• Blesk.cz
  • AHA!
  • E15.cz
  • iSport.cz
  • Auto.cz
  • Recepty.cz
  • Blesk pro ženy
  • Živě.cz
  • Reflex.cz
  • Dáma.cz
  • více
    • Ábíčko.cz
    • AutoRevue.cz
    • AVmania.cz
    • DIGIarena.cz
    • Doupě.cz
    • FITweb.cz
    • Maminka.cz
    • MobilMania.cz
    • Mojezdraví.cz
    • SportRevue.cz
    • Ženy.cz
    • Sazka eLEAGUE
Vyhledávání
Přihlášení
registrace
  • Moje Auto
    • Blogy
  • Novinky
    • Technika
    • Design
    • Bezpečnost
    • Motorky
    • Otázky a odpovědi
    • Fleet
    • Tapety
    • Autosalony
    • Rallye
    • Dakar 2022
    • Alkokalkulačka
    • Katalog
  • Testy
    • Srovnávací testy
    • Jízdní dojmy
  • Bazar
    • Koupit auto
    • Prodat auto
    • Články o ojetinách
  • Videa
  • F1
  • Elektro
  • Autofun
  • Veterán

Blog.auto.cz  > mari.blog.auto.cz  > Saab 9000: Nesmrtelný Viking

  • Saab 9000: Nesmrtelný Viking

    Publikováno: 29. 12. 2006

    saa1

    Saab vstoupil do vyšší střední třídy poprvé v roce 1984 modelem 9000, který se později stal jedním z nejdéle vyráběných modelů v novodobé historii automobilového průmyslu. Jeho vývoj začal v roce 1977 pod vedením technického ředitele Saabu Gunnara Larsona, a již tehdy se počítalo s tím, že bude postaven na platformě kterou později převezmou i některé budoucí modely koncernu Fiat. Cíl vývoje nového vozu byl jasný: Jízdním výkonem, komfortem, užitnou hodnotou a bezpečností měl zabezpečit Saabu důstojné místo v neustále sílící konkurenci této třídy.

    saa2

    Pro celkovou koncepci vozu byla opět vybrána varianta karoserie s výklopnou zadní stěnou a možností variabilního zvětšení zavazadlového prostoru, podobně jako u některých předchozích vozů této značky, poprvé však s motorem uloženým vpředu napříč. Novinka působila na rozdíl od ostatních výrobních řad Saabu neobvykle moderním a vyváženým dojmem, což však bylo některými příznivci této značky vnímáno jako ztráta identity. Rozměry vozu byly 4620mm délka, 1764 šířka bez zrc., 1420 výška, odpor vzduchu Cx 0,34. Vůz měl o něco větší světlou výšku než bylo tehdy obvyklé, což byl vzhledem k předpokládanému provozu provozu ve skandinávii záměr.

    saa3

    saa4

    První pohonná jednotka byla převzata z typu Saab 900 Turbo 16 Aero a jednalo se o jeden z nejmodernějších přeplňovaných motorů té doby: Řadový čtyřválec DOHC se 16ti ventily, elektronickým vstřikováním Bosch LJ (LH)-Jetronic, přeplňovací soustavou regulující plnící tlak turbodmychadla Garett T3 na míru zohledněním oktanového čísla benzínu ( regulace APC) a tudíž zamezení možnosti vzniku nebezpečného klepání. Regulační soustava APC slučovala řídící jednotku, selenoidový ventil obtokové části turbíny, čidlo plnícího tlaku a piezoelektrické čidlo klepání. Díky této soustavě byl tento motor schopen provozu s palivem v rozpětí oktanového čísla 92 až 98 bez jakýchkoliv negativních vlivů s tím souvisejících.
    Největší plnící přetlak turbodmychadla zde činil 85 kPa a plnící soustava byla doplněna o chladič stalačeného vzduchu, což dále zvyšovalo účinnost. Tento chladič si Saab vyvinul sám a zabraňoval problémům s námrazou uvnitř chladiče (při nízkých teplotách a vysoké vlhkosti vzduchu) tak, že při náznaku snížené průchodnosti jej jeho obtokový ventil jednoduše ,,přemostil“. To svědčí o velké pečlivosti výrobce, který nenechal nic náhodě a i relativně komplikovaný a moderní motor připravil na provoz v náročných severských podmínkách. O rok později pak dosavadní zapalovací soustavu s rozdělovačem nahradil novou- inovativní, označenou jako Saab Direct Ignition se zapalovací cívkou přímo nad každou svíčkou a možností vícenásobného přeskoku jiskry.

    saa5

    Samotný motor měl výkon 129 kW a mimořádně výhodný průběh kroutícího momentu, vrcholící hodnotou 273Nm při 3000ot. Výrobce uváděl akceleraci 0-100 za 8,3 s., pružnost ze 70 na 110 (IV.) za 8.0s , a z 90 na 130 (V.) za 10.0s. ! To vše při spotřebě sotva přesahující 9 litrů… Katalyzátorová verze měla snížený výkon na 120 kW. Do dvou let byla nabídnuta i verze téhož motoru bez přeplňování s výkonem 94, později 96 kW.

    V roce 1988 byla doplňena karosářská modifikace sedan (označení 9000 CD), která byla o 11cm delší a nabízela více reprezentační vzhled. Paleta motorů se roku 1989 rozrůstá o nový čtyřválec 2.3-16v, který se od menšího dvoulitru liší zejména zvětšeným zdvihem a dvojicí vyvažovacích hřídelů, rotujících dvojnásobnými otáčkami proti smyslu otáčení klikového hřídele. Toto řešení dále zlepšilo již tak vcelku solidní kulturu chodu, a mohlo se v tomto směru rovnat se šestiválci. I přes zdánlivě nevelký výkon 107 kW byla jízda s tímto motorem velmi příjemná, neboť 90% maxima kroutícího momentu bylo dostupné v rozsahu od 2000 do 5500 ot. Bylo jen otázkou času, kdy se tento vynikající motor objeví v přeplňované verzi. Ta přišla záhy a výkonem nejprve 143 posléze 147 kW ,,okřídlila“ obě karosářské varianty Saabu 9000, jež nyní plnily úlohu nejdynamičtějších švédských vozů opravdu s přehledem. Famózní pružnost motoru byla dána zejména kroutícím momentem 323Nm vrcholících v ,,dieselovských“ otáčkách 2000, později dokonce 1800/min! Pružnost tohoto motoru nepřipouštěla diskuze: 60- 100 (IV.) za 6,6s. a 80- 120 (V.) za 9,1s – a to navzdory poměrně ,,těžkému“ zpřevodování! S tímto motorem deklasoval Saab 9000 rozdílem třídy většinu šestiválcové konkurence, obdobné dynamiky byla schopna (s přihlédnutím k objemu motoru) snad jen Lancia Thema Turbo 16v a Audi 200 Turbo Quattro 20v.

    saa6

    saa7

    Rok 1991 přináší výraznou vzhledovou modernizaci modelu s výklopnou zádí, který se vyní přejmenoval na 9000 CS a působil uhlazenějším a dynamičtějším dojmem. Nejvýraznější změnou byla snížená přední maska a světlomety a řešení bočního C sloupku včetně nové výklopné zádě se souvislým pásem koncových svítilen. Po technické stránce však zůstává vše bez výraznějších změn. V průběhu následujících několika let se paleta motorů začíná prudce rozrůstat: Hlavní změnou pro přeplňované varianty je nahrazení dosavadního řízení motoru novým systémem Trionic, který si Saab vyvinul speciálně na míru a výrazně pomohl snížit emise. Motor 2.3 Turbo-16 se rozděluje na tři varianty odstupňované plnícím přetlakem: 2.3 Turbo LPT (někdy označované jako Eco-Power) s výkonem 125 kW a plnícím tlakem 40kPa bez chladiče vzduchu, dále výše popsaný motor 2.3 Turbo-16 s výkonem 147kW a přetlakem 100kPa, a nejvýkonnější 2.3 Turbo-16 Aero s výkonem 165kW a přetlakem 108kPa. Tento nejvýkonnější motor se dodával jen pro model CS s výklopnou zádí a označením Aero. Akceleroval z 0-100 za 6,9 a dosahoval maximální rychlosti 240km/h. Byl spojen výhradně se sportovnějším naladěním podvozku a manuálním řazením.

    saa8

    Původní motor 2.0 Turbo-16 dostal také svou nízkotlakou verzi LPT o výkonu 110kW a pro některé trhy byla k dispozici i jeho původní verze s výkonem zvýšeným na 136kW. Naladění na 129 popř. 120 kW (s katalyzátorem) a vstřikováním Jetronic bylo vypuštěno z nabídky pro nadbytečnost. Jakkoliv byly všechny motory tohoto vozu výkonově dostačující (mnohdy více než dostačující), stále tu byla jakási morální absence šestiválce. Ten přichází až v roce 1994 při mírném faceliftu sedanu 9000 CD a pochází od německého Opelu Omega MV6. Tento atmosferický motor má výkon 155kW a dodává se do obou karosářských variant tohoto Saabu, a do nového luxusně vybaveného provedení sedanu CD Griffin. Spolu s dosud nejvýkonnějším modelem Aero je tento motor vybaven systémem trakční kontroly TCS. Nabízí srovnatelné jízdní výkony jako 2.3 Turbo-16, má však mnohem vyšší spotřebu a jeho hmotnost se negativně podepisuje na jinak výborných jízdních vlastnostech u lehčích čtyřválců. Po martyriu s jeho uložením (původní návrh vozu s velkým šestiválcem nepočítal) se ukázala další zrada v podobě záludné konstrukční chyby tohoto motoru v oblasti rozvodů. Zákazníci však stejně nadále preferovali čtyřválce. Diesel neměl Saab v nabídce.

    saa9

    saa11

    saa10

    Převodovky byly pětistupňové manuální, a až na vyjímky (např. Aero) byla všem k dispozici i automatická čtyřstupňová s blokováním měniče při IV. Ta však nebyla nikterak předimenzovaná, proto v kombinaci automatiky s motorem 2.3 Turbo-16 muselo dojít ke snížení špičky jeho kroutícího momentu na hodnotu 294Nm namísto standartních 323Nm pro manuál.

    Model 9000 samozřejmě již od počátku splňoval vysoké bezpečnostní standarty této značky. Nosný skelet byl vyztužen prostorovou soustavou nosníků o uzavřeném průřezu, defermační zóny byly dostatečně dlouhé a s odstupňovanou tuhostí, nárazníky měly vzdorovat ,,parkovacím“ šťouchancům až do rychlosti cca 6km/h. Karoserie byla zhotovena ze žárově pozinkovaného plechu, což spolu s umístěním svárů mimo místa výrazného ostřiku a působení vlhkosti, jakož i pečlivě vyřešenou ventilací dutin zaručovalo dlouhou odolnost proti korozi.

    saa12

    Využitím vnitřního prostoru patřil Saab 9000 k nejlepším vozům své velikosti: Délka prostoru pro cestující dosahovala hodnoty 189cm, vnitřní šířka ve výši ramen pak 144cm. Přední i obě krajní zadní sedadla byla anatomicky tvarovaná včetně integrovaných opěrek hlavy. Byla čalouněna kůží nebo velmi příjemným plyšem. Pracoviště řidiče bylo navrženo jako souvislý kokpit ve tvaru obráceného písmene L, se středovou částí mírně stočenou k řidiči. Spínací skříňka se v rozporu s tradicí značky přemístnila ke sloupku řízení. Úroveň výbavy zohledňovala postavení tohoto modelu na vrcholu výrobního programu Saabu, byla tudíž náležitě bohatá a navíc přinášela i některé u konkurence méně obvyklé prvky jako např. větráky pro odmlžení oken v zadních dveřích, stěrače a ostřikovače světlometů, vyhřívání sedadel atd. Pochopitelně nechyběl ani bohatý seznam prvků příplatkové výbavy. V průběhu let byl doplněn o předepínače pásů, airbag řidiče, spolujezdce atd. Za zmínku stojí rychle nabíhající výkonná topná soustava. Výrobce jeden čas experimentoval i se zásobníkem teplé chladící kapaliny integrované do vodního oběhu motoru, který měl po dobu asi dvou dnů od vypnutí motoru zamezit většímu prochladnutí motoru a topení ve velkých mrazech.

    saa13

    Jízdní vlastnosti byly velice dobré, lze snad jen vytknout určité rezervy v pohlcování příčných nerovností, což bylo díky shodné podvozkové platformě pozorovatelné i u vozů Lancia Thema, Fiat Croma i Alfa 164. Karoserie je zpracována velice solidně, překvapí poměrně malá tloušťka bočních dveří, což však díky bezpečnostním výztuhám dovolilo využít maximum prostoru bez újmy na bezpečnosti. I základní atmosferický dvoulitr poskytuje vozu solidní dynamiku, požitkem je pochopitelně jízda v přeplňovaných verzích, které nabízejí masívní odezvu i na vyšší rychlostní stupně. Praxe potrdila nebývalou úspornost těchto velmi výkonných motorů. Vzhledem k severskému původu však překvapila malá kapacita sériově dodávané baterie u prvních modelů, což výrobce později napravil.

    saa15

    saa14

    Saab 9000 byl svým způsobem ojedinělým zjevem, neboť s jednou výraznější vzhledovou modernizací vydržel ve výrobě neuvěřitelných 14let. Výroba zkončila v roce 1998, když byl postupně nahrazen modelem 9-5, vyvinutým již v těsnější spolupráci s GM/Opel. Saab 9000 se dočkal bezpočtu uznání za celkové řešení bezpečnosti, kvality a ekologické šetrnosti jeho výkonných pohonných jednotek, či vyjímečné mechanické trvanlivosti.

    Motor Objem kW Nm Km/h
    2.0-16 (do 1991) 1985 94 170 190
    2.0-16 (od 1991) 1985 96 177 200
    2.0-16 Turbo (bez Kat.) 1985 129 273 220
    2.0-16 Turbo 1985 120 257 215
    2.0-16 Turbo LPT 1985 110 215 210
    2.0-16 Turbo * 1985 136 263 230
    2.3-16 2290 107 207 205
    2.3-16 Turbo ** 2290 147 323 235
    2.3-16 Turbo LPT 2290 125 260 220
    2.3-16 Turbo Aero 2290 165 342 240
    3.0 V6 2962 155 270 230

    * tento motor se nabízel jen pro vybrané trhy
    ** v prvních měsících výroby výkon 143 kW. Verze s automatikou má 294 Nm.

    saa16

Rover SD1 (1976- 1986): Avantgardní šlechtic BMW 7 (E23, 1977-1986): Začátek úspěšné éry

141 Responses to Saab 9000: Nesmrtelný Viking

  • [1]

    23. 5. 2007 v 18:42koudy

    Navštivte:http://caar.xf.cz/

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [2]

    12. 6. 2007 v 8:29stajny

    http://navstiv.uh-inzert.cz/346/

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [3]

    26. 6. 2007 v 16:59Hana

    Nechce někdo koupit SAAB 9000 2.0L TUROBO,r.v.1993, tmavě modrý, klimatizace, v kůži.!?

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [4]

    5. 7. 2007 v 21:11joska

    http://jawa555.blog.cz

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [5]

    22. 7. 2007 v 18:37david

    Podívejte se na můj web.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [6]

    27. 7. 2007 v 19:38Corlis

    ahoj všichni, famozni článek, děkuju.
    stal jsem se čerstvým majitelem sobíka 9000 cse 2.3t a úplně mi běhá mráz po zádech z jízdních výkonů. Servisuji u Romana šolce Speedparts a pátrám po původu autíčka, protože jede tak nějak víc než „normálně“ )) a mi běhá mrazík po zádech, jsem dočetl až k příspěvku od jendy č. 73 a z popisu by to mohl být můj kluk…….))
    prosím jendu, jestli se sem podívá, o spojení se mnou. Na zádi mám nápis Hirsch…
    děkuju za moje srdcové propadnutí téhle fajn značce…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [7]

    27. 7. 2007 v 19:44Corlis

    to Cmolda: človíčku zlatej, Milevsko ahooj! já jsem ze Sepekova původem, což je kamenem hod. To se někdy musíme srazit, jsem teda už x let v Praze ženatej, ale k rodičům jezdím. Pan třešnička tátovi děla elektriku furt.))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [8]

    27. 8. 2007 v 21:54Cmolda

    Corlis, taky moc zdravim! Sepekov znam moc dobre, urcite se muzem nekdy setkat, pisni mi na mejla nejaky kontakt.

    Ja jsem ted bohuzel bez Saaba, v pěti tisících otáček se mi utrhla ojnice a vyletela blokem ven, takže shánim nový motor… Pokud by jste někdo něco měl, kontaktujte mě na mejlu.

    Nikdy bych to od Saaba nečekal, motor měl 230tis km, plny servis ve Svycarsku, v 5tis. otaček se mi na čtyrku ve 190km/hod stalo to co jsem popsal.

    Takže Saabisti bacha na to…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [9]

    29. 8. 2007 v 17:26Saab-37

    Lidi… mi máme Saab 9-5 LPT Turbo a je to nejlepší co jsem kdy viděl… je to nádherný auto… má stříbrnou metlu takže je to ještě hezčí… Lidi… Doporučuju vám koupit si auto SAAB 9-5 ! kam se na soba hrabe blbá oktávka nebo fábie….

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [10]

    31. 8. 2007 v 10:57Cmolda

    Zdravím všechny Saabisty!

    Měl bych prosbu. Řeším výmenu motoru a proto jsem si zjišťoval pár informací. Jedná se o motory 2,3. Blok 2,3 LPT 125kW je odlišný od verzí 147KW… Mám možnost ke koupi motor 147KW, ale problém je v tom, že už nemá vstřiky a turbo. Tyto věci bych tedy použil ze svého LPT včetně počítače.

    V Jesenici jsem zjistil, že vstřiky, hlava, převodovka a uložení motoru je u obou verzí shodné. 147KW blok bude zřejmě jen masivnější. Jediné co nevím a na co se ptám je, zda na tento blok půjde použít moje turbo z LPT. Máte s tím někdo zkušenosti? Jsou turba tvarově shodná? abych je mohl připevnit na karter….?

    Díky moc, Čmolda

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [11]

    14. 9. 2007 v 10:18otto

    2,3 LPT (125kW) a FPT (147kW) (aj aero, to ma ine turbo – mitsubishi) maju identicke motory rozdiel je jedine v tom ze 125kW nema APC, ale ma turbo a wastegate priamo prepojene hadickou

    vstreky su pre vsetky turba rovnake

    moj nazor, kup rovno aj APC aj ECU zo 147kW 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [12]

    18. 9. 2007 v 23:09Cmolda

    Otto, děkuji moc za informace. Mohl bych tě poprosit, nemohl by si se mi ozvat na email? Ten motor co jsem měl kupovat mi utekl před rukama… Díky, ahoj

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [13]

    18. 9. 2007 v 23:12Cmolda

    Koupím motor na Saab 9000 2,3, či totálku 1991+. Nabídky či jakékoliv info na email. Předem děkuji všem za případné kontakty…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [14]

    19. 9. 2007 v 13:51Cmolda

    Měl bych prosbu kdo můžete poradit k motorům 2,3:

    1) 125KW LPT se liší od 147KW FTP pouze absencí APC či té tlakové soustavy? Turbíny jsou jinak shodné?

    2)Je možné dostat na motor s automatem manuální převodovku? Mám doma komplet manuál s ulítlou ojnicí spasuji to s blokem z automatu? Co se zde musí měnit…

    Předem díky

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [15]

    17. 10. 2007 v 21:30Tom

    Právě sem si přečetl onen článek a jenom musím s pisatelem vřele souhlasit….už od malička vyrůstám v rodině saab.
    Můj otec je šílenec do této značky a od roku 95 sme snad vlastnili každý následující model vozu…..posledním kouskem je saab 9-5 aero….je malinko přečipovaný asi 336koní, 420nm a o dvojtém turbu a sadě závodních filtrů a výfuku nemluvě….je to nádhera vidět, že se i mladá generace o podobné auta zajímá….poslední dobou spíš narážím na pravý opak…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [16]

    26. 10. 2007 v 21:38sobista

    cmolda: je mozny vymenit automat a manual, ale pozor, jsou tam jiny poloosy.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [17]

    28. 10. 2007 v 19:30Péťa démon

    No jo saab byly vždycky pěkný káry ale v česku jích moc není a servisy už vůbec né jinak pěkný auto.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [18]

    2. 11. 2007 v 12:48otto

    to Péťa démon: saabov aj servisov je dost, len treba vedet kde 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [19]

    4. 11. 2007 v 17:04milos khaur

    nemám se saabi zkušenosti,a koupil jsem nedávno 900 2.5se,s motorem od opla,v automatu,řekněte mi někdo,jestli jsou dobrý,nebo se sypou.Má najeto 140tis.,a zatím jezdí ´dobře.Dík Miloš

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [20]

    11. 11. 2007 v 6:50Corlis

    Cmoldo, ahoj, zavolej mi nebo napis na maila a ja te nakontaktuju na človíka, který ví o saabech všechno a i je dělá….jinak http://www.trollparts.cz….je to jeho stránka, uzce spolupracuje s trollama (trolljets) z Harfy a má na saaby úplně vše všechno, super kluk. myslím dokonce, že tvoje auto mu stojí na dvoře na ND /mezi dalšími 8-mi ..)) ) tel mna mne 724284116.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [21]

    17. 11. 2007 v 0:35Benito

    Děkuji za pěkný článek:
    Včera jse si domu dovezl Saab 9000,rv.89,model 90,2,3i,jsem fanda značky,měl jsem tu čest z 9-5 Aero Combi 250k a ta me k Saabum přivedla.Mam auto po prvním majiteli z Němceka ze servisní knížkou a 112000 km.Doufam,že bude bezproblému fungovat,je to přece už jenom dědeček,teď je v servisu na výměně běžnch věcí jako olej svíčky atd…a pak si ho snad užiju.Máte někdo zkušenosti ze servisem ve Vojkovicích u Brna?Díky…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [22]

    17. 11. 2007 v 0:37Benito

    Jinak ps možná jsem taky skoro nejmladší saabista…bude mi 20…je pravda že nikoho jineho v mém věku neznam:-)

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [23]

    21. 11. 2007 v 22:29Nicki

    Zdravím – doporučuju pro motory 9.5 Aero (zvlášť pak, pokud máte zvýšený výkon) motorový olej MOBIL 1. Snáší vyšší teploty – což je u motoru 9.5 Aero v případě dlouhodbé zátěže delší jízdou na plný výkon na dálnici apod. – zvlášť důležitý. Taky jsem provedl úpravu odvětrání klikové skříně – taky důležitá věc – původní provedení je nevyhovující. Takže teď po úpravě výkonu se nebojím Soba občas trochu „prohnat“… Čumej pak takový machýrci v Audinách a Meďourech… Passaty atd. moc nevnímám… :o))

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [24]

    23. 11. 2007 v 16:41bobo

    super

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [25]

    24. 11. 2007 v 9:49Nicki

    Tak jsem sundal letni kola 17″ a jsou nainstalovany litaky 16″ se zimnim obutim. Nevite nekdo cirou nahodou, kdo by nachromoval 17 palcovy disky ?? Nemuzu nikde najit – ale ne nastrik – ale klasicky galvanickou cestou.. Zvazoval jsem lesteni, ale chrom by byl trvanlivejsi… Jo a kdybyste nekdo vedel o prednich sedackach v elektrice s pametmi (9.5) a s pripadne ventilatory v sedakach a operadlech – dejte pls info – dik…

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [26]

    24. 12. 2007 v 21:02Zdeněk Jirsa

    Mám doma sedačky z 9-5Grifffin. 739 002 280

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [27]

    25. 12. 2007 v 20:53Pepa

    Zdravím všechny příznivce Sábíků. Letos jsem koupil Saab 9000 CSE r.v. 1996, motor je upraven od firmy HIRSCH a má výkon 215 koníků. V současné době potřebuji vyměnit rozvodový řetěz a nemám k tomu žádné informace. Proto Vás chci poprosit, jestli bude někdo z Vás ochotný pomoci začínajícímu Sábáku s touto opravou. Auto nechci dávat do servisu, protože s tím mám špatné zkušenosti a navíc chci to auto poznat dokonale. Další prosbu, kterou k Vám mám, potřebuji zjistit, kdy bude sraz Sábíků. Nikde jsem nenašel informaci o srazu. V případě, že mi někdo pomůže s tím řetězem, tak si spolu na srazu dáme určitě panáka. Díky. Pepa.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [28]

    28. 1. 2008 v 19:33Pepa

    Čekal jsem velmi dlouho, že mi někdo pošle alespoň malou zprávičku ohledně výměny řetězů – rozvodového a vyvažovacího, ale mám smůlu. Takže jsem výměnu udělal sám a povedlo se to. Auto jede úplně jinak. Mám vyzkoušen jeden úsek, kde jsem se starým řetězem jezdil přibližně 90km/h a auto jsem nešetřil, po výměně řetězů jsem na stejném úseku jel 120 km/h. K výměně řetězů můžu uvést, že to není nijak složité, protože jsou všude rysky a je označen i řetěz. Hlavně je problém u šroubů u vany, které drží prsa. Je tam málo místa na klíče, takže jsem nad tím strávil spoustu času. Jestli bude někdo potřebovat poradit, tak stačí napsat. Budu se snažit. Zdravím všechny.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [29]

    19. 2. 2008 v 13:21bong

    nedam na něj dopustit na švába 😉

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [30]

    19. 2. 2008 v 13:22bong

    benito : me je teprv 18 🙂

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [31]

    27. 2. 2008 v 9:51lotus7

    Zdarec všem!
    Trochu náhodou jsem se dostal ke kabriu 900 2.3 r.v.97. Jsem bez zkušností s touto značkou, ale auto mě rychle chytlo a stávám se vášnivým saabistou. Pokud máte chuť, uvítám rady a zkušenosti, které by se mi mohly alespoň teď zpočátku hodit. Třeba nějakej vyzkoušenej servis v Praze nebo okolí, případně jestli tenhle modýlek nemá některý mouchy, na který si mám dát pozor atd. Dík všem!

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [32]

    11. 3. 2008 v 20:13radar

    Zdravím všechny stejně nakažené přiznivce saabu.O saab sem se začal zajimat už v 16 a 9000 byla pro mě jasna volba.Ted my je 18 a uz na me ceka u dědy v německu Saab 9000 2.3 Turbo CSE rv. 10/1992 kterej sem koupil za 700euro težce vydelanejch penez a uz se tesim ze ho dotahnu dom.Jinak ste my udelaly ohromnou radost velkym ohlasem k této značce.A strašne se tešim až budu moct dorazit na sraz a všechny vás poznat a patřičně pokecat :).Jen doufám že nebudu v okoli brna jedinej sobista.Díky všem radar.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [33]

    12. 4. 2008 v 12:56Pepa

    Čau lidi. Potřeboval bych zjistit, kdy bude sraz a kde. Ještě jsem na sraze nebyl, tak ho nechci prošvihnout. Díky za odpověď.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [34]

    22. 4. 2008 v 12:41sobista

    http://www.garage-machacek.cz/aktuality.htm

    3.5. roudnice na letisti

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [35]

    12. 6. 2008 v 8:20Tomas

    jestli mate nekdo zajem o saab 9000CS 2,3T tak cena k jednani je velmy nizka kolem 22000 tis,rodinne duvody

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [36]

    2. 7. 2008 v 22:15marty321

    každý kdo má rád auta tak určitě musí kliknout na web

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [37]

    27. 9. 2008 v 22:44Pepa

    Nazdar sábisti. V roce 1995 jsem byl vlastníkem ameriky a tak jsem se zajel podívat s manželkou na sraz amerik. Tak to mi spadla brada. Mám tím na mysli, jak se chovají k sobě a k ostatním majitelé amerik a sábíků. Když jsem byl s manželkou na srazu sábíků na letišti v Krásně u Karlových Varů, tak kohokoliv jsem požádal, zda by mohl otevřít motorový prostor, nikdo neodmítl a vždy jsme si popovídali o problémech a předávali různé zkušenosti. U majitelů amerik – bez komentáře. Musel bych mluvit sprostě. Jsem velmi rád, že jsem si s manželkou koupil Soba. Lidi jste prostě super. Mějte se fajn. Pepa.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [38]

    23. 1. 2009 v 13:35Pepa

    Čau lidi. Přeji všem majitelům a příznivcům sobů hodně štěstí a zdraví v novém roce a hlavně hodně kilometrů bez nehod. Mám velkou prosbu. potřebuji zjistit, kdy proběhnou srazy sobů. Já jsem na internetu nic nenašel. Předem moc děkuji. Pepa.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [39]

    3. 2. 2009 v 22:57Pepa

    Čau lidi. Potřebuji poradit. Mám problém s naším sobíkem – 9000 CSE 2T – HIRSCH, když je studený motor a nastartuji, tak to pod přístrojovkou doslova chrčí. Po vypnutí motoru musím klepnout do přístrojovky a potom to přestane. Když bylo teplo, tak to bylo v pohodě. Takže budu muset rozebrat přístrojovku a podívat se pod ní. Máte s tím někdo nějakou zkušenost? Předem díky za rady. Pepa.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [40]

    11. 6. 2009 v 20:16Pepa

    Zdravím sabisty, potřebuji poradit s výměnou palivového filtru. Nemůžu ho najít. Ptal jsem se na sraze v Roudnici jednoho kolegy, ale jsme na tom stejně. Díky za radu. Pepa.

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit
  • [41]

    26. 1. 2012 v 23:29GTTI

    Zdravím kde bych mohl získat více info a nevíte v kterých motorizacích a modelech či VIN od-do byla tuta inovace použita:
    Výrobce jeden čas experimentoval i se zásobníkem teplé chladící kapaliny integrované do vodního oběhu motoru, který měl po dobu asi dvou dnů od vypnutí motoru zamezit většímu prochladnutí motoru a topení ve velkých mrazech.
    Nebo jestli vůbec byla zavedena do série.
    Díky za info

    Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

Založit nový blog

mari.blog.auto.cz

  • Bebo
  • Delicious
  • Digg
  • Bleetbox
  • Březen 20071 Příspěvek
  • Leden 20071 Příspěvek
  • Prosinec 20063 Posts
  • Říjen 20067 Posts
  • Září 20063 Posts

Výběr

Zprávy

Kryptoměny
Koronavirus
Aktuální COVID opatření
Tornádo na jihu Moravy: Pošlou peníze na obnovu živnosti i zahrádky Miroslav (24) dostal definitivní trest za vraždu Jakuba (†26) na faře ... Biden kázal o klimatu, jeho „Bestie“ a další auta z výpravy ve Skotsku...
Sport

Fortuna liga
EURO 2021 - fotbal
MS hokej 2021
Nominace na Karjala Cup: vrací se Gulaš, jediným nováčkem Lukeš Talent Gemov: trénuje se Seemanovou a recituje Cimrmana, kérky jako um... Repre by mohl doplnit i Krmenčík: Výkony rostou, chování nebylo ideáln...
Zábava a celebrity

Nejlepší filmy 2020
Grilování
Olympiáda 2021
Kvízuj
Marika Šoposká ukázala ve StarDance pravou tvář: Takhle vypadá před vy... Ministr Vojtěch po rekordním nárůstu covidu: Konec antigenních testů n... Dálnice D1 je zavřená! U Chodova došlo k vážné nehodě dvou nákladních ...
Pro ženy a maminky

Těhotenská kalkulačka
Horoskopy
Kalkulačka BMI
Naďa Konvalinková (70) - MÁ NOVOU DŮVĚRNICI! Aby kompost uzrál... Dlouhé kardigany, které můžete nosit přes šaty (nebo místo nich)
Auto-moto

Alkohol kalkulačka
Elektromobily
Formule 1
Kia ProCeed GT – Kombíkový svéráz Porsche zvažuje vstup do F1. Má více než jednu možnost Unikátní Nissan GT-R50 od Italdesign konečně putuje k zákazníkům
Věda a technika

MobilMania
Katalog mobilů
Počítačová poradna
Recenze mesh systému TP-Link Deco X20-DSL. XDSL snadno a rychle Sociální sítě kvůli ochraně Applu před sledováním krvácejí. Už ztratil... Seriál Star Wars: The Book of Boba Fett má první trailer. Premiéra bud...
Ekonomika a byznys

Kryptoměny
Ceny bytů
Výpočet čisté mzdy
Apple kvůli nedostatku čipů obětuje iPady, raději vyrobí více iPhonů Ondřej Malý: Metaverzum jako sen asociálního miliardáře ČEZ od Nového roku zdraží elektřinu zhruba o třetinu
Recepty

Palačinky
Bramboráky
Bublanina
Zapečené filé se sýrem Tiramisu s čokoládou Nakládaná červená řepa
Cestování

Kde rostou houby
Výlety s dětmi
Kam na lyže
Czech Press Photo 2021: Kdo získá Cenu čtenářů Lidé a Země? Hlasujte i... Netradiční svatební cesta na odlehlé tchajwanské ostrovy Lan-jü a Lü-t... Evropské srdcovky cestovatele Petra Hupky
Servis

Katalog rostlin
Recepty online
Předpověď počasí
ABC Domy s.r.o. - 5585821 Nejlepší pomocníci pro zazimování zahrady. Jsou zdarma nebo za pár kor... Vášnivý sběratel Dalibor Janda. Jaké poklady zdobí jeho domov?
Zdraví

Katalog nemocí
Tipy jak zhubnout
Bylinky
Co a jak správně inhalovat? Imunitu posílí houby či hořec. Myslete i na psychiku, pomůže homeopati... Šest věcí, které se zlepší, pokud omezíte cukr
Pro nejmenší

Recenze počítačových her
Esport Sazka eLEAGUE
Vystřihovánky ABC
Riot oslavuje příchod seriálu Arcane nejen skrz své hry. Jak získáte v... Rodiče jsou proti očkování proti nemoci Covid-19 Dnes odkládá Blizzard. Opozdí se Diablo IV i Overwatch 2. Společnost o...
Video

Prostor X
Branky, body, kokoti
Fortuna liga
LIKE HOUSE 2: Dojemné loučení s Agátou! Mrcha Ája z Ulice Bára Mudrová je zamilovaná! Kdo je její láska? Milovník žen Martin Písařík: Zásnuby s přítelkyní? Má strach!
Nákupy

hledejceny.cz sleviste.cz azz.cz zbozi.blesk.cz zbozi.mobilmania.cz nejrychlejsi.cz Slevové kupony Nejlevnější mobily Nejlevnější pračky Horská kola
Mimibazar

Testujte s Mimibazarem Roušky Dětské zimní bundy Dětské svetry Dětské čepice Dětské rukavice Dámské zimní kabáty Dámské čepice Dámská pyžama Společenské hry pro děti
Doporučujeme

Pračky na Mall.cz Televize za skvělé ceny LEGO hračky iPhony 13 Robotické vysavače CZC klub v novém Notebooky Rádio a zábava pro děti Chytré hudební rádio České podcasty

  • © 2021 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s. a dodavatelé obsahu
  • Autorská práva k publikovaným materiálům
  • Podmínky pro užívání služby informační společnosti
  • Informace o zpracování osobních údajů
  • Cookies
  • Nastavení soukromí
  • Vlastnická struktura