presne ako som si myslel.
Proste uz dopredu bolo naznacene ze sa tu budu diat krvave boje, tak este pred precitanim diskusie (celu som necital…) si trebalo dat nejaku tu prilbu na hlavu (vojensku nemam, tak aspon ta pilcicka postaci), nejaky ten chranic a z kade splasit zbran? tak u kamosa po kalacha som nebol, tak aspon ta Husqvarna 365 Special (dnes dostala zabrat) a mačeta za opaskom postaci na boj z blyzka 🙂 a mozme diskutovat na blogu 🙂
Avantime (auto) sme uz rozobrali na inom blogu a moj nazor poznas, tak sa nebudem opakovat… Ani mna nechytil za srdce, no treba uznat, ze niektore designove prvky z neho sa ujali a mali uspech (myslim napr. prdel u Meganu II), no podotykam, ze u mna ten uspech nebol… ale to bude tym, ze ja avangardu nemusim, ja racej dynamicky a elegantny design.
Nabuduce Multipla? tak to nieee… Osobne hovorim, ze neexistuje skarede auto, kazde ma nieco co dokaze zaujat, hoci niektore len trochu a niektore cele, no ale na Multiplu som povedal, ze ona proste je vynimka a hoci to skoro nikdy nerobim (asi 2-3 auta) povedal som ze je fakt otras… Naj hlaska k nemu ak si dobre pamatam bola, ak som kamosovi ukazoval foto (davna minulost) a videl interier tak povedal: „Pana B… ja by v takom bordeli nedokazal soferovat“ 🙂 … ale to uz predbieham…
Cez noc prajem, vsetkym zranenym, zmrzacenym… oddych, liecenie zraneni (sexi sestrickami) a rano nastup na fronty a bytka o Avantime pokracuje 🙂 len uz ako som „trochu“ cital municia extremne dochadza 🙂
[11]
27. 2. 2009 v 1:16Culdaraztriptaco
Caw kolmare, přicházíš se ještě zdravý, postřelený, závidím 😀
Kdybys chtěl, od kamoša bych mohl doést nějaký vzduchovky, ty postačí 😀
A přilba stačí cyklistická…nebo ještě lépe, hokejová? 😀 (obojí mám, mohu sloužit 😀 )
Tak o Avantimu jsme diskutovali. Co se týká Multiply, tak osobně se mi moc nelíbí, ale pokusím se v ní najít určitý půvab…neměj mě za jejího obdivovatele, to nejsem. Nicméně, pokusím se v jejím nitru najít něco pozitivního.
Tak sbírejme síly do zítřejší bitvy. Ta ale podle mě bude slabší odvárek dnešní akce 😀
[12]
27. 2. 2009 v 1:48Culdaraztriptaco
(109) Navtechu, věř mi, že znám pár lidí, kterým se tento stroj libí. Jsou tací, kteří kvůli němu zakládají i fankluby.
Neboj, můj pohled na Multilpu rozeberu, abych tu nebyl za blázna 😀
Nelíbí se mi, ale jak píšu v příspěvku nahoře, pokusím se v ní najít něco pozitivního…
[13]
27. 2. 2009 v 7:31T613
Avantime se mi vždy líbil (jako všechny jím ovlivněné Renaulty), nicméně … sériová výroba toho auta byla zkrátka omyl. Kdo si myslel, že se koncepce velkoprostorového kupé bude prodávat, by měl zažádat o papíry na hlavu. Jako koncept nebo omezená série pro sběratele to jde, ale pro masy? To člověku hlava nebere ..
[14]
27. 2. 2009 v 9:00Nek
http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6576872 – doporučuji prohlédnout fotky interiéru. Ano, skutečně je mu téměř sedm let. Srovnej to s jakoukoliv soudobou produkcí a pokud najdeš nějaký jiný interiér, který svou vyjímečnost potvrdil nestárnutím tak výrazně, uvítám odkaz.
[15]
27. 2. 2009 v 9:30Emel
Nek: v principu souhlasím, jen… ve srovnání Vel Satis vs. Avantime je Vel Satis vpodstatě nudná záležitost, Avantime je daleko větší úlet, v dobrém i zlém.
[16]
27. 2. 2009 v 9:42Nek
Emel: V tomto souhlasím já s tebou. Vel Satis je přeci jenom praktičtější a umírněnější auto než byl Avantime.
[17]
27. 2. 2009 v 10:17Sleeper
Vel Satise rozhodně neberu jako nudnou záležitost. Design se buď líbí nebo ne, stejně jako Avantime. Vždycky jsem říkal – ok, tvary jsou hodně odvážné, ale stačí nastoupit a svézt se. Jasně, VS je moderna s tupým a nekomunikaivním řízením, ale je to prostě kára na dlouhé cesty. Kdo v ní nejel, neuvěří. Doporučuji ovšem spíše místo spolujezdce a verzi s nissaním třiapůllitrem…. To auto jelo jako blázen a rozhýbat dvě tuny nebyl problém, cestovní rychlost 150 km/h mi připadala jako osmdesátka. Akorát hodinky ukazovaly, že jsme cestu Plzeň-Slaný zvládli za 52 minut :o) Pohodlí je neskutečné, pro člověka s více jak metrákem živé váhy je jkékoli menší auto trošku těsnější (byť se vejdu po troše akrobacie i do MG Midget, ale tam chce nastupování fakt grif :o) Bohužel, vše jednou končí, psal jsem o tom před více jak rokem na svém blogu…. P.S. S Avantimem jsem se bohužel setkal pouze staticky, ale majitelé Vel Satisů i Avantimů se zdraví…. :o)
[18]
27. 2. 2009 v 10:22Sleeper
Jo a ještě k Multiple – když jsem viděl poprvé fotky studie z roku 96 – vpodstatě prototypu, sériová verze se vůbec nelišila, řekl jsem si: cože? oni to fakt chtějí vyrábět? Přišla sériovka…..a já zjistil, že se mi to auto líbí. Faceliftovaná verze už tolik ne, prostě není tak ulítlá….. Známý má původní provedení a nedá na něj dopustit. Dokonce se mu ho pokusil někdo i ukrást. Jirka jen viděl, jak mu jeho zamilovaná multiplička odjíždí, sedl do jiného auta a zloděje dohonil. To co se stalo potom, toho hajzla určitě hodně bolelo. Dobře mu tak….
[19]
27. 2. 2009 v 12:33coolio
Jinak, na multiplu se těším. Určitě ji sem dej, fandím.
[20]
27. 2. 2009 v 12:58Novák
„Kdo v ní nejel, neuvěří. Doporučuji ovšem spíše místo spolujezdce a verzi s nissaním třiapůllitrem…. To auto jelo jako blázen a rozhýbat dvě tuny nebyl problém, cestovní rychlost 150 km/h mi připadala jako osmdesátka.“
Já jsme ho (asi na rozdíl od ostatních diskutujících) měl k dispozici i řidičem, v oné 3.5iV6 a černé kůži. Málem jsme se několikrát na zadni sedačce pozvracel, což se mi jinde nestalo.
Nebylo to ovšem z adrenalinové akcelarece (pokud se na něco pamatuju, tak že ten motor Nissan byl na V6 dost hlučný a měl i nepříjmný zvuk a Žán jezdil úplně normálně), ale z dost zvláštního nastavení pérování.
Interiér byl sám o sobě dost silný podprůměr – hlavně materálově – třeba P607 je o pořádný kus dál a 2,7HDi člověk prakticky neslyší.
[21]
27. 2. 2009 v 13:05Emel
Sleeper: sám o sobě je Vel Satis také nezvyklé auto, to pouze ve srovnání s Vel Satisem je takový obyčejnější.
Líbí se mi křesla, líbí se mi (moc!) záď, solidní je i technika… ale příď jsem dodnes nerozdýchal, a to bych se označil za fanouška značky. Už jsem to psal Avantimovi jindy a jinde: chyba je podle mě a) v příliš hrubé mřížce chladiče a b) v úzkých a vysokých světlometech. Vzhledem k profilu by bylo podle mého lepší dát tam nízké světlomety ve stylu Espace III nebo právě Avantime, které by dodaly vzhledu na dynamice a eleganci. Tahle inspirace Renaultem Magnum mě fakt nebere.
[22]
27. 2. 2009 v 13:26Emel
Novák: sice jsem nejel s Vel Satisem, je nicméně všeobecně známo, že benzínové šestiválce od Nissanu patří k absolutní světové špičce, zejména co se kultivovanosti chodu týče. Řídil jsem 3,0 v Maximě a 3,5 v Zku… oboje byl moc příjemný zážitek.
K těm materiálům: Conolly kůže, pravé dřevo, měkčené plasty… nevím, v tom bych problém taky neviděl (i když osobně si na dřevo moc nepotrpím). Pokud bych měl interiéru něco vytknout, tak to jsou budíky… jejich styl mě opravdu moc neoslovil.
A k tomu zvracení, no… chce to méně pít 😉
[23]
27. 2. 2009 v 14:31ponq
(120) Ty, Emele, a koukal jsi na faceliftovanýho Satise (asi po r.2007)? By člověk nevěřil, jakej posun ve vnímání dokáže vyvolat pouhé otočení „žáber“ a jejich změna barvy na černo. Ten původní žraločí výraz mi taky nebyl moc po chuti, ale od toho nového naopak často nemůžu odtrhnout pohled… 😉
[24]
27. 2. 2009 v 16:17kuko
[119]
Nováku Nováku, nešlo by si odpusti to zvracení a pod. fičúry? Ještě si uděláme o tobě špatný obraz a přitom budeš určiť slušný fajn chlap. 🙂
[25]
27. 2. 2009 v 16:45Culdaraztriptaco
(118) Sleeper: První Multipla byla „ulítlá“, měl jsem ji radši než sic elegantní, ale méně vyzývavou druhou generaci.
[26]
27. 2. 2009 v 16:46Culdaraztriptaco
(114) Nek: interiér je (i přes vazbu s Espacem) atraktivní a futuristický. Příjemný na dlouhé cesty…
[27]
27. 2. 2009 v 16:49Culdaraztriptaco
(118) (119) – Multiplu vypracuji zhruba na začátku týdne. Mám to auto rád, je prostě „jiné“, originální a nehodlá kroužit s davem.
[28]
27. 2. 2009 v 20:27Culdaraztriptaco
Dneska jsem se projel Lagunou Coupé – paráda…
[29]
27. 2. 2009 v 21:14Emel
ponq: jo, koukal, je to o hodně lepší… ještě ty světla a bude to dobrý 😉
[30]
28. 2. 2009 v 0:01kolmar
(111) Ako vidim tak bitka o Avantime uz prakticky na konci, dekret o primeri sa asi podpisovat nebude, no a biele vlajky tiez neveju ale municia dosla a bojovnici?! ziju? neziju? ako vidim Avantime ty si prezil…mal si tie prilby na hlave obe naraz? 🙂
[31]
28. 2. 2009 v 9:41Sleeper
(120) Nováku, měl jsem ji také k dispozici „s řidičem“, akorát kamarád měl světlý interiér. Vzadu jsem seděl jen jednou, jinak jsem si hověl na místě spolujezdce. Nikdy se mi nestalo, že by se mi v tom autě udělalo zle a to Láďa nejezdil opravdu nijak pmalu, ovšem limity překračoval málokdy, jen v noci a pokud byla prázdná dálnice (viz ta naše cesta). To auto mělo slušný odpich na to, kolik vážilo. Odpružení je samozřejmě komfortní, co bys čekal od velké káry na dlouhé cesty? Zvuk motoru? Někomu samozřejmě vyhovovat nemusí, ale Nissan ho odvodil z motoru pro 350 Z. Proto ten řev…. mně se moc líbil. Materiály? To je to poslední, co v autě řeším….. sorry :o) Interiér, byť světlý, se dal cekem snadno čistit a pokud člověk nebyl vyložené prase, vydržela i kůže. To je snad důležitější než to, jestli v autě někde něco vrže, pokud to není mechanický problém. Mimochodem – Vel Satis nevrzal. Prostě dálniční koráb, pro přední křesla je označení „sedadlo“ spíš urážkou. Rád na to auto vzpomínám.
[32]
28. 2. 2009 v 19:50Pumpkin
Pamätám sa ako sme na základke obdivovali Avantime a snažili sa ho nakresliť. Je až neuveriteľné že tomu je už 8 rokov a stále to auto vyzerá tak nevšedne. O niekoľko rokov som mal možnosť vidieť modrý Avantime naživo v uliciach Bratislavy, vtedy sa čas akoby spomalil a ľudia na zástavke sa len nemo otáčali za týmto nevšedným výrobkom Matry. (je dosť možné že to bol Švihákov Avantime 😀 ). Naposledy som sa s týmto autom stretol minulé leto v Rakúsku. Ja Avantime nebudem stoj čo stoj obhajovať, no faktom je že žiadne iné auto ma neočarilo viac ako toto. Dúfam že už čoskoro sa mu dostane náležitého uznania a stane sa míľnikom automobilového dizajnu.
Blog som si s chuťou prečítal, o tých dverách som nevedel ale pravdu povediac som ten systém moc nepochopil.
PS: Kúpil som VelSatis 3.5 V6 Initiale vo farbe Black Mileage z roku 2002 🙂
[33]
28. 2. 2009 v 23:15Culdaraztriptaco
(132) Ahoj, dík za komentář. Avantime je moje největší srdcovka a (teď komentuji design), i kdyby to byl pojízdný šrot nebo totální propadák, budu ho mít rád. Zkrátka mě jeho vzhled natolik okouzlil…škoda, že neexistuje v měřítku 1:18 🙂
K těm dveřím: pošlu Ti pak odkaz systému. Třeba Švihák Lázeňský s nimi problém neměl. Záleží na tom, jak se k mechanismu chovali jeho majitelé…
P.S.: Tak doplňek vozového parku? Gratuluji ke koupi 🙂
[34]
28. 2. 2009 v 23:18Culdaraztriptaco
(130) Kolmare, jestli toto byla bitva, tak u Multiply to bude třetí světová válka 😀
Článek je nachystaný. Prvně bude k nahlédnutí na CDCC (z kraje týdne), a asi ve čtvrtek bude na blogu.
Jinak co se týče stavu bojovníků – jsem připraven na další atentát, v plné síle 😀
[35]
1. 3. 2009 v 0:34palmexman
GTI se až zas tak dobře nepamatuje, ale po renaultu zaexperimentovala úplně stejně jedna i jedna německá značka a to auto skončilo v propadlišti dějin a ani v této debatě na něj nikdo nevzpomněl. opel přestal 2002 nebo 2003? vyrábět klasický sedan omega ze zadním náhonem a nahradil ho hatchbackem který se jmenoval …. už ani to jméno si nevybavím. avantime jsem jednou jedinkrát viděl ve francii na kolejích z okna, tak jsem vyrazil a šel ho obhlídnout a zrovna do něj někoho brali, tak jsem viděl ty dveře a interiér…. fakt klobouk dolů.
co se týče vel satise, tak komfort a prostor je jiný než se čeká, ale je. při srovnání třeba s a6 vychází na svezení na zadním sedadle po d1 mnohem lépe ten vel satis.
[36]
1. 3. 2009 v 0:46palmexman
dnes bychom se možná už avantimu tolik nedivili, cross-overy jedou, bmw x6 je suv+kupé, tak proč nemůže být mpv+kupé
a vyplatí se objevovat nové formy. přece zakladatelem opravdové třídy mpv v evropě byl espace. a ze začátku se na něj hledělo jak na dodávku. a dnes je třída mpv úplně běžná. někdo zkouší a jiní zase přebírají.
komu z poslední doby bych se ještě poklonil při objevu nových možností stavby automobilu je ještě německému mercedesu za třídu A. měl jsem ji asi 2x z půjčovny a byla to proti těm ostatním malým mrdkám úplně jiná kategorie. uvedení se také neobešlo bez velkých problémů s technikou.
[37]
1. 3. 2009 v 12:18Culdaraztriptaco
palmexman: Avantime zkrátka předběhl dobu. Cross – overy a podobné kreace letí, takže by dnes možná nalezl větší uplatnění. To máš podobné, jako v případě Scénicu – kompaktní MPV působilo vcelku nezvykle, dnes je to velmi frekventovaná třída, kde je absence zástupce významných značek téměř nemožná…
Tak s Opelem Signum to dopadlo špatně, přitom nepřinesl v podstatě nic nového. Byl to jen hatchback střední třídy, prakticky nic víc.
[38]
1. 3. 2009 v 16:25kolmar
(135) ten cudny hatchback je Signum… ale Avantime ma uz predbehol 🙁
(130) takze tretia svatova zacina stvrtok? no paana beka, idem zhanat kalachy, granaty, objednat naprestrelnu vestu … par km od domu mam zopar tankov, len ich treba „vydrbat“ z betonu a kto vie ci ich nastartujem 🙂
PS: ja mam pocit, ze ten teroristicky utok na blog.auto.cz spachas ty 🙂 tou zbranou hromadneho nicenia co s krycim menom Multipla 🙂
[39]
2. 3. 2009 v 11:35Culdaraztriptaco
(138) Vypadá to na čtvrtek, nejpozději v pátek…šetřím si zdraví 😀
[40]
24. 3. 2009 v 21:41fulko
ahojte,citam diskusiu a co nevidim?niektori z vas na avantime nemaju jedneho pekneho slova,nechcem nikomu nic vyvracat,nazor je nazor,ale par veci mozem ozrejmit. Auto vlastnim,takze skusenosti su z prvej ruky,cital som aj clanok od svihaka lazenskeho,plne s nim suhlasim. Avantime nie je o dokonalosti,ale o predbehnuti doby,o pocitoch. Auto nesadne kazdemu,je to nieco, k comu musite mat vztah. Ked ho soferujete,jazdite s nim,tak sa citite ako v siedmom nebi. Je to narocne auto,ale verte mi,cez leto sa za nim kazdy obzrie,nie je to auto na kazdodenne jazdenie,interier je spracovany skvele,aj ked palubovka nemusela byt z Espace-u (mimochodom, Espace mame tiez). Ked sedite ako spolujazdec, ci uz vpredu alevo vzadu,citite sa ako v limuzine,sedenie pohodlne, komfortne. Aby som Avantime len neospevoval,tak je tu aj par veci,ktore ludi mozu odradit. Hlavny problem je servisovanie auta a jeho poruchy. Za posledny polrok si auto vyziadalo opravy za zhruba 200 000 Sk,co nie je malo. Velmi casto sa kazia cievky na motore,v servise ma uz neznasaju,lebo nevedia auto opravit tak,aby chodilo aspon pol roka dobre. S elektronikou boli urcite problemy,ale nic vazne. Najkurioznejsia vec,co sa mi stala v servise bolo,ked mi nesvietila kontrolka svetiel. Auto bolo v servise tyzden a potom zistili,ze taku malu ziarovku,taky typ este v zivote nevedeli a museli kvoli tomu volat do francuzska.A to nehovorim o radiu,ktore nevedeli opravit,tak mi navrhli vymenu za 60 000 Sk. Napriklad taky predny suflik stoji 18 000 Sk,na autosrotovisku nic nezozeniete,lebo Avantimov je uz len 4500 po celom svete. Avantima mam V6 Privilegue v plnej vybave. Dalsim neduhom je spotreba, v meste som sa pod 15 litrov nedostal, na dialnici 130 km/h papa okolo 8 – 10 litrov, max rychlost som dosiahol 225 km/h.Ak niekto z ´´odporcov´´ bude chciet,velmi rad za nim pridem a necham ho,aby sa povozil,aby aspon trosku vedel,o com toto auto je,popripade zaslem fotky otvarania dveri, o ktorych sa tu rozpravalo, Keby ste chceli vediet viac,piste na fulkom@gmail.com,velmi rad odpoviem na vsetky otazky.
[41]
24. 3. 2009 v 22:39Culdaraztriptaco
(140) Gratuluji k volbě vozu. Vidím, že jste fajnšmekr.
Avantime je mou srdeční záležitostí. Žádný jiný vůz na světě mě nedokázal tak okouzlit, jako právě on. A souhlasím s Vámi – Avantime není o dokonalém zpracování a skálopevné spolehlivosti. Je o výjimečnosti, originalitě, designu. Avantime je životní styl.
Bohužel se mi nenaskytla možnost tímto pokladem se svézt. Ale seděl jsem v něm a obdivoval originální způsob mechanismu dveří, prostornost a styl interiéru a naprosto jedinečné prosklení. Letní jízda (samozřejmostí jsou stažená boční okna, spolu s velkým střešním) musí být zážitek!
[42]
6. 5. 2009 v 19:52Paja2204
V první řadě bych chtěl poděkovat autorovi za zveřejnění článku na těchto stránkách. ikdyž to nebylo jednoduché, přelouskal sem kromě článku celou diskuzi a v pár momentech se i mě z komentářů některých germanofilů zvedl tlak…
Vůz Renault Avantime obdivuji už od doby, kdy byl uveden na trh. ikdyž před těmi lety jsem měl v hlavě spíše malé hatchbacky typu clio williams, R5, 205gti,apod. tak mě velmi tento vůz zaujal a ikdyž mi bylo od začátku jasné, že kvalitou zpracování asi konkurovat audi a jiným německým sedanům nebude, myslím, že o to ani nešlo. ten vůz je převratný především svým designem a o ten tady hlavně jde!!! podívám-li se na jiné automobilky, tak zjistíme, že ikdyž kvalitou interiéru a motoru jsou možná dál, tak vzhled je ve většině případů fádní a postrádá jakoukoliv kreativitu. tyto auta na mne působí prostě jako kus plechu ke kterému nemůžu mít nikdy vztah a beru jej jen jako spotřební zboží. jenže je třeba si uvědomit že někteří lidé nehledají jen vozítko na přemístění z bodu A do bodu B, umývání auta v myčce jednou za půl roku, ale jsou lidé jako já, kteří se s autem mazlí, ve volných chvílích se jdou s autem jen tak projet pro ten pocit volnosti, umývají jej obden houbou, aby nepoškrábali lak a hýčkají se s každým detailem jeho karoserie, přičemž mají rádi odlišnost, stylovost, prostě touhu po něčem, co nestojí na každém rohu a pro ty tento vůz právě je!
Osobně nyní řeším výběr vozu a zvažuju víc aut(finanční a užitná stránka), jsem si ale jistý, že když ne teď tak jednou budu Avantima určitě parkovat před svým domem…
[43]
6. 5. 2009 v 19:58Paja2204
ještě jsem zapoměl dodat, že si myslím, že vzhledově toto auto ani za 10let nezestárne, což je asi unikát a asi jediné auto, které se designově aspoň trochu přiblížižilo ladnosti, vzdušnosti interiéru a nadčasovosti tohoto vozu je pouze nová C4picasso…
[44]
6. 5. 2009 v 20:31Culdaraztriptaco
Paja2204: děkuji vám za příspěvek. Avantime je můj sen, největší srdcovka mezi automobily. A jak je známo, tento vůz nemusí být technicky úplně dokonalý a plasty v interiéru mu nemusí lícovat s přesností 0,01 mm. Je o individualitě. O stylu. Jedinečnosti…
Jenže u mnohých propadl právě proto, že nemá německý znáček a jeho tvary jsou nekonvenční.
Myslím, že v kreativitě designu postrádá konkurenta.
Gratuluji Vám k volbě!
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.