• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > mari.blog.auto.cz  > Opel Omega A : Auto za dvě miliardy

  • Opel Omega A : Auto za dvě miliardy

    Publikováno: 6. 10. 2006

    om1

    Ano, přesně dvě miliardy marek stál vývoj nového vozu vyšší střední třídy, který měl nahradit dosavadní Record. Důvod pro změnu jména byl nasnadě: Record byl synonymem typického vozu pro starší, či příliš konzervativní klientelu. Vůz s tak trochu záhadným jménem Omega odstartoval v řínu 1986 masívní útok na evropské stálice.

    om2

    om3

    Karoserie byla ve své době považována téměř za převratnou: Aerodynamicky čistá a elegantní silueta, velká plocha prosklení, a svisle orientované zadní svítilny- to nebylo v této konzervativní kategorii zrovna zvykem. Reakce na sebe nenechaly dlouho čekat: Omega sbírala jednu cenu za druhou: Auto roku 1987, Cena za nejlepší design (Japonsko)- 1.místo nepřetržitě v letech 1986 až 1989, Zlatá sněhová vločka za nejpropracovanější design 1987 (Francie), v témže roce v Německu také první místo za design, a první místo za nejlepší koupi v segmentu. Zákazníci v Německu, Švýcarsku a Francii zahájili v showroomech Opelu doslova rabování…
    om4

    Světovou novinkou bylo první použití přední nápravy s negativním poloměrem rejdu u vozu se zadním pohonem : (při nestejné adhezi předních kol se sbíhavost více brzděného kola zvětšuje, což má velmi dobrý vliv na směrovou stabilitu). Po koncepční stránce byla jinak Omega klasikou. Motor podélně, pohon zadních kol. O kvalitě podvozku svědčí i to, že na něm, či na jeho upraveném základě vzniklo i velké množství výkonných verzí.
    om5

    Základem se staly dva čtyřválce 1.8 a 2.0, velmi modernizované agregáty Ascony či Kadettu. Ten větší nabízel velmi příjemnou charakteristiku s vrcholem kroutícího momentu už při 2600ot., takže nad konkurenční dvoulitry vynikal zejména pružností při velice příznivé spotřebě. Koncem roku 1988 se objevil ještě větší 2.4 . Diesely se v podstatě převzaly z Recordu, nové vstřikovací trysky a sací potrubí zjemnily chod. Turbodiesel časem ještě přibral chladič stlačeného vzduchu a tím dostal z konstrukčně starého motoru maximum možného.
    om6

    om7

    Řadový šestiválec 3.0 z Opelu Monza/Senator dostal dvouhmotový setrvačník, později i čtyřventilovou sestřičku. Právě ta posloužila za základ jednak vyladěné verzi pro Omegu 500 Evolution, ale zejména po převrtání na objem 3.6 a dopingu dvou turbodmychadel Garett T25 pro model Lotus Omega. Hlavu válců dodal speciálně právě Lotus- jehož jméno pak tato verze nosila. Výsledek byl ohromující: 277 kW výkonu katapultovalo Omegu z 0 na 200 km/h za 17 sekund, čímž odsunula BMW M5 a Mercedes 500E do role statických pozorovatelů. Testy potvrdily maximální rychlost 280 km/h a ještě i při čtvrtém rychlostním stupni trakční problémy. Nebylo divu: kroutící moment 557 Nm na jedné hnané nápravě- byť opatřené pneumatikami šíře 265mm- to nezní jako rovnocenné partnerství… Z opačného konce šestiválcové nabídky se přidal nový řadový 2.6. Vůbec Omega byla vděčným objektem různých ladičských společností, zejména dvorního Irmscheru. Pro přehlednost ale v tabulce uvádím pouze sériové verze. Převodovky mechanické pětistupňové, Lotus Omega 6st., na přání (mimo Lotus) automat 4st., později dokonce s volbou tří režimů: zimní/ ekonomický/sportovní.
    om8

    om9













    Po stránce vnitřního prostoru a výbavy nepřinášela Omega žádné zásadní odlišnosti od konkurence, základní výbava GL byla tradičně německy strohá, další stupně GLS, CD či různé akční modely postupně přinášely obvyklé prvky. Za zmínku snad stojí příplatková přístrojovka s tekutými krystaly, která ve své době vytvářela dojem posla budoucnosti. Škoda že ji výrobce později z nabídky vypustil. Velkou oblibu si získala také verze kombi- tradičně nazvaná Caravan. S ní Opel ukázal, že umí vozy kombi nejen praktické, ale i elegantní. Přibližně od počátku 90tých let se pak Caravan podílel na prodeji z více jak 50%. Není bez zajímavosti, že v době svého vzniku byla Omega nejtišším vozem své třídy (už byl na světě i Mercedes W124!) a aerodynamikou Cx 0,28 se mohla rovnat Renaultu 25 (na setiny však stále vyhrával). Ceny začínaly od 27 tisíc DM za 1.8 GL až po 112 tisíc za Lotus Omega.

    Lotus Omega: Nenápadný název, ale po dlouhou dobu nejsilnější sedan světa…
    om10

    om11

    První generace Omegy (A) se vyráběla do konce roku 1993, poté pokračovala dál v Brazílii jako Chevrolet Omega. Její nástupce (B) měl zaujmout její místo a zároveň vyplnit mezeru po ukončení výroby ještě většího Opelu Senator B. To se sice víceméně podařilo, ovšem málokdo by čekal, že druhá generace Omegy se v této třídě stane Opelovou labutí písní… Po několikanásobné obměně vedení , které destruktivně zasahovalo do všech klíčových rozhodnutí, se značka zhruba v polovině 90tých let začala ubírat směrem ke svému konci. Segmenty ve kterých byla silná (např Calibra, Omega) opustila bez rovnocenné náhrady. Jen silou vůle, a po nekonečných finančních injekcích od GM, se nepropadla na úplné dno. I takových zvratů je schopná kreativní a výborně prosperující automobilka během pouhých deseti let…

    om17

    Motor Objem kW Nm km/h
    1.8 karb. 1796 66 148 183
    1.8i kat 1796 85 160 195
    2.0i 1998 90 175 200
    2.0i kat 1998 85 170 195
    2.4i kat 2410 92 195 200
    2.6i kat 2594 110 220 215
    3.0i kat 2969 130 240 222
    3.0i 24v kat 2969 150 270 240
    3.0i 24v kat Evolution 500 2969 169 280 244
    3.6i 24v kat Biturbo (Lotus Omega) 3638 277 557 280
    2.3 D 2260 54 138 163
    2.3TD 2260 66 190 170
    2.3 TDs 2260 74 215 180

    om12

    om13

    om131

    om15

    om16

Renault Safrane: Život ve stínu Fiat Croma I. : První toho jména

106 Responses to Opel Omega A : Auto za dvě miliardy

  • [1]

    7. 2. 2007 v 23:08xxx

    Vo jedné vim ale asi na prodej nebude :-)..A fakt to má grády ty koníci….jel jsem za ní….. papuče jak z formule a cvičilo to s tím jak prase.No jo nenažraný koně :-))))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    8. 2. 2007 v 21:40m.artty

    for michal: kdyby ti stačilo EVO 500 tak jsem náhodou našel dva kousky na prodej
    http://cze.autoscout24.com/home/index/detail.asp?ts=7784674&id=2zqlpllaiey http://cze.autoscout24.com/home/index/detail.asp?ts=7786597&id=rpvvhpacjkt
    a jeden slušně udělanej 4lirt
    http://cze.autoscout24.com/home/index/detail.asp?ts=7800009&id=rfjphhqndjg

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    13. 2. 2007 v 15:56Jan Nekvinda

    Dík

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    13. 2. 2007 v 22:24Otto

    Tak Vás všechny zdravim, dnes jsem se konečně zařadil po Váš bok koupil jsem Omegu A r.v.1987 ale v super stavu za babku. Modrá metla 2.0 no pošušňáňí , před tím sem měl 6let Scorpio sice bylo komplet v elektrice ale na Omegu nemá Škopek je proti tomuhle bedňák. Samozřejmě nějaké mouchy jsou ale to se poladí , chci se zeptat jestli existuje nějaký fanklub na Škopky je ale na Omegu nevim. Diky za další info o tomto skvělém autě. Ota

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    15. 2. 2007 v 20:24Jan Nekvinda

    Dík, Dík

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    19. 2. 2007 v 20:34Michal

    shanim opel omega a 3.o bez tp chci ten motor a prevodovku do chryslera 180gc r.v.1974 nevite o necem? tel. 604209621 Michal

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    20. 2. 2007 v 9:30Koník

    Kamarádi doporučuju přestavbu Omegy na LPG. Legální přestavba v současné době stojí už pod 20t Kč (u 8 ventilového motoru) a to máte návratnost pod jeden rok. Mám Omegu A r.v.1993 2.0i benzín přestavěnou na LPG a nemůžu si to vynachválit. Ročně najedu přes 30t km. Spotřeba LPG je asi 11-12. Vyplatí se to i do starší Omegy. Vždyť ty auta ujedou bez větších problémů 0,5 milionu km.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    2. 3. 2007 v 13:27John

    Ahoj všem, i já mám omegu A. Je to rok 89, 85KW najeto 300.000km, označení diamant, ale šlape jako hodinky. Co se týče obalu tak ten na rok výroby opravdu nevypadá, je velice zachovalá. Možná někoho naštvu, ale spotřebu jsem vyřešil pohonem LPG. V ždy jsem tvrdil, že plyn patří do sporáku a nafta do kotle, ale nechal jsem se přesvědčit bratrem, který má Vectru B 2,5 V6 na LPG najeto 250.000km a bez problémů. A i po tomto zásahu se mi nezdá že by nějak klesl výkon motoru. Jsem s ní velice spokojený. Mám ji 4 roky a jediné so jsem vyměnil je vodní pumpa. Má spotřeba na pohon LPG je 10l. LPG jsem pořídil legálně za 15tisíc, takže není co řešit.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    2. 3. 2007 v 16:10mari

    Koník, John: LPG je u benzínových Opelů dost oblíbené, já osobně znám hned několik lidí co si nechali přestavět auto na LPG a jsou spokojeni. Mnozí z nich už mají na plynu najeto i kolem 200tisíc km. Jedinou větší čárou přes rozpočet je nutnost po x letech projít tzv tlakovou zkouškou což jsou samozřejmě výdaje navíc. LPG vstřikování od kvalitního dodavatele se však rozhodně vyplatí, s tím souhlasím. Dnešní systémy zaručují téměř neznatelný úbytek výkonu, a jak se již mnozí bolestivě (finančně) přesvědčili -ani moderní diesel nemusí znamenat konečné snížení provozních nákladů. Kvalitní LPG je rozhodně výborná volba!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    4. 3. 2007 v 22:13Vítězslav Piálek

    Zdravim, jen jsem nahlídnul do těchto stránek a musím přidat komentář.
    Mám 3.0 l i od 1990 za hodně. Super , jak jsem četl v jiných odkazech, je to pravda, je to držák jako blázen(ale taky trochu se musí o to člověk starat.). O to by tak nešlo,před dvouma lety jsem si koupil 2li a čelně jsem narazil do kamionu v 100 km/hod. Zrušill jsem ho. Ale všichni v autě jsme byli v pohodě. Skelet se nehnul,předek v pr…, ale mi na živu. Tím bych chtěl říci, že jet v jiném autě už tento komentář nepíši. Je to prostě kvalita i když pár let stará, ale doko. A na spotřebu si vůbec nemohu stěžovat. Za kvalitu se to nedá počítat.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    8. 3. 2007 v 17:05m.artty

    Vítězslav Piálek: nemáš náhadou fotky tý bouračky? Rád bych se na ně podíval. Nedávno jsem viděl fotky bouračky Omegy – 80km/h čelně do stromu a chlápek co to řídil, měl jen na¨ražený žebra. Myslim, že kdyby ten strom vzal třeba ve Favoritu, tak by na tom byl o dost hůř.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    10. 3. 2007 v 8:27pedro

    Já vlasnil Omegu 2,4 Montana od roku 93 do roku 99 a nenechám na ni dopustit.Za těch 6 let jsem sní najezdil necelých 450tis.kilometrů a bez větších oprav krom klasických běžných drobností.Velká,pohodlná,spolehlivá.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    20. 3. 2007 v 9:13selda

    heh jako jo kluci omegy jedou
    mam 2.3d a sem sni tezce spokojenej

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    20. 3. 2007 v 9:14jiraj

    a leos ma trpanyho megana

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    22. 3. 2007 v 12:53mončičák

    Jeeee Megan …

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    31. 3. 2007 v 10:46roen

    Bezva. vždycky se mi zdálo, že omega má fakt kvalitní nadčasovej design, ani jsem nevěděl, že sebíral tolik cen. Myslím, že to jeprostě vidět ta investice. Je to jako první generace Octavie. Jednoduchost, domyšlený slícování plechů atd. Právě proto vzhledově obstojí podnes, stačí pěkný hliníkáče, podvozek a naleštit:)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    31. 3. 2007 v 11:16jancator

    Panove, kteri mate zkusennosti, ktery motor byste doporucili cloveku, ktery by chtel provozovat Omegu jako taxi?
    Predstavuju si nizkoobratkovej motor, kterej ma rezervu a moc se s autem nedre, takze dlouho vydrzi, a spotreba bude rozumna pri rozumne jizde – aby se s trochou usili dalo jezdit po meste kolem 10, 11 l, v pripade nafty pod.
    Obecne a teoreticky by to byl turbodiesel kolem 2,5 kvuli sazbe – matka ho mela na audine a byl vybornej – ale nevim jaky jsou tyto Opel 2.3.
    Vsichni vime ze v praxi to muze bejt uplne jinak, zalezi na zprevodovani, jestli je motor konstrukcne povedenej atd.

    Nevite taky nekdo v jakym pomeru jsou tyto motory A generace k pozdejsim ecotecum? Svagr ma Vectru B 2.0 ecotec a mimo mesto dosahuje neuveritelnych 5l/100.

    Dik vsem

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    3. 4. 2007 v 23:01kondor

    Ja si myslim, ze nejlepsi je 2,0i ja ji mam a jsem s ni nad miru spokojen spotreba tech 10-11 litru. Toho dieselu bych se bal, protoze je to tezkej motor a u starejch aut byva ,,vypitej“

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    5. 5. 2007 v 22:13jiří

    zdravím všechny omegáře.
    taky mám omegu 2.0 i v cd výbavě s lpg zařízením.bere cca 10 litrů plynu takže maximální spokojenost!!!.
    najel jsem už 80.000km a bez závad jen s klasickým pravidelným servisem,jen ta koroze na všech dveřích nejde přehlédnout.
    Jinak vše ok.
    Zdraví jiří

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [20]

    13. 5. 2007 v 19:00motul

    Zdravim, nevite shanim auto na sprinty je toho Megíšek schopnej ???

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [21]

    14. 5. 2007 v 20:40m.artty

    for motul: Omega Lotus každopádně 😀 Ale jinak taková Omega 3000 24V kdyř se poladí, tak to taky nebude špatný auto na sprint….a o jedný hezky upravený bych i věděl, ale potřebuje nastříkat….

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [22]

    16. 5. 2007 v 19:56HOBLINA

    Cau,jsem taky fanda Oplíků,mám OPEL OMEGA A 2.0i CD v perfektnim stavu v roce 89 vyrobena.V roce 92 odkoupena bouraná na pravý předek mým dědou od Němce, komplet udělaná a dodnes má najeto jen 113400 km,jediný co mením pravidelně po 2-3 letech je poslední tlumič výfuku 😉 a před 14 dny jsem zjistil že kdyz natankuji plnou nadrz tak mi protijedouci auta pořád problikávají ( duvodem bylo užrané zadní péro ) auto si sedlo a světla opačne 😀 Koupil jsem komlet pružiny i tlumiče a auto je zase o 5 cm výš 😉 jinak karoserie ABSOULUTNE bez koroze.Garážovaná atd… Ale nepíšu jsme pro to abych se chlubil,ale sháním poklice (originál Opel 15″ chrom-kdyby mel nekdo zajem kontaktujete mě na mailu a rád zašlu foto nejen sháněných poklic ale i celého miláška )

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [23]

    30. 5. 2007 v 0:48Petr Krška

    Dobrý den!Už jsem jel v autě :Opel Omega 3.6 26V biturbo , ale více se mi zamlouval BMW řady 5 B10 Biturbo,sekterým jsem po usilovném ladění motoru přetočil tachometr do 320ti km/h a to tak o 1 cm(cca 10-15 kmh).Uvádí se,že toto auto jede maximálně něco málo přes 290km/h,ale jak vidíte není to pravda.No nevím,ale z touto pěknou Omegou zkusím také něco udělat a pak vám dám vědět.Děkuji s pozdravem Petr Krška

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [24]

    30. 5. 2007 v 17:28m.artty

    Petr Krška: ty máš Omega Lotus?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [25]

    8. 6. 2007 v 8:12Petr Krška

    m.artty :Nemám,ale zháním ho na testy.Jednou jsem s ním jel,ale nic moc mě to nesedělo.v zatáčkách je to horší vozidlo.Chci zapracovat na podvozku a na motoru.Tyto automobily hodně trpí na brzdy!!!!Třeba na to brát ohled a zřetel!Jestli nevíte,kde toto auto seženu,napište mi prosím.Děkuji za pochopení Petr Krška

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [26]

    8. 6. 2007 v 14:45m.artty

    Petr Krška: zkus tenhle server, občas se tam nějakej objeví http://cze.autoscout24.com/

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [27]

    4. 7. 2007 v 1:28m.artty

    Chcete někdo Lotuse? Tady jeden je http://motors.ebay.de/

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [28]

    14. 7. 2007 v 12:22tomas

    Cauec oplaci mam takovou prozbu…potreboval bych tech.popis motoru opel omega 2.0 i rok vyroby 86……nemuzu ho natocit a zkusil jsem vsechny mozne varianty od rozdelovace az po nove svice a porad to nechce jet jak ma…..auto do posledni chvile jezdilo v poho potom jsem ho odstavil na rok a ted nejak blbne a ja si nevim rady a to po dlouholete zkusenosti z opravama automobilu mne trochu stve. Urcite se budete ptat jestli jsem dal po roce i novy benzin???Ano dal ikdyz se priznam ze to byla posledni kterou jsem udelal…tak pokud tady je nekdo sikovnejsi tak prosim o radu staci prozvonit na cisle 731 444 565 a ja volam zpet. Nebo na imeil tominosek@seznam.cz MOCKRAT DEKUJI TOMU KDO MI POMUZE. Tomas

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [29]

    17. 7. 2007 v 10:45cihon

    Musim potvrdit zkusenost vetsiny – pred ctyrmi roky jsem kupoval za 30 litru peknou 89 omegu caravan 2.0i s tim, ze se do roka asi rozpadne a ze kapela potrebuje jezdit ve velkym aute na ksefty. Najel jsem pres 100 000, uplne v pohode, bezne zavady, jediny co jsem menil byl diferencial, ale ten jsem znicil na vyfrezovany hrane ve 110 km/h vlastni blbosti. Naprosto spolehlive auto – porad nalozena po strop 2x Francouzska riviera, Recko, Chorvatsko, Slovinske Alpy, Polsko a Nemecko – Balt. Dal jsem poradny svicky a jezdim na syntetickym oleji a spotreba je na dalku 7.l po meste 9l!!! Ted jsem si koupil primeru P11 99 kombi – krasny auto v plny kalbe, ale A- zere vic, B-uveze asi tak tretinu, C-netahne vubec odspod (do 4000 otacek je to jak 1.4). Taky je citliva na rychlost na dalnici(nad 150 zere 2x tolik co pri 120) – proste neco co z Omegy neznam, tak nevim proc tu primeru vlastne mam. Dat tech 100 litru do omegy tak ji mam pozlacenou. Fakt bombasticky auto.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [30]

    8. 8. 2007 v 3:53Pavla

    Aby tu nebyli jen muzsti :o) tak pridam pochvalu za historickou studii i ja …ja mam cca 2 roky starickou Omegu dvoulitr B a nedam na ni dopustit …jednou jsem byla v servisu se svym exautem a tam jsem se zamilovala …pac mela otevreny dvirka a ja si do ni drze sedla …nechtela jsem ven …majitel se dal za dva dny slusne ukecat a je moje …je to „vlajkova lod“ …za tu dobu jsem ze soucastek dokupovala jen na vrakaci mlhovku bo si ji kdosi pujcil a pred mesicem lanko ke spojce a nejaky to porachtani ve skrince s pojistkama kvuli centralu /nepocitam bezny servis …ted mam asi pul roku i Astru v ktere jezdim sluzebky, nakupy aj. prakticke pojizdky, ale kdyz chci relax beru na vylet svou „damu“ …uz sice neeeni hvezda, ale miluji ten prostor a jak tise vrni …je ziva, ale ja ji nehonim …uzivam si v ni pohodu …nevim kdo z family mi jeste nevynadal, ze koroduje na dvore za drahou pojistku, ale nejak se s ni neumim rozloucit …no mam k tomu jen tyto netechnicke blabla, ale presto vam to sdeluji …zdravim oplaky a mejte se hezky

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [31]

    11. 8. 2007 v 1:36Jirka

    Jak asi tušíte, taky mám Omegu. Už dlouho, je to model 91, 2,4i Caravan. Vlastnoručně vybraná ve Švajcu (tam to byl trochu problém, skoro všechny byly v automatu). Měla i servisní knížku, jenže poslední rok přede mnou s tím jezdil nějaký talián (druhý majitel) a vozil v tom vlčáka, který jednak asi sežral koberec v kufru a taky bylo všude mraky psích chlupů, které jsem z toho filce na podbězích jen těžko dostával :-).

    Teď už má přes 330 tisíc na hrbu a stále se drží. Byla ale bouraná na zadek už ve Švajcu – a tamtéž taky opravená. Kromě běžné údržby (oleje, brzdy, výfuk) jsem měnil jen vodní pumpu a silentbloky na motoru (asi ve dvoustech tisících) a v poslední době odcházejí čepy na přední nápravě (při stáří vozu a stavu našich „silnic“ se není čemu divit). Celou dobu zlobí ABS, ale ještě jsme nezjistili proč – čidla a konektory se zdají být v pořádku a na diagnostice to neumějí zjistit, prý je auto moc staré. Dělá to jen při dlouhodobé jízdě v dešti nebo v zimě, když jsou slané sračky na silnici, to se kontrolka rozsvítí po pár minutách. V létě ABS funguje :-). Zřejmě někde problém s kablíkem, ale v servisu nad tím kroutili hlavou, že by to museli dělat metodou pokus X omyl a když to bude až na tom posledním kole, taxe prý se prohnu, jednak za hodiny práce a jednak za ty vyměněné díly… tož jsem to vzdal a v zimě holt si dávám bacha. Naštěstí letos žádná nebyla a tak snad oslavím první celý rok s fungující ABS :-D. Co mě ale docela mrzí je fakt, že odešel kompresor od klimatizace a bohužel jsem nesehnal náhradu (a třicítku za nový se mi opravdu dávat nechtělo). Sice jsou všechna okna do zelena, ale i tak by se chládek občas hodil, bylo to příjemné, i když byla klima jen manuálně štelovatelná.

    Jinak klasika – koroze na spodních lemech dveří (už mám druhé a taky reznou), prahy už pomalu mizí (hlavně vzadu, kde do nich pere bordel ze zadního kola, to fakt Opel nevychytal) a haubnu už mám taky druhou (první to schytala od kamení a pěkně rezla). Lemy zadních blatníků nad koly mám měněné a zatím to vypadá, že držej. Vpředu je to trochu horší, no… :-). Výbavu to má docela pěknou, kromě elektrického šíbru a el. oken vzadu snad všechno – včetně vyhřívaných sedaček a poněkud neobvyklé kombinace klima + šíbr (manuálně ovládaný). Někdo se tu zmiňoval o blbnoucím podsvícení displeje počítače – pokud vím žádný vypínač to nemá, svítí to pořád, pokud jsou rozsvícená světla. Vůbec podsvětlení mám raději trochu stažené, aby žárovky vydržely co nejdéle – a zatím drží. Zato ty ve vypínačích, kde se to regulovat nedá, čas od času odcházejí. Velmi si cením dofoukávacích zadních tlumičů, jen škoda, že do těchto motorizací nedávali niveau, to měl snad jen třílitr. Takhle to musím upravovat ručně u pumpy.

    Spotřeba je v průměru kolem devíti, deseti litrů, záleží, kde s tím jezdím. Mimo město na delší trati se při poklidné jízdě dá jet i za osm, ve městě není problém jezdit za dvojnásobek. Při tachometrové maximálce 200 km/h ukazoval počítač momentální spotřebu 20 litrů :-D. Tenhle CIH motor se nedá moc točit, poměrně brzo vypíná omezovač a celé je to zpřevodované do pomala. Mám dojem, že přes 6000 otáček jsem se snad nikdy nedostal :-). Ale ono to vůbec není potřeba, auto táhne odspodu, v obci na rovině není problém jet těch 50 na pětku, aniž by motor nějak protestoval, skoro ani nemám nohu na plynu a ten motor to utočí sám skoro na volnoběh :-D. No a když je potřeba, tak si člověk podřadí a ten stěhovák sebou docela mrštně mrskne vpřed :-). Ovšem celým tím naladěním podvozku i motoru je to prostě pohodová rodinná kára, hezky se to houpe a nikam moc nerejdí (tj. posilovač není jedovatý) – je to jako stará indiánka s kýlem na řece, kam to pošlete, tam to jede. Ale když jsem si ji tenkrát přivezl, zkoušel jsem na vyřazeném vojenském letišti, co si to auto nechá líbit (opatrně). Nakonec jsem zkusil asi ve stovce úhybný manévr při plném brždění (sucho, léta neošetřovaný betonový povrch). Žádný smyk se nekonal, ABS mi namlátilo hnátu, z auta se ozývaly zajímavé zvuky, ale kam jsem chtěl, tam to zatočilo. Ten dlouhý rozvor dělá své. Byv předtím řidičem Škodověnek (110 a Rapid), docela jsem koukal, co si taková loď nechá líbit :-). Kromě jiného i šest metráků nákladu – jen je s tím třeba počítat při brždění.

    Je to super auto, i když do města trochu žravé – ale za tu pohodu při jízdě to stojí. Škoda, že už asi dlouho jezdit nebude – opravovat už to nemá cenu a lámat přes koleno to taky nebudu. Jo a když se sklopí sedačky, tak se dozadu vejde postel i s peřinami a dveře se dají zavřít. Dá se s tím takhle jezdit po Evropě a ušetříte za hotel :-D.

    P.S. Velmi se mi osvědčila kniha ze série „Jak na to?“. Už si nevzpomenu, kterýžto Němec ji napsal (možná ten, o kterém se psalo výše, samozřejmě byla přeložena do čestiny). Těch peněz, co jsem ušetřil za drobné opravy nebo údržbu…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [32]

    17. 8. 2007 v 15:04fresque

    Ahoj vsichni, zdravim Vas krasne z Polska. Rada vidim, ze jste taky fandy Omegi, a pokud muzu neco Vam nabidnout: navstivite stranku polske skupiny gandu tohoto vytecneho auta.
    Tady mate adresu:
    http://www.omegaklub.eu

    Mejte se hezky:)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [33]

    29. 8. 2007 v 22:13opel omega-marek

    opel omega je super mam ji rv.1992 20.l a vytahne mi 200 km. je mi teprve 18 a řidičák mam teprve 5 měsicu tak že moje první outo prostě bomba koupil jsem ji za 25000 kč. tak čau lidi a doporučuji

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [34]

    20. 9. 2007 v 0:18Petr Krška

    Tak lidičky-chci se vás zeptat,zda je omega tak poruchová jako KADETT.Hodně to totiž trpí na lambda sondu.Uvažuji o Opelu Omega MV6.Ale radši bych koupil ten LOTUS OMEGA 3,6-Biturbo.Prosím o odkaz na toto auto na internetu,jelikož ho v žádném bazaru nemají.Moc vám děkuju – nashledanou.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [35]

    1. 10. 2007 v 19:35brekeke

    2 krska mv6 je poruchovej kram, a lotus omega muzes koupit venku, ceny zacinaji zhruba od milionu korun vejs:-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [36]

    4. 10. 2007 v 1:14Danny

    Čau lidi.
    Rád bych zkusil oplíka, atak váhám mezi Vectrou combi, Omegou combi (rv 1997 – 1999) a mezi benzinem a naftou. Muže mi někdo „poradit“ vydařenější tip motoru, z vlastních zážitků a zkušeností. Nejde mi až tak o výkon „….ikdyž“ jak o pohodlí. Moc zdravím a děkuji

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [37]

    5. 10. 2007 v 22:18Omegaman

    Dobrý den,
    mám k prodeji Opel Omega 2.0 r.v.1990 barva tmavě modrá,STK r.2009, nový výfuk,tlumiče,roz. řemen,vodní pumpa,a další díly.

    Super stav + 1 auto Opel Omega 2.0 r.v 1988 na n.d. v pojízdném stavu

    Pro zájemce zašlu foto do mailu.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [38]

    10. 10. 2007 v 17:31monna

    Nazdárek,taky máme omegu-2,6i caravan a je to neskutečné auto,nezná kopec ani plně naložený kufr pořád táhne jako blázen. Je to babka v letech, ale stačí šlápnout na plyn a už se práší za kočárem.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [39]

    21. 10. 2007 v 22:40Kuba

    Omegy A jsem měl rovnou dvě -sedan 2.0i a caravan 2.4i a dodnes na ně vzpomínám s láskou. V caravanu jsem vezl 2t !!!!! střešní krytiny dvakrát 35km ze stavebnin a při nakládání do auta se komplet personál stavebnin na tento počin přišel podívat 🙂 (o tom, že jsem se dostal podvozkem snad 2cm nad zem a skoro celou cestu jsem dřel,je jasný, ale zkuste toto udělat s jinym autem. ) Byly to velký pohodlný nezmaři za pár korun. Škoda (aspoň pro mě), že opel upustil od dvojventilových (na válec) kovářských nezničitelných ingotů. Takhle si musim koupit asi 2.2 v omeze C a trošku mám obavy z toho, že to nebude tak bezproblémový ježdění jako s osmy ventylama. (teď už šestym rokem jezdim s f astrou 1.6i na lpg-potřeboval jsem co nejlevnější provoz a ta mi taky zůstane snad navždy jako druhé spolehlivé auto do rodiny, protože druhý tak finančně nenáročný auto snad ani neni. Ale Omega je Omega

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [40]

    24. 10. 2007 v 15:44vrgada

    beckovou ci ceckovou neber, nesahaji ackovym po kotniky

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [41]

    4. 11. 2007 v 22:18Meek

    Je to super auto. Měl jsem dvě, bílou limuzínu rv.86,2L a stříbrného kombíka rv.91,2L. Nezapomenutelná auta. Možná si ji zase koupím, mám dost náhradních dílů (nedám a neprodám). Na provoz levná, někdy jsem měl pocit, že jezdí na páru. Dvakrát mi zachránila život svojí robustností. Na bílé jsem měl snížený předek, vypadala jako v „bojovém“ postoji. Byla super ve všech směrech. (Ale sex jsem v ní nezkoušel.)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [42]

    14. 11. 2007 v 18:49monna

    Té naší babce popraskali benzínové hadice,dostala nové e je opět v plném nasazení. Akorát navím co je to za typ,na blatníkách jsou nálepky montana. Jinak viz výše opel omega 2,6i r.v.92.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [43]

    22. 11. 2007 v 0:29fobl

    zdarec lidi..mám doma opel omega a, 2.3TD,prodám..volejte pište na722 796 474..mirek Brno

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [44]

    11. 12. 2007 v 21:27Black

    Uz sem někomu tady povedlo dat do Omegy 2,3 TDs druhé turbo?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [45]

    2. 1. 2008 v 18:44láda

    Zdravim lidi schánim už dlouho omegu A 2,3D nebo TD nejraději kombi jesli oní nekde víte pište volejte 724 046 433. Díky moc.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [46]

    13. 1. 2008 v 22:21Ollie

    Zdravim.. super prochazka historii. Omegu jsem vzdy obdivoval stejne jako Calibru..Skoda,ze uz se takovy auta nedelaj (nadcasovej design a perfektni jizdni vlastnosti).. Myslim si, ze zacatek 90let byl co se tyce aut to nejlepsi. Dnes uz to neni ono a nejhorsi na tom je, ze za chvili nebudem moc auta ani plne ridit, vsude sama elektronika, kdyz se chce clovek poradne project tak ho nezajima nejakej pocitac ktery nedovoli prekrocit danou rychlost a tak.. Jo vite nekdo jak to vlastne bylo, jak vzniknul nazev Omega? Nevim jesli je to pravda, ale nekde jsem cetl,ze nejdrive bylo auto ale nebylo jmeno a jednoho krasneho dne nekdo od Opelu, kdyz to auto uvidel tak s udivem prohlasil ,,O´ Mégaopel.. (Obrovsky Opel) A bylo hotovo, nazev Opel Omega byl na svete. To je fakt husty co..

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [47]

    13. 2. 2008 v 22:05m.artty

    Ollie: s tím názorem, že na začátku 90. let se vyráběly nejlepší auta plně souhlasím, hodně aut z té doby se mi líbí.

    O vzniku názvu „Omega“ je to celkem zajímavé, ale ještě jsem to nikdy neslyšel a to myslím, že o Omegách něco vím 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [48]

    15. 2. 2008 v 17:37janek

    Ahoj,vlastnim Opel Ascona z roku 1978 a potreboval bych radu od nekoho zkuseneho,co by tam slo za motor!?Chtel bych tam dat z Omegy 3.0,24v,ale nevim jestli tam pujde a jak to potom bude s prevodovkou,spojkou,kardanem a elektrikou…predem dik za radu!Mimochodem dobre stranky coz!?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [49]

    22. 2. 2008 v 15:11m.artty

    janek: zkus se podívat na stránku http://commodore-a.blog.cz/ tam by ti mohžná někdo moh poradit….

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [50]

    25. 2. 2008 v 22:46Milan Kryl

    mam omegu 2.0i 91 6 let mam ji na plyn pouzivam ji na taxi uz jsem na ni najel 550000km a bez problemu muzu jedine doporucit ted si budu kupovat druhou a opet omegu nedam na ne dopusti skvely velky pohodlny auta proste bomba.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

mari.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Březen 20071 Příspěvek
  • Leden 20071 Příspěvek
  • Prosinec 20063 Posts
  • Říjen 20067 Posts
  • Září 20063 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura