• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > mari.blog.auto.cz  > Audi V8: Útok začíná (1988- 1994)

  • Audi V8: Útok začíná (1988- 1994)

    Publikováno: 28. 9. 2006

    V8 1


    Automobilka Audi sice již od počátku 80tých let konkurovala německé prestižní dvojce kvalitou, potažmo i cenou, ale stále jí chyběl zástupce ve třídě luxusních vozů. Konkurence přitvrzovala: BMW v řadě 7 uvedlo dokonce 12tiválec, Mercedes horečnatě připravoval novou třídu S (W140). Pokud se Audi vůbec do této kategorie chtělo začlenit, mělo už nejvyšší čas…

    Problémem byla zejména skutečnost, že nedisponovalo potřebným prostorem k vývoji samostatného modelu nejvyšší třídy, a muselo tudíž improvizovat ve stylu „co dům dal“. Velikostně vyhovovala karoserie z dosluhující řady 200 – které byl prodloužen přední převis z důvodu prostorových nároků většího motoru. Další změny byly již minimální: povytažené lemy blatníků, nová kapota s výraznější maskou chladiče a také oba nárazníky. Je zajímavé, že výrobce neumístnil na zádi žádné doplňující označení…

    V8 2

    Čím však chtělo Audi zaujmout především- to byla technika. Nový vůz měl mít standartně pohon všech kol, automatickou převodovku a zejména nově vzniklý osmiválec. U něj se improvizovalo podobně jako u karoserie: Motor vznikl v podstatě spřažením dvou čtyřválců z Golfu GTI 16V (1781ccm) do jednoho bloku. Z tohoto „nearistokratického“ základu však vznikl motor vynikajících vlastností: velmi kompaktní (51x67x62cm) a vysokého výkonu (měrný výkon 52kW.l). Motor byl vybaven zajímavou technologií zpětnách klapek v mazacím okruhu, čímž po vypnutí motoru nemohl stékat olej z hlavy válců do klikové skříně, což se příznivě projevilo na sníženém tření během studených startů. Poprvé byla provedena kombinace pohonu Quattro a 4st.automatické převodovky. Ta disponovala přemostěním HD měniče při III. a IV. stupni a volbou tří režimů řazení. U předních brzd byly použity kotouče s tzv. vnitřními třmeny a odpružení mohlo být příplatkově doplněno o samočinnou regulaci světlé výšky resp. polohy karoserie. Pohon všech kol byl zajištěn poměrem 50 na 50, v případě potřeby jej lamelová spojka přenesla celý na jednu nápravu.

    Postavení na vrcholu výrobního programu měla zabezpečit i výbava: Přístrojová deska byla vyložena dřevem z kořene ořechu, sedadla používala jen kůži značek Kodiak či Conolly (RR, Bentley) a koberce z ovčí vlny. Samozřejmostí byla i automatická klimatizace a kvalitní audioaparatura. Audi ještě tehdy s Airbagy moc neexperimentovalo, raději se spoléhalo na vlastní jednoduchý systém Procon-ten (ocelové lanko tažené posunujícím se motorem přitáhlo pásy a odtáhlo volant z dosahu řidičovy hlavy), přesto již za pár let jej tlak trhu donutil k nasazení airbagu.

    V8 l

    int

    Po vzoru svých soků později nabídlo výrazněji prodlouženou verzi V8 Lang, většího rozšíření se ovšem dostalo dalšímu motoru v nabídce: osmiválci 4.2 vyvinutému již „od píky“. V téže době se pak oba motory dalo kombinovat i s manuální 6ti stupňovou převodovkou. Oba motory se vyznačovaly velmi příznivým průběhem kroutícího momentu (narozdíl třeba od tehdejších řadových čestiválců v BMW 730/735), ovšem jejich spotřeba byla poněkud vyšší. Pro majitele to těžko mohlo hrát zásadní roli, protože už pořízení Audi V8 odsálo z jejich konta od 90 do 167 tisíc DM…

    Přes své nesporné kvality nepřijali zákazníci V8 jako plnohodnotnou alternativu k BMW 7 či M-B S. Rozhodně ovšem připravilo půdu pro luxusní sedan A8 s hliníkovou karoserií, a s ním i razantní nástup Audi do nejvyšší třídy…

    Motor Objem kW Nm km/h
    3.6 V8 32v 3562 184 340 244 (235 aut.)
    4.2 V8 32v 4172 206 400 249 (242 aut.)

    V8 int

Lancia Thema: Luxusní dvojče Cromy Citroen XM: Pod taktovkou Bertoneho

14 Responses to Audi V8: Útok začíná (1988- 1994)

  • [1]

    19. 10. 2006 v 10:35Vlado

    Minule som toto auto videl na parkovisku(prvykrat v zivote) a nevedel som,co je to za audi!Myslel som,ze je to nejaka upravena 200(no, nebol som daleko od pravdy) alebo take nieco.Takze vdaka za clanok,lebo toto auto je fakt ojedinely zjav na cestach a urcite stoji za pozornost…Asi by sa na to dobre zhanali suciastky:))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    22. 10. 2006 v 14:48hekinen

    no tak ja tohle auto vlastním a je to bobma v jízdních vlastnostech a vnitřek je na svou dobu hodne povedený si myslím.. ale už 3 mesíce sháním jenom blbej blinkr originál a nikde se neda sehnat.. co jsme se ptel v brne kde je přimí autotechna na takovýhle autíčka tam ten chlápek říkal že techhle aute je v ČR registrovanejch jenom 3 no tak co nato říct no 🙁

    a hlavne je tam šíílená spotřeba!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    5. 11. 2006 v 16:36Lukas22

    to hekinnen: No možná jsou v ČR registrovaný jen 3 kusy Audi V8, ale pokud se podíváš na Audi V8.cz klub, zjistíš, že jich v naší republice jezdí mnohem víc 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    30. 12. 2006 v 19:24Marty

    Ahoj kluci, letos jsem koupil tyhle krasavice 3 a jsem z nich fakt nadšenej. Jenom k nim nemůžu sehnat manuál. Taky potřebuju vanu s přírubou na 4,2 a olejové čerpadlo. Budu rád, když se mi někdo ozvete. Dík Marty

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    5. 3. 2007 v 13:03Symdromaudi

    Pěkný článek . Založil jsem v čechách klub těchto vyjímečných vozů .
    Koukni na http://WWW.audiv8.cz .

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    5. 3. 2007 v 18:43vladi

    Symdromaudi: Pozeral som si tú stránku, vyzerá veľmi dobre. A tie fotky-na internete ťažko zoženieš fotky starších vozov s takým vysokým rozlíšením, ako máš ty. Keď sme pri tých starších audi-podľa mňa najkrajším modelom bola 100(C4) a z nej vychádzajúca A6. Z toho auta vyžaruje dynamika i elegancia zároveň.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    16. 3. 2007 v 20:25Lubomir,23

    Zdravim vsetkych maitelov tohto auta.na tie komentare odpoviem ln tolko.naozaj toho auto je bomba.ja sam vlastnim jednu .je to 4,2.ale co to robi na ceste,to je uzasne.ma to vsetko,co moze mat na svoj vek.Ved to auto vznikalo v 87roku,takze co dodat.A predsa.Vkliesnit sa medzi radu 7 a Ska,to je co povedat,ked vobec nemali predchodcu.Ak ma prosim Vas niekto odkazy na podobne clanky ako je na audiV8.cz prosim dajte vediet na tuto stranku.prajem vela vela statnych kilometrov.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    20. 10. 2007 v 21:38hagen

    tak tohohle fešáka mám v garáži !!!!!! V8 Lang!!!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    22. 10. 2007 v 11:51georgeS6

    bomba bomba a nic než bomba !!! pro fandy Audi je to modla !! každý se v ní chce alespon svezt, kdyz ne ji vlastnit a ja jsem si koupil S6/C4 4.2 a mám i V8 4.2. 2 x Airbag, elektrická zadní roletka – funguje, paměti na sedáky -fungujou, má 330 000 najeto a je skvělá !!! quattru zdar ! apropo letim pryč z ČR , takže V8 je na prodej !!!! – 736 651 523

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    27. 3. 2008 v 17:44fereros2

    Měl jsem možnost se v tomhle autě projet a je to fakt úlpně best kára v který jsem kdy jel, uvažuju i o koupi ale zajímala by mě spotřeba alespoň přibližná….

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    31. 3. 2008 v 21:35Phill88

    nazdar fereros2 mel jsem V8 3,6 a ted mam 4,2 a spotreba ve meste je cca 15l kdyz jezdis jako clovek na dalnici cca 13l.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    1. 4. 2008 v 17:14fereros2

    díky moc. Tak to je v pohodě čekal jsem že bude vyšší a ještě jednou díky moc za odpověď .

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    24. 5. 2008 v 22:14marty321

    hele lidi takže všichni co se zajímají o auta klikejte na web

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    14. 6. 2008 v 21:37sobííík

    Nazdar Lidičky. jel jsem v audi 4.2 v8 moc jse mi to líbilo a uvažuju o koupi tohoto vozu a prosil bych vás jestly by jste mi neposlali pár fotek vašich audi v8 mockrát děkuju a sťastnou jízdu s audi v8

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

mari.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Březen 20071 Příspěvek
  • Leden 20071 Příspěvek
  • Prosinec 20063 Posts
  • Říjen 20067 Posts
  • Září 20063 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura