-
Nižší střední třída: Audi A3
Tak jo… začínáme, a bereme to podle abecedy…
AUDI A3 Ambiente 1,9 TDI
Představte si jedenáct hráčů v kasinu. Jeden hází na stůl žetony a poulí při tom oči jako ryba, druhý v pruhovaném tričku a v teniskách stydlivě stojí opodál, třetí se šklebí v bolestné grimase ztracených nadějí na výhru a další se liší od ostatních tím, že hraje hlavou dolů s nohami zapřenými do ramen lustru… Asi Donald. Zbytek je tak nějak víceméně podobný.. „Lidé jsou ale divná zvířátka“ řekla mi jednou v metru jedna dáma…
Ale jeden z nich je klasik. Kvalitní tvídové sako, kalhoty z jemného manšestru a boty z jemné kůže. Nedbale se opírá o stůl a přemýšlí, jestli sem vlastně patří a jestli nakonec přeci jen neměl jet na ten golf. Ale hra je hra a v sázce je mnoho, a tak přihazuje i svůj žeton. Levá ruka opíše oblouk a zpod vyhrnutého rukávu zasvítí staré Omegy.. „černá trojka“ pronese tichým a kultivovaným hlasem.. Rukáv byl ale vyhrnutý příliš dlouho, takže pozornému divákovi neušlo, že Omegy neukazují přesně a hyzdí je rozbité sklíčko…
Ten klasik je samozřejmě první z tohoto testu, Audi A3. Už první pohled do očí odhalí, že tady se s ničím neexperimentuje a designér sází na jistotu „Single frame“ efektu a lehce podmračených očí bez zbytečných plastových „mračítek“ a spoilerů jako u A4. A3 je ze všech Audi ta nejméně nápadná, je uhlazená, elegantní a z mého pohledu dokonale kompaktní. Vně ani uvnitř v podstatě nelze nelézt téměř nic, co by nějakým způsobem rušilo harmonický celek, přičemž platí, že zatímco pozoruji předek, už dopředu intuitivně vím, jaký bude boční profil i záď… Všechno to do sebe zapadá jako puzzle.
Testovaný vůz byl vybaven koly s rozměrem 225/45/ZR17, takže letmý pohled před semaforem na jeho rozměry by dával tušit, že tentokrát bude o vítězi závodu Zelená-Červená předem rozhodnuto. To by ovšem byla chyba, nebo spíš důsledek perfektního „klamání tělem“ a o tom tahle konkrétní A3 byla.
Ale abych dokončil virtuální prohlídku, je třeba zastavit se také vzadu u zavazadlového prostoru. Víko se zvedá vysoko s tichým syčením plynových vzpěr a odkrývá opravdu prostorný a celkem hluboký lodní kufr s objemem 370 l, byť s poněkud vyšší nakládací hranou jako daň za tuhou karoserii. Tahle konkrétní A3 tiše trpěla plechovou mřížkou za zadními sedadly, svědčící o mdlém duchu eventuálního majitele i českého importéra. Víko dopadlo dolů trochu zlehka, takže jsem pokus opakoval s větší razancí i s podstatně větším úspěchem.
Audinteriér
Ne ne, to není nová rasa německého teriéra.. Audi má velmi propracované interiéry, které všechny spojuje bytelná kvalita a jakási „pocitová“ solidnost. Ta vyplývá z již poněkud přefrázované kvality zpracování a slícování, kde nic nevrže a během jízdy neodpadne, vynikajících volantů a ergonomie.. Ale i Audi má své mouchy a těmi jsou (byť v malé míře) prohřešky při volbě některých materiálů..
Usedám za volant a jen tak z radosti ho uchopím oběma rukama. Mám pocit, že mi je matka příroda před mnoha léty vytvarovala podle vzoru s perforovanou kůží, na kterém právě spočívají. Tedy dopředu říkám, že v pod-rubrice „Volant“ je A3 suverénním vítězem.
Oči a ruce se dívají dále a s překvapením zjišťují, že je jim tu mnohem příjemněji, než ve větší A4, která působí lacinějším a méně propracovaným dojmem. Nákladní A3 ve které sedím stojí „pouhých“ cca 670.000 Kč vč. DPH a proto je pro mne záhadou, jak je možné, že i přední látková sedadla jsou o poznání lepší než ta (základní), která jsem vyzkoušel v A4. Jsou dostatečně rozměrná a tuhá, hlavová opěrka tak akorát a posaz za volantem je (pominu-li typickou „utopenost“) bezproblémový. stejně jako výhled ven.
Ruka na řadící páce zkouší kulisu… zbytečně, řazení u koncernových aut nepatří mezi problematické stránky. Zapínám rádio (které na rozdíl od některých konkurentů lze aktivovat i bez klíčku v zapalování) a jsem velmi příjemně překvapen kvalitou a barvou zvuku. Zejména basové složky jsou krásně vykreslené a i při hlasitějším projevu nemají reproduktory tendenci drnčet nebo nějak zkreslovat. Zkrátka dobrá AUDIosoustva je pro pohodu za volantem veliké +
Klimatizovaná schránka před spolujezdcem svým objemem určitě neohromí.. Litrová petláhev se vejde, ale praktické to opravdu moc není a konkurence umí nabídnout víc… Ovšem, jaksi… ehm
Dost zkoumání místa řidiče, jde se dozadu, takže beru za madlo a.. Ejhle! To je hrůzostrašný materiál.. Nevzhledný šedý kus plastu bez nápadu, skoro se ho nechci dotýkat bez rukavic.. a to přeháním jen málo, protože tohle je pro útulný a kvalitní interiér tvrdá rána pod pás. A myslím to vážně, je to hrůza.
Přes velmi rozměrné zadní dveře s dobrým přístupem usedám za sebe a zjišťuji, že pro ramena a hlavu je opravdu dostatek místa, ale pro kolena je to vážně jen tak tak a navíc, zadní strana předních sedadel A3 je obalená do jakéhosi tvrdého plastu s vybráním pro kolena. Nic podobného jsem dosud neviděl a doufám, že také už neuvidím, nekouká se na to vůbec dobře, tlačí to a rychle mě to vyhání zpět na místo řidiče.
Na silnici s rezervou
Dveře tlumeně dosednou, dostatečně důstojně na nižší střední, ale odstup od A4 je tu znát. Otáčím klíčkem a studený motor okamžitě naskočí. Necítím vibrace (dobrá práce), ale klapání přeslechnout opravdu nejde. Žádná tragédie, to určitě ne, ale..
Odezírám celkem 13 800 ujetých kilometrů, čili celkem nový vůz, už ale zajetý, takže o motor nemám obavu.
Řadím za „jedna“, lehce to tam padne a trochu přespříliš pouštím trochu tvrdší spojku. A3 nečekaně svižně vyrazí vpřed díky nízko položenému maximu točivého momentu a já si užívám krásně tvarovaného volantu a citlivého řízení při ručkování kolem kamenné zídky směrem ven na silnici.
Najíždím na klasickou okresku a chvíli zahřívám motor, než mu šlápnu na krk, takže hledám v menu údaje o spotřebě… leč marně, Audi opět „nezklamalo“ a palubní počítač pro jistotu bez příplatku vůbec nenabízí. Ach jo. Během marného hledání jsem ale našel cosi úplně jiného a to digitální údaj o aktuální rychlosti na info displeji mezi rychloměrem a otáčkoměrem. Příjemná a v případě rychlostních limitů v obci i užitečná věc (vím z praxe
)
Pohled do bezvadně čitelné a přehledné kapličky mi oznamuje, že se voda v chladiči začíná ohřívat. Tak jo, ze čtyřky na trojku a šlápnu na to…
A3 za neuvěřitelného (!) dunění začala zvolna, ale vytrvale zrychlovat. S přibývajícími otáčkami se ale hluk od dunícího motoru (stále bez vibrací) stával doslova nepříjemným a v oblasti okolo maxima výkonu už jsem to nevydržel a musel přeřadit. Zase jsem zvolnil a zamračeně se dívám na otáčkoměr, hledaje ještě snesitelné pole. Do třech tisíc, pak už je to jen pro a) otrlé, b) zvyklé, c) traktoristy. Ne ne, tenhle motor si mou přízeň určitě nezískal a považuji ho za nejslabší místo modelu A3. Tu totiž nehendikepuje ani tak vysoká cena (protože ta je daní za vstupenku do vyšší ligy), jako spíš lowendová nálepka na motoru.
Netrvá dlouho a člověk za volantem A3 jaksi zdomácní a zjistí, že přátelsky a nezáludně naladěný podvozek toho (zejména s takovými koly!) snese opravdu hodně. S trochou nadsázky lze říci, že mi Átrojka smutně špitala „já bych mohla víc, mnohem víc, víš? Ale těch 77 kW mi nestačí, tak toho nechej, jo? Ono to víc už stejně nepojede“…. Ona ta A3 vůbec nejela špatně, ale výkonová rezerva pro předjetí byla víceméně na úrovni trochu lepší Fabie, což za příspěvek k aktivní bezpečnosti považovat zrovna nelze a zejména ve srovnání s kvalitami podvozku vyšla nahota téhle „sociální“ motorizace nepěkně najevo.
V ostatních disciplínách nazvaných „řízení“; „řazení“; „odhlučnění podvozku“; „výhled“ (s výjimkou směrem vzad, tam tedy žádná sláva) a pohodlí nemám téměř žádné důvody k výtkám. Osobně bych ale raději volil pneumatiky s vyšším profilovým číslem, protože rozbitá silnice byla místy přeci jen trochu cítit.
Dojíždím zpátky do cíle uvolněným tempem, které této Átrojce sluší asi nejlépe a užívám si řízení i řazení do posledních metrů. S pohledem do velkých zpětných zrcátek rovnám Audi zpět na své místo o vypínám motor. To ticho!
+/-
Audi A3 vyčnívala nad ostatní tím tvídovým sakem mezi mikinami a tričky s krátkými rukávy. Její potenciál je ale mnohem výš, než u zkoušené verze, která spíše zapadá svou cenovou kategorií mezi ostatní. Z toho pohledu bych volbu také chápal, volil bych ale jiný motor. Přesněji jakýkoliv jiný motor. V dané cenové relaci (ano, těch, co se řídí také cenou je většina, byť u Audi to neplatí tak zhusta) bych zvolil asi TS.
Velikým plusem A3 je reálný pocit bytelné kvality provedení (pozor, nezaměňovat s pojmem spolehlivost!), kvalitní, čitelný a neutrální podvozek, kvalitní audiosoustava, výtečné řízení a řazení, solidní sedadla a praktické pětidvéřové provedení s velkým zavazadlovým prostorem.
Mezi nevýhody počítám přeci jen vyšší cenu (ale viz výše), vysoký podíl přeražených VIN čísel, prázdné místo před domem jako vzpruha místo ranní kávy, některé lacině působící materiály (madla dveří a zadní výplně předních sedadel) a málo místa pro zadní cestující v oblasti kolen.
Specifickou nevýhodou všech Audi je servis. Neplatí to paušálně všude, ale vím své.. zejména o kvalitě lidí a servisních sazbách. Ty jsou jaksi.. ambiciózní
Jinak ale Audi A3 zanechala v testovacím jezdci velmi, velmi dobrý dojem!
Nižší střední třída: Citroën C4 Nižší střední třída – Prolog
6 330 reakcí na Nižší střední třída: Audi A3
[1]
16. 10. 2008 v 20:59Navtech
Skvěle si to popsal! Člověk má pocit, že to auto ani nemusí vidět. Myslim, že hlavně ta cena spousty lidí odrazuje, ale asi bych si A3 ze všech ostatních stejně vybral. Pokud by tam byl ovšem trochu jiný žaludek pod kapotou. Flašku s fantou bych si dal do tašky.
Palce čtyři!
Měl jsem půjčenou A3 s 1.6 Sline, nebo jak je to označení píše a s tim DSG. Podvozek byl poměrně tvrdej, sedělo to, jelo to kam jsem chtěl, ale ten asi 100k motor s tim automatem… někdy se mi chtělo i brečet. Každej čekal, jak si to s nim „rozdám“ a já byl rád, že z toho něco vymodlim aspoň z kopce. Nedalo se předjíždět, při „kicku“ to začalo řvát, jako dobytek a nedělo se nic. A ještě to údajně stálo asi 900! To ta 1.9 asi bude raketa.
[2]
16. 10. 2008 v 21:00Culdaraztriptaco
Velmi pěkně napsáno…škoda, že je Mégane až na konci abecedy
[3]
16. 10. 2008 v 21:11Perun
Navtech: Díky. A3 měla hendikep, ten jí ale umožnil být mezi reálně uvažovanými…
Jo jo, slabota pod kapotou, to je někdy úplně k pláči. Ne že by člověk musel lítat dvě stovky, ale to předjíždění a kopce… Úplně tě chápu, já bych se asi zvencnul… 9 stovek pro stovku za patnáct sekund… No potěš
[4]
16. 10. 2008 v 21:13Perun
Avantime: Dík. Mégane je až dalece za abecedou… On už se totiž ve verzi HB nenabízí, takže nakonec z testu jaksi… přirozeně vypadl. A nového (skandál) nesehnali
[5]
16. 10. 2008 v 21:14webpaja
Ahoj, vzhledem k tomu, ze jsem najel na temer identickem voze pres 130kkm (az na absenci krysi klece) si dovolim jeste pridat par postrehu…
V mem konkretnim pripade se kvalita zpracovani snoubila i se spolehlivosti a az na zvysenou spotrebu oleje (cca 1litr na 5kkm), vyzadovala pouze bezny servis.
Diky litym 16″ kolum jsem mel komfortu az moc a prave o palec vetsi kola dodavaji vozu na stabilite. Sedacky prevysuji na oko i pocitove lecktere podstatne drazsi vozy, ovsem plastovy kryt zadni strany prednich operadel je veskrze prakticka zalezitost, vesmes pro rodiny s malymi detmi (vyzkouseno, mimochodem…prohledni si BMw rady 3:-) ). Motor je prilis slabe utlumeny a „olympionici“ mohli byt podstatne duslednejsi. Pri snaze o dynamickou jizdu je potreba vyuzivat velmi uzke spektrum otacek, nebot po 3,500rpm prichazi „rychla smrt“. Na jeho obranu udavam, ze jsem se malokdy i pres rychlou jizdu dostal pres 7l/100km a jen v ojedinelych pripadech atakoval devitku. Podvozek je na limitu vice nachylnejsi na vyboceni zade pri prudkem ubrani plynu, naopak pri lehkem snizeni tlaku relativne zabavne utahuje zatacky. Rizeni je o trochu lepsi nez u synova volantu na PC…ale ne o moc:-).
Zaverem…byly to prijemne dva roky.
[6]
16. 10. 2008 v 21:17T613
Perune jako vždy se to perfektně čte, a co víc ty tvé prožitky si umím přenést na sebe jako bych to byl já. Dobrá práce!
[7]
16. 10. 2008 v 21:19honzarov
Tak jak jsem otvíral první testík, říkám začínáš od nejhoršího z tvýho výběru (motor udělal své, ale vo tom to taky je, že). Po prvních pár odstavcích hodnocení Audi pro ženské jsem pojal nedůvěru, že rozhodující budou síťky na drobnosti. Ale ne, je to napsané celistvě a tak jak to má být, dle osobních dojmů. Takže budu se těšit na další.
Co takhle vždy na konci nějaké bodování, aby se v těch hodnoceních dalo vyznat. Né že bych tě chtěl do něčeho tlačit, ale třeba vždy na konci článku některé kategorie hodnocení a body od jedné do desíti? Motor, jízdní vlastnosti, interiér, třeba jen šest sedm kritérií. A na spodu každého testíku doplňovat průběžně postupně tabulku.
[8]
16. 10. 2008 v 21:36Perun
[5] webpaja: Tvé zkušenosti se s těmi mými necelými dvaceti kilometry samozřejmě nedají porovnávat, takže beru
Já osobně jsem vnímal rozměr kol jako ideální – ale pouze v případě kvalitních silnic. Mě ty rázy prostě vadí tím víc, čím víc toho najezdím. Novou BMW jsem ještě nezkoušel, škoda, jinak bych ale raději dětem sundal boty, než abych měl krunýř jako želva 
P.S. Já mám na zadních sedadlech plast taky, ale přes něj je napnutá síťka a vybrání je po celé ploše… tam mi to nějak nevadí
[9]
16. 10. 2008 v 21:37Perun
[6] T613: Děkuju… A buď rád, že ne všechny prožitky jsou tak snadno přenosné. To co jsem dnes cítil ve výtahu…
[10]
16. 10. 2008 v 21:42Perun
[7] honzarov: Nemyslím si, že A3 je z uvedených aut to nejhorší
Opravdu ne, třebaže motoricky zaostává o pár let. Ale jak jsi správně napsal, je to o dojmech a on má tu optiku každý naštěstí úplně jinou.
O bodech jsem chvíli uvažoval, ale dojmy a pocity bych degradoval na měřitelné hodnoty a to nechci.. Ať si každý vezme z textu to, co uzná za vhodné… Body zůstanou profesionálům.
Ale díky z námět
[11]
16. 10. 2008 v 21:44re: muzyka
ano, ano !! – konstrukcne neprekonatelna kastle, postavena podle vzoru seat ibiza druhe generace !!
vymazleny a zcela soucasny audi interier s triramennym volantem – neexistuje nic lepsiho v realnem svete.
ach ano, a ten motor.. – benzin, benzin !!
[12]
16. 10. 2008 v 22:00Perun
[11] re: muzyka: ano, ano !!
[13]
16. 10. 2008 v 22:24Ondore
Absolútna kvalita! To samozrejme platí Tebe, ako obvykle výborné, čtivé
skrátka super! Aj keď by ma v týchto dňoch od Teba viac potešili dojmy z novej sedmičky
teším sa na ďalšie pokračovania! :yes:
[14]
16. 10. 2008 v 22:54Avantime
Perun (4): Chtělo by to počkat na nový…ale i tak se těším na zbytek testu
[15]
16. 10. 2008 v 23:11Perun
[13] Ondore: Děkuju, jsem rád, že to oceníš. Sám bych si „sedmu“ rád vyzkoušel, ale tuhle kategorii je možná lepší nechat opravdovým profesionálům
[16]
16. 10. 2008 v 23:13Perun
[14] Avantime: Já sám jsem na nový Megane velmi zvědavý… Pro Renault je to model ve smyslu „To be, or not to be…“
[17]
16. 10. 2008 v 23:23Vi King
Perune, tak krasny test jsem dlouho necetl. Nejde ani tak o to, ze jsem ho hltal jak cokoladu, protoze jsem „Audista“, ale hlavne proto, ze jsi krasne prokladal fakta, dojmy a ruzne vtipne poznamky a zajimava srovnani (napr. hned ten zacatek s tim casinem).
K A3 – no ja bych si do tohoto auta vybral motor 1.4TSI, ale ten se tam zatim nedava, ne? Nevim, jak to je. Pokud ho tam nedavaji, snad brzy zacnou. Jinak nemuzu jinak nez pochvalit design A3. Je fakt moc pekna. Ja u nas dost casto potkavam 3-dverovou v takove tmave sede metalize a je to fakt krasny kompakt. Byt mladik s par set tisici na konte, uvazoval bych velmi vyrazne o A3 jako o svem prvnim aute. A ten interier
Jen skoda tech lacinych detailu, o kterych pises, ale tak co uz. Delaji to jen lidi a lidi nejsou dokonali a i Audi ma proste chyby stejne jako ostatni (premiove) automobilky. To urcite nebudu popirat. A chtel bych se zeptat – jak je na tom A3 s jizdou? Ty pises, ze ma velmi presne rizeni, ale jak jezdi? Mozna jsi to tam psal, ale nejak jsem si nevsiml, tak jestli to tam je, tak se omlouvam.
[18]
16. 10. 2008 v 23:50GTI
Prémiové auto, prémiovej… text. Parádně se to čte, člověk s tebou zcela přirozeně absolvoval jízdu nikoliv u monitoru, nýbrž na sedadle spolujezdce, tak přitažlivě jsi to napsal.
Samo, že A3 chce jinej motor. Je to kompaktní kráska zralá výhradě na benzín. Na sametovej benzín.
Velmi souhlasím s tvým popisem exteriéru i interieru. Zaujímáš zkušené, dobře dávkované postoje.
Testovaná auta neměla prioritně „konkurenční“ motory, proto apeluji na to, abychom nezatracovai naftu v prémiovce proti sametovému benzínu v následujícím mainstreamu…
A… nehodlám čekat zase 14 dní na pokračování, jasný jo?
[19]
17. 10. 2008 v 7:26Perun
[17] Vi King: Ty se vždycky vyjádříš tak čistě… Dík.
Chce to něco nezáludného a bezpečného. Hodně mladých kluků v různých lehkonohých CTRkách a jim podobných už za volant nikdy nesednou… Zpod žulovýho náhrobku to moc dobře nejde..
Myslím, že TSI v nabídce je, čili volba by automaticky směřovala právě tam. Zejména 1,8 by se k A3 dokonale hodila, cena pak ale trochu letí vzhůru a překonává v mnoha ohledech neméně kvalitní střední třídu. Tady je to pak o citu a osobní volbě. Co se jízdy týče, A3 má podvozek z Golfu – tedy kultivovaný, všestranný a neutrální. A to já ocením spíše než nějaké sportovní nářadí. Preferuji čitelný a bezpečný podvozek, třeba zrovna ten, který je v A3. Umí jet rychle, ale nenutí k tomu. A3 jako první auto není vůbec špatná volba
[20]
17. 10. 2008 v 7:34Perun
[18] GTI: °-) Dík za pochvalu. Mít tě jako spolujezdce, prubnem něco ostřejšího, to je nasnadě:) A do toho bych šel hned.
Abecedně bude následovat Citroën, tak to třeba nějaký ten den vydržíš
Snažím se od motorizací odhlédnout, ale v některých případech to bude velmi těžké, protože někdy právě ten motor dal vyniknout jinak skrytým kvalitám auta a svými parametry ho tahal vzhůru v pořadí…
K tomu čekání :-)) Budu se snažit, ale třeba tenhle testík jsem s přestávkami psal va dny… Kdyby měl den 25 hodin.. No jo, ale kdyby lítaly ryby, nebyly by rybníky
[21]
17. 10. 2008 v 8:06T613
(19) taky sis všiml? Vi King by už měl začít blogařit!
[22]
17. 10. 2008 v 8:43Pierro
Perune, velká pochvala. Krásně napsané. Jak už zmínil výše kolega GTI, měl jsem při čtení pocit jako bych v tom autě jel s tebou. Vtipné, objektivní, čtivé. Prostě super příspěvek. Máš ode mne všechny palce nahoru. Už se těším na pokračování v podobě C4.
[23]
17. 10. 2008 v 8:45Pierro
21: To víš Viking taky neni žádný vořezávátko, nýbrž mladý nadějný muž a o víc, stejně jako já fanda čtyř ingolstadtských kruhů
Blogařit by mohl začít.
[24]
17. 10. 2008 v 8:49T613
(23) ano, to jeho fandění olympionikům je zatím jeho jediný nedostatek. Proč fandit Audi, když zde máme Mercedes?
[25]
17. 10. 2008 v 9:14Pierro
24: Prečo fandiť Fiatovi keď je tu Fábia s makčenými plastmi…
[26]
17. 10. 2008 v 9:15Pierro
24: Co tvůj nový Foky?? Už parkuje u Vás před domem?
[27]
17. 10. 2008 v 9:24T613
(26) jo už od pondělí.. a nový bych mu neříkal
[28]
17. 10. 2008 v 9:33Perun
[21] T613: Jo jo, ten kluk do toho jde poctivě… žádný cinknutý karty. A třeba ho časem vezme za pačesy i něco jiného. Třeba Logan
[29]
17. 10. 2008 v 9:34Darth_Vader
Vyborne napsane
[30]
17. 10. 2008 v 9:37Navtech
Nestrašte to mládí!
[31]
17. 10. 2008 v 9:44Pierro
Vadere, nejedeš tenhle víkend do Opic??
[32]
17. 10. 2008 v 9:44webpaja
No a hodit nejakou recenzi?
[33]
17. 10. 2008 v 9:51T613
(32) ti bude muset stačit leda má recenze kübelwagenu nebo Porsche 597. Si ještě budu muset dneska hodit mincí co to bude
[34]
17. 10. 2008 v 9:57webpaja
(33) No tak ho hod do placu a neco sesmolime, pardale!
[35]
17. 10. 2008 v 10:01jurajos
Tak je tu „božského“ test hatchbackov. Vivat! To čakanie bolo nekonečné.
A3-ka je po vizuálnej stránke mne asi najbližšie Audi a napriek tomu že najčastejšie vídam 1.6-tky a TDI-čka, potvrdil si mi aj s Navtechom že sú to preń asi najmenej vhodné motorizácie. Cena síce odrádza, ale presne si popísal čo za tie prachy dostaneš. Bytelný, dobre postavený automobil, ktorý po prvom usadnutí za volant vyzerá že by mohol slúžiť večne. Výborné…oživené fotkami…(a kedže na C4 som počul len slová triezvej chvály)trasiem sa na pokračovanie.
[36]
17. 10. 2008 v 10:13T613
(34) že ty si tu 597 pleteš s 957
[37]
17. 10. 2008 v 10:27igor
(20): nemuzes odhlidnout od motorizace.. motor dela auto.
[38]
17. 10. 2008 v 10:31Emel
Pro mé osobní preference A3 neustojí srovnání se střením mainstreamem za stejnou cenu, i těch 670 za 1,9TDI je docela pálka… ale pokud bych chtěl auto v této velikosti a moc mě nezajímaly peníze, pak si umím nějaké TFSI docela dobře představit. V tomto testu ovšem stojí opravdu trošku stranou.
Jako spolujezdec bych docela prubnul tu 308… třeba výměnou za 407 2,7… nebo něco ostřejšího :-).
Ještě k té přepážce… chápu podnikatele, že jim to za těch 19% ceny stojí, obzvlášť když se dá docela dobře jezdit i bez ní. Mdlý jest duch českého zákonodárce…
PS: nechtěl jsi napsat AUDInteriér místo AUDInterér? Normálně bych to nechal být, ale v dokonalé recenzi…
[39]
17. 10. 2008 v 10:34Perun
[22] Pierro: Díky, Pierro. C4 bude, dokonce i bez rozbušky
[40]
17. 10. 2008 v 10:35Perun
[29] Darth_Vader: Ď
[41]
17. 10. 2008 v 10:38Perun
[35] jurajos: Děkuju. No, C4 bude samozřejmě o něčem jiném
[42]
17. 10. 2008 v 10:39T613
(41) na zbývající vozy se těším.. jako bazarový kovboj je mám v merku
[43]
17. 10. 2008 v 10:41Perun
[37] igor: Můžu.
a) Je to můj test :-))
b) Víc mne zajímá auto, motor lze vybírat jako „doplněk“, třebaže ten zdaleka nejdůležitější.
Je ale pravda, že rozdíly u stejného auta s rozdílnými motorizacemi jsou někdy…. propastné.
[44]
17. 10. 2008 v 10:43Dinar
Perun: čtivý a svižný text, vysoký peruní standard, ale já stejně nejvíc oceňuju tu tvoji všudypřítomnou snahu o objektivitu. V případě átrojky resp. čehokoliv z koncernu vybaveného tímto motorem je velmi těžké nepodlehnout všepřebíjejícímu nedobrému dojmu, který je dán projevem motoru, a neodepsat rovnou celé auto. S 1,4 tsi, které bude předpokládám i levnější, je to auto o dvě třídy jinde, a troufnu si tvrdit, že mít ho tam, měl bys, vzhledem k ostatním účastníkům, vítěze.
Každopádně, za první díl máš palec.
Navtech: 1,6 s automatem v S-line může být jedině předváděčka, nikdo duševně zdravý si podobnou konfiguraci nemůže vybrat.
[45]
17. 10. 2008 v 10:44Perun
[38] Emel: Emele díky. I za tu opravu – hned na to letím… Je pravda, že ta 308čka se stopadesátikoňovým motorem jela jako blázen, ani jsem tomu nechtěl věřit, včetně „soupeřů“ :-))
[46]
17. 10. 2008 v 10:44Perun
[42] T613: Ha ha, upřímný bazarový kovboj! Máš mé sympatie
[47]
17. 10. 2008 v 10:45Lonestarstate
Pojetí interiéru u koncernu VW je takové dost specifické. Zrovna nedávno jsem jel Passatem minulé generace a působil na mne hrozně spartánsky a použité materiály jakbysmet, dokonale jsem si připomněl, proč to není moje krevní skupina.
Preciznost zpracování upřít nelze, ale jako luxusní mi nepřišel ani omylem. A podobně je to i s Audinama. Kromě poslední A6 a A8. Tam to povyšuje bohatý a krásně vypadající dřevěný dekor a pár dalších vychytaných detailů. Momentálně to vypadá, že se Audi trefilo do černého s A5…po Praze jich začíná jezdit hodně a vypadají celkem futuristicky (taková autovykrádačka vlastního R8).
[48]
17. 10. 2008 v 10:48Perun
[44] Dinar: Děkuju za uznání. Není snadné zůstat objektivní u všech a už teď vím, že na 100% to prostě nebude… Těžké je to, těžké.
A3 s TSI by možná opravdu vyhrála.. Možná, protože jedním z kritérií je i cena a TSI levnější není.. Žel. V každém případě je „Tvído“ hráč s ultrasilnými ambicemi a test mu spíš křivdí. Ale to je život.
[49]
17. 10. 2008 v 10:49Perun
[47] Lonestarstate: Přesně
[50]
17. 10. 2008 v 10:53Kuko
hezký test
z mého jediného setkání s A3 ve stejné motorizaci jsem měl velice podobné pocity. Parádní interiér, slušný podvozek, krásný podsvícení přístrojů, ale ten motor…Hlavně ten rámus! To neumějí v autě za 700 klacků (no vlastně v tom, v kterém jsem jel byl i PC, takže asi nějaký vyšší výbava, takže ještě víc klacků) nějak utlumit! Tohle je myslím velký šrám na jinak povedeném autíčku.
[51]
17. 10. 2008 v 10:56Perun
[50] Kuko: Souhlasím. A3 míří výš, než ke klapavým sedmasedmdesáti kilowattům.
[52]
17. 10. 2008 v 10:57Navtech
[44] No divil by ses, koupilo si to jedno děvče a evidentně zrovna neměla chlapce. Červená barva, černý vnitřek, že srdce každého děvčete zaplesalo, když jsem brázdil silnice. Naštěstí to mělo i černý okna, protože jsem se v tom celkem styděl.
[53]
17. 10. 2008 v 11:07T613
(46) Perune já se za to nestydím. S dost lidma jsem se teď radil. Malá ukázka rad:
Pierro: Passat! Jedině Passat!
Ronault: Laguna I! Jedině Laguna I!
Navtech: hlavně ať to má klímu!
[54]
17. 10. 2008 v 11:26Dinar
[52] tak jedině, že neměla toho chlapce, s patřičně upravenou sedačkou se dá s-line používat jako vibrátor.
[55]
17. 10. 2008 v 11:49Perun
[53] T613: Kamarád viděl ve Švýcarsku u Citroën dealera vykoupený Volvo 850R. Tmavě zelená, uvnitř světlý interiér – kůže, tehdejší naprosto kompletní výbava a defacto úplně 100% stav. Krásný auto, kombík na velkých kolech s 250 koňmi. Štestí zná své jméno… a Pierro tady s Passatem, no tohle…
[56]
17. 10. 2008 v 12:08Pierro
Perun: no tatra chtěl relatině ne drahé auto střední třídy – tak jsem mu doporučil Passata. Ne že bych byl z apoštola paf, ale v porovnání s Peugeotem 406 se mi to zdálo jako spolehlivější auťák. Jinak to volvo by se mi taky docela líbilo…
[57]
17. 10. 2008 v 12:17Navtech
[56] Hlavně tu klímu!
[58]
17. 10. 2008 v 12:17T613
(56) kdybych měl poslouchat všechny rady co si koupit dle spolehlivosti, včetně recenzí, tak by mi taky mohla explodovat hlava!
Proto jsem se taky smál u spravedlivého rozhořčení nad dlouhodobým testem Passatu.
Když jsem pak vlezl do třetího bazaru, a tam viděl toho černého Focuse sedan s těmi drobnými erby na C sloupku, tak to byla láska
[59]
17. 10. 2008 v 12:22Pierro
Tatra: však já myslím žes pořídil velmi dobře…
Foky bylo a je velice dobré auto. I když musím přiznat, že s první generací Fokyho sedana jsem se doposud ještě nesvez. Ale hatch i kombík jezdily velice příjemně.
[60]
17. 10. 2008 v 12:24T613
(59) tak přijeď
[61]
17. 10. 2008 v 12:34Navtech
Hele srazíček, nebo výměna manželek?!
[62]
17. 10. 2008 v 12:45T613
(61) tak přijeď taky, ať ti to není líto
[63]
17. 10. 2008 v 12:46onk
krasne auta, kdyz se rekne Audi, hned se mi vybavi luxus a komfort
[64]
17. 10. 2008 v 12:50Pierro
Tatra: no já bych i přijel, jenže kdybys viděl tu mojí ingolstadtskou prémii, měl bys z toho ještě mundrák.
takže by mi nezbejvalo než zajít do Študák ejdžensy anebo skáknout do Liďáku za navtechem aby mě do Ovy odvez…
[65]
17. 10. 2008 v 12:57Perun
[56] Pierro: To Volvo bylo za něco mále přes dvě stě tisíc, takže řešit podobný „problém“ jako Tatra, neváhal bych ani chvíli. Starý Focus s ulítlým interiérem a hranatým batůžkem, to už snad raději tu tramvaj
P.S. 406 bývala obvykle neuvěřitelný držák, stejně jako starší Passaty. U nových aut už to tak neplatí.
[66]
17. 10. 2008 v 13:01T613
(65) kolik ti je? 12?
[67]
17. 10. 2008 v 13:04Perun
[66] T613: Už brzo! Těším se, že si zajdu do kina i na biják do té doby mně zapovězený. Třeba na Mumii
[68]
17. 10. 2008 v 13:26T613
(67) tak hybaj se zatím dívat na Mumínky!
[69]
17. 10. 2008 v 13:27T613
(65) nad Volvem 760 jsem drahnou chvíli uvažoval. Leč ještě není, kde bych se mu věnoval. A na reznutí před barákem je ho škoda. A až bude garáž tak bude Tatra
[70]
17. 10. 2008 v 13:30Dinar
T613: focus I sedan, designová zvrácenost, zajímavé, koho taková auta přitahují.
[71]
17. 10. 2008 v 13:34T613
(70) tatromuže dvoutakt
[72]
17. 10. 2008 v 13:55Lonestarstate
Mně se Focus I sedan líbí moc (v rámci možností sedanů nižší střední třídy)
Asi jsem taky zvrácený.
[73]
17. 10. 2008 v 14:07T613
(72) vždy jsem věděl, že máš potenciál!
[74]
17. 10. 2008 v 14:34AG
Opět výborná práce Perune,souhlasím s tím,že 77kw v tomto zastaralém motoru není A3 hodno.Jinak jsem v A3 jezdil i na 18“ a to už je docela utrpení,kromě snad nových úseků dálnice.Zase to ovšem sedí jak přibitý.Ty 17“ jsou pro někoho,kdo si rád zařídí celkem slušný kompromis (i když ten asi zvolí jinou motorizaci).
Už se těším na další recenze.
[75]
17. 10. 2008 v 14:43Dinar
Lonestatra: jo, jedno z mála aut na kterým mi nevadí zástěrky. Je to totiž úplně jedno. http://katalog-automobilu.cz/img/ford-focus-sedan-1-4-16v-3.jpg Jen jeden sedan jej dokáže překonat v „přitažlivosti“, zejména svých zadních partií, ten s orgánem ve znaku a výrobou v Istambulu.
[76]
17. 10. 2008 v 14:58Perun
AG: Děkuju. 18″ už je na nižší střední moc a efekt je vykoupený někdy až příliš draho. Kvalitní podvozek nepotřebuje na dobrý grip příliš velká kola a třeba takový Focus na základních kolech 195/65/R15 jezdil v podstatě srovnatelně se 17″ koly konkurence…
[77]
17. 10. 2008 v 14:59Perun
[75] Dinar: To je zrůdička >:-D
[78]
17. 10. 2008 v 15:01T613
(75) já tu svoji zrůdičku budu muset vyfotit
[79]
17. 10. 2008 v 15:14Lonestarstate
[75] To ej ten nejméně lichotivý údel, co jsi mohl vybrat. Samozřejmě, že zadní stupínek kufru, krátký už sám o sobě (je to přece nižší střední), vypadá ještě kratší při úhlu šikmo odzadu
V rámci třídy mne prostě oslovuje nejvíc. A to T613 nijak nepodlejzám
[80]
17. 10. 2008 v 15:22T613
Nejvíc mě oslovuje co se malých sedanů týče Bora, ale její prostornost není příliš velká.
[81]
17. 10. 2008 v 15:23Dinar
[79] Astra sedan nebo bora byly proti tomuhle vrcholem elegance, focus I je zvenku (interier je zmatek) krásné a originální auto, ale jen ve verzi HB, odvozeniny jsou obludky. A to bych Tatrovi rád podlézal, jenže to nejde.
[82]
17. 10. 2008 v 15:26T613
(81) S Borou souhlas a velký, Astrou nesouhlas. Focus sedan se mi líbí v jak které barvě. V těch nejobvyklejších ve kterých se Foc1 zde vyskytuje moc krásy nepobral. V té černé vypadá mnohem lépe
[83]
17. 10. 2008 v 15:38Dinar
[82] Bora měla jednu zajímavou variantu, zajímavou jako důvod koupě bory jako ojetiny. Myslím tu V6ku, nejel jsem s tím, ale párkrát jsem to na silnici potkal a jelo to slušně. Do zatáček to moc nebude, ale na dálnici takový nenápadný expres. Těžko říct kolik jich bude a za kolik, ale v dojčlandu by se mohla dát slušná najít.
[84]
17. 10. 2008 v 16:51Navtech
[62] já vám nechci dělat křena
Příští týden jedu do Bruselu na gastrotah, tak jsem zvědavej komu dá Pijérro přednost
[85]
17. 10. 2008 v 16:52Navtech
[83] Tam strkali i nějakej pětiválec?
[86]
17. 10. 2008 v 18:57T613
Bora je veskrze pěkné auto, leč v bazarech stojí tolik co Octavia. A i ta se mi zdála předražená
[87]
17. 10. 2008 v 20:13Emel
Sedan v nižší nebo nižší střední… je prostě problém, když má základní auto nějaký výraznější design a sedan se na to nalepí. Fabia I, Thalia I, C4, Focus… to jsou zástupy nepříliš vydařených pokusů. VW to naopak i v historii vždy ustál docela slušně – Jetta, Vento, Polo, Bora… každý měl osobitý výraz. Asi nejvíc se mi líbí současná Mazda 3, i Almera je lepší v sedanu.
[88]
17. 10. 2008 v 20:59Navtech
[87] Teď jsem jel za nějakou Magdou, asi kombíkem a mělo to zadní světla, jak špičatý uši čerta. Co to bylo? Celkem legrační, i když ne tak „hnusný“, jako A6…
[89]
17. 10. 2008 v 23:58Emel
Navtech: špičatý světla mají MPV… Premacy, Mazda 5.. 5ka se mi taky hodně líbí
[90]
18. 10. 2008 v 23:02ladlen
Výborné, lepšie ako v motoristických časopisoch, lebo tam nie som o objektivite vždy presvedčený. Ak udržíš vysoko položenú latku z tohto príspevku, možno budú podľa Teba ľudia kupovať auto, aké práve chcú. Mňa len veľmi zaujíma, ako ohodnotíš to moje súčasné auto, práve som sa vrátil z Hamburgu na otočku a v Nemecku mi na diaľniciach aj niečo na ňom vadilo, som zvedavý, či to potvrdíš.
[91]
19. 10. 2008 v 8:27Perun
[90] ladlen: Děkuju, budu se snažit… Právě jsem se vrátil z hradu :-))
Komentáře nejsou povoleny.