-
Nižší střední třída – Prolog
Je pondělní ráno, šedé mraky zvolna plují oblohou a slabě prší. Ticho ruší jen spadané listí, točící se ve víru v rohu nádvoří, na kterém nehnutě čeká zhruba 1 360 koní.
11 aut nižší střední třídy, jedenáct filosofií na čtyřiačtyřiceti kolech a klíčky od každého z nich mám ve své pravé kapse. Stojím na zábradlí, abych měl co nejlepší přehled a přemýšlím, odkud by byl nejlepší záběr na celé nádvoří. Vypadám jako mafián s koženým kabátem, co pod ním skrývá Uzzi, zatímco obhlíží terén a hledá nouzové únikové cesty…
Ale z nádvoří vede jen jediná cesta a tou, jak pevně doufám, jedenáctkrát vyrazím vystřílet zásobník na okreskách, dálnici i městské dlažbě. Času mnoho nemám a testovací trasa je (alespoň ta má 🙂 ) téměř 20 km dlouhá. Chci najít ideál. Chci najít tu pravou volbu pro člověka, který jde volit s jednou rukou na peněžence a druhou na srdci. Chci zjistit, jak jezdí, jak se v nich sedí, zajímá mě úroveň hluku a zpracování, zajímá mě, jestli se mi do kufru vejde kočárek nebo jen taška s notebookem. Zajímá mě zkrátka všechno, co se dá zjistit během krátké testovací jízdy. Ta by sama o sobě nebyla tak důležitá, nebýt toho, že prostě přesednu z auta do auta a letím tou samou trasou a přibližně podobným stylem.Tedy hned poté, co dopíšu poslední postřehy z právě ukončené testovačky.
Aby ale bylo jasno hned na začátku:
Tenhle test není objektivní práce profi novináře a vzhledem k počtu testovaných aut jsem musel (chtě nechtě) udělat určité ústupky v důslednosti posuzování. Je tedy pouze souhrnem mých pocitů a dojmů a nechávám na každém z vás, abyste si z něj sami vzali to, co vás zajímá a v lepším případě to, co jste třeba ani nevěděli.
Ostatně dobrých dvacet minut jsem ztratil při asistování u nehody jednoho kloučka, co si spletl silnici se závodní dráhou.. Zdemoloval úplně novou C4, udělal baletní pukrle a předvedl jedno ukázkové salto, po kterém zmrzačený Citroën zůstal na steše. Když uvážím, v jaké rychlosti se to událo a že klouček vylezl bez škrábnutí ven bočním oknem, mám o čem přemýšlet. Nejen o deformačních zónách a pevnostních vzorcích, ale také o úplně jiných vzorcích… O vzorcích chování nás řidičů na silnicích, o strážných andělech a v neposlední řadě o vzorci testosteronu (C19H28O2) mladých kluků a stárnoucích dětí.
Test jsem končil až za tmy, když už to dál opravdu nešlo. Vynechal jsem jedno auto a chvíli jsem váhal, které to bude. Černý Petr nakonec připadl zelenému Suzuki, které tedy nebude v testu zohledněné.
Na konci testu jsem využil nabídky, které se mi dostalo a do příštího dne jsem si jeden ze zkoušených vozů zapůjčil. Ten se pak nakonec stal i vítězem, ale o tom až mnohem později.
V testu přes předchozí info nebyl přítomen Renault Mégane ani VW Golf. Číslo pět už umřelo, Šestka teprve přijde… Velká škoda.
A poslední bod… Nejsem dobrý fotograf, fotil jsem obyčejným (ale velmi skladným) kompaktem s mizernou optikou a v nedobrých světelných podmínkách… Laskavý čtenář, doufám, promine 😉
Mám určitá privilegia (asi to Uzzi…) a tak dostávám klíčky jako první. Vyrážím pevně rozhodnutý, měřit všem stejným metrem… Až později zjišťuji (auta jsem do testu nevybíral a věřím, že i tak se jedná o vcelku husarský kousek), jak je to těžké, protože zdaleka ne všechna auta jsou motoricky a cenově srovnatelná a rozdíly jsou v nižší střední podstatně markantnější, než o třídu výš…
A jaká by byla ta VAŠE VOLBA?
- Audi A3 1,9 TDI
- Citroën C4 1,6 VTi SX Pack
- Fiat Bravo 1,4 T-jet Sport
- Ford Focus 1,6 Duratec Celebration
- Honda Civc 1,8 Type S
- Kia Ceed 1,6 CRDI Comfort
- Mazda 3 1,6 Aktive
- Opel Astra 1,6 Enjoy
- Peugeot 308 1,6 THP Premium Pack
- Toyota Auris 1,6 VVTi Sol+
P.S: Nevím, jak vložit anketu… Mohlo by to být zajímavé
Nižší střední třída: Audi A3 Prémiová lekce na druhou
5 735 Responses to Nižší střední třída – Prolog
[1]
8. 10. 2008 v 17:03T613
A´t do mě uhodí Radegast jestli tohle nevyhraje C4! :-D;-)
[2]
8. 10. 2008 v 17:31honzarov
Přimlouvám se taky za větší srovnání v pokračování. Jinak:
1. 308
2. Focus
3. ceed
4. bravo
ufouna možná, ale ne jako třídvéřáka
[3]
8. 10. 2008 v 21:13re: muzyka
do peruna, ty mas ale velkou pravou kapsu…
plechovek jako na vsesokolskym slete 🙂
kuciii, vy na to dete stejne moc pres rozumy.. tak sem zvedav co vam z toho vyleze..
jen pocitam, ze to nebude ten auris, kristova noho.. a drzim vam palec
[4]
8. 10. 2008 v 21:24Perun
Donovan: Interiér A3 je trochu jiná liga, než u ostatních.. ovšem s výjimkou madel dveří a vůbec ploch kolem nich.. Něčím takovým se nemůže pochlubit ani Ceed. Bez legrace.
1,4 T-Jet je výborný, 1,6 HTP je ale už spíš návykový. T-Jet lépe tahá do dvou tisíc, pak vládu pomalu přejímá THP a blízko k omezovači už je to hra jen pro jednoho hráče.
[5]
8. 10. 2008 v 21:26Perun
ladlen: Ne, Ceed opravdu nevlastním :-)) A nadržovat nebudu, čestný pionýrský… 😎
[6]
8. 10. 2008 v 21:32Perun
Dinar: 🙂 Do kalhot bych je nenacpal.. kdyby se mi to náhodou povedlo, vypadal bych jako pacient s chorobným priapismem, nebo narkáč v absťáku… Ne ne, už strašně dlouho nosím kožený kabát s kapsami tak akorát na jedenáct klíčů 😉
P.S. Lacláče ani do sklepa! Měl jsem hodobóžový manšestráky od Marlbora 😉
[7]
8. 10. 2008 v 21:36Perun
Emel: V lecčems se v hodnocení shodneme 🙂 Ale protože předchozí test vyhrála (po zásluze) C5, neznamená to, že tentokrát to má další Cëčko v kapse automaticky taky… To o´pravdu ne.
[8]
8. 10. 2008 v 21:37Perun
T613: Pozor, Radegast je obdoba Peruna 😎
Vyčkej času, uvidíš 😉
[9]
8. 10. 2008 v 21:40Perun
honzarov: Bude!
[10]
8. 10. 2008 v 21:41Perun
re: muzyka: Dík, závoďáku 😉
[11]
8. 10. 2008 v 22:26Emel
Perun: Jsem zvědavý, v čem se shodneme… čekám, že mě třeba zlepšíš názor na Astru a asi se zastaneš nebohé A3. Focus bude asi výš, Auris možná níž… no, uvidíme.
Vím že neznamená… ale každý cení na autech něco jiného, jinou image a styl… a často to vede k jedné značce.
Samozřejmě, Citron má tady trošku nevýhodu v motorizaci, patří do balíku obyčejných. THP a Honda jsou jiná liga, T-Jet papírově taky a i s 1,6CRDi jsem byl velmi spokojen (až na absenci šestky na dálnici – jen kvůli té šestce bych snad bral to 2,0).
[12]
8. 10. 2008 v 22:28Emel
re: muzyka
Aurisu to náhodou sekne, s těmi pruhy… ale je fakt, že od minulé Corolly tam žádný velký posun nevidím. Holt nám Toyota nějak „golfovatí“.
[13]
9. 10. 2008 v 7:44T613
(58) tož do pěruna! Mi je jasné co zvítězí! Ceed nebo Civic! Ti jsou napsáni nejvýrazněji 😀
[14]
9. 10. 2008 v 7:47Beaumont
(61) Astra je v téhle společnosti trochu nezaslouženě taková šedá myš. Člověk si na ni v těch věčných debatách o Bravu, Ceedu, Focusu a Golfu ani nevzpomene. A pak do toho auta zase po čase sednu, kousek s ním jedu a říkám si: safra, vždyť to je docela fajn kára. A taky už má malé benzínové turbo (1.6 Turbo jsem zatím neřídil, ale 2.0 Turbo je fantazie!) a taky je za rozumnou cenu. Jsem zvědav na Tvůj názor, Perune!
[15]
9. 10. 2008 v 9:19Pierro
Já mám za to že zvítězí Focus anebo Civic. V celé té smečce mi ještě trochu chybí i30, Mitsu lancer HB a dejme tomu Seat Léon.
[16]
9. 10. 2008 v 10:29Navtech
[65] Vyhraje BMW1 a na to ti dám krk! …ale Tesco odmítlo sponzoring… 🙂
[17]
9. 10. 2008 v 12:53T613
(66) co sem byl naposledy v tescu tak tam prodávali suzuki. bawo už je out 😀
[18]
9. 10. 2008 v 16:45wikinko
neskutocne sa uz na tento test tesim, dufam ze prvy pride coskoro…
len stale nechapem co tam robi kvazipremiovka audi s predpotopnym motorom, jej test ani nemusis zverejnovat, vsetci (okrem GTIho) vieme, ze skonci na poslednom mieste…
[19]
9. 10. 2008 v 18:55Emel
wikinko: ještě krom mě. Prémie je prémie, ti nejlepší z mainu ji dokážou za jistých okolností překonat, ale všichni zase ne. A ani starší motor na tom nic nezmění.
[20]
9. 10. 2008 v 22:32GeekStar
[54] Perun: Nevím, Audi mám jako značku hrozně rád, ale interiér v A3 na mě působil dost děsivě. Měl jsem to auto jen na jeden den jako náhradní vůz (nějakou 1.6 lowend) a líbil se mi skvěle udělaný držák na nápoje, kvalitní tlačítka, originální ovládání klimatizace, atp., ale ten horní plast na palubovce mě prostě odpuzoval. Stejně tak výdechy klimatizace, které na mě působily jako nějaká kožní choroba. No jak to tak po sobě čtu, možná jsem byl zrovna jen v nějakém divném rozpoložení 🙂
[21]
9. 10. 2008 v 22:34GeekStar
[65] Pierro: Jo, Leona je škoda, o tom bych si taky moc rád přečetl.
[22]
9. 10. 2008 v 23:19ladlen
(55) Keby si tak trochu málinko nadržoval ceedu, tak to by mi nevadilo, lebo 1,6 CRDI mám ja a som zvedavý, ako Ti bude vychádzať oproti konkurencii, vlastne som zvedavý na všetky okrem A3, lebo tá je o triedu vyššie, ale s motorom o dve triedy horším.
[23]
10. 10. 2008 v 3:26wikinko
sakra chlapi, a v com je A3 o triedu vyssie? prepanajana zobudte sa, A3 je o triedu nizsie, uz len tym ze je to derivat nevydareneho golfa, a este k tomu sa nam niektori snazia nahovorit ze je to premiovka… ked audi je premia, tak Tata Nano je rolls royce
[24]
10. 10. 2008 v 7:59Pierro
wikinko, nepi už tolko tej borovičky kámo….:o))
[25]
30. 10. 2008 v 11:50TECH
Na vítěze typuji Civika. 🙂
Komentáře nejsou povoleny.