• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > avantime.blog.auto.cz  > ITALSKÉ TIRAMISU

  • ITALSKÉ TIRAMISU

    Články pro Car Design Café Club Publikováno: 23. 3. 2009

    Tento článek jsem již publikoval na stránkách Ing. Vlastimila Habarty a designéra Pavla Huška – www.cardesignclub.7x.cz

    Milovníky smyslného a neobyčejného designu nedávno zaskočila zpráva o ukončení výroby stylového reprezentanta značky Lancia ve vyšší střední třídě, modelu Thesis.

    Jistě, je to pro mnohé nepříjemná zpráva, že se na odpočinek odporoučel automobil, který nehleděl na přílišné konvence a prvoplánovost, tolik typickou pro tento segment, nicméně nepřekvapí. Pro originální modely, které se neprodávají jako housky v krámě, je zlá doba, a Thesis nepatřil právě k nejvyhledávanějším modelům…

    ...opět Lancia Thesis

    Vůz má velmi zajímavý design, který tvoří dobře vyvážená receptura vybraných ingrediencí, lahodných barevných kombinací, které jsou Lancii tolik vlastní (ale počkat, to předbíhám, k tom se dostaneme později…), šarmu a nepochybně i nadčasovosti. Stylisté se nebáli drobných experimentů, o které vůz rozhodně nebyl oproštěn. Na první pohled patrně nejvíce zaujmou zadní diodové svítilny, které svou vertikální orientací dodávají jinak klasicky působící zádi náboj, originalitu, a vynikají zejména v tmavých barvách (přičemž černá hraje prim, přirozeně).

    Dalším, velmi zajímavým a kompletním prvkem, je příď s naprosto nevšední architekturou celku. Ta bývá nazývána všelijak, nejvíce se mi však líbila poměrně trefná asociace k „plakající panence nebo medvídkovi“. Přehlídku krásy začneme u světlometů, které mají tvar lehce deformovaného kosočtverce a jsou nositeli chromovaných „brýlí“. S nimi ladí, rovněž chromované, kryty pro jejich odstřikovače, napojeny na tenkou linku, zasahující do boků nárazníků. Každá linka je velmi elegantní, měkká, a přitom příjemně ostrá…

    Lancia Thesis

    Na začátku zde padla zmínka o dvoubarevné kombinaci barev. V případě Thesisu se jedná o krok správným směrem. To vše totiž krásně ladí s tvarově sic klasickým, ale jinak příjemným interiérem. Co mě však uchvátilo, byly krásné, na pohled nesmírně příjemné opěrky hlavy na předních sedadlech (pardon, křeslech). Jejich tvar je jedinečný. Systém zaobleného trojúhelníku se „špuntem“ uprostřed…tento prvek mě velmi okouzlil. Přiznám se, že si nepamatuji na krásnější stylizaci tak tuctové věci, jako jsou opěrky hlavy…

    …

    V obdivování Lancie Thesis bych mohl ještě dlouho pokračovat. Tento vůz jsem si zamiloval, stejně tak jako ten následující…

    …a tím je návrat slavného jména na sériovou automobilovou scénu a zároveň, po delší době opět vstup do nižší střední třídy, Lancie Delta…

    Lancia Delta

    …jen si říkám, zda – li má tento nový kompakt právo, nosit tak slavné jméno sportovního modelu. Jistě, je skvělé, obnovit legendární a uctívaný název, nicméně pro spíše luxusního zástupce kompaktní třídy může působit poněkud nemístně…no nic.

    Vše napraví fenomenální design. Lehce klínovitý profil naznačuje případný dynamický potenciál vozu, který vzápětí přebíjí orientace na pohodlí, styl a reprezentaci. Myslím, že v nižší střední nenajdete osobitější vůz. A tím nemyslím jen o kapku větší rozměry, než v tomto segmentu bývá zvykem, ale všudypřítomnou originalitu. Vůz umí svým neodolatelným charisma hypnotizovat, situaci dramatizovat, avšak útulným interiérem uklidňovat. Palubní deska, která z části pochází z Fiatu Bravo, dokazuje, jak si s ní její dárce pohrál. Nemusí se totiž stydět za svou přítomnost v prémiovém voze. Do takového interiéru, osazeného krásnými sedadly bych se těšil každý den a mnohdy monotematická jízda do práce by byla o něco příjemnějším zážitkem…

    Interiér Lancie Delta

    Záď – umělecky ztvárněné dílo. Svítilny korespondují s profilem, zadní okno je v krásném souladu s víkem zavazadlového prostoru, tomu všemu korunuje umělecký, po stránce typografie velmi nápaditý, nápis Delta…

    Když desertujeme ke konkurenci, spatříme sice pár přitažlivých kousků, ale nemyslím, že by tvarový potenciál Delty překonaly. Budeme se teď chvíli pohybovat v prémiové odnoži kompaktní třídy. Tak třeba BMW 1. Ano, nese originální rukopis kouzelníka Bangla, ale svým charakterem je orientováno trochu jinam. Namísto Delty, která se bude dobře vyjímat před luxusní kavárnou v nějakém velkoměstě, spíše zamíří na opuštěné okresky, kam koneckonců patří. Co tu ještě máme? Volvo C30. Stylová reinkarnace „Sněhurčiny rakve“. Tento nepraktický kompakt má sice svůj styl, nicméně interiér je velmi chladný. Severský studený vánek se nám tu nějak usadil…a koukám, že si zde zařídil trvalý pobyt…

    A co Audi A3? Pohledný a v detailech celkem moderní vůz, ale postrádá pocit nonšalance BMW 1 a zejména Delty…

    …

    Doufám, že jsem Vás příjemně naladil dotykem stylu a osobitosti, tolik typických pro značku Lancia, zejména zmiňované modely Thesis a Delta. Příště bychom se mrkli na zbývající bonbónky značky, půvabnou „Ypsilonku“ a „to noblesnější dvojče“ Fiatu Idea, Musu.

     

Futuristé… ŽENEVA 2009 (2. díl) – originální trojka

61 Responses to ITALSKÉ TIRAMISU

  • [1]

    24. 3. 2009 v 15:56Kuko

    [42]

    jenomže tady nikdo neočekával, že Thesis, Velsatis nebo C6 budou v prodejních číslech konkurovat německé prémii.

    Ty auta jsou určena pro okrajových 10-20% zákazníků, kteří jsou ochotni akceptovat že nebudou mít nejlepší podvozek nebo pohon 4×4 ve třídě výměnou za jiné vlastnosti. Nebo prostě jednoduše oproti špičkově vybavenému E-čku chtějí ušetřit půl mega 🙂

    Další věc, která tady hraje významnou roli jsou firemní autoparky. Umíte si někdo představit manažment firmy jezdící Thésisy někde mimo Itálii?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    24. 3. 2009 v 16:12T613

    (51) Tak ona Thesis je tvarována divoce i na mne. Thesisu by nepomohlo ani kdyby měl 2x lepší techniku než Éčko a 5tka do kupy.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    24. 3. 2009 v 16:41Kuko

    [52]

    tak mít ještě lepší techniku (v některých oblastech minimálně) to by jí zdejší hard-core jádro už totálně rozneslo na kopytech. Lexus by mohl vyprávět 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    24. 3. 2009 v 16:46GTI

    [51] Ano, umím si to představit. Děje se tak u jiných aut – U AUDI 8, 6, BMW 7, 5 MB-S, E. Je to dáno komplexní kvalitou těch aut, včetně image, prestiže. Kdyby Thesis byla tak dobrá či lepší než uvedená auta, pak by velmi tvrdě zakousla i do podnikových nákupů. Konec konců, nejúspěšnějším manažerským autem ve Francii není nic z Francie… A jak myslíš, že je to v Itálii?

    S tou motivací k nákupu Thesise, že kupci nechtějí nejlepší podvozek či 4×4 , či že chtějí ušetřit, s tím souhlasím.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    24. 3. 2009 v 17:11Kuko

    [54]

    tak určitě uznáš, že firmy jsou při nákupu vozů pro svůj vyšší manažment hodně konzervativní. A to žádný z těchto italsko-francouzských krásek ani trošku nesplňuje. Přece jenom jsou velice „viditelné“ v bežném provozu, všimne si je skoro každý a hned. Takovou A6 nebo E-klasse v provozu ani neregistruji.

    kde však je firemní politika nastavena třeba jenom na limit finanční, výběr modelu je na uživateli, tam sem tam (právě těch 10-20%) se takovýto exot objeví i jako služebák. Mluvím za GER/AUS/SWI, s kterými datami příjdu v práci do styku.

    Ono i třeba kvality podvozku – musíš definovat co požaduješ. Vel Satis nemůže konkurovat Bawu, na druhou stranu E-klasse je jako konkurent co se týče pohodlnosti (podvozku) dobrý konkurent. Prémie je prémie, nedělám si iluze že by je mohli komplexně trumfnout, ale jsou minimálně důstojnou alternativou.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    24. 3. 2009 v 18:0442

    ach jo a uz je tu zas jednoduchoucka logika typu: auto se prodava je povedene, auto se prodava malo je nutne nepovedene:D Ne pane GTI neni to jen o aute, je to o cele znacce, tedy image, zazemi showromu, urovni servisu, pristupu k zakaznikovi, marketingu, dlouhodobym a trvalym tradicim atd atd. Tudiz konkretne Thesis nutne nepovedeny byt nemusi proto aby byl obchodne neuspesny. Verim tomu ze kdyby Thesis vypadal treba jako Phaeton, o kterem si myslim ze je designove vyvazeny lec naopak nevyrazny, tak se prodava jeste mene. takze o designu to primarne asi neni, ikdyz je to esence dulezita. Lide od Lancie a ostatnich tradicnich i mene tradicnich znacek dobre vedi, ze se musi odlisit od zavedenych konzervativnich lidru segmetu, vzpomenme petici majitelu BMW pro odstoupeni Bangleho po tom co si „dovolil“ prijit s odvaznejsim pojetim designu, nebo neuspech zmineneho Phaetonu a proto hledaji nova inovativnejsi pojeti nebo jsou vyrazni a tedy netradicni vzhledem. Osobne na tom nevidim vubec nic spatneho a naopak takovym odvaznym pocinum tleskam. Je to ale svym zpusobem velmi riskantni podnik… jina lepsi cesta pro nepremiove/nezavedene vyrobce ale neni. Karty jsou totiz vicemene rozdany a jen tezko to bude kdy jinak.
    Konzervativni vetsina kupcu, ktera protestuje proti pocinum designera Bangleho opravdu Thesis nechce, pravdepodobne by ji nechtela at uz by byl jakykoliv a naopak ti co si ho poridili to udelali dle meho nazoru prave pro jeho vyjimecnost. Co na tom, ze jich bylo mnohem mene? To neni zadne meritko hodnot. Je jen meritko obchodniho uspechu…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    24. 3. 2009 v 20:40Klaudius

    Dosť dlho som uvažoval, čo k Avantimovmu článku napísať. Zistil som, že v ňom všetko podstatné je, a to ostatné už ste všetci dokonale premiesili predomnou.
    Ja sa na ulici za Lanciu Thesis rád obzriem. Vizážou je to diamant medzi autami, noblesa medzi plebsom. Žiaľ, nectí všetky pravidlá, platné v časoch, keď fabriku viedol sám Vincenzo. V istom uhle Lacii image Fiatu skôr škodí, hoci inak drží značku pri živote. Doba globalizácie a sporenia nákladov výnimočným autám nepraje, preto je Thesis výnimočný iba dizajnom, dá sa povedať, že väčšina súčasných Lancií. Pokrokové konštrukcie, nadčasová technika, športové ambície, to je len minulosť. Dnes takmer niet argumentu, prečo si priplatiť za Lanciu. Je to smutné, ale taká je realita. Autá aj zvučných značiek sa stávajú púhym spotrebným tovarom, a čo malo cenu kedysi, dnes už veľa neváži. Konzumná spoločnosť hľadá pôžitky, a stráca zmysel pre iné hodnoty. Podpísala sa aj pod koniec veľkej Lancie. Raz bude vzácnym zberateľským kusom.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    24. 3. 2009 v 21:27Culdaraztriptaco

    (57) Když GTI nemůže nějaký automobil strávit nebo se jedná o prodejně neúspěšný model, musí být hned špatný 😀 Úvaha dětí z mateřské školy…

    Také si myslím, že pád Thesisu nezpůsobil design. I když z části se na tom podílel. Sice se jedná o sedan klasických proporcí, ten je ale obohacen o vysoce avandgardní prvky.
    Pod nižšími prodeji se také podepsal, pro mnohé menší punc prémiovosti. V teritoriu, ve kterém prodejně kralují němečtí výrobci bohužel není místo pro krásné, tvarově odvážné a nápadité automobily, které, i kdyby byly na vyšší úrovni, než konkurence z německa, nebudou pro mnohé to pravé ořechové…
    No a podíl na tom mají samozřejmě i „moudra“ typu – „proč Lancii, když mohu mít Mercedes nebo BMW?“…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    24. 3. 2009 v 21:31Culdaraztriptaco

    (58) Klaudie, díky. Lancia neexceluje po technické stránce (což mě mrzí), nicméně v oblasti estetiky se řadí mezi značky s objektivně nejzdařilejším designem na světě. A souhlasím s tím, že zejména Thesis bude jednou ceněným kouskem…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    24. 3. 2009 v 21:36jurajos

    (60)Avantime, v Tvojom záujme a v dobrom Ti radím už dosť. Aj časťou vety: „s objektívně nejzdařilejším designem na světě“ popieraš všetko čo si doteraz o dizajne tvrdil. Zapri v sebe urazenú ješitnosť, trochu od všetkého poodstúp nech máš širší horizont a vyber si zo všetkej tej kritiky to podstatné. Nikto Ti to nebude zazlievať a pomôže to hlavne Tebe.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    24. 3. 2009 v 22:30Culdaraztriptaco

    (60) Promiň, chtěl jsem napsat „k těm nejzdařilejším designům“, nikoli nejzdařilejšímu! Omlouvám se za chybu.
    Ještě k tomu designu – Thesis je velmi kontroverzní, ale například Delta či Y patří vrámci daných tříd k těm nejlepším, a to objektivně. A to nemluvíme o historii designu značky…

    Kritiku nepodceňuji – poskytuje prostor a zamyšlení nad laděním chyb. Pokud je ovšem napsána civilizovaným způsobem.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

avantime.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Leden 20121 Příspěvek
  • Prosinec 20116 Posts
  • Prosinec 20101 Příspěvek
  • Květen 20101 Příspěvek
  • Únor 20104 Posts
  • Leden 20101 Příspěvek
  • Prosinec 20093 Posts
  • Listopad 20093 Posts
  • Říjen 20092 Posts
  • Září 20092 Posts
  • Srpen 20094 Posts
  • Červenec 20093 Posts
  • Červen 20091 Příspěvek
  • Duben 20094 Posts
  • Březen 20096 Posts
  • Únor 20094 Posts
  • Leden 20092 Posts
  • Prosinec 20083 Posts
  • Listopad 20083 Posts
  • Říjen 20081 Příspěvek
  • Září 20085 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura