• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > mari.blog.auto.cz  > Opel Omega A : Auto za dvě miliardy

  • Opel Omega A : Auto za dvě miliardy

    Publikováno: 6. 10. 2006

    om1

    Ano, přesně dvě miliardy marek stál vývoj nového vozu vyšší střední třídy, který měl nahradit dosavadní Record. Důvod pro změnu jména byl nasnadě: Record byl synonymem typického vozu pro starší, či příliš konzervativní klientelu. Vůz s tak trochu záhadným jménem Omega odstartoval v řínu 1986 masívní útok na evropské stálice.

    om2

    om3

    Karoserie byla ve své době považována téměř za převratnou: Aerodynamicky čistá a elegantní silueta, velká plocha prosklení, a svisle orientované zadní svítilny- to nebylo v této konzervativní kategorii zrovna zvykem. Reakce na sebe nenechaly dlouho čekat: Omega sbírala jednu cenu za druhou: Auto roku 1987, Cena za nejlepší design (Japonsko)- 1.místo nepřetržitě v letech 1986 až 1989, Zlatá sněhová vločka za nejpropracovanější design 1987 (Francie), v témže roce v Německu také první místo za design, a první místo za nejlepší koupi v segmentu. Zákazníci v Německu, Švýcarsku a Francii zahájili v showroomech Opelu doslova rabování…
    om4

    Světovou novinkou bylo první použití přední nápravy s negativním poloměrem rejdu u vozu se zadním pohonem : (při nestejné adhezi předních kol se sbíhavost více brzděného kola zvětšuje, což má velmi dobrý vliv na směrovou stabilitu). Po koncepční stránce byla jinak Omega klasikou. Motor podélně, pohon zadních kol. O kvalitě podvozku svědčí i to, že na něm, či na jeho upraveném základě vzniklo i velké množství výkonných verzí.
    om5

    Základem se staly dva čtyřválce 1.8 a 2.0, velmi modernizované agregáty Ascony či Kadettu. Ten větší nabízel velmi příjemnou charakteristiku s vrcholem kroutícího momentu už při 2600ot., takže nad konkurenční dvoulitry vynikal zejména pružností při velice příznivé spotřebě. Koncem roku 1988 se objevil ještě větší 2.4 . Diesely se v podstatě převzaly z Recordu, nové vstřikovací trysky a sací potrubí zjemnily chod. Turbodiesel časem ještě přibral chladič stlačeného vzduchu a tím dostal z konstrukčně starého motoru maximum možného.
    om6

    om7

    Řadový šestiválec 3.0 z Opelu Monza/Senator dostal dvouhmotový setrvačník, později i čtyřventilovou sestřičku. Právě ta posloužila za základ jednak vyladěné verzi pro Omegu 500 Evolution, ale zejména po převrtání na objem 3.6 a dopingu dvou turbodmychadel Garett T25 pro model Lotus Omega. Hlavu válců dodal speciálně právě Lotus- jehož jméno pak tato verze nosila. Výsledek byl ohromující: 277 kW výkonu katapultovalo Omegu z 0 na 200 km/h za 17 sekund, čímž odsunula BMW M5 a Mercedes 500E do role statických pozorovatelů. Testy potvrdily maximální rychlost 280 km/h a ještě i při čtvrtém rychlostním stupni trakční problémy. Nebylo divu: kroutící moment 557 Nm na jedné hnané nápravě- byť opatřené pneumatikami šíře 265mm- to nezní jako rovnocenné partnerství… Z opačného konce šestiválcové nabídky se přidal nový řadový 2.6. Vůbec Omega byla vděčným objektem různých ladičských společností, zejména dvorního Irmscheru. Pro přehlednost ale v tabulce uvádím pouze sériové verze. Převodovky mechanické pětistupňové, Lotus Omega 6st., na přání (mimo Lotus) automat 4st., později dokonce s volbou tří režimů: zimní/ ekonomický/sportovní.
    om8

    om9













    Po stránce vnitřního prostoru a výbavy nepřinášela Omega žádné zásadní odlišnosti od konkurence, základní výbava GL byla tradičně německy strohá, další stupně GLS, CD či různé akční modely postupně přinášely obvyklé prvky. Za zmínku snad stojí příplatková přístrojovka s tekutými krystaly, která ve své době vytvářela dojem posla budoucnosti. Škoda že ji výrobce později z nabídky vypustil. Velkou oblibu si získala také verze kombi- tradičně nazvaná Caravan. S ní Opel ukázal, že umí vozy kombi nejen praktické, ale i elegantní. Přibližně od počátku 90tých let se pak Caravan podílel na prodeji z více jak 50%. Není bez zajímavosti, že v době svého vzniku byla Omega nejtišším vozem své třídy (už byl na světě i Mercedes W124!) a aerodynamikou Cx 0,28 se mohla rovnat Renaultu 25 (na setiny však stále vyhrával). Ceny začínaly od 27 tisíc DM za 1.8 GL až po 112 tisíc za Lotus Omega.

    Lotus Omega: Nenápadný název, ale po dlouhou dobu nejsilnější sedan světa…
    om10

    om11

    První generace Omegy (A) se vyráběla do konce roku 1993, poté pokračovala dál v Brazílii jako Chevrolet Omega. Její nástupce (B) měl zaujmout její místo a zároveň vyplnit mezeru po ukončení výroby ještě většího Opelu Senator B. To se sice víceméně podařilo, ovšem málokdo by čekal, že druhá generace Omegy se v této třídě stane Opelovou labutí písní… Po několikanásobné obměně vedení , které destruktivně zasahovalo do všech klíčových rozhodnutí, se značka zhruba v polovině 90tých let začala ubírat směrem ke svému konci. Segmenty ve kterých byla silná (např Calibra, Omega) opustila bez rovnocenné náhrady. Jen silou vůle, a po nekonečných finančních injekcích od GM, se nepropadla na úplné dno. I takových zvratů je schopná kreativní a výborně prosperující automobilka během pouhých deseti let…

    om17

    Motor Objem kW Nm km/h
    1.8 karb. 1796 66 148 183
    1.8i kat 1796 85 160 195
    2.0i 1998 90 175 200
    2.0i kat 1998 85 170 195
    2.4i kat 2410 92 195 200
    2.6i kat 2594 110 220 215
    3.0i kat 2969 130 240 222
    3.0i 24v kat 2969 150 270 240
    3.0i 24v kat Evolution 500 2969 169 280 244
    3.6i 24v kat Biturbo (Lotus Omega) 3638 277 557 280
    2.3 D 2260 54 138 163
    2.3TD 2260 66 190 170
    2.3 TDs 2260 74 215 180

    om12

    om13

    om131

    om15

    om16

Renault Safrane: Život ve stínu Fiat Croma I. : První toho jména

106 Responses to Opel Omega A : Auto za dvě miliardy

  • [1]

    28. 2. 2008 v 0:29Vlasta

    Zdar lidi,mam Omegu MV6 3,2,r.v.2002,mam ji snizenou,cipovanou,18 alu,je to auticko,ktery jsem si vzdycky pral a kazda jizda je opravdove svezenicko!!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    10. 4. 2008 v 10:09xMira

    tak moje omega A asi dojezdila. Musel jsem ji po zime posunout kvuli myti silnice o par bloku dal, dojel jsem na misto ale nicmene uz se nehne, chcipla, nastartovat nejde, takove kovove zvuky se ozyvaji z podhaubny. Boze 🙁 Smutny. Chce nekdo nahradni dily nebo cele auto? Zalezi asi na cene… nebo ma nekdo ok motor?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    15. 4. 2008 v 13:47Croix

    Srdeční záležitost – i po novějších autech, který nestály za to a nesahají jí ani po kotníky (po ráfky). Opel Omega Caravan 2.6 Dual Ram – R6, Diamant, AT, se „špérou.“ :-))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    28. 4. 2008 v 0:54John

    ahoj všem. jak jsem již psal i já mám omegu. Úplnoou náhodou jsem si minulý týden koupil Citroen XM 2,1td. Omegu jsem přenechal manželce. jak jistě všichni víte Omega je kočár do nepohody a obrovskej držák. O tom jsem se sám dostatečně přesvědčil a proto když tak tu moji (vlastně již manželky ) krasavici vidím stat na parkovišti je mi smutno. Na omegu nikdy nezanevřu a když mi manželka nechá tak se v ní rad zase svezu. protože ten pocit zadního náhonu je super.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    29. 8. 2008 v 23:26DFelix

    Ahoj Všechny Vás zdravim jsem rád že jsem narazil na tento blog. K jádru pudla jak se říká ja mám berušku nesoucí jméno Opel Omega 2.6i CD DIAMANT. Chvíly mi trvalo než jsem zjistil přesný název. V TP pro mne nebyly všechny potřebné informace a hlavně jak se vlastně jmenuje. Ani jsem se nedíval kolik majitelů ta moje chudinka měla předemnou „já jsem ji dostal její předchozí majitel si kupoval audi, fakt nechapu proč ho dával pryč, ale sem rád že ji mam“ a hrdě jsem se dal do šmejdění a hledání. Znáte to takový ty starosti kdy víte že tam určitě něco zlobí a nevíte co. Udělal jsem brzdy vodní pumpu a pár dalších malých oprav.“nepatřím mezy tu část obyvatelstva co musí za každou cenu něco nějak vytunit“ A pár věcí ještě na mě čeká jako vyměna roz. řetězu a výplach motoru „buch ví co tam kdo lil“ a revize ELEKTRIKY. To je ten „pudl“ ke kterému jsem se vlastně chtěl dostat. Chtěl jsem znát menu programování cen. zam. a zjistil že není celé zapojené. Páč jsem jíž nějakyé ty centálky zapojoval nebyl problém vědět kam šáhnout. A ejhle zjistil jsem nějakou nadměrnou kabelaž „dodatečně montovaná“ a vzhledem k nefunkčnosti několika málo prvků výbavy atd. je mi jasné ze se v ní už někdo nejakým způsobem hrabal…:( nevíte o nějakém schématu elektryky vozu i s příslušenstvim či máte někdo nějaké větší skušenosti? Budu muset udělat rozsáhlou revizi ale samotnýmu se mi doopravdy nechce.

    PS: dodatek malá nevýhoda CD DIAMANT je její uspořádaní motoru a příslušenství „nikoli kvůly vzhledu či funkčnosti alepřístupu l jednotlyvým částem, musíte v podtatě rozdělat půl auta na to abyste se dostaly na jeden šroubek(v uvozovkach 🙂 )“ clověk buďto potřebuje značnou trpělivost a dobrý vercajk nebo kvalitní servis

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    5. 9. 2008 v 13:25vrgada

    el schem je v knizce jak na to, ale najde se i na netu myslim, ze proklikat to jde z odkazu na opelsenator,cz. Taky mam na OA s c20ne dobastlenou elektriku (napriklad nekdo vyradil palivove rele), ale dokud to jede sahat na to nebudu. Nejhorsi je to spravovat po nejakym kutilovi:-). Mam i dualram c30se a neprislo mi to, ze by k tomu byl obtizny pristup (dokonce jsme mel i motor venku). Si nech nekdy zvednout kapotu u OB s temi V6, aby jsi videl, co je to obtizny pristup, lepe jeste v nejaky vectre, kde je to napric. Rozvodovy retez vydrzi dost, takze nema-li to extremne najeto (casem se vytaha), neresil bych to.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

mari.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Březen 20071 Příspěvek
  • Leden 20071 Příspěvek
  • Prosinec 20063 Posts
  • Říjen 20067 Posts
  • Září 20063 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura