• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > mari.blog.auto.cz  > Mitsubishi Sigma: Elektronický diamant

  • Mitsubishi Sigma: Elektronický diamant

    Publikováno: 13. 10. 2006

    Sig

    Tak jako ostatní japonští výrobci, i Mitsubishi chtělo v Evropě nabídnout model vyšší třídy. Takový vůz sice ve svém výrobním programu mělo, ale byl to konstrukčně již nevyhovující Debonair V., navíc určený jen pro domácí trh. Situace se změnila až koncem roku 1990, představením nové řady Sigma/Diamante.



    Mitsubishi při vývoji zůročilo všechny dostupné pokrokové řešení které mělo, aby mohlo dostát prioritě nabídnout technologicky nejvyspělejší vůz vyšší třídy. O tom, že se výsledek podařil, svědčí i titul ,,Japonský Vůz Roku 1991″. Design klasického sedanu (délka 4,75m) byl velmi elegantní, přesto střízlivý a prostý módních výstřelků. Příď měla po vzoru Galantu negativně skloněnou masku a světlomety, což navozovalo dojem mírného podmračení a agresivity. Zadní svítilny tvořily souvislý pás s výřezem pro poznávací značku. Hodnota aerodynamického odporu Cx 0,32 nebyla zrovna rekordní, výrobce se raději soustředil na výbornou směrovou stabilitu při vysokých rychlostech a na odolnost proti bočnímu větru. Od Sigmy byl pro některé trhy odvozen model Diamante, který měl jiný tvar zadních dveří (chybělo třetí boční okénko) a bezrámová boční okna.

    sig1


    Celek karoserie byl velmi tuhý a prospíval jak bezpečnosti, tak i dlouhodobému zaručení akustického komfortu: Karoserie na nerovnostech tolik ,,nepracovala“ a pazvuky v interiéru byly omezeny na minimum. Čím však Sigma šokovala především- 80% všech karosářských dílů bylo vyrobeno z nerezové oceli, zbytek byl chráněn silnou galvanickou vrstvou. Netřeba připomínat, že v zemi vzniku se ochraně proti rzi věnovala péče mnohdy menší než malá…



    sig3

    sig10

    Do začátku nastoupila Sigma s vidlicovým šestiválcem 3.0, a to ve verzi se dvěma popř. čtyřmi ventily na válec. V principu se jednalo o již vyráběný motor (Sapporo, Debonair V.), v detailech dále vylepšený. Zajímavostí byl ventilový rozvod modelu V6 24v, u něhož bylo pro styk vahadla s vačkou použito ložisko, čímž se podařilo snížit ztráty třením pod úrověň dvouventilu. Oba motory měly vinikající průběh točivého momentu, na čemž měla podíl i variabilní dvoustupňová délka sání přepínaná klapkou v závislosti na otáčkách. Vůbec celé ,,dýchání“ motoru bylo vyřešeno velice dobře, o tom svědčí i hladká plastová vrstva uvnitř celé délky sání. Vačkové hřídele poháněl řemen. Úroveň vibrací a hlučnosti byla tak nízká, že se mohla rovnat nejlepším řadovým (!) šestiválcům od renomované konkurence.

    sig int

















    S oběma motory se nabízela jednak manuální 5st. převodovka, ale hlavně nová čtyřstupnová samočinná o jejíchž kvalitách se mohlo konkurenci po dobu dalších deseti let jen zdát. Řadila téměř neznatelně a reagovala okamžitě na jakékoliv provozní podmínky, navíc zde byla možnost klasického nastavení na ekonomický a sportovní program. Řídící jednotka motoru byla pro typ s automatem použita jiná než pro manuál, protože řízení motoru bylo spojeno do jednoho logického celku s řízením převodovky.

    mot 3

    Podvozek byl výkladní skříní techniky: V nabídce byl i typ 4WS s řízením všech kol (těch zadních pomocí samostatného hydraulického okruhu), elektronicky řízenou pružící soustavou a doplňkovými vzduchovými jednotkami. Tato soustava pružení byla za příplatek k dispozici i pro výkonnější verzi V6 24v s předním pohonem. Řízení všech kol již bylo dostatečně vyzkoušeno u jiných výrobců (např. Honda) a Mitsubishi si udělalo malý předvoj v typu Galant Dynamic4 o dva roky dříve. Vůz vybavený tímto systémem zvládal panické reakce změny směru mnohem klidněji, a v rychle projížděných zatáčkách pomáhal držet požadovanou stopu. I bez řízení zadních kol měla Sigma jízdní vlastnosti na vrcholu segmentu, v kategorii vozů s předním pohonem pak byla naprostou špičkou.

    led

    Interiér plnil nejvyšší nároky na ergonomii a kvalitu zpracování, místa bylo úměrně velikosti vozu. Sedadla byla potažena kvalitním plyšem nebo kůží, plně elektronicky řízená klimatizace byla standartem, okna / zrcátka / sedadla byla elektricky ovládaná, a vysoký ,,tunel“ mezi sedadly navozoval sportovní atmosféru. Hladina hluku byla velmi nízká (64dB při 100km/h) a zaručovala výbornou akustickou pohodu . Nabídku později doplnila i elegantní verze kombi Sigma Station Wagon.

    sw2

    Dojem z řízení Sigmy je i po letech vynikající: Jízdní vlastnosti jsou špičkové, odpružení pevné ale neobtěžující rázy, dynamika motoru překvapující a řazení automatu snad lepší být ani nemůže. Sigma se nabízela i u nás, ale jak už to tak chodí- byla to naprosto minoritní a individualistická záležitost. To byla velká škoda, protože po technické stránce byla vrcholem třídy. Cena na našem trhu se pohybovala kolem 1,5 mil za V6 24v. Ze scény zmizela v roce 1996 bez svého nástupce. Její úlohu měl na trhu zastat nový model Galantu (1997), ale ten byl pochopitelně technicky mnohem jednodušší a tudíž i levnější, a v podstatě byl jen pokračovatelem Galantu předchozího. Na základě dvojčete Diamante pak ještě vzniklo postupně několik modelů, zejména pro australský a japonský trh. Tyto se pak nabízely i s menšími šestiválci 2.0 a 2.5. Jméno Sigma však zůstalo vyhrazeno pro špičkové modely, výhradně s dvojicí zmiňovaných ,,třílitrů“.

    Motor Objem kW Nm km/h
    3.0 V6 2972 130 251 220
    3.0 V6 aut. 2972 130 251 215
    3.0 V6 24v 2972 151 270 230
    3.0 V6 24v 2972 151 270 225*

    * Platí i pro V6 24v aut. 4WS

    sig5

    sig6

    sig7

    sig9

Mercedes- Benz 190 (W201): ,,Lidová hvězda“ Ford Scorpio I. : Prostorový zázrak

54 Responses to Mitsubishi Sigma: Elektronický diamant

  • [1]

    6. 7. 2008 v 20:36samohyb

    nebo budou drahý.
    a na nic myslím, jako že když do 15 let starýho auta narveš 50K aby se zas dostalo do slušnýho stavu, není to zrovna ono, pokud nechceš renovovat nebo tunit.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    17. 8. 2008 v 11:16pette

    Krásné auti,kdysi jsem si ho chtěl koupit,ale dělají je jen ve 3.0,na což jsem jako student fakt neměl . . .

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    18. 8. 2008 v 18:34aluet

    Zdravim všechny taky mam Sigmu 24V automat , ale zčal mi zlobit automat chtěl bych to předělat na manual má s tim někdo skušenost ?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    21. 3. 2011 v 1:26dimitripeterson

    Ahoj Ahoj (VYKUPUJEM SIGMU alebo DIAMANTE HOCIKEDY VOLAŤ )
    mobil: 00421902745474
    e-mail: bielenypeter@seznam.cz

    Taaak Sigmička je jednoznačne auto ktoré spĺňa všetko čo by len auto malo!
    Mal som 3,0 24V manualnu prevodovku vyrobene 1993 a bolo to jedno z najspolahlivejších aut ake som mal . Ak zháňate náhradne diely tak veľa vám ich bude pasovať s Mitsubishi 3000GT 🙂 . Dokonca u 24V by sa malo dať namontovať aj turbo 😀 neviem to isto lebo som ho uz nestihol namontovat na svoju lebo mi preskocil rozvodovy remen a bolo po motore . Auto bolo POHODLNE , TICHE , BEZ AKEJKOĽVEK HRDZE , S VINIKAJUCOU STABILITOU kym ste ho nedostali do SMIKU potom uz pochopitelne ,,Kg,, a ,,odstrediva sila,, robili svoje 😀 ale dostat ho do smiku dalo poriadne zabrat 😀 . A pokial chodite na nom od 4tis. otacok za minutu a viac , tak ten pocit z jazdy a ten zvuk motora stal naozaj zavsetko a nebolo cloveka na ulici ktory by sa po vas neobzrel B-) .

    MITSUBISHI SIGMA možem LEN A LEN odporúčať !!!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

mari.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Březen 20071 Příspěvek
  • Leden 20071 Příspěvek
  • Prosinec 20063 Posts
  • Říjen 20067 Posts
  • Září 20063 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura